2 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

2 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

SON POSTA gereaskssaLARAAAAARAAAAAAAAARAAAAAAAAAAAMAALABAAAALAAA AAA LAĞ AA AAASSS AAA AA AA LA MA LA AA dA MA A dedamedameı ven | Sinema Hastalar lçın : Bir llaç Oldu Amerikada Bazı Asabi Hastalıklar Eğlenceli Filimlerle Tedavi Ediliyor sereseeceseARArAsA LA M AAA DA Konstans Kamming ve Rüs Kolombo plâj safasında “Beyaz Perdeye Ait En Yem Güzellik Musabakası Kız Bır Olan Yedi Maruf yıldızlardan Lanni bir müddet evvel sinemadan kilmiş, Amerikanın cenup ta: rında küçük bir kasabasında münzevi bir hayat geçiriyordu. Paramunt şirketinin rejisörlerinden birisi - geçenlerde — bu civarda seyahat — yaparken — tesadüfen Lanninin oturduğu kasabaya da uğramış ve münzevi yıldızı görün- ce kendisini tekrar Holivuta gö- türmeyi teklif etmiştir. Eski yıldız bu teklifi kabul etmek istememiş, nihayet rejisörün ısrarı Üzerine yalnız iki filim çevirmek şartile Holivuta dönmek kararını vermiş- tir. Lanni Ros şimdi Holivuttadır. Yakında güzel yıldızlardan Doroti Del ile ilk filmini çevirecektir . * Paramunt kumpanyası ta- rafından yeni bir filim hazırlan- maktadır. Bu filimde muhtelif zamanlarda güzellik ve zarafet müsabakalarında birincilik kazan- mış olan yedi genç kız rol almiş- lardır. Bunlardan biri -Evelin Kelli- dir ki geçen sene — Üniversiteli kızlar arasındaki bir güzellik müsabakasında birincilik almıştır. Diğeri Vonda Perrirlir, geçen sene Nevyork şehrinde güzellik kırali- çesi ilân edilmiştir. Üçüncüsü Nevyorkta yirmi yaşından aşağı kızlar arasında yapılan bir güze- lk müsabakasının birincisi olan ve henüz 16 yaşında bulunan Anya — Tarandadır. Dördüncüsü 931 senesinde bir güzellik müsa- bakasının - birinciliğini — kazanan Maryon Karrabon dur. Vaşington Nehrinin 931 gü- zellik — kıraliçesi olan — Lavrey Şevlin de bunlar arasındadır. Bu kiz meşhur yıldız. Joan Kravforda benzemek itibarile de bir şöhret sahibidir. * Yeni yıldızlardan — Mari Boland Holivut'a çevirmekte oldu- ğu filmi bitirmiş. Tatil günlerini geçirmek üzere Avrupaya hareket etmiştir. * Maruf yıldızlardan Norma Şerer önümürzdeki faaliyet mevsi- minde yeni |bir film çevirmeye başlayacaktır. Bu filmin sevar- Haberler Kazanmış Arada y | yosu, mqhur bir İngılıı muhar- ririnin yazmış olduğu bir aşk ro- man.ndan iktıbas edilmek sure- tile tanzim olunmuştur. * Güzel yıldızlardan - Silviya- i | kütüphane Kamilla Horn Alman yıldızlarından Kamilla Horn aşın derecede at meraklısı ve iyi bir binicidir. Geçenlerde yeni almış olduğu bir İngiliz atile gezinti yaparken atın Ürkmesile yere düşmüş, kalça kemiği zede- lendiği için hastaneye kaldırıl- mıştır. Beyasr — perdenin danı gyıldırzlarından Liza Krebal| Sıdnev tarihi vre Vtıbbı eserlerden | mürekkep olmak üzere büyük bir vücuda — getirmiştir. Bötün boş vakitlerini tarih ve tıp kitapları arasında geçirmektedir. beri hayatın her safhasına girmiş bulunuyor. Bugün — Almanyada, İııılierod:. Fransada ve Ameri- kada sinemanın girmediği hiçbir faaliyot sahası kalmamıştır. Hattâ bazı yerlerde sinema hastanelere kadar girmiştir. Am: doktor, sinema — vası doğrusu eğlenceli fılıınler göste- rilmek suretile bazı hastalıkların edavi edildiği neticesine varmıştır. Asabi hastalıklar mutahassısı olan bu doktor, vaktile hastaları musiki ile iyi etmek hakkında İtalyada yapılan ve müspet neti- celer veren bir tecrübeyi hatırlaya- rak bu sahada sinemadan da lstifade edilebileceğini düşünmüş ve kendi hususi hastanesinde ilk tecrübeyi — yapmıştır. | Neticede görmüştür. ki bazı melankolik hastalar eğlenceli filimler seyret- mok suretile tamamen şifa bul- muşlardır. Doktor bu muvaffakiyetli ne- ticeden sonra tecrübelerini geniş- letmiş, bu vasıtayı veremliler üze- rinde de tatbik etmiştir. Bunun neticesi de yine muvaffakiyetli aekemere aa | çıkmış ve verem hastalarını me- raktan kurtaracak mahiyette olan filimlerin bu hastalar üzerinde Şifalı bir tesir yaptığı anlaşı- | mıştir.Birbirini takipeden ve hepsi de müsbet hneticeler veren bu -| tecrübelerden sonra bugün Ame- rikada birçok hastanelerde sine- ma salonları tesis edilmiştir. Bundan başka buglün dünyanin her tarafında sinemanın öğretici imkânlarından da geniş mikyasta gçe —— Sinema, son bir kıç ıenıden- | ııufıde “edilmektedir. Frandsada ve Amerikada köylülere hasta- hktan korunma çare ve tedbirleri ahhi filimler vasıtasile öğretiliyor. Eskiden bu maksadın temini için köylülerin anlayacakları ter- tipte küçük kitaplar neşrediliyor ve basit konferanslar veriliyordu. Şimdi artık bu usulden vaz ge- çilmiş bunun yerini öğretici sıhhi filimler almıştır. Diğer taraftan sinema bugün bütün mekteplerde en esaslı bir tedris vasıtası olmuştur. Bu hu- susta en ziyade ileri giden mem- leketler, Almanya ve Amerikadır. Almanyada hemen — bütün ilk- mekteplerde — tedrisatın mühim bir kısmı öğretici maarif filimle- rile yapılmaktadır. Bundan ayrı olarak Almanyada sinema İle ders öğreten seyyar mektepler de ihdas edilmiştir. Bu sinema mek- tepleri köyden köye dolaştırıla- rak köylünün her sahada bilmesi icap eden şeyler filimler vasıta- sile öğretiliyor. Hulâsa bu suretle anlaşılıyor ki sinema artık yalnız bir eğlence vasıtası olmaktan çıkmış, kısmen bir tedavi vasıtası olduğu gibi öğretici bir mahiyete almıştır. Fakat bazı mütehassıslar sl- nema vasıtasile — ilkmekteplerde tedrisat yapmanın mahzurlarından bahsediyorlar. Bunların iddiala- rına göre sinema, çocuğun buluş kabiliyetlerinin inkişafına engel olur, onun mukallit olmasına se- bebiyet verir. Ancak bu bususta kat'i bir fikir tebellür etmemiş- tir. Mesele — henüz münakaşa . mevzu halindedir.