17 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

17 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Onu için düşmesin, yıkılma- sın, fakat iradesine hâkim olma- sın. Rüyalar içinde dolaşsın ve yalnız zevk istesin. Uyku verecek ilâç ta bilhassa möüessir olacak. O derecede ki dudağa değme- sile gözlerin kapanması arasında bir dakika bile geçmemeli! Cibril için bu şeyleri de ora- cıkta yapıvermek müşkül değildi. Çünki cübbesinin ceplerinde mü- kemmel bir ecza deposu vardı. Fakat Zübeyde tarafından pe- şin — tediye o'unan — habaset ve — cinayet ücretini şimdi azınsıyordu. Elli bin dinarlık el- mas, nihayet yedi Ladiyi ebedi uykuya yatıracak harların bedeli olabilirdi (| . Kimbilir kimleri siyasi ve cinal maceralara sürük- liyecek bu yeni ilâçlar için ayrı bir ücret verilmesi lâzımdı. Hekimbaşı bu lüzumu kuv- vetle takdir etmekle beraber ifade etmekte — müşkülât Çünki Seyyide Zübeydenin bir işaretle kendisini çırıl çıplak ettirmesi, halayıklar ve köleler elile güzelce dökdürdükten sonra mücevheratı da, mahut vesikayı da geri aldırması Binaenaleyh çok akıllı etmek icap ediyordu. Maamafih Zübeyde, zeki bir bakışla Hekimbaşının düşüncesini anladı: — Düşünme, dedi, bu ilâçla- rın bedeli ayrı verilecektir! Cibril, bu — müjde secdeye kapandı: — Allah ömrünürzü çoğaltsın. Kulunuz öyle bir endişeye kapıl- mamıştım. Çünki efendimizin her hizmete bir mükâlat verecekle- rine imanım vardır. Ve bir çeyrek içinde iki kü- çük kutu ilâç daha hazırladı, Zü- beydeye uzattı: — İşte Seyyideti, dedi, kırmızı — kutudaki — ilâç, — bir kadeh nebiz ile içilirse insana kanat verir, ateşli ihtiras- lar aşdar. Yeşil kutu, en inatçı gözleri uykuya düşürür. Eminim ki teerübelerinirden memnun ka- lacaksınız. ve kölenizi taltif ede- ceksiniz. Zübeyde kutuları aldı. ve evvelce dolaptan çıkarmış olduğu * cebel , isimli yakut ile diğer büyük cevheri hekimbaşıya verdi: — Alımız size iki büyük taş. Bunların birinde Emirilmüminin ismi yazılıdır. Şayet kullanmasında beis —görürseniz —yine — bana getirin, değerini verir alırım! Cibril, 6 gece'i zancından idi. Zübeyde, için muhtaç — olduğu en esaslı vasıtaları ele geçirmek sebebile noşelenmişti. İkisi de sevinçlerile, neşelerile başbaşa kalmak isti- görüyordu. hareket şu mümkündü. | Tarihin Esrarengız Sayfaları büyük ka- | dolayı sevinç içinde | Flânlarını tatbik | yorlardı. Zübeyde ayağa kalktı | ve izin verdi: — Gidiniz ve... Unutunuz ! » Zübeyde, uyumak için yatağı- nzanmıştı. Kollarına yastık şekli vererek ve güzel bası-- bu yumuşak yastığa dayıyarak dü- şünüyordu. Gece bitmek üzereydi. Amber mumlar, yorğunlaşmış gi- biydi. Odadaki bütün — eşyada adeta mahmurluk — sezili: Fakat Zübeyda hummalı bir diri- ik içinde İdi, ve çevirmek iste- entirikaları — tesbit savaşıyordu. na liği liği O, kudretli ve haşmetli koca- karşı bir gönsül harbi açmıştı. Artık ricat etmiyecekti, sulha — yanaşmıyacaktı.. Çünki ruhuna ve kadınlık duygularına vurulan yumruğun acısını ebedi buluyordu. Bu acı, benliğini incittikçe hamle yapmak, atılmak ve yakıp yıkarak intikam almak Bazan geçmiş günlerin Yarını hha"nrl:ı ve bazan sına sayfada ) vermek — istememeleridir. Çünki kuvvetli bir tayyare bombardıma- n ; ni ile Vosung Şapeyi lar ( Baş tarafı 1 inci Japon- kişi- kar- ) bin ısile ilaşacağı muhakka “Siyah Ejderha, İş Başında Şanghay 16 (R. Hususi ) — Şehrin manzarasında bir değişik- lik hâsıl olmuştur. Japon askeri kontrolu kâfi gelmiyormuş gibi, sokak