10 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

No. 74 3 mişsın. ğ lemezsin. o — Köpek sensin.. kaltak... : — Kaltak senin anandır.. al sana.. albir daha. lamıştım. yordu... Me yn 5 i le yüzünü kapamış, gibi gülüyordu. ğına hüâyrette kalmıştım: — Aman Melek, görseydin.. herifin suratına iki çanta indirdim Eğer bur- nunun bodoslaması kırılmadı ise, ammaâ., pir indirdim, çok iyi şey. © Diyordu... Korkumdan titre “dim: — Aman, ne yaptın Nadire. © O edepsiz herif şimdi, — peşimizi bırakmaz. — Neeee?.. Peşimizi maz m?.. bilmezsin. Bu mahlüklar, ki Zabtiye, Çatalçeşme sokağı, 25 ISTANBUL Gazetemizde çıkan yan ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gezelemize aittir. . ABONE FiATLARI E Abone bedeli Salik Adres değiştirmek 25 kurüştur. Gelen evrak geri verilmez. ilânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 10 kuru : pul am pa Posta kutusu: Til (stanbul Telgraf :Sonposta Telefon :20203 — Ben de senin acemi bir yankesici gibi beni takip edece- — ğini zannetmiyordum. Defol şura- dan vallahi rezil ederim seni, herif. | — Sen, pek edepsiz bir kadın — Hadi şurdan dü düüüüdük.. . senin edebin, namusun olsa.. bir “kadını elde edeceğim diye, böyle gece yarılarına kadar sokak kö- — pekleri gibi kaldırım üstü bek- kâ- Artık dayanamamıştım. Taban- “Tarımı kaldırınca kaçmıya baş- Arkamdan gelen sesler, gittik- çe derinleşiyor; çektiğim heyeca- mın azabından dizlerim bükülü- Birdenbire, koşa koşa | yaklaşan bir ayak sesi ve sonra ensemde sık sık soluyan bir insan nefesi hissettim, Kendimi zabte- demiyerek korka korka başımı çevirdim. Nadire, hem sur'etli adımlarla yürüyor, hemde bir eli- bayılacak Onun bu cür'et ve pervasızlı- bırak- Alimallah, öyle bir | > kaçış kaçtı ki... Ah sen bunları tıpkı - köpeklere benzerler, Eğer kaçar- san, arkandan kovalarlar.. Yok eğer, atik davranır da üzerlerine Nakil: A.R. Sokakta Mücadele . Geceyi Karaköyde Bir Ermeni Madamının Evinde Rahatça Geçirdik... ,, atılırsan, kuyruklarını omuzlarına alır, kaçarlar. — Büyük cesaret, YARAM — Ne yapalım kızım.. Bizim hayatımız, zaten baştan başa bir cesaret değil mi?.. * Geceyi, Feriköyde Agavni mi?. Hayganoş mu?. Nedir, bir kadı- nın evinde geçirdik. Nadire bu evi eskidenberi tanıyor ve .rande- vularına buraya devam ediyor. Unutamıyacağım şeylerden biri de, Nadire ile kapıdan girer- ken o, bembeyaz saçlı madamın beni görlir görmez: — Ka... Ciyerimden vuruldum. Maşşalla, tü tü tü.. Nadire kızl. Bu ne kıyak parçadır?.. Bunu yemezler... Mundar bardaklara koyarlar da, yudum yudum içerler. Dedikten sonra, anlar anlamaz: — Uk Mayri gıt.. Tam kırk beş sene namusumla esnaflık et- tim. Daha böyle düzen görme- mişim demesi aldu. Zararsız bir kadına benzeyen ismini unultugum bu madam, kadınlığını ! daimi ve cömert müşterisi Nadi- dünyada | renin hatırı için bu gece evine hiçbir misafir almadı. Hatta ba- na müsterih bir uyku uyutmak için, bilmem kaç senedenberi sakladığı üç yıldız markalı küçük bir konyak şişesini açtı, İki ka- deh konyak asâbımı teskine kâfi geldi. Sabah satıcıları geçinceye kadar devam eden rahat ve deliksiz bir uyku verdi, * | Nadire srbahleyin erkenden gitti. Bana bol bir siyah çarşafla kalın bir peçe getirdi. Ayrı ayri tramvaylara binerek köprüye in- dik. Biribirimizden (| fasılalı bir mesafede yürüyerek vapura bindik. Doğruca Çengelköyüne gittik... Nadirenin teyzesi ne nur yözlü, ne şeker bir kadın.. bu kadınm kardeşi olan Nadirenin anasından, Nadire gibi şeytan ve a'acan bir kızın nasıl doğduğuna bayretteyim. Nadire beni teyzesine ema- net etti. İkindiye doğru, “İstan- bula indi. Şimdi burada rahat ve müsterih bir sükün içindeyim... Böyle olmakla beraber, kalbimi mütemadiyen zalim bir kurt yiyor ve kemiriyor. O da, istik- bal endişesi... 