2 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

2 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

a 'luıımuz Hit[er, Bu işte Çok Kaybetti Londra, 1 (A.A.) — Havas ajansı — bildiriyor : Almanya'da cereyan eden dünkü hâdiselerin Londra'da hasıl ettiği ilk tesirle- re tercüman olan “Sandey eke- pres,, gazetesi diyor ki: “Hüçcum kıtaatı — saflarında tahrik edilmiş fesat cereyanı ile bunun tedibi için kullamlan metot- ların Nasyonal sosyalist rejiminin otoritesini altüst ettiği şüphe gö- türmiyen bir keyfiyettir. Bundan sonra M. Hitler, kaybettiğini ye- nidan elde etmek için, büyük şöhretinin bütün nüfuzunu kullan- mağa mecbur olacaktır. Heyeti umumiyesi — itibarile, pazar günü çıkan gazeteler, “Marburg,da Fon Papen tara- fından irat olunan nutuktanberi ber an beklenmekte olan bu hâdiselerin muhtelif safhalarma ait tafsilâtı kayıtle iktifa ederek, henüz mütalea beyan etmemek- tedirler. Maamafih, İngiliz gazetelerinin bu havadisleri — naklederlerkeu, kullandıkları manidar - başlıklar, Hitler kıtaatı saflarında zubhur eden ifratkârane harekâtın tedibi için kullanlan kanlı tedbirlerin gilrerede çok acı bir tesir yap- miş olduğunu ıhıu eylemek!edir —e v i SON POSTA e Almanyada Olan Bitenler | Hücum Kıt'aları, Devletin İçinde İkinci Bir Devlet Olamıyacak Bunların Reisleri Dürüst Ve Temiz Yaşıyacaklardır ( Baştaradı 1 laci sayfada ) göslermemiş ve hiç bir şey söy- lememiştir. Ayni zamanda Röh- mün maiyeti de tevkif olunmuştur. Fırkanın Teblliği Münih, 1 (A. A.) — Nazi fır- kası tebliğ edi- yor: Birkaç ay- danberi bir takım müfrit unsurlar, bücum ordasu ile devlet — arasına ihtilâf ve nifak tohumu saçmıya teşebbüs etmiş- lerdir. Bunun mu- ayyen bir mak- sada varmak için yapıldığı anlaşık- maktadır. Erkânı harbi- ye reisi Röhm-ki, Hitlerin fevkalâ- de itimadına maz- Münihte, Hitler partisinin, dev adımile ilerlemesi münasebetile 300 hücum kıt'asına bayrak verildikten sonra (1933 te) eeeeeceseneseane sencASESEN AAA aK ArerkAnAREAEeAKEKErEnAncAN Alman Matbuatının Mütaleaları Berlin, 1 (A.A.) — Bütün Alman matbuatı, tehlikeli siyast ovasurların faaliyetini cezalandır- mak için M. Hitlerin göstermiş olduğu sürat ve iradeyi takdir etmekte müttefiktir. Berliner yazıyor: “Şüphesiz M. Hitler için bu sert hareketi yapmak kararını vermek kolay * olmadı. Fakat o, bütün milletin kendisine olan sağlam imanile, artık milli sosya- lizm ile hiçbir alâkaları olmıyan ve ecnebiler ile vatana hiyanet bağları tesis etmekten çekinme- miş olan unsurlara karşı şiddetle hareket — etmesini beklediğini biliyordu.,, Morgenpost, — şöyle * İdarenin sadakat, namus ve | şerefe istinat , ettiğine — dair Alman milletine teminat verilmiş olmasına — memnun olduğunu kaydeden Berliner Tageblat ga- zetesi *darbenin tam zamanında Yurulduğunn ve tam netice ver- diğini, yazmaktadır. har bulunuyordu - bu temayüllere muhalefet etmemiş ve hiç şüphe- siz bunları teshil etmiştir. Kendisinin gayri ahlâki hare- ketleri vaziyet Üüzerinde o lar fena tesir yapıyordu ki, nihayet Hitler çok mühim ve vicdani bir mesele karşısında bulundu. Röhm, Hitlerin malümatı ha- ricinde