2 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

- - | Halkın Sesi | Kendimizi Tanıtmak Meselesi... Belçikada türeyen yeni bir Sta» vwiski, bir takım saf kimseleri, 'Türkiyede bir müstemleke gir- ı keti kurduğunu ileri sürmek suretile dolandırmış. Gazi Tür- 1 kiyesinin müstemleke olumıya- cağımı söylemek bile “fazladır. | Fakat bu büdise gösteriyor ki Avrapada birzi hâlâ tanımıyanlar vardır. Bu hüdize münesebetile halkın fikir ve temennilerini çu »— — cümlelerle zaptettile İrfan Bey (Beykoz Yalıköy 72) — Eski Dünya bizi ölüm yatağında hasta bir adam bilirdi. Çümburiyet şiringası bu adamın damarlarına genç ve ateşli bir kan aşıladı. Bugün bu topraklarda tamamile garplı bür Türkiye — var, Fakat harici propagandamızın azlığı yüzünden kendimizi dünyaya olduğu- muz gibi tamtamadık. Ankarayı Iı- dagaskarda bilen Av Tibo Viktor İaminde bir lddııh ertaya cıkıyor, Kütahyada müstemleke girketi kurdum, diye yüzlerce milyon frank dolandırıyor. Hem de Belçika ve Fransa gibi, garbin bizi en çok tanıması lâzımgelen memleketlerinde. Demek ki hâlâ bu iki memlekette Türkiyeain müstemleke ve müstamere memleketi — olmadığını — bilmiyeenler kıiyamet gibi çoktur. * Sadik Bey ( Beyazıt Tavşantaşı 23) Bir Belçika Staviskisi daha türemiş. kiye namına birçak Belçikalı ve Fran- salıyı dolandırmış. Biz kendimizi ta- mıtamıya çok muhtacız. Türkiye göbe- gini kendi kesen bir devlet oldu. Kayseride fişek fabrikası kurmak için başkalarının yardımına, tavassutuna muhtaç değildir. Bizi hâlâ müstemleke sanan garplılar varmış. Bu dolandırıcır hktan ben iki netice çıkarıyorum: Ya biz kandimizi Avrupaya hâlâ tamıta- madık veyabut çok münevver ve bil- gili dediğimiz bu yerlerde çok cahil ve bilgisiz İnsanlar yaşıyor. Ben dolandırılan — paraya acımıyorum, Keşki gu adam — kurtulsaydı da çu paraları üfiyetle yeseydi. O avanak adamlar da Kayseride — müstemleke girketi kurulamıyacağım bu suüretle GÖğrenmiş olurlardı. * Necmettin Bey (Üsküdar Şemsipı- şa 41) — Bir gazetede okudum. Ar. çocuk imtihanında Parişin Madagas- karda” olduğunu söylese derhal onu mmfta bırakırız. Şu Garp hakikaten garlbeler diyarıdır. Bir Belçikalı çık- mış, Türkiyede müstemleke şirketi kurdum diye birçoek adamları kafese koymuş. Türkiyede müstakil bir Cüme buriyet idaresi yaşadığım, müstemlike olmadığını hâlâ Avrupada bilmiyenler varmış. Hakikaten çok gafil adamlar... Mekteplere Sıra Ve Masa Bazı WWk mekteplerde — talebenin oturduğu sıraların pek eski ve kırık olduğu aalaşıldığından Maarif idaresi Akâ bin mra, masa ve iskemle sipariş etmiştir. v 1 SON FPOSTA ——— Bir Tramvay Faciası Bir Çocuk, Kabahatinin Cezasını Çekti, Fakat Çok Acı Bir Tarzda.. Dün sabah Aksarayda feci bir kaza olmuş, huvııı—lııu'çuaktııvıyı altına düşerek ıyıç opmuştur. Facia çöyle olmuştur : okkapı - Sirkeci hattında işleyen 779 numaralı vatman Süleyman Efendinin idaresindeki tramvay arabası dün sabah on raddelerinde — Topka- pıdan Sirkeciye doğru hareket etmiştir. Tramvay sür'atle Aksaraya doğru ilerlemekte iken Yusufpaşa- da birkaç çocuk, tramvayın arkasındaki vagona atlamışlardır. Bu çocuklardan 12 oğlu Haydar isminde bir çocuk cambazlık yapar ayı dokumacı kaptırmıştır. yaşında