6 Ağustos - Çetigelköy Bu sabah, henüz uyku mah- murluğu üzerimde iken, (deniz tarafından çatlak sesle bir gazel işittim. Yağsız kalmış bir “bostan kuyusu dolabının sesini andıran bu gazel mütemadiyen şu kelime- lerle temadi ediyordu: Göster, bana didarını göster. Göster, göster, bana didarını göster. Aman göster.. göster... Penceremin altında ve mah» dut bir sahada dönüp dolaşan bu pürüzlü ve hırıltılı (oses derhal nazarıdikkatimi celbetti. İ Pencereye fırladım. Beyaz patiska perdeyi kaldırarak denize baktım, (Arkası var) 1Bu “Pağlan > — Bu yaştan sonra arkamdan koşanlara ne denir? Dünya İktisat Haberleri Amerikada Kuraklık Çok Zarar Verdi Nevyorktan bildiriliyor: Ziraat nezareti istatistik dairesi bu sene için Amerika Birleşik memleket» lerinin buğday mahsulünü 136 milyon kental (olarak tahmin etmektedir. Mamafih bu miktar henüz kat'i olmaktan vzaktır. Kuraklık devam edecek olursa bu miktar dahada tenezzül edecektir. Amerika Birleşik memleketleri şimdiye kadar böyle bozuk mah- Sul senesini (1893) yılından beri görmemişti. İnsanların yiyecekleri için kâfi derecede mahsul alına- caksa da bazı mıntakalarda hay» vanların yemsiz kalacakları şüphe- siz görülüyor. Son haftalar zarfında kurak» lıkların © yaptığı zarar © vasatişi günde (40) bin ton olarak tesbit olunmuştur. Berlinden büldiriliy or: , Almanya netmiştir. Bundan böyle Almanyaya kahve itbalâtı iktisat nezaretinin ancak hususi bir müsaadesi ile kabil olabilecektir. Bunun sebebi şudur: Almanyanın kahve yetişti- ricisi alan cenubi Amerika mem- leketlerine olan ihracatı 6 mem- leketlerden yaptığı ithalâta nhaza- ran daha azdır; onun için ithalâ- tın kontrolunu eline âlan hükümet kahve satıcısı memleketlerin mü- racaatları üzerine takas &sasına dayalı bir anlaşma yapılmasını teklif edecek ve bu memleketlere olan ticari müvazenesini denk bir hale sokacaktır. Maarif Vekili Değişti ( Baştarafı 1 inci sayfada ) letinin çalışma proğramında bir değişiklik olacak değildir. Bil hassa bu noktayı tebarüz etti- ririm.,, leketleri * Şehrimizde bulunan Vekâlet Orta Tedrisat Umum Müdürü Hasan Âli B. dün Ankaraya dönmüştür. Diğer bir haber ile de, Yük- sek Tadrisat Umum Müdürü Hâ- mit Beyin istifa edeceği, yerine yüksek muallim mektebi müdürü Macit Beyin getirileceği ve onun yerine de sabık müderrislerden Yusuf Şerif Beyin tayin olunacağı söylenmektedir. KAM AR ik KASE a Kli e Gİ m id ğa PE Akl SR Bir Yol Faciası Daha Florya Yolunda Dört ( Baştarafı 1 inci sayfada ) bütün süratile önünde açılan hendeğe yuvarlanmış ve bir iki defa takla attıktan sonrada daha ileride bulunan bir ağaca çarpmış ve hurdahaş olmuştur. Yol tenha olduğu için bu kazayı da kimse © görmemiştir. Yalnız otomobilde bulunanlardan Madam Bert kazadan hafif bir yara ile kurtulmuş ve otomobilin enkazı arasında kalan iki arka- daşile Doktor Nihat Sezai Beyi bin müşkülâtla kenara çıkarılabil- miş, yüzünden ve dudaklarından kan akarak bir imdatçı beklemeye başlamıştır. Madam Bert şaşkınlık ve büyük bir teessür içinde çırpı” nırken (o Florya) tarafından $0- för Yakup (Süleyman (efendi boş otomobille dönüyormuş, hâ- dise mahalline gelince yaralıları otomobiline almıya başlamış. Bu sıra Emel Bey isminde bir başka amatör daha hâdise (mahalline gitmiş ve yaralılar otomobillere alınarak doğruca Gureba hasta- hanesine getirilmişlerdir. Yolda da hâdiseyi Topkapı polis mev- kiine haber vermişlerdir. Madam Bertin yarası hafif olduğu için hastahanede ibtidal tedavi ya- pılarak evine gönderilmiş ve di- Yeni Neşriyatı Yeni Adam — Yeni Adamın (23) inci sayım renkli ve güzel bir kapak içinde çıktı. Bu sayıda terbiye, arziyat, ve içlimeiyat dersleri devam ediyor. Bunlardan başka İsrail Hakki Beyin Kadroya cevabı, Nasyonal - Sosyalizm nedir? adlı makaleler vardır. Bu sayıda medeniyet İügatı başladı. Okuyunuz. Anarşizm — Kropotkinin bir ese- ridir. Haydar Rıfat Bey tarafından ter- cüme edilmiştir. 