ceneral von Şlayşer ile ve Berlinde pek maruf olan bir adamın delâleti sayesinde müna- sebata girişmiştir. Bu münasebet ve müzakere- ler, ecnebi bir devletin Berlin- deki sefareti tarafından öğrenil- miş olması üzerine gerek fırka namına ve gerek devlet namına hemen meseleye müdahale etmek | bir bir zaruret halini almış bulv | nuyordu. Hitler, gece tayyare ile Mü- nihe gitmiş ve işte en ziyade alâkadar — olan — rüesanın tevkif edilerek hapse atılmalarını em- retmiştir. Hücum kıtantı reisleri- nin birçoklarının bu gece tevkif- leri esnasında gayritabil ve gay- riahlâki münasebetlerde - bulun- | dukları tesbit edilmiştir. Hitler, bu yaranın merhamet- sizce deşilmesini emretimiştir. M. Hitler, M. Göringe, Berlin- de de aynı suretle hareket etme- sini ve bilhassa bu siyasi fesadın mürteci âmillerinin yakalanmasını emretmiştir. Tebliğ, M. Hitlerin hücum kıtaatı rücsası karşısında bir hitabe irat ederek kendisinin bu kıtaala olan sadakat ve mer- Evvelâ tevkif sonra öldürülen Röhkm butiyetinden bahsettiğini — ve ve Röhmü her zaman bir çok hücumlara karşı himaye eyledi- ğgini, fakat hâdisatın kendisini, şahsi hissiyatını bir tarafa bıra- karak devletin menfaatini ve Nazi hareketini müdafaaya mecbur kık dığını ilâve etmektedir. Hitlerin Yenl Emirleri Berlin, 1 (ALA.) — Milislerin en büyük reisi sıfatile M. Hitler, hücum kıtalarının yeni erkânı- harbiye reisi M. Lutzeye aşağı- daki emirleri vermiştir: 1 — Bütün hücum kataları reislerinden ve efradından kör- körüne itaat ve bilâkaydüşart in- tibat isterim. 2 — Hücum kıtaları reislerin- den şayanı imtisal — hareketler beklerim. 3 — Hattı hareketleri mu- vafık olmıyan hücum kıtaatı! re- isleri ile siyasi rüesanın derhal ve bilâmerhamet fırkadan — tardedil- melerini emrederim. 4 — Hücum kıt'aları reisleri- nin sadelik hususunda nümunei imtisal olmalarını isterim. Hücum, Fon Papen ve Fon Şiayşer, dost iken kıt'alarının Berlinde muhteşem bir tarzda yerleşmiş olan ve ziya- fetlerine ayda ( 30 ) bin mark sarfedilen umumi karargühının derhal ilgasını emrederim. Hücum kıt'alarının bütân reis- lerinin diplomatik namı altında ikide birde — ziyafet vermelerini menederim. 5 — Hücum kıt'aları reisleri- nin lüks otomo- billere binmeme- lreini katiyen ar- zu ederim, 6 — Alenen içki içip sarhoş olan hücum kıt- aları reisleri, mil- letin şefi olmak liyakatına malik değildir. 7 — Bütün ht- cum kıtaları re- islerinin, milisle rin temiz bir milessesenin se- ciyesini muhafaza etmelerini temin eylemelerini ta- lep ederim. Her annenin, çocuğunu, — ah- lâk bakımında bozulacağı hak- kında korku his- setmeksizin hü- cum — kıtalarına (Hücum kıtaatı erkânıharbiye reisi, bir butuk söylerken) Sıyfı M EzSOL ıı' anıız gazeteleri ne di; ır?' 