4 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

4 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Nakili: A.R. Yenı Bır Belâ.. — ——— “İşkodralı Paşı Zade Nihat Bey İsminde Biri — Beni Tehdit Etmek Suretile İlânı Aşketti.. ,, — İşlerimiz oldukça iyi glm Hemen hemen her akşamımız, her gece- miz neşeli bir hayat içinde geçti. Bazı geceler, oyun sabahlara kadar devam ediyor; ertesi günü akşama kadar da devam ettiği oluyordu. Burhan oyun masaları- nin etrafında dolaşmaktan göz abamıyordu. Bazan uykusuzluğa dayanamıyarak uşullacık odama çekiliyordum. Fakat ©o zaman da kapımın hafif hafif vurul- duğunu, kapı topunun kurca- landığını, hattâ anahtar deliğinden ııloııurnuıı devama başlıyan bu adam, adeta hem bana hem de Burhana karşı tehditkâr bir vazi- yet almıştı. Gümrük komisyoncu- luğunda — dalavereli işler gören ve, vakit vakit eline mühim mik- tarda para geçiren bu adam adeta salonumuzu haraca kesmek istiyor; ikide birde, Burhandan ayrılarak kendisine metres olma- mı teklif ediyordu. Meseleyi Burhana açtım. Tam | manasile gayet pişkin olan bu göz uydurularak içeride karyola- | mın yerinin arandığını hissediyor- | dum. Bereket versin ki sıkı sıkı kilitliyordum, Bu İşler böylece sürüklenip giderken tatsız bir hâdise zuhur kapımı etti.. Hala hamımın evinden ay- | rıldıktan sonra bir daha yüzünü görmediğim Şevket Bey, birden- bire bana ilâmıaşk ediverdi. Eğer bu adama karşı kalbimde derin bir minnet ve şükran hissi olma- > gaydı, ona verilecek cevap pek kolay olabilirdi. Fakat beni, en amansız bir zamanımda en büyük felâketlerden kurtaran bu adam- | cağıza, nankörce bir bevap verile- mezdi. Onun yazdığı mektuplara münasip cevaplar verdim. Aşkını, başladığı yerde söndürmek iste- dim. Fakat, bu mert — ve ciddi adamın hisleri, çocukça bir heves- ten ibaret olmadığı için gittikçe alevlendi. On beş yirmi gün zar- fında artık hem onun için hem de benim için tehlikeli bir şekle girdi. Şevket Bey ile vaziyetimiz bu — merkezde büyük bir tehlike başgösterdi. İşkodralı bilmem ne paşanın — yegeni olan Nihat Bey isminde - adeta eşkiya bozuntusuna benze- yen bir adam da ayni surette bana Ââşık olduğunu — söyledi... Burhanın düşüncesizliği yüzünden Son Posta ” Yevni, siyani, Havadin ve | Valk ga gazetesi Bski Zabtiye, (__ıl.ılçe—rne sokağı, 25 İSTANBUL ereresereca Gazetemizde — çıkan — yazı ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize kittir. ABÖNE FiATLARI - 1 (6 | 1 Senel Ay | Ay | Ay B L Kr. | Kr. | Kr Af TÜRKİYE 1400 | 7S0| 400 | 150 | YUNANİSTAN | 2340 |1220| 710 | 270 IECNEM 12700 |1400 1 800 1300 | Aboae bedeli peyindir. Adres değişlirmek 25 kurüştur. Gelen evrak geri verilmez. (!lnlırdııı mes'uliyot alınmaz. fevap için mektuplara 10 kuruşluk İ pul ilâvesi lâzımdır. t 'kı%!’ııııuı 7T41 İstanbul SONM v Telafan :20303 iken benim için daha | mütereddi, erkekliğin izzetinefis ve gururundan mahrum olan, bu haysiyetsiz gençten: — Aman Melekciğim.. Sen, herifi idare ediver. Bir, hır çık- masın. Cevabını aldım. Bütün bütün şaşırdım, kaldım. Biraz zekâ ve fakat bol bol zilletten başka hiçbir sermayesi olmıyan böyle bir adamla yaşa- mak, onunla ayni gaye altında çalışmak, bana pek ağır gelmekle beraber daha çirkin hadisata ypl açmamak için gayet hesaplı bir surette harekete karar verdim. Kafamın içinde tesbit ettiğim program, şu idi: Bir müddet dişimi sıkacak, her şeye sabredecektim. Bu müd- det zarfında, kendime ücra bir köşede mini mini bir ev alacak kadar para biriktirecektim, Ve, günün birinde derhal ortadan siliniverecek.. O mini mini evime çekilecek.. El dikişi dikerek ken- di başıma, hanım hanımcık ge- çinip gidecektim. * Fakat.. Şevket Beyin vaziyeti, beni fena halde sarstı. Onun, karısından ayrılması,. Baştanbaşa şuursuzca cümlelerle dolu mek- tuplar yazması.. Onu, bu aşk- tan vazgeçirmek için verdiğim cevaplara rağmen bana olan düşkünlüğünün — artması. — Beni fena halde şaşırttı. İlk zamanlar, geçici bir he- ves olarak telakki ettiğim bu aşkın yavaş yavaş ciddiyetine kanaat hassıl ettim. Eğer Şev- ket Bey, sadece güzel ve nefls bir kadıma malik olmak his ve hayalile hareket etmiş olsaydı, ilk davetime icabet ederdi. Fa- kat onu, kaç kereler- mektupla davet ettiğim halde gelmedi. Nihayet bugün hala hanımın evine —gitmeye.. Hala hanım tarafından gönderdiğim bir haber ile onu oraya getirtmeye muvaffak oldum.. Karşılaşmamız, çok hazin bir manzara teşkil etti. O, bir müddet yüzüme bakamadı. Hiç bir şey söyleyemedi. Böyle ka- şarlanınış bir hovardanın kalbine bu derece nüfuz edebilmek, her kadın için bir şeref teşkil edebi- lirdi. Fakat beni derin, amma k derin bir düşünceye sev- eyledi. Nihayet o, zembereğine do- kunulmuş bir yay gibi boşandı. Kalbine düşen ateşin, kendisini nasıl — çılgınlıklara — sevkettiğini anlattı. Ve en sonunda : — Bekleyeceğim.. Biraz daha sabredeceğim. Eğer sen, bu fik- rinde ve bu hayatta devam edersen, başımı alıp, bu memle- ketten çıkıp gideceğim. Diye lııçlnrı hıçkıra - ağladı. (Arkası var) — Koşa koşa nereden geli- yorsun? — Dişçiden ! — Bu kadar sevinmene sebep | ne? — Dişçiyi lamadım ! kabinesinde bu- Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri : Karaköy Köprübaş Tel 42362 — Sirkeci Mühürdarzade Han Tel. 22740 Mersin Sür'at Yolu vapuru 6 İNEBOLU — Ygpuru 6 Cuma li de Sirkeci rıhtı- mından kalkacak. Gidişte İz- mir, Antalya, Mersin'e, Dö- nüşte bunlara ilâveten Alanya, Küllük, Çanakkale'ye uğraya- caktır. (3630) Bartın Yolu BURSA vapuru 5 Temmuz Perşembe 19 da Sirkeci rıhtımından kalkacaktır. (3631) Trabzon Sür'at Yolu CUMHURİYET — Şapara 5 Perşembe 20 de Galata rıltımından kalkacak. Gidişte İnebolu, Samsun, Ordu, Gireson, Trabzon, Rize, Hopa'ya. Dö- nüşte bunlara ilâveten Pazar, Of, Polathane'ye uğrayacak- tır. (3632) Ayvalık Yolu BANDIRMA — Yepuru d Temmuz Çarşamba 19 da Sirkeci rıhtımından kalkacaktır. *3633,, Istanbul ikinci İcra memur- luğundan: Mukaddema Beyoğlunda Hüseyinağa mahallesinde Keresteci sokağında 23 No. hh haneda mukim iken hâlen ikar metgühi moçhal bulanan Nefise Mahibe Hanıma: Uhtei tasarrufunuzda olup Derviş oğlu Osman efendiden istikraz- etmiş olduğunuz sekiz yüz elli liraya mukabil alacaklı mumnaileyh namına birinci de- recede ipotekli buluman Beyoğlunda Hüseyinağu mahallesinde Keroateci so- kağında veki 11 yeni 23 aümara ile murakkam bir bap haneye ait deyni mezkürun tesviye edilmemesi hascbile dairemize müracaat eden alacaklı tara- hudaa ipotekli bulunan gayrimenkulün paraya çevrilmesi talep edilmiş ve ber- mucibi talep olbaptaki maddei kanuni- ye mucibince tanzim ve borayı tebliğ mübaşirine tevdian tarafınıza gönderi- len ödeme emri zahrına verilen meş- ruhat ve bu husüsta zabıta — marifetile yapılan tahkikatta ikametgâhı hazırını- zin meçhüliyeti anlaşılmiş olmakla ta- rihi ilândan itibaren bir âAy zarfında 9311966 dosya nümurasile müddeabih borcunuzun bir kısmına veya tamamina | karşı şifahi veya tahriri olarak itirazda bulunmanız vayahut borcunuzu eda ey- lemediğiniz takdirde müddeti mezküre- nin İitamını müteakıp cebri icra sure- üle muamelei muktaziyeye tevessül kılmacağı malümunuz olmuk ve bu baptaki ödeme emrinin tebliği maka- mma kaim bulunmak Üzere 'ılAuııı:;; liği koytiyet olunur. İktısat Vekaletı Maadia Umum Müdürlüğünden: Şebinkarahisar Vilâyetinde kâin olup şarkan ve şimalen Pestil karyesinden Bed ile Bildur çiftliği Bildur karyesi Kürt karyesi Karahitar Gireson şosası yanındaki handan bilmürur Sarıçiçek te- pesine hattı münkesir, garben Sarıçiçek tepesinden itibaren iter karyesine hatti müstakim, cenuben İter karyesinden bed ile Öksü- rük karyesi yakınında vaki Meryemana tepesinden Hacı Ömer çiftliğinden bilmurur mebdei hudut olan Pastil karyesine hattı münkesir ile mahdut 9539 hektar arazi dahilinde mekşuf Şap ma- deni bu hudutlar dahilinde işledilmesi mekşufen ihale kılınacaktır. Taliplerin ihale mukavele ve şartnamesine dercedilecek olan hu- susi şartlarla teminat akçesi miktarını anlamak üzere Ankara'da İktisat Vekâleti Maadin Umum Müdürlüğü Taharri ruhsatnameleri ve imtiyazlar Müdürlüğüne müracaat eylemeleri ve teklifleri kapalı zarf içerisinde nihayet 20/9/934 tarihine müsadif Perşembe günü saat on beşe kadar Ankara'da İktısat Vekâleti Maadin Umum Müdürlüğüne tevdi eylemeleri ilân olunur. “3634,, 'MAVNA YAPTIRIŞ EKSiL.TMESi İstanbul Liman Şirketinden : Resim ve yazılı şartlarına göre 4 tane 100 tonluk, ve & tano 50 ve 5 tane 15 tonluk mavna yaptırılacaktır. Resim ve şartname ve tarifname bir Hiraya Galata Yağkapanında iİşletme Şubesinden alınabilir. İstekli olanlar (2500) liralık birinci teminat ile yazılı şartlara göre tekliflerini kapalı zarf içide 22 Temmuz Pazar günü saat 14 te Sirkecide Liman Hanında Mübayaat Komisyonuna vermeleri lâzımdır. (889) I İnhisarlar U. Müdürlüğünden: I “34,584,, metre mık'abı “2000,, adet sandıklık tahta satın alı- nacaktır. Taliplerin şartnameyi gördükten sonra pazarlığa İştirak edebilmek üzere “ ©, 7,5,, teminatlarını hâmilen “ 11/7/934 ,, Çar- şamba günü sant “*15,,te Cibalide Alım satım komisyonuna müracaatları. “3605,, Umum Müdürlük Istanbul 4 üncü İcra Memurluğundan : Emniyet Sandığına ipotekli olup yeminli üç ehlivukuf tarafın- dan temamına 2314 lira kıymet takdir edilen Arnavutköyünde Yahudi sokağında eski 108, 112, yeni 4 mükerrer No, lı maabahçe ahşap evin tamamı açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 8-8-934 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muham- minenin *» 75 ini bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacak- tır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle tecdit edilerek 23-8-934 tarihine müsa- dif Perşembo günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde ya- pılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muham- minenin ** 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 No. h kanun ah- kâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmaya iştirak etmek İstiyenlerin kıymeti muhamminenin * 7,5 nisbetinde pey akçesi veya Milli bir Bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sabiplerinin bu baklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müabiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında daire- mize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar mü- teraklm vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit Belediye rusumu medyuna aittir, Daha fazla malümat almak istiyenler 14-7-0934 ta- rihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundu- rulacak arrttırma şartnamesi ile 934-1651 No. li dosyaya müra- çaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki — görebilecekleri — ilân olunur. latanbul Dördüncü İcra Me- Murluğundan: Tamamına yeminli ehli vukuf tarafından 329 Hira kıymeti takdir. edilen Kumkapıda Nişanca Mehmetpaşa mahallesinin Mabeyinci çeşmesi sokağında 736 ada 42 parsel eski 21 yeni 24 kapı numaralı ahşap hane tamamı açık arttırmaya — konul. muş olüp-15-7-934 tarihli şartnamesi divanbaneye talik edilerek 7-8.934 tarihine müsadif salı günü saat 14ten 16ya kadar İstanbul 4 neü icra dhire- sinde satılacağından arttırmaya İştirak için yözde yedi buçuk teminat akçesi | alınır müterakim vergi, belediye, va- kıf icarasi müşteriyâ aittir. Arttırma bedeli muhammen kiymetin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde ihalesi yıpılıeık ekşi halda ön son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdit edilerek 22-8.934 tarihine müsadif çarşamba günü aynl santte muhammoen kıymetinin yüzde yetmiş beşini tutmarzsa satış gerl bırakılır. 2004 numaralı lera kanunu. * eaatları ilân olunur. Fatih icrasından: Bir deynden dolayı tahtı haczo alınan iki kanepe mühtelif altı seccade bir orta masası bir komedin maa ayna bir asıma duvar santi 14 Temmuz 934 Cumurtesi günü — saat 10 da Üsküdarda Koltukçularda — bilmüzayede satılacağından taliplerinf mahalli mezkürda Memuruna mürnoa« atları ilân olunur. (80) Kat ĞÜREĞER LN ei sun 126 ncı maddesine tevfikan ipo- tek sahibi olacaklılar ile diğer alâka- — darların ve irtifa hak sahiplerinin dahi gayri menkul Üzerindeki hakle- rını ve husüsile faiz ve inasarife dalr olan iddlalarını evrakı müsbite- lerile 20 gün içinde İcra dairesine bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedes — linden paylaşmasından hariç kalırlar. — İşbu maddeli kanuniye ahkâmına göre hareket etmeleri ve daha fazla malüs mat almak isteyenlerin 934-2513 dow ya numarasile memuriyetimize müra- (297)