başlarına bir eli değnekli öbür eli tabancalı birtakım sivil- ler — konmuştur, Jepon askeri kordonundan geçmiye muv ıffak olanlar, neyi temsil ettikleri bi- linmiyen — bu sivillerin önünde uzun boylu hesap vemiye mec- bur kalmaktadırlar. Düne kadar Şanghayda — berberlik, - bakkal- hk, garsonluk eden — Japonlar, şimdi bu yeni vazifeye memur edilmişlerdir. Bunlar zannolun- duğuna göre Japonyada mevcut olan ve “Siyah Ejder,, ismi ve - rilen gizli teşkilâtın adamlarıdır. Çinin Papalığa Müracaati Roma 16 — Cin, Papalık ma- kamına müracaat ederek maruz kaldığı taarruz önünde Papalık makamının vicdanına — müracaat etmiştir. Cemiyeti Akvamda Cenevre 16 — On ikiler mec- Teşkilâtı | lisi toplanmış ve Japonya nez- dinde yapılan teşebbüsün menfi netice verdiğine dair İngiliz Hari- ciye Nazırının mektubuna ittlâ hâsıl etmiştir. On ikiler meclisi, Çinin talebi veçhile büyük mec- lisin toplanması muamelesini bi- tirmiştir. Meclisi Kebir, — Çin - Japon ihtilâfi hakkında toplanıp müta- leasını bildirecek, haklı ve hak- sızı tayin edecektir. Daha evvel | miyecekleri: On ikiler Meclisi Japonyaya mü- | racaat ederek muhasamatı durmasını istiyecektir. Tokyo 18 — Harbiye Nazırı vaziyet icabı olarak Şanghaya lüzumuü kadar kuvvet gönderil- mekte devam edileceğini bildir- dur- Gzerinde oturduğu dalı kesmiye karar vermekteki — mantıksızlığı | teemmülle içindeki gayz ateşini küllemek tarafına meylediyordu. Fakat kocasının yaptığı rakıslar, gözünün önüne gelince küllen Şehzadebaşı M l Kakel DUL MARTA EGERT k Alman opereti, Mümcssilleri « Göyet şen ve çah Ayrıca programa ilâve olarak büyük sergüreşt dram * 25 - Matineler Kadıköy Süreyya Sinemasında Bu akşam 21., 30'da Raşit Rıza tiyatrosu sanatkârları Kudret Helvasi vodvil 3 perde Nakleden: Mahmut Yesari B. | Bu akşam şehzadebaşı R.ış t Rıza | tiyatrosunda te 'ı:ıl yaktur ECONOMOU OP! T HEYETI | FRANSIZ TIYATROSUNDA | Bu akşam saat ’1 30 te RİRİK Baş tarafı 1 inci sayfada ) Yaptığımız tahkikata — göre Alpullunun Fener ve Feshane | antrepolarında (160) vagon küp, | | (180) vagon toz, (85) vagon da avarya — olmuş — şekeri — vardır. Yakinen bildiğimize göre şeker istediği o ateş, bir kat alevleniyor, gözlerine kara dumanlar doluyor, göğsüne hafa- kanlar yapışıyordu. ( Arkası var ) Japonlar Şimdilik Hücum- idan Çok Çekiniyorlar üzerine | miştir. Şanghaydaki Japon kuv- | vetleri, — beynelmilel — mıntakayı tehlikeye kı Çinlilere doğrudan doğı rruz. ede- kuvvetlerini abluka çalışacaklardır. Büyük — taarruzun — perşembeye | başlaması muhtemeldir. Şanghay- dan alınan süküt ( bekliyor, Beş Çin kolordusunun Şang- hay - Nankin demiryolu üzerinde toplandığı bildiriliyor. (20) bini bulan Japonların Şapeyi zaptet- tikten sonra körfezin etrafında kendilerine geçit verecek bhiçbir yol mevcut olmıyan bir mınta- kada (100) bin kişilik bir Çin ordusu ile kıqılqma arının fena bir netice vereceği burada en- dişe ile düşünülmektedir. Avam Kamarasında Çin Meselesi Londra 16 — Avam kamara- sında Mançuri ve Uzak Şar diseleri hakkında — kendisinden malümat istiyen Hariciye nazırı Sir Con Simon demiştir ki: “ Japonya,Mançüride ken- disine ait olan demiryoldan bir | kısmının tahrip edilmesi üzerine bugünkü — tedbirleri — almıştır. Kung-Çeu ya gelince; — Japonya bu şehri işgal etmemeyi vadet- miştir. Şanghayda şayanı dikkat ve mühim îıır tebeddül yoktur. Diğer devletlerle — anlaşarak muhasamatın tatili için iltere bütün gayretile çalışmıştır. İngiliz murahhaslar:, Çinin, son talebi- nin 15 inci misak maddesine mu- vafık olduğunu Cemiyeti Akvam- da tasdik etmişlerdir. Nazır, da- ha şayanı memnuniyet haberler pek yakında verileceğini — söyle- iştir. Amerika İle İngilterenin Bir Protestosu etmiye erlere göre şehir, yeni hâdişeleri | yoruz. kâfi şeker bulunması temin edi- tahdit Hstesi yerli stok şeker nazarı dikkate alınarak tanzim edilmiştir. Alpullu kendi satış birliğine | dahil olan on beş kadar firmaya birer vagon olmak üzere evvelce çuvalı 35 liraya satılan şekerleri 40,5 liraya vereceğini söylemek- ir. Bize ise hiç şeker verme- gibi, verse de bu fiatle bizim almamız imkânsızdır . Avarya olan ve çuvalı (33) liraya idare edecek olan şekerleri 35-36 liraya bize satmasi için yaptığımız müracaatlerde seme- resiz kaldı. Bu vaziyet karşısında fabrikalarımız - bir haftadanberi çalışmıyor. Şeker fiatindeki bu pahalılık devam ederse fabrika- larımızı kapayarak çalışan (6-7) bin ameleye yol vereceğiz. Şeker üzerindeki bu fat yükselmeleri- nin önüne geçilmesi için Başvekil Paşa Hazretlerile, Büyük Millet Meclisi İktisat — Vekâletine müracast edeceğiz.., İstanbulun en büyük şeker tacirlerinden bir zat te bize de- di ki: — “Alpullu evvelce çuvalni 34,5 liraya verdiği şekeri bugün 40,5 liraya satmak istiyor. Bu, ve | vagonda beş altı yüz lira kâr demektir. Biz ihtikâr yapmıyo- ruz; Alpulluya bakarak piyasa tanzim ediyoruz. ve para kazanı- Fakat piyasada ihtiyaca lirse (4) bin liralık şekerde (20) lira kâra razıyız. Çünki, evvelce 38 liraya satılan küp şeker, bu- gün (43), (34,5) İliraya satılan toz şekerler (41) liraya — satıldığı için halk sızlanıyor, biz. bundan memanun değiliz.., Bir Komisyon Toplandı Ticaret Odasındaki şekerli maddeler komisyonu şekerleme ve çikolata! fabrikacılarının işti- rakile bir toplantı yapmıştır. Bu toplantıda şeker üzerindeki Fiat ——— Beden Terbiyesi Mektebi Ankara, 16 ( Husust ) — Bu | ders senesi başında Maarif Vekâ- leti tarafından Ankarada açılması Vaşington 16 — Amerika ile İngiltere hükümetleri Beynelmilel mıntakanın askeri harakât icrası- na bir esas gibi kullanılmasını yeniden protesto etmiştir. takarrür eden “ Yüksek beden ı terbiyesi , mektebinin — tasarruf dolayisile gelecek sene açılması muvafık görülmüştür. * JORJ ALEXANDR - SİPAHİ KEN MANYARD tarafından, 45 - SİRFELA a a gaa N NİŞANLI RİÇ KANPERS min muvaffak olmuş filmlerlı EVLÂTLARI : Sesli, aözlü, yark savare 9,5ta AM ımnin['ım AKIN “ U Ni Un Bugün akşam | Saat 21,30 da Destan 3 perde Faruk Nafiz Şeker Fiati Mütemadiyı Yükseliyor yükselmeleri, bunun halik ve kısın — sanayi — müesseseleri Üzerindeki tesirleri görüşüln vaziyetin — İktısat — Vekâle! bildirilmesine karar verilmiştli Tetkikat Yapılıyor Şeker Üzerinde ihtikâr ya dığı iddiaları önünde Tica Müdüriyetinin ne — düşündüği soran bir muharrirlmize Müx Muhsin Beyt “— Meseleyi tetkik ediyorı demiştir. Borsa Fiatleri Fransız Fraogi İngiliz lirası Dolar Liret Belga Drahmi İsviçre frangı Leva Florin Kuron Ç. Şiling A. Pezata Mark Zloti Pengo Ley Dinar Çervonets Tahvilât İ. Dahili D. Muvahhide A. Demiryolu Banknot SON POSTA Siyasi, Havadir. ve Hal gazetesi . Istanbulr Eski Würo : ae baa Telefon İstanbul - 20203 Posta kutusu: İstanbul - 741 Telgrafı İstanbul SONPOS ABONE Fİ A Tİ TÜRKİYE M00 Kr. Yevmi, Sene Ay " " 1 6 3 ı Gelen evrak geri verilmez. İlânlardan mes'uliyet alıam Cevap için mektuplara 6 kuruşl pul ilâvesi İâzımdır. Adres ueğııüıılmaıı (20) kuruştr