'G lebe, Alman — Ordusunda Kaldı, Deniyo: Paris, 1 (AA.) ajansı bildiriyor: Frensız efkânı umumiyesi, Almanya'nın - siyasi vaziyetinde bir gün cezri hâl çareleri bulunmasın: icap eltire- cek bir karışıklık olduğunu, bir müddettenberi hissediyordu, fakat bu kadar ani ve bu kadar şid- detli bir aksülâmele intizar et- mekten uzaktı. Maten gazetesi, şunları yazıyor: * Şiddetli aksülâmellerin he- nüz bitmediğini kabul etmek icdp etmektedir. ,, Pöti Parizyen, diyor ki: “ Dünkü hâdiselerin, Hitler ihtilâlinin ilk safhasını kat'i surette bitirmemek ihtimali vardır. Aksük amellerin uzun müddet devam ete mesi kabildir. ,, Jurnala göre vaziyet şudur: * Göringçiler, Göbbelsçileri m' d .. Figaro gazetesi diyor kiş *“Almanyanın ordunun elinde olduğu vakıası meydana çıkmış gibidir. Hitler, bir timsal olarak kalabilir, fakat hakikatte bir esir oluyor. ,, Lö Jur gazetesi de şu suali soruyor : *“Hitler vaziyeti idare mi etti, Ph. takip mi etti? Herhalde 'rasya — ordusunun — Almanyası galebe oılmıı_gi_l'ı_ldlf... | avas Milli sosyalist partisinin 1T60 bin memuru huzurunda, Nürnberg'te !lkv yapılan seferberlik lcecrübesi ve Hitler nutuk söylerken Binaenaleyh — bütün hücum kıtaları reislerinin ceza kanunu- nun (75) inci maddesinin kastet- tiği eürümlerin fırkadan veya hücum kıtalarından tardedilmek suretile tecziyesini kemali dikkatle takip ve tatbik etmelerini isterim. 8 — Bütün hücum kıtaları reislerinden olgunluk, samimllik ve bilâkaydüşart Alman ordusuna sadakat isterim. 9 — Bütün hücum kıtaları reislerinin bu kitalar efradından kendilerinin her zaman göstere- bilmek — kabiliyetinde oldukları şecaat ve — fedakârlık fevkinde fevkalâde bir şey istememelerini talep ederim. M. Göring Diyor KI Berlin, 1 (A.A.) — M. Göring ecnebi gazetecilerine demiştir ki: *“— Yanlış haberler çıkmama- sı için hudutları kapattık. Fakat hakikati gizlemiyeceğiz. Hâdise- leri olduğu gibi sizlere bildire- ceğiz. Komünistlik Te MI Var? Berlin, | (A.A.) — M. Göring aşağıdaki beyanatta bulunmuştur: * — Zavallı milisler, vazifele- rinden inhiraf ettirilmişler, sebebi ne olduğu malüm olmadan telâşa düşürülmüşler ve silâhlandırılmış- lardır. İnkılâpla beraber yürünük düğü —halde bunlara inkılâba karşı — yürünülüyor — denilmiş- tr. İşin feci tarafı, irtica ile komünistliğe gidildiği halde Hit- lerci milislerle bunları idare eden- lerin ikinci bir Nazi inkılâbı yapıs la dan bahsetmeleridir. işte başlıca mutavassıt, eski başvekil fon Şlayşer olmuş- tur. Kendisi Röhm ile ecnebi bir declet arasında ve katiyen mem- nun — olmaları imkâm — wmevcut olmiyan anasır arasında irtibat memuru vazifesini görmüştür. Tabildir ki fon Şlayşerin ök mesi, kendisini tevkif edenlere karşı taarruz etmiş olmasından ileri gelmiştir.,, M. Hitler ve M. Göbbels Berlin, 1 (A. A.) — M. Hitler M. Göbbels ile birlikte tayyare ile buraya dönmüştür. M. Hitler ve Göbbels iki gündür biribirle- rinden hiç ayrılmamışlardır. M. Hitler Ve M. Hindenburg Varşova, 1 (A. A.) — Bir ga- zele, muhafazakâr bir Almanın beyanatımı neşrediyor. Bu Alman diyor ki: “M. Hitler Mareşal Hindenburga — Başvekil Muavini Fon Papeni kabineden çıkarmak teklifinde bulunmuştur. Halbuki M. Hindenburg bunu kabul et- memiş, eğer Fon Papen çekilirse kendisinin de çekileceğini söyle- miştir, , Yedi Kişi Kurşuna Dizildi Berlin, 1 (A.A.) — Hitler hü- cum ordusu kumandanlarından olan yedi kişi tevkif edilerek kurs şuna dizilmişlerdir. Bunların arar sında Kont Spreti ve erkânı hars biye reisi Röhm de vardır.