Hasan Dükkân Kırmış! |Kurnazlık Bir Suçlu Üç Buçuk Sene Hapiste Yatacak Lângadâ Sandalcı sokakta 2 numaralı evde oturan Aram oğlu Miğırdıç Sirkecide Salkımsöğütte Hüdâvendigâr caddesinde Artaki efendinin dükkünmm kapısını kıra- rak makine âletleri çaldığı iddi- asile tevkif edilmişti. Dün asliye üÜçüncü ceza mohkemesinde bu dava neticelendirildi ve Mığırdıç 3 sene altı ay hapse — mahküm edildi. Bu Da Başka Şişlide Şemsa Hanımın apar- tımanına gündüz bir hırsız gir- miş, altın saat ve kordonlarile, züynet eşyalarını toplamaya baş- lamış. Bu sırada Şemsa Hanım hırsızı. görmüş — ve bağırmaya başlamış. Yetişen halk ve polis- ler bırsızı kaçarken yakalamışlar ve üzerindeki eşfayı da almışlardı. Dün asliye birinci ceza mahke- mesinde — bu bırsızlık davasına bakıldı. Suçlu mevkünde bulunan sabıkalılardan İbrahim dedi kâ: “—Ben o eve her vakit girer, çıkardım, Şaka olsun deye eşyalarını aldım.,, Mahkeme suçu sabit bularak İbrahimi 3 sene hapse ve 3 sene emniyeti umumiye nezareti altım- da bulundurmaya mahküm etti. Dünkü Hava Vaziyeti Rasathaneden tebliğ edilmiş- tir: Sıfır derecihararet, — deniz seviyesine — indirilmiş barometre saat 7 de 756 saat 14 te 754, saat 7 de hararet 21, saat 14 te hararet 30, azami hararet 32, asgari hararet 17 dir. Rüzgâr, — lodostan esmiştir. Azami sür'ati saniyede 4 met- redir. Yapmış ! Fakat Yalancının Mumu Yatsıya Kadar Yanar Beyoğlunda Balıkpazarında İh- san Efendi isminde bir tavukçu dün o semtte hamallık eden Ta- hir isminde biri ile Maliye şube- sine borcu olan TI lira vergiyi höndermiştir. Tahir bu para ile dükkândan çıktıktan bir müddet sonra telâş içinde dükkâna döne- rek parayı kaybettiğini söylemiş- tir. Fakat tahkikat neticesinde Tahirin bu parayı kaybetmiyip kendi cebine indirmiş olduğu an- Taşılmıştır. 4 Bundan başka şehrin muh- telif semtlerinde 4 hırsızlık bir yankesicilik —iki — dolandırıcılık vak'ası olmuştur. 24 Saatin Hâdiseleri Bostanbaşında — Salih — Zeki apartımanı kapıcısı Madam Mak- gibi birkaç defa tramvaydan inmiş ve yine atlamış- tır. Bir aralık Haydar tramvay ile beraber koşmuş ve ikinci arabanın ön tarafına atlamak İsterken muvazenesini kaybederek tramvay altına yuvar- lanmıştır. — Tramvay ydar derhal o cıvardaki Haseki hastahanesine * Balatta Söreyya Paşa fabrikaemda “çalışan tekerlekleri — Haydarın sol sol elini kazaecn — makineye . .p Dilencilik Yeni Bir Mücadele Usulü Tatbik Ediliyor Şehrimize gelen seyyahların, rıhtıma çıkar — çıkmaz — gözle- rine çarpan dilencilerin resimlerini çektikleri görülmektedir. Dilenci- ler de, seyyahlarlardan fazla para çıkabilir ümidile, onların geçtik- leri ve gezdikleri yollar Üzerinde bilhassa toplanmaktadırlar. Hal- buki seyyahların dilencilere on para bile verdikleri yoktur. Belediye Turizm şubesi sey- yahlarım geçtikleri yollar üzerinde dilenciliğe kat'iyen meydan veril- memesi İçin teşebbüslere girişmiş- tir. Her belediye zabıtası mevkil veya noktası kendi mıntakasından mes'ul tutulacak, dilenciler sokak- ta görüldüğü takdirde alâkadar memurlar cezalandırılacaktır. Ekmekte De İhtikâr Mı ? Şehrin bazı yerlerindeki fırın- lar ekmekleri kilodan — birkaç gram fazla çıkararak fiat üzerine ©on veya yirmi