31 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

31 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

-— Bir Ölünün Hatıra Defterinden : HAİNLERİN İÇ YÜZÜ Yüz Ellilikler Nasıl Gittiler, Ne Yaptılar HAİNLER - ELLİ ZENGİNE MEKTUP :YAZARAK SON POSTA Maharriri: KK PARA DİLENMİYE KARAR VERDİLER Ürkli a Hoca Zeynelâbidin, ayet oku- du, hadis okudu, “ Kelâmı kibar,, okudu. Mustafa Sabri de mantık- çılığının bütün kuvvetile onu teyit etti ve binnetice Mısırlı zen- ginlerden münasip olanlara bir beyanname yazılması kararlaşlı- rıld. Ümmi Şaban, bu karara da muhalifti. Rıza Tevfik ise “teşeb- büsün semere vermesi halinde bissesini almak kaydile, müsten- kif kaldığını söylemişti. Şimdi iş, beyannameyi yaz- makta ve zenginlerin ismini tes- pit etmekte idi. Mustafa Sabri, yazıcılığını deruhte etti. Muhacir olmanın, icabında vatanı bırakıp savuşmanın olduğundan, birçok peygamberlerin yurtlarını terketmek ıstırarında kaldıkların- dan bahsile uzun bir mukadde- me yaptı, sonra kendilerinin ik- minden ve âlimlerin peygamber warisi olduklarından bais satırlar karaladı ve nihayet islâmi tanvün, tesanüt düsturlarını ileri sürdü, müsveddeyi bitirdi. İfade ne dereceye kadar düz- gündü, kelimeler ve cümleler ne dereceye kadar doğru idi ?Orası bilinemezse de müsvedde arapça idi. Hocanın damadı. Mehmet Ali, on sekiz saat çalıştı, kayna- tasının müsveddesinden tâlik yazı ile elli suret istinsah etti zarflara yerleştirdi. Fakat bulmak meselesi kolay — kolay hallolunamadı. Zengini hayli bol olan Mısırda kimin kuru bir mektuba para ve bu gibi adam- lar ağzından savrulma palavralara vergi — vereceğini tespit etmek icap ediyordu. İlkin otelci ile görüşmek ve fikir almak istediler, Lâkin onun böyle bir teşebbüsten kendi tırıllıklarını anlıyarak - bi- çimsiz bir muamele yapmasından ürktüler. Telefon rehberine mü- racaatten iyi bir netice alamadı- baştan sünnet ve adres lar, Bunun üzerine yeni müzakereye koyuldular. Bulunan çare cidden komikti we çareyi bulan da Kürt Zeyne- lâbidindi. İstanbulda şunu, bunu ve bilhassa hammalları, kahvecileri dolandırmakla geçinen bu genç itilâfçı “Buldum, buldum,, diye haykırarak şöyle bir teklif yaptı: — Hergün aldığımız gazete- lerde birçok isimler var, Gelen- ler, gidenler, evlenenler, rütbe alanlar sütununda kendilerinden bahsolunmuş olan bu adamların içinden münasip miktarını seçeriz, beyannamemizi göndeririz! Firariler sütun — sütun yazı yazan gazeteler, mühimce bir yığın halinde — saklamıl- miştı, Kürt Zeynelâbidinin tek- Kf Üzerine bu ciltsiz kollek- siyon ortaya getirildi. Bir hasta- haneye para teberru ettiği yazılan filân beyin, henüz paşalığa terfi olunan Flân zatın, sarayda ve- rilmiş bir ziyafette bulunan şu ve bu beylerin isimleri bir cetvele için Mektupları Mustafa Sab- ri kaleme almıştı. Bazan icabında yurdu bırakıp kaçmanın sünnet olduğu mukaddemesile başlıyan mektuplar, gazetelerden toplanan adreslere gön- derilmişti. geçirildi. Bu suretle elli adres bulundu ve zarflar derhâl yazı- larak postaya verildi. Şimdi bekliyorlardı ve bhülya kuruyorlardı. Onlar, elli mektu- bun beşte üçüne cevap verilmi- yeceğini, beşte ikisinin ise be- hemehal müspetbir netice temin edeceğini kabul ediyorlardı. Mu- vafık cevap ile karşılanacağı Istanbul 7 inci icra memurluğun- Boğaziçinde — Arnavutköyün- Anbarlıdere caddesinde atik 3 M. numaralı tarafları sahibi senet ve — müştereki — tarlası — Hasan Ali Ef. tarlası ve Ambarlı oğlu de- resile ve müceddeden açılan tarikle mahdut S dönüm 2 evlek 303 arşın ve 8 kuruş 30 para Üşür mukataalı Sultan Beyant vakfından bir kıt'a tarlanın tamamı ve ayni mahalde 8-8 M. numaralı. 8-8 M. numaralaa- la Orta sokak ve Galip B. sokağı ve Hacı Mustafa sokağı ve Şehrade 10- kağili mahdut B dönüm 2 evlek 106 rşın 34 buçuk kurüş üşür mukataalı vakfı mezkürdan müfrez bir kıt'a tarla ve ayni mevkide 8-9 M. No.li taraf- ları Hasan Ali EF. tarlası ve orta sokak ve Hacımustafa sokağı ve İskenderis sokağile mahdut B dönüm 2 evlek 195 arşın 34 buçük kuürüş üşür mu- kataalı vakfı mezkürdan müfrez bir kat'a tarla ve ayni mahalde 8-11 mü. No.lh tarafları Hasan Ali Ef. tarlası ve Ambarlıdere ve Hacımnstafa Ef. sokağı ve Ekrem Bey sokağile mah- dut 7 dönüm 2 evlek 48 arşın 30 kuruş 10 para üşür mukataalı vakfı mezkürdan müfrez bir kıt'a tarla ve aysi mahalde 8& - 15 Mü, numaralı — Hayribey — sokağı — ve Zincirlikuyudan Arnavutköyüne giden yol ve Talâtbey sokağile mahdut 14 dönüm iki evlek * 2 arşın 72 kuruş üşür mukataalı — vakfı. mezkürdan müfrez bir kıt'a tarlanın mısif hissesi ve Tarabyanın Eyagiryagi mevkil ve Muradıhamis mahallesinde Pisti ve Mecidiye sokaklarında atik 67 Mü, mnumaralı ada 10 No, iki tarah Osman B. arsası ve Benli sokağı Mecidiye sokağile mahdut atik 315 zira ve yine mahalli mezkürenin Osmanbey — ve — Mecidiye — vokak- larında 67 mü 10 ada numaralı Talât beye ferağ olunan ve Or- manbey ve Papazyan arsaları ve Ozmanbey sokağı ve Mecidiye soka- gile mahdut 300 zira ve mahalli mez- kürün Nifokli sokağında 67 mü 11 ada numoralı iki tarafı Ozmsabej arsaları ve Ayagiryaki sokağı ve Ni- fokli sokağile mahdut 350 xzira ve ayni mahalde Mecidiye sokağında 67 mü 3 ada numaralı Osmanbeyin ar- sam ve Halit bey arsanı ve Panciri bey tarlası ve Mecidiye sokağile mahdut 350 zira ve yine Mecidiye sokağında 6 mü 3 ada numaralı üç tarafı Osman bey arsası ve Mecidiye sokağile mahdut 444 zira ve Mecidi- ye sokağında 67 mü 5 ada numaralı Osman bey arsaları ve mühendis sokağı ve Mecidiye sokağile mahdut 959 rira ve Mecidiye saokağında 67 mü, 4 ada namaralı Osman bey ve Papar- yan ve Talât beye ferağ olunan arsa ve Mecidiye sokuğ le mahdut 426 lra ve Mifokli ve Mecidiye sokaklarında dan: de bu asgari on Mısır lirası getirdiği takdirde ellerine iki yüz lira geçmiş ola- caktı. İki yüz Kra, Türk parası ©o sıradaki borsa kıymetine göre iki bin lira demekti ve bu, bü- kuvvetle tahmin — olunan yirmi mektubun ber biri bin Hira ellerinde bulunuyormuş gibi bir bütçe yapılmasını istedi. Ko- ca bir günde Otel ve onunla - uğraşıldı. masrafı, yemek — masrafı gayrimelhuz. (!) — masraf- lar namına açılan sütunlar,yüz ke- re yazılıp silindi. Nihayet kat'i bir | 'İngilterede bütçe —ortaya konuldu.. —Bu bütçeye göre iki bin lira, onların bir senelik masrafını bol bol temin ediyordu. ( Arkası var ) 67 M. 1 ada numaralı arsası ve Nifokli ve Mecidiye soka- gile mabdut 644 zira ve Nifokli so- kağında 67 M. 11 ada numaralı Os- man B. arsası ve Talât Beye ferağ olunan arsa ve Eyagiryaki ayazması ve tarikle mahdut 457 zira ve Ni- fokli sokağında 67 M. 11 ada numa- ralı Talât Beye ferağ olunan arsa Osman B. Papazyan arsaları ve Eya- ' yük bir servetti | l Hoca Zeynelâbidin, iki giryaki ayazması ve tarikle mahdut 930 zira ve Nifokli sokağında 67 Mü. 11 ada » No, - Talât Beye ferağ olunan arsa ve Osman Bey arsası ve Ayagıryagi — ayazması — ve — tarikı âmla mahdut 855 zira ve Pisti Os- manbey sokaklarında 67 Mü, 10 ada No. Talât Beye feraâ olunan arsa ve Osman Bey arsası ve Eyagiryagi ayaz- ması ve tarikı Gm ile mahdut 855 zira ve Pisti Osmanbey sokaklarında | 67 Mü. numarali Talât Beye ferağ olunan arsa Osman B, arsası ve Pist sokağı ve Ösmanbey sokağile mah- dut 550 zira ve Plsti sokağında 67 Mü, 9 ada No.h Osmanbey arsası ve Osmanbey ve Papazyan arsaları ve Osmanbey Bokağile mahdut 380 zira ve Pisti sokeğında 67 Mü. 9 ada Nolı bududu. mezküre İle mahdut 38) zira ve Pisti ve Papazoğlu oba- mes sokaklarında 67 mü. 9 ada Nolı Osmanbey arsası ve Osmanbey ve Papazyan müşterek arsası ve Pisti sokağile mahdut 380 zira ve Pisti sokağında 67 Mü, 8 ada Noi Ors- manbey arsaları ve Pisti sokağı ve Papazoğlu — Ohanes mahdut 372 — sira ve Mi sokağında 67 mü 8Sada num Osman bey arsaları ve mektep ar- sası ve Mecidiye sokağile mahdut 520 zira ve sokağında 67 mü 8 ada numaralı Osman bey arsaları ve mektep arsası ve Pisti — sokağile mahdut — 4d0 zira ve Mecidiye sokağında 67 mü 8 ada numa- Osman bey — arsı- sokağile mahdut sokağında 67 mü Osman bey arsala- rı ve Pisti sokağile mahdut 372 zira ve Mühendis sokağında 67Mü. 7 ada No. iki tarafı Osmanbey ve Nifokli ve Mühendiz. sokağı ile mahdut 456 zira ve Mühendis sokağında 67 Mü. 7 ada No. mezkür hudutlarla mahdut 916, 8d4, 773, 689, 806 sirala $ kıt'a ve Mecidiye sokağında 67 mü, 7 ada No. 689, 806 zirahı $ kıt'a ve Mecidi- ye sokağında 67 mü: 7 ada No, Os- | man Bey arsaları ve Niko'a ve saire | sokağı ile | tarlaları ve Mecidiye mahdut 825 zira ve mezkür sokak ve rakamla ada dahilinde rah 7 kat'a ve Mecibiye sokağında 67 M. 7 ada numaralı Nikola ve saire tarlası ve Osmanbey tarlası ve Me- ekdiye sokağile mahdul 425 sira ve Osman B. | sokağile, mezkür | hudutla 702 672 610 660 546 456 2l- | gömm Çok 'Zeı;gin V ALÇI Madeni Ankara - Pulatlı - Beylikköprü diğeri 25 dakika mesafede çok zengin ve yüksek satılıktır. Ankara'da Eski postane arkasında Ahçılar kahvesi ALÇI maden Talipler : ocağı biri 15 kıymetli bir istasiyonuna sahibi Kâmil Efendiye müracaat etsinler. Belgrat Darülfünununda İstifalar Belgrat 30 — Maarif nazırına, | Darülfünun müderrislerini teka- üde sevketmek hakkını veren kanunun ibkası Üüzerine, Bek- grat Darülfünunu Müderris heyeti Darülfünun divanının ilgası lün- muna karar vermiştir. Darülfünun emini muavini ile divan azası istifa etmiştir. Bugün yeni intihap edilecek müderrisle- rin bu intihabı kabul etmiyeckleri zannedilmektedir. . .. Ecnebi Sanayii Londra, 30 — Ticaret neza- reti, yeni gümrük tarifelerinin tatbiki tarihindenberi İngilterede yeni fabrikalar tesisi için 430 ecnebi şirketin müracaatte bu- lunduğumu, bunlardan 76 — sının mensucat müessesesi olduklarını ilân etmiştir. mezkür sokakta 67 M. 7 ada numa- rah Osman B. arsaları ve Panciri tarlamı ve Mecidiye 432 zira ve mezkür rakamla ve ada numaralı Osman B. ve Panciri ve abarin arââm ve Meci- | diye sokağile mahdut 525 zira ve ayni sokak rakam ada numaralı Osmanbey arsaları Panceri — tar- lası ve Mecidiye sokağile —mah- dut 420 zira ve Mühendisr. soka- gında 67 Mü. $ oda Noi Osmanbey tarlaları ve Talât Beye ferag olunan arsa ve Möhendis sokağile mahdut 288 zira ve Mecidiye sokağında 67 mü, $ ada Noi Osmanbey arsası ve Mezidiye sokağı ve Mühendis soka- gile mahaut 920 zira ve Mecidiye | sokağında 67 mü, $ ada No.lı Üüç ta- rafı Osman bey arsası ve Mecidiye sokağile mahdut 268 zira ve Papaz- oğlu Ohancs sokağında 67 mü, 4ada No.lı Osman Bey arsan ve Talât Beye ferağ — olunan — arsa ve lstepan Efendi arsanm ve Papar- oğlu — Ohanes sokağile — mabdut 288 rira ve Mecidiye sokağında 67 mü 2 ada numaralı Osmanbey ve Papazyan arsaları ve Petro İlyaya ferağ olunan arsa ve Mecidiye sokağile mahdut 498 zira ve Nifoklı Mecidiye sokaklarında 67 mü | ada numaralı Osmanbey Pa- pazyan arzaları ve Nifoklı sokağı ve Mecidiye sokağile mahdut 522 mühendis sokağında 67 mü $ ada nu- maralı Talât beye ferağ olunan arsa ve Petro İlyaya ferağ olunan arsa ŞOs- man Bey arsası ve Mühendis sokağı ile mahdut 258 zira ve Mecidiye so- kağında 67 mü. 4 ada No. Osman B. İstepan arsalar ve Argiri verese tarlası ve Mecidiye sokağile mahdut 673 rira ve Mecidiye sokağında 67 mü, 4 ada No. Osman Bey arsaları ve Argiri veresesi ve Mecidiye sokağı ile mahdut 440 zira ve (Mecldiye vo- kağında 67 mü, 3 ada No. Üç tarafı Osman B. arsan ve Mecidiye sokağile mahdut 444 zira ve Nifokli sokağın- da 67 mü H ada numaralı Talât beye ferağ olunan arsa ve Argiryagi ayaz- ması ve Nifokh sokağile mahdut 700 zira zemini Beyamıt veli vakfından eşcarı milk 47 parça harap bağ ve bahçenin tamamları ve Pisti sokağın- sokağile mahdut | sokak ve ayni tira | da 67 mü 13 ada numaralı Talât be- | ye forağ olunan asralar ve Ayargir- yagi ayarması ve Pisti — sokağile mahdut 14158 xira ve Piati soka- gında 67 mü | ada numarah Talât Beye ferağ olunan arsa ve Ayagır- yazmamı ve dere ve Pisti so- mahbhdut 580 sira ve Nifokli | İçü üzerine Fenni Kasık Bağları Mide, barsak, böbrek Korsalar İstiyenlere ölçü tarifesi gönderilir. Eminönü: İzmir sokağı Tel. 20219 Zaharya Oreopulos Fatoğraf Tahlili Kaponu Tebintinizi öğrenmek - letiyonsanız Aotoğrafınını 5 adet kupon ile bir- likte gönderimiz. Fotoğrafınız sıraya tabidir. ve inde edilmer. Çe'm, meslek veya san'at ? Hangi suallerin cevabı ? Foleğral iatişar edecek ml? Fotoğrafın — klışsı pal mükabi indi gönderilebilir. 11 ada numuralı olunan arsa ve sokağında 67 mü. Talât Beye ferağ Ayakiryaki ayazmam ve Nifoklı so- kağile mahdut 700 <zira ve Pisti sokağında 67 mü. 14 ada numara! Talât Beye ferağ olunan arsa ve dere ve Ayagiryaki sokağı ve Pisti sokağile mahdut 580 zira v Pisti sakağında 67 mü. 13 ada numa- ralt Talâkt Beye — ferağ arsalar ve Ayakiryaki sokağı Pisti sokağile mahdut 1415 ve Osman Bey ve Pisti sakaklarında 67 mü. 9 ada No.lı Osman Bey arsı- ları ve Pisti sokağı ve Osman Bey sokağile mahdut 380 zira ve zemini Sultan Beyant Veli vakfından eşçarı milk 7 parça bağ bahçenin nısıf his- sesi Hüseyin Hilmi Paşa vesesesinin alacağından dolayı eski İera kanu- nuna tevfikan — satılmamı — takarsür eden Tamall Talât Beye mit hudut evsah yukarda yazılı gayri menkul- lerin tamamı — dört yürx lira bedelle talibi uhtesine muvakkaten ihale edilmiş olup ihalei kat'iyyesi ik üzere tekrar İcra kilınan inlük müzayede de tamamına 400 Jira bedelle ilk talibinden başka talip zuhur etmemiş ve mecmuunun kaymeti muhammenesine nazaran sü- Misanı iİkkmal edilmemiş - olduğundan 30 gün müddetle so00 olmak üzere tekrar müzayedeye — vazolunmuştur. Miktarı mesahası zira İtibarile gös- terilenlerin beher ziraı 3 kuruş dö- nüm olarak — gösterilenlerin beher dönümü 25 Türk lirası kiymet takdir edilmiştir. Taliplerin bedeli ihaleye yüzde $ zammile müzayedeye iştirak ve bedeli muhamminenin yüz- de ©on nispetinde pey akçası vazet- meleri ve daha ziyade malümat almak istiyenlerin leramızın 339 - 1250 nu- maralı dosyasına müracaat edebile- cekleri ve mezkür gayri menkullerin rayici kanunl ile peşinen Yedinci lera olunan ve rira Da'resinde 30- 4-932 tarihine müsadif — cumartesi günü anat 14 kadar icra edilecek mü: talib'ne kat'iyyen ihalr elunur.