80 asyfadır. Kültür serisinin 14 üncü kitabıdır. Esere, gik in en mühim tarihçisi Emil Lodvi b iile eren pi ta ilâve edi. miştir. Tavsiye ederiz. Holivut — Holivutun 11 Temmuz nüshası çok güzel resimler ve birçok sinema haberleri ile intişar etmiştir. Kadro — Bu fikir meomuasının son çıkan (30) uncu sayısında da muh- telif memleket meseleleri üzerinde ya- pilmış kıyrnetli etütler vardır. Şevket Süreyya Beyin iş kannu, Vedat Nedim Beyin pamuk sanyii, İsmail Hüsrev Beyin buğday meselesi hakkındaki ya» gıları bu cümledendir. Eskişehir sı hukuk sanli kemesinden! Eskişehirin Hacıalibey mahallesinden ikinci sokakta 4 numa- ralı hanede Nibolulu o Hacı Mehmet karısı Sıdıka hanımın kerimesi Hidas yat hanımla damadı İsmal oğlu Yusuf Hakkı vefat ederek küçük çocukları Saniye Süheyl ve Hamit ve İsmail da büyük anneleri Sidıka hanım i tayin olunduğu alâkadaranın ma- limu olmak üzere ilân olunur. Zayi: Eminönü malmüdürlüğünden almakta olduğum maaşa sit 1608 nu- maralı cüzdanımı keybettim, Yenisini alacağımdan hükmü yoktur. 37 mer- bum Binbaşı Salih Bey zevcesi Rofika Taksim Belediye Kadın Yaralandı tanbul Belediyesi İlânları Kiraya Verilecektir. Taksim Bahçesinin pazarlıkla kiraya verileceği evvelce defatle ilân edilmişti. Bu kerre şartlarda müşstecir lehine değişiklik yapıldığından kiralamak isteyenler şartları öğrenmek üzere Levazım Müdür- lüğüne, pazarlığa iştirak etmek için de teklif ede- cekleri bedeli icarı senevinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminat makbuz veya mektubu ile 12/7/934 Perşembe günü saat 15 e kadar Daimi Encümene müracaat etmelidirler. Bir “İ Erkekle doktor Nihat Sezai Beyle madam Kropeye muhtelif ameliyat yapık mıştır. Nihat Sezai Bey birçok yer lerinden ve bilhassa sağ gözüm den tehlikeli bir surette yaralan mıştır, Madam Kropenin de gör " üs kemikleri kırılmıştır. Polis hâdiseden sonra Madam Bertin ifadesini tesbit etmiştir; Nihat Sezai Beyin direksiyonu Madam Kropeye verdiğini ve ka- dının iyi kollanmak bilmemesi yüzünden bu kazanın olduğunu söylemiştir. Diğer yaralılar ifade vermiye muktedir olmadıkları için ifadeleri tespit edilememiştir. Yal nız dün öğleden sonra doktor biraz ayılmış ve ifadesi respit edilmiştir. Nihat Sezai Bey ek diyenlerini giymek için direksi- yonu madam Kropeye verdiğini bu sırada yol meyilli olduğu ve fren- | lerin iyi kullanılmadığı için kaza- nın vukubul sölemiştir. Hâdiseye Müddeiumumi muavinle- rinden Şefik Bey vazıyet etmiş ve tabibi adli Salih Haşim Beyde dün yaralıları hastahanede mus“ yene etmiştir. Madam Levinin ya- raları diğerlerine nisbetle daha hafifçedir. | gerleri de tedavi altına alınmış, Adaları Güzelleştirme Cemiyeti tarafından bu yaz mevsimi için tertip edilen şenlikler 12 Temmuz Perşembe akşamı Yat kulübü bahçesinde ADALAR REVÜSÜ ile başlıyor Bu revü Ekrem ve Cemal Reşit Beyler tarafından sureti mahsusada (hazırlanmıştır. Ertuğrul Muhsin Beyin idaresi altında Şehir Tiyatrosu (DARÜLBEDAYI) güzide artistleri tarafından temsil edilecektir. Temsilden sonra geç vakta kadar dansedilecektir. Sabah saat üçte avdet için vapur vardır. Davetiye almak için Cemiyet namına Büyükade Yat kalü- büne ve Tepebaşında Şehir Tigatrosuna ( Darülbedayi |) müracaat edilebilir. İstanbul ikinci iflâs memur- luğundan; o Müflis o Malimutpaşada Mahmutpaşa hamamı kazşısında triko- tajcı İsmnil Hasan efendinin muarao- lesi yenilenmektedir. Müflis alacaklı larına konkordato teklif etmiştir. Yeni- leme ve konkordato möseleleri hak- kında bir karar verilmek üzere ala» caklıların 13 temmuz 934 çarşamba günü sanat 18 da Yenipostahanede ikinci iflâs dairesinde hazır bulunma- ları ilân olunur. (1018) Bahçesi Pazarlıkla “3803,