28 Aralık 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

28 Aralık 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

SERVETİFÜNUN No.1949 —264 Her farafla kar ve soğuk devam ediyor. Şehrimizde bir haftadanberi başlıyan kar fırtınası biraz hefifledi. Bir iki sa atlik güneş yüzü gördük. Fakat soğuk- ler ve poyraz gene devam ediyor. Anadolu'dan gelen haberlere göre ayın 21 indenberi Trakya, marmara hav- zası Eğe mıntakası ve orta Anadolu üzerine şon günlerde pa şiddetini daha ziyade arttırmıştır Bu mıntakalarda gece guhuneti âıfı- rın altında 5-20 derece arasındadır. 'Trakya ve Ege mıntakaları ile orta Anadolu'nın Karda Taksim Bahçesi. Afyon'da on dört, Sıvas, Isparta ve Yenişehir'de on iki derecedir. Bu mın- takaların bazı yerlerinde kar kesilmiştir. Cenubi Anadolu'da hava suhuneti henüz sıfırın altına düşmemiştir. Şarki Anadolu'da kar devam ediyor, En fazla kar Sarkamışta yağmış ve (45) santimtre irtifamı bulmuştur. Şehrimizde kar gene başlamak üze- edir. Kandilli rasatanesi müdürü Fatin Bey gazetecilere olan beyanatında demiştir ki: Sultanahmet parkının karla örtülü manzarası. bir kısmında son 24 saat zarfında gündüz suhuneti de sıfırın altında kalmıştır. Orta Anadolu'da Etimesutta sıfırın altında yirmi Ankara ve Kütahya'da on sekiz Yozgat, Çorum ve Karda Beyoğlu. «Açık ve sakin havaların birkaç gün sürmesi muh- temeldir. Sonra tekrar kar yağmak ihtimeli vardır. manındâ başlamıştır. Bu sene soğuklar 929 senesinin kışı kadar olmamakla beraber 929 senesinden sonrii bu kadar şiddetli kış olmamıştır.» Fatin Bey, heliçin donması ihtimali olacağını söyliyen gazeteciler «gimdilik böyle bir ihtimal mev- ent değildir demiştir. Bu sene kışın çok şiddetli olacağı iddiaları hiç kıymeti olmıyan bir tahminden ibarettir. Soğuklar tam za- Kızlar karlar arasında.