para zam yapmak- tadırlar, Halbuki son talimatna- meye göre fırıncılar ekmeği tam kilo olarak ğa mecbur- durlar. Bu Mphildı hareket eden fırıncıların ihtikâr için vesile ara- dıkları anlaşılmıştır. Belediye bu fı-ıııdını şiddetle cezalandırıl- ması Ka na- İntıha Şehir Meclisi Iuh'hıbuıın Hazırlıkları Yapılıyor Eylülde — yapılacak İstanbul Bomba Suçluları Mahküm ! Şubatın yirmi ikinci günü Tünel. Şişli tramvayında bir bavul bomba bulundu. Bu bombaların tüccardan İbeahim Beyle kâtibi Cevat, Mehmet ve Mehmet Ragıp Beyler isminde dört kişi tarafından tütün tüccarından Tolekyan bir fenalık yap- mak — kasdile — gönderildiği — iddin edilerek bunlar evvelâ tevkif edildiler, sonra da kefaletle serbest - birakil- dılar. Asliye Üçüacü ceza mahkemesi dün bu davayı — neticelendirmiştir. Suçlulardan İbrahim, Cevat ve Meh- met Beyler üçer ay hapse ve (200) er lira maaevi tazminatla yüz lira vakâ» let GÜcreti vermiye mahküm oldular. Mehmet Ragıp Bey hakkında da bir ay hapis ve (30) lira ağır para cezan hükmedildi. Fakat yalnız bunun cezam tecil olundu. Diğerleri hapiste yata- caklardır. Ödemişillerin Çok Yerinde Ve Güzel Bir Kararı Ankara, 1 — Ödemiş esnafı ara- larında büyük bir toplantı yaparak, gündelikleri ve diğer vasıtalarla, ba- va kuvvetlerimize bir tayyare hediye- sine karar vermişlerdir. Bu suretle hamiyetli Ödemişliler, dördüncü tay- yareyi orduya hediyo edecektir. Zaro Ağanın Beyni, Kalbi Ve Ciğerleri Merbum Zaro Ağanın beyni, kalbi, ciğerleri vesair dahili uzuvları Ünl- versite teşrih İ4boratuvarında mik- roskopla tetkik ve muayene edilmek üzere bazırlanmıştır. Muayeneyi pro- Hesör Şuvarts ve Doçent Besim Böy yapmaktadır, Bu tetkikat ön beş gün kadar devam edecek, ve neticeleri hakkında mufassal raporlar - tanzim edilecektir. Bu raporlar bütün tıp Aâlemine de gönderilecektir. Muhtelit Mahkemelerde Mubhtelit mahkemelerin bir sene sonra tamamen YağVı tekarrlir etmilğr tir. O vakte kadar her mühkeme elindeki dosyaların tetkikinl bitirecek ve davalar intaç — olunacaktır. Bu dosyalardan bir kısmı da iptal edile- cektir. İstifa Eden Doçentler Üniversite doçentlerinden bazıları latifa ederek, başka vazifelere girmiş. lerdir. İstifaya sebep, doçentlerin az maaş almalarıdır. Belçikalı Dolandırıcı Dün haber verdik: Brükselden bil- dirildiğine göre Belçika zabıtası meme leketimizi yakından elâkadar eden mühim bir dolandırıcılık tesbit etmiş ve Tibo Viktor isminde de bir adam tevkif edilmiştir. Bu adam Kütahyada bir müstemleke şirketi, Kayseride mü- him bir fişek fabrikası şirketi kurdu: gunu ileri sürmüş ve Türkiye için de pasaport almış olduğuna göre bu mevhum şirketler banisl dolandırıcı- nn Türkiyede de birkaç — arkadaşı bulunması ihtimali ileri sürülmektedir. Dün polisten ve müddeiumumilikten yaptığımız tahkikatta ne Belçika ve ne de Fransız zabtasında polise ve Adliye vekâletin& —böyle — bir müracaat vaki olmadığını Gğrcııdllı. O ; ı Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Iİ J — Geçen akşamki »» * Doananan gemilerin #Plencelerinde bulundum, I alayla geçişi, Hlasan Beyl . Bavak fişeklerin 1o #MGtbaası . aürü: Takie — Hasan Bey — Evet dos- tam, işte o zıya, Türk - İran dostlüğunan nurudürl