31 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

31 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

(SON POSTA) da gençlerka kalp ve aşk iş; inde en gimimi dert artağıdır. Allenize, dostlarınına söyliyemediğiniz açk dertlerinini Hammteyseye yazımız. Hasıa- deyze ya her günkü sütunda veya hususl mek- tupla cevap verir. Hanimteyzenin Hikirleri, birçok gençleri büyük müşküllerden kurtarıyor. Dertlerinizi Hanımteyzeye Yazınız Hanımteyze bütün (SON POTA) kaşınları ve alâkadar eden — mevzulara ehemmiyet vermektedir. Şimden sonra haltada bir defa Kadın say- famız olacak ve bu saylada şunlar bulunacaktır Güzellik meseleleri, son modalar, çocujya- suzun terbiyesi, evinizin — güzelliği, ev isleri, el işleri ve kağre... genş latlarr her şeyden fazla KADIN —DT HÜ ARÜNEML İ v HLALA ĞT ÜEEĞ El İşi Derslerğ_ ; 'Aplikasyon Son birkaç sene — zarfında, yapılmasının kolaylığı, sür'ati ve ucuzluğu — yüzünden aplikasyon işleri çok rağbet — kazanmıştır. Aplikasyon işleri çocuk elbise- lerinden, köşe yastıklarına, ve büyük masa — örtülerine kadar her türlü eşyada kullanılır. — Bu iş mühtelif iğnelerle yapılır. Bugün burada bazılarımı ka- rilerimizin — işine yarar ümidile, yazıyoruz. Resimde görülen dört şeklin berbirisi bir başka iğne ile işlen- miştir. « — Aplikasyon işi şöyle yapılır: Her hangi bir modeli beğe- nirsiniz. Muhtelif renkli kumaş- lardan, çiçekleri yaprakları ve- yahut hendesi şekilleri kesersiniz. Bunları düz renkte bir kumaşın Üzerine dikersiniz. Ve kenarları- na hem kesilen yerlerin pürçük- lerini örtmek ve hem de zerafet vermek için bazı işler yaparsınız, Şekili: Reşilyo işile işlenmiş- tir. Bu iş kadınlarımız — arasında ilik işi namile maruftur. Şekil 2: Kordone — (Kor- done ) işi denilen düz ve mun- tazam iğnelerden mürekkeptir. Bu iki türlü iş keten ve pa- müklu kumaşlara yapılır. Şekil 3: Kumaşı, şeklini ke- sip ötekinin üzerine küçük iğne- lerle tutturduktan sonra kenar- larına hem pürçükleri örtmek ve hem de işin yeknasaklığını gi- dermek için şöyle bir iş yapabi- Birsiniz. Kalın bir ipekli kumaşın et- rafına geçirir. başka bir tince ipekle tutturursunuz. Arzuya gö- re bu ipliğin rengi kumaşınkin- den ayrı olabilir. Bu şekilde aplikasyon ipekli kumaşlara — mahsustur. Şekil 4: Kadifelerin, çuhala- rın vesair kalın yünlü kumaşların kenar pürçükleri — olmadığından enlara en münasip iğne de şekil 4 te gördüğünüzdür. Bunlar düz ve basit iğnelerdir ki ancak üs- tündeki kumaş: altındakme rap- tetmeğe yarar. Bu Sene Arkalar Fazla Açık Olacak Bu orijinal bahar elbisesi, alla işlenmiş biroderidendir, arkası açıktır. Çünki bu sene tuvalet elbiselerinde arkanın çok açık olması lâzımdır. Çantalar Yukardan Kapanacak Bu sene çanta modası değiş- &. Yeni çantaların - ağızları yu- kaşdadır. Portföy şeklindeki çan- taların modası geçmiştir. Güzellik Dersleri Yüzdeki Kılları İzale Edebiliriz Bunun İçin rAşağıdaki |Talimatı Dikkatle Okuyup Tatbik Ediniz Yüzde kıl, bir kadının en ziyade rahatsız olduğu — şeydir. Bilhassa esmer kadımlar bundan çok bizardırlar. Bu kılları izale imkânı var- dır. Fakat usulünü — bilmiyecek- leri için kadınlar yanlış birtakım yollara saparlar ve yüzlerini ber- bat ederler. Kullanılacak — usül, şekline göre değişir. Kıllar — görünmiyecek kadar küçük ise ve ilk bakışta * gö- rünmiyorsa, bunları çıkarmağa teşebbüs — etmeyiniz, boyayınız. Bunun için bir çorba kaşığı ok- sijenli — su almız, içine bir iki damla amonyak katınız. Yumu- şak birşeyle bu suyu kıllara sü- rünüz. Çehrenizde yanıklık his- seder etmez yüzünüzü yıkayınız, ve krem sürünüz. Bu ameliyenin daha müessir bir netice vermesi için yüzünüzü güneşe — tutunuz. Bu ameliyeye beş on gün de- vam — ediniz. kılların Ajğır uçlarında bıyık kenarlarında bulu- man tektük kulları poasenle çıkarınız Göze batan, çehreyi çirkin- leştiren büyükçe kıllar mutlak surette çıkarılmalıdır. Bunun için gümüşi renk bir sünger taşı al- nız. Onunla — çehrenizi ovunuz. Bu suretle kılların — dökülmesi, u:t ra iletraş olmağa mürcccahtir. Çünki dökülen ların dipleri görünmez ve tekrar kıl çıkması- na mani olur. Her sabah yüzü- nüzü bu süngerle ovarsanız za- man ile yüzünüzde hiç kıl kalmadır ğını göreceksiniz. Hergün ssbahları yüzünüzü gümüşi bir #ünger taşı ile ovarsanız bazı kıllar dökülür Bazan — kılları bir pensenle çıkarmak ta faydalıdır. Daha müz'iç — kıllar için de güzellik müesseselerinde Dıya- lermo veya Elekrolys yaparlar. Demir Kapları Yıkamak - İçin Bıçak, çatal, kaşık gibi de- mirden yapılmış mutfak eşyasını temizlemek — için yıkamağa filan ihtiyaç yoktur. Bir limonu tuza batırıp bunları — onunla siliniz. Sonra bir defa sıcak suya batı- rıp kurulayınız. Sabunla temizle- mekten daha iyidir. | Eldiven Modası Sinema Artistleri Nasıl Eldiven Giyerler Jean Helbling Bırget ve Simon | Gerden Şık bir kadın ya kunduralarından veyahut eldivenlerinden tanının Elbiselerinize olduğu kadar, eldivenlerinize de itina ediniz. Sinema artistlerini kendinize nümune ittihaz etmek istiyorsanız, yukandaki resimlere bakınız. Bu resimler size eldiven giyişi hakkında bir fikir verebilir. Yukarıdan birinci eldiven, yağmurlu havalarda İkinci eldivenden, dışından elin cildi bile görünür. iyilmek — içindir. çüncüsü akşam- ları kullanılan eldivenlerdendir. Kısadır. Dördüncüsü sokak eldiveni, beşincisi salon eldivenidir. . .. Bu Senenin Şapka B P Bu sene ilkbaharda eyilecek hasır şap- îılırdın üç nümuüne: Bu şapkalar genç kızlara yapılmıştır. Kenarları kısadır. geyilecektir. re an ... Her Ev Kadını Neler Bilmelidir? İpek Çorapların Ömrünü Uzatmak İçin İpek çoraplarınızın — ömrünü uzatmak — istiyorsanız şu usulü tatbik ediniz: Yeni çorabı. giymeden evvel soğuk su ile yıkayımz. —Sonra her akşam çorabı. çıkarıp içine tuz katılmış soğuk suda yıkadık- tan sonra safi suda bir defa çak kayımz ve kurutunuz. Yanık İzlerini Çıkarmak İçin Beyaz çamaşırlarda gelen yanık izlerini için şunu — yapımız: içinde biraz sirke, biraz erena, bir miktar rendelenmiş — sabur tozu, bir soğanın suyunu karışlı- np bir hamur yapınız. — Bu ha- muru yanık yerine sürüp bırakı- nız. Kuruduktan — sonra yıkama- dan fırça ile temizleyiniz. husule çıkarmak Bir kabın