4 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

4 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

Radyolin DTş— Macunu Dişlerine ehemmiyet vermiyenler sıhhatlerinin esasını ve göüzelliğin sırrını bilmiyorlar demektir. Dişlerinizin güzel olmasını istiyorsamız sabah ve akşam günde iki defa muntazaman RADYOLİN ile fırçalayınız. iktısat Vekâletinden: Ölçüler nizamnamesinin 2 nci kusmının 4 üncü faslı hüküm- lerine göre boyları 74 üncü maddede yazılı büyüklüklere uygun olmıyan her türlü ispirtolu içkilerle, gazoz, soda, maden suyu, menba suyu ve süt şişelerinin ve binlik damacana ve kaplarının kullanılabilmesi için Mıntaka Ölçüler ve Ayar Başmüfettişlikleri vasıtasile Vekâletimizden izin alınması ve bu şişe ve kapların sil- me olarak veya çizgi konmak suretile litre veya santilitre cinsinden bulunacak hacimlerinln üzerlerine yazılması lâzımdır. Açık ve pera- kende içki satılan lokanta, birahane, gazino, bahçe, bar gibi yer- lerde kullanılan sürahi “karafa,, , bınfık. kadeh vesair kapların da en geç 1/1/1935 tarihine kadar üzerlerine hacimlerinin yazılması ve bu hacimlerin çizgi ile gösterilmesi icap eder. Yukarda yazıh meeburiyetler hakkında fazla istiyenlerin sonradan zarar ve ceza görmemek yerin bağlı olduğu mıntaka ölçüler ve ayar hemen müracaatları lüzumu ilân olunur. Memur Aranıyor Sümer Bank Umumi Müdürlüğünden: Bankamız ve müessesatı Muhasebe - servislerinde İstihdam edil- mek üzere İmtihan ile memur alınacaktır. İmtihana iştirak için; lise mezunu bulunmak, askerlik hizmetini yapmış olmak ve otuz beş yaşını mütecaviz bulunmamak şarttır. Kabul edilecek memurlara tahsis edilecek maaş asgari 80 liradan başlar. Ayni derecede muvaffak olanlar arasında Âli mektep mezunlarile Banka vesair ticari mücasesatta tecrübe görmüş olanlarla ecnebi lisanlarından bir veya ikisine vakıf olanlar tercih ve bu evsafı haiz olanlara iktidarları nisbetinde maaş tahsis edilecektir. İmtihan 29/7/934 pazar günü saat 14 to Ankara ve İstanbulda ayni zamanda yapılacağından talip olanların imtihan programını vesair şartları anlamak ve isimlerini kayıt ettirmek üÜzere nihayet 22/1/934 akşamına kadar Ankara'da Umumi Müdürlüğün Memu- rin Şubesine ve İstanbulda Galatadaki Bankamız Şubesine müra- eaatları ilân olunur. — (3481) “SATİE,, VANTİLÂTÖRLERİ ve fevkalâde tediye şartları sayesinde VERESiİiYE SERİiNLiİiK (893) HiLÂLİAHMER Cemiyeti Merkezi Umumisinden: 28 Haziran 1934 Perşembe günü Gaz maskesi fabrikası için yapı- lacak pazarlığa iştirak edenlerin lâzım gelen şartları haiz olmadığı görüldüğünden pazarlık on beş gün müddetle tehir edilmiştir. Talip olanların şartnamenin (12) inci maddesinde zikredilen vesikaları hâmil olmak tüzere Temmuzun on ikinci Perşembe günü saat on beşte Hilâliahmer Merkezi Umumisine müracaat etmeleri ilân olunur, malümat almak için bulundukları başmlüfettişliklerine “3521,, :&;_,_ SON POSTA VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman Han, Telefon: 22925 İzmir Sür'at Yolu SAKARYA vapuru Her Perşembe günü saat 16 da Galata rıhtımından kal- kacak doğru İzmire gidecektir. Bu yapur HER PAZAR günü saat 16da İzmirden kalkip doğru İstanbula gelecektir. Karabı a Yolu HerCUMARTESı ÇARŞAMBA günleri saat 20 de Tuplııııı rıhti- mından bir vapur kalkar. Gidiş ve dönI'tı mutat iskelelere uğrar. İZMİT YOLU Yaz Tarifesi Pazartesi gününden maada her gün bir vapur Cuma ve Salı günleri aaat O da, diğer günlör saat 13.90ta Tophana rıhtımından kalkacaktır. PETROL NiZAM SAÇ bakımı için en iyi bir ilâçtir. Saç dökülmesini ve kepekleri durdurur. SATILIK OTOMOBİL Yeni taksl! modeli mükemmel Doç Viktorya mâarkalı otomobil satılıktır. Taksimde Panorama göçidinde pa- norama garajına müracaat. Dr. KEMAL NURi Cikt ve Zührevi hastalıklar mütehassısı Beyoğlu: Rumeli han 16 Tel : 40153 Beyoğlu Tapu Böşmemurlu- gundanı Beyoğlunda Tatavlada Punç- çuhirieto sokağında atik mükerrer 11 cedit 10 No. li bir kıt'a arsa Sava ve- ledi Papa Yani uhdesinde iken vefa- tile veresesine intikali lâzumgelmiş ise de bu kere tetkik edilen Kuyudatta yed- lerinde mevcut 188 No. ve 20 Haziran 823 tarihli müstesna Serasker Rıza Paşavakfı mütevolliliğine wit senedin defteri vakıfta ayrıca kaydedildiği gö- rülmekle senetsiz tasarrulata kıyasen muamele ifa ve tahkikatı mahalliye | yapılacağından