9 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

9 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

İzmirlilere eli N Ne Oldu? - İzmirin Altayı Balıkesirin Y enildi : Birliğinc a - 'V Izmirin Altağını genen Bolıkesir Birliği birtnci takımı İzmir — fotbolünün — İstanbulla omuz omuza beraber gittiği ma- lâümdu. Geçen seneki Türkiye şampiyonluğunu —büyük — farkla kaybetmelerine rağmen l en yüksek fotbolculara malik ol- duğunu kimse inkâr edemiyordu. Son zamanlarda, bilhassa bu yaz tatilinde İzmir takımlarının civar mıntakalara ziyaretleri tali- siz maçlarla neticelenmiştir. Bu yüzden İzmir fotbolünün Istanbul- Vda tocssüs etmiş olan şöhