31 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

31 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa yağraa va nn 5' Halkın Sesi Yeni Teklif Etra- fında Fikirler Başvekil Paşaya un fabrikala- nüdan alman Mmüamele vergi- sinin”tezyidi için bir teklif yapıldığını yazığıştık. Bu mü- nasebetile şu mütaleaları top- ladık : All B, (Fırımcı Cankurturan mahallesi ) — Ben fırıncıyım. Belediye çuval başına bir kazanç ayırmış- tır. Narhı da belediye koyuyor. Binaenaleyh ünu kaça alırsam muayyen — kazancı zammederek ekmek yapar satarım. Unun yük- selişi ve düşüşü beni ne zarar- landırır, ne de büyük bir kâr temin eder. Bizde ekmek halkın tabir ca- izse, hummalı bir gıdasıdır. Şu buhranlı zamanlarda fakir halk yalız ekmekle karmını doyuru- yor. Muamele vergisini artırmak hususundaki teklifi kat'iyen ka- bule şayan görmem. * Sadi B. (Büyükdere İskele caddesi 71) — Her tüzlü vergilere maruz lan ve medeni ihtiyaçları köy- lerden fazla olan - şehirlilerdir. 'Teklif yapan zat ta yalmız şehir- lerdeki (4) milyon halktan senede (15) milyon liralık bir muamele vergisi almacağını söylüyor. Bu zatın teklifinde yalmız bir cihet doğrudur. O da bu muamele ver- gisinin yalnız dört milyon halktan alınmasıdır. Filhakika bazı şehir- lerimiz istisna edilirse diğer vi- lâyetlerdeki halkın ekserisi ek- meği evinde yapar. Hatta fırından ekmek alanları ayıplıyan şehirliler pek çoktur. Bu vergiyi bütün memlekete teşmil etmek imkânı yoktur. Bu sebeple ben buna muarızim., Safa Bey - Şehridebaşı “Nurettin. Bey mahallei 7 - Başvekile yapılan yeni teklifi okudum. Bunun eski tek- liften hiçbir farkı yoktur. Eski- den ekmekten vergi alalım deni- yordu. Şimdi undan muamele vergisini fazla alalım fikri ileri sürülüyor. Bence bunun tetkika bile değeri yoktur. Hüseyin Bey - Enli Kener sebek 7 — Ekmek ve buğday fiatla- yındaki yükseliş tabii — olursa memlekete fayda verir. Cebrt yükseltmenin hiçbir. faydası yok- tur, İşte benden bu kadar. Umumi Maaş Defterdarlık dün ve evvelki gün bütün dairelerde çalışan üc- retli memurların maaşlarını ver- miştir. Cumartesi günüde bütün memurların maaşları verilecektir. Kimsesiz Aile Çocukları Himayei Etal Cemiyeti Istanbul merker heyeti dün Ülk içtimamnı yapmıştır. — Cemiyet kimsesiz aile çocuklarının yerleştirilmesi için uğ- raşacaktır. h SÖON POSTA DAHRİLİ HABERLER KAÇAKÇILIK Üç Çocuklü Bir Anne Maküm _qldu Geçenlerde Defterdarda Hit- seyin Efendinin evinde kaçak sigara kâğıdı bulunduğu haber alınmış, taharri neticesinde 57 defter Halep markalı sigara kâ- ğidi. çıkmıştır.. Bunun Üzerine Hüseyin Ef. ile karısı Hanife H. tevkif edilmiş, fakat bu suretle evde yalnız başlarına kalan üç küçük çocuk ağlamıya başlamış- lardır. Bu vaziyet karşısında ço- cuklar da amnelerile birlikte tev- kifhaneye götürülmüştür. Dün yapılan muhakemede şahitler dinlenilmiş, Hüseyin Ef.nin kaçakçılık yaptığı sabit olmamış, kâğıtların Hanife Hanıma ait ol- duğu anlaşılınıştır. Neticede Ha- nife Hanım altı ay hapse ve para cezasına mahküm edilmiştir. Kadım mahkemeden çıkarken: “— Yavrularım ne olacak?, diye ağlıyordu. Milli Takım Federasyon Bir Grup Teşkil Etti Federasyon milli futbol köme- sine esas teşkil etmek Üzere bir (A) grupu vücüde getirmiştir. Grup Ankara Muhafız Gücünden Vasfi, İzmirden: Lütfi, Riza, Fik- ret, İhsan, Lüfi (İzmirspor ) Sait, Fuat ve İstanbuldan — Avni, Mithat, Nihat, Rebü, — Reşat, Zeki, Fikret, Niyazi, Hüseyin, Eşref, Hakkı, Hüsamettin, Saim, Sami, Salâhattin ve Malik Bey- lerden teşekkül etmektedir. Bu oyuncular nisana kadar Fede- rasyon emrine gönderileceklerdir. Bu hususta spor sayfamızda tafsilât vardır. Cevdet Mollayı Yaralıyan Cevdet molla Beyi yaralamak- Ja maznun kain biraderi Hamdi Beyin muhakemesine dün Ağır cezada nihayet verilmiştir. Hamdi Bey bir sene iki ay hapse 500 lira tazminat vermiye mahküm olmuştur. Yeni Tramvay Arabaları Tramvay Şirkeli yüz kişi istiap edebilecek tramvay arabaları getirt- mektedir. | Ticaret Ve Sanayi Bankasında.. Mevduat Sahiplerinin Pa- raları Tamamen Verilecek Ticaret ve sanayi Bankasının tasfiye halinde olduğunu evvelce yazmış, halkın bankaya yatırdığı Beşyüz bin Hira kadar paranın biranevvel verilmesi için sat Vekâletinin tedbir aldığını ilâye etmiştik. Yaptığımız) tahkikata göre; bankanın (300) bin lira Bozöyük fabrikasında, (600,000) lira Barut İnhisarında alacağı olduğu gibi bir milyon liralık ta bir çiftliği vardır. Büunlar bankanın nakti serma- yesini teşkil etmektedir. Bu nevi sermayeden olup olmadığı henüz münazaalı bulunan bir de bir milyon lira kıymetinde Mehti B. ormanı vardır, Bankanın tasfiyesine memur edilen Ziraat Bankası Müdürü Ahsen Bey Bankanın ve alacak- hların vaziyeti hakkında bir mu- harririmize şunları söylemiştir : “— Bankanın para mevcudu, mevduat sahiplerinin alacaklarını yüzde yüz temin edecek mahi- yettedir. Zarar olursa, bundan yalnız sermayedarlar — müteessir olacaklar ve onların hissesi sıfıra düşecektir. Bankada, sülistimal olmuşsa, hissedarlar mahkemeye müracaat ederek haklarım temin edebilirler. Fikrime göre, aslı olmıyan bir şey mevcut yazılmış ise; ötekine be- rikine açıktan para verilmişse ta- biatile mes'uliyet vardır. Fakat, şimdiye kadar böyle bir vaziyet tesbit edilmemiştir. İntihar T_eşebbüsü Babası Ders Göstermedi- ğine Müteessir Olmuş Ve Ölmek İstemiştir Kadıköyünde, telefon merke- zinin bulunduğu caddenin 6I nu- maralı evinde oturan Gülhane hastabanesi hesap memuru Yuşa Beyin kızı,tentürtiyot içerek inti- har etmek istemiş, kurtarılmıştır. Genç kızın teessürüne sebep, babası tarafından kendisine hesap dersi verilmek istenmemesidir. Pangaltıda Yangın Dün Pangaltıda Zafer soka- ğgında beş numaralı Leylâ Hanı- mın evinden yangın çıkmış, mü- him bir. kısmı yandıktan sonra söndürülmüştür. — —- Son t: Komşu — Hasan Bey, doktorlar tüccar ımdır, değil ınidıı.._ ne dersin ? Ve aoi Posta'nın Resimli Hikâyesi: 2: Hasan Bey — Dinle beni komşu ! Bazı daktorlara - gidersin: evvel seni bir kere soyarlar. Pazar muayeneden ı tırırlar, göğsünü 3: Hasan Bey — Soönra masaya ya- lerler. filân, Falan... VARİDAT Yeni Senede Ne Kadar Vergi Vereceğiz? 932 belediye ve vilâyet büt- çesinin varidat kısmında en ka- barık yekânu okturva faslı teşkil etmektedir. Yeni senede okturva resmi olarak bir milyon lira tah- sil edilecektir.. Ayrca kazanç vergisinden vilâyet hissesi olarak (250) bin Hra, musakkafat vergi- sinden maarif hissesi — ( 442 ) bin lira, —kazanç vergisinden Maarif hissesi olarak (1,900000) lira, yol parası (625) bin lira, musakkafat vergisinden belediye hissesi (450) bin lira, kazançtan belediye hissesi (200) bin lira, tanzifat ve tenviriye resmi olarak (450) bin lira, konturatu resmi (200) bin lira, vesaiti nakliye res- mi (780) bin lira, sigorta şirket- lerinden itfaiye hissesi (100) bin lira ve imtiyazlı şirketlerden de (400) bin Kira tahsil edilecektir. Umum varidat yekünu (10) mil- yondan fazladır. 17418 Lira İki Mahküm Kaçakçıdan Tahsil Edilecek Kaçakçılık — cürmile . maznun Bergamada müskirat bayüi Yaşar oğlu Salim, sigara bayüi Kâmil oğlu Ömer Efendilerin muhake- mesi dün ihtisas mahkemesinde nihayet bulmuştur. Maznunlar 24500 adet sigara kâğıdı kaçırmışlardır. Salim ve Ömer Ef. ler sekizer ay hapse ve 17418 lirayı İnhisar İdaresine müteselsilen tediye et- miye mahküm olmuşlardır. Kaçak cıgara kâğıtları da — müsadere edilmiştir. Ömerin 31 teneke kaçak yağı da borçlarına mahsup edilecektir. Camları Yere İndirmişler Sabıkalı tatar Burhan, Rifat, Hüseyin, Rıdvan isminde dört kişi Beyoğlunda Kutu biranesine taar- ruz ederek camlarını — kırmışlar ve içeri girerek sahibini ölümle tehdit etmişlerdir. Hamamların Tescili Kayit ve tescil muameleleri Belediye İktisat Müdürlüğü tara- fından X&ülm hamamlar şimdi müstahdemin — şubesine devredil- miştir. dinlerler, arkanı dim | | — Mart 31 I Günün Tarı'/ıiı Gümrükte Tensi- kat Yapılmıyacak Bazı gâazetelor İstanbul gümrüğün- de bazı tensikat yapılacağı, birçok tebeddülât - olacağı hakkında ortay çıkan şaylalardan — bahsetliler. haberin doğru olmadığı bildirilmek- tedir, Tahsil Edilemiyen Borçlar “Zaruri sebepler dölayısile tahsil edilemiyen borçların terkini hakkında bir Jâyıha vücuda getirilmiştir. Gülhane Müsamereleri Gülhane hastahanesinin — yed fabbi müsameresi pazar günü £ doktorlarımızın — huzurile çok faydalı münakaşalar olmuş lar Komsiyonunda Bogazlar komsiyonu — raporunu Akvam Cemiyetine — göndermiştir. Rapora göre Karadenizde en kuv- vetli bahri devlet Rusyadır. Yeni Amerika Sefiri Yeni Amerika Sefiri - Ms. Şeril Klı.MŞe memleketimize gelecektir. wil gençliğinde aporla çok meşgul olmuş, bir zamanlar Amerika 100 metre şampiyonluğunu kazan- mıştır, Spor işlerile daima âlâkadardır. e » . Firari Katil Bir Mahküm Dün Şehri- mizde Yakayı Ele Verdi Bir adam ö! lüğü için Elâ- ziz Ağırceza mahkemesince (24) seneye mahküm edilen Bitlisli Hayrullah isminde bir mahküm Bitliş hapishanesinden kaçmıştı. Katilin, şehrimizde Fethullah Efendinin yanında çalıştığı haber alınmış ve dün yakâlanmiştır. Hayrullahın üzerinde kendi fo- toğrafını taşıyan ve fakat Halil oğlu Abdullah yazılan bir nüfus kâğıdı çıktığı için müddeiumumi- Hik, kendisinin hüviyetinin tayini için Sulh mahkemesine gönder- miştir, Kapıcıların İçtimar Apartıman ve han kapıetları dün idare heyet'erini seçmişlerdir. Yapı- Tan bir hesaba göze İstanbulda (4000) kapıcs vardır. Hastahanede Ölen Amele Dünkü nüshamızda Beykozda ya- ralanan Çankırılı Hüseyin ismindeki amelenin öldüğünü yazmıştık. Ölen amele Çankırılı Hüseyin, Erzurumlu ahi Receptir. Hüseyin tedavi edil- mektedir. Fakir Muhacirler Fakir muhacirlerin Türk tabiiye- tine girerlerken barç vermemeleri hakkında bir lâyiha hazırlanmıştır. Biri Daha Tutuldu enlerde Ankara - zenginlerin- 'ahrettin Efendi ile zevcesini öldürenlerden Dursun ismindeki ka- tilde Erzurumda yakalanmıştır. Terkosun Kazancı Terkos Şirketi Umuml! Heyeti dün toplanmış, senelik bilânço tet- kik edilmiştir. Şirket geçen sene bir liradan fazla tabsilât yap- mıştır. Geçen bir. senede kazandığı para 106 bin liradır. den Ola Hasan Bey Ve Doktorlı 4: Hasan Bey — Muayeneden sonra tarifeyi gösterirler, seni bir kerre hasta ederler.