işbu mahal hakkında | tasarruf iddiasında bulunan varsa ve- #âiki tasarruliyesi ile birlikte tarihi ilân- dan 15 gün zarfında bilvekâle veya bilisale 2992/934 No, ile Beyoğlu Tapu Başmemurluğuna ve yahut yevmü mu- ayyenesi olan 18-7-934 günü mahallin- de bulunacak Tapu memuruna ıı!lııı- caatları ilân olunur. . Â, KUTıEL Karaköy Topçular caddasi No. 33 İstanbul Asliye ikinci Ticaret mehkemesindeni Alacaklı Fasih | Galip Bây avukatı Sadullah Bay tara- fından (808) Türk Hirasının faiz, avukat- hk ücreti ve tazminat ile birlikte tahsili ve aksi takdirde iflâsına karar verilmesi talabile beyoğlunda Venedik sokuğı kö- şesinde Hallas biraderlerin otelinde mukim Talis Mavrüyani efen ne açılan iflâs davasının -934 tarihli mahkme celsesinde müddeabihin on zar- Hinda mahkemo veznesine depo edil. İnesine ve borçlunun ikametgühının meçhuliyetine binaen işbu depo kara- mınin ilânen kendisine tebliğine ve mah- kemenin ise 14-7-034 Cumartesi saai 14 6 talikine karar verilmiş olmakla ilân olunur. Neşriyat Müdürü: Tahir Sıhhatini Sevenlere MÜJDE Afyonkarahisar Madensuyunun hazimsizliğe, Karaciğer ve böbrek rahatsızlıklarına karşı - şifai hassalarından istifade edenlerin adedi gün geçtikçe artmaktadır. AFYONKARAHİSAR MADENSUYUNU içenlere kolaylık olmak Üzere su kamyonetle müşte- rilerinin yerlerine kadar gönderilmekte ve ayrıca on şişelik kasalarla da su verilmektedir. Umumi satıp geri: Yeni Postane civarında Aksaraylılar hanında Hilâliahmer Satış mağazasıdır. — Telefon: 20062 İzmır Belediyesinden: İzmir Belediyesine ait yangın yerlerindeki arsalardan 1 Şubat 1930 tarihinden evvel alıp ta parasını istikraz etmiş mahiyette on — sene ve on taksitte ödemeyi teahhüt etmiş olanların 1 Haziran 934 tarihinde lâzlimüttediye olan borçları ihale tarihinden itibarea yirmi senede ödenmiş olmak için kalan zamana göre taksim ödil- — , mek suretile daha küçük taksitlere ayrılarak Ödeme müddeti uza« tılacaktır. Arzu eden alâkadarların bu işe ait muamelelerini 1 Kânunusani 935 tarihine kadar bitirmesi şartile şimdiden İzmli Belediyesine müracaatları. Aksi halda arsa parasının taksitleri — kaldırılarak kanun yolile şartaame hükümlerine göre tamamının tahsiline teşebbüs edileceği ve masarifl muhakeme ile vekil ücre- tinin ayrıca borçludan tahsil olunacağı ilân olunur, *3360,, KARYOLA Lâke, bronz, nikel ve çocuk karyolalarımın envaı çeşidini ucuz fiyatla İstanbul Riza Paşa yokuşunda 66 No. ASRI MOBİLYA MAĞAZASINDA bulabilirsiniz. Telefon : 23407. AHMET FEVZİ «& (291) —e BSicaklarda, damar ağrislar ::ııdııwıuhıuıı:. mütevellit masun kalmak isterseniz | fatli müleyyin, tabil tuzsu$t müsbil olan şekersiz Eao't İstanbul 4 üncü İcra | Memurluğundan: Emniyet Sandığı namına ipotekli olup Yeminli üç ehlivukuf tarafından tamamına 8174 Hra kıymet takdir edilen Arnavutköy mahallesinde birinci caddede eskl 77 :77 79, yeni B3, 85, 87 No, li maadükkân 2 evin tamamı açık arttırmaya vazedilmiş oldu- ğundan 8B-8-934 tarihine müsadif Çarşamba günü saat Id ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir, Art- — tırma bedeli kıymeti muhamminenin *4 75 ini bulduğu takdir- de müşterisi Üzerinde — bırakılacaktır. Aksi takdirde en son — arttıranın taahhüdü baki kalmak Üzere arttırma 15 gün müddetle — tecdit adilerek 23-8-934 tarihine müsadif Perşembe günü saat 14 ten — 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında — arttırma bedeli kiymeti muhamminenin *:75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 No. hi kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir arttırmıya iştirak etmek istiyenlerin kıymeti muhamminenin * 7,5 nisbetinde pey akçası veya Milli bir Bankanın teminat — mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan — iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren — nihayet 20 gün zarfında dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi tak- dirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin pay- — laşmasından hariç kalırlar müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden — mütevellit Belediyo rusumu medyuna aittir. Daha fazla malümat almak istiyenler 14-7-934 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamesi ile 934-1653 No.lı dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görer bilecekleri ilân olunur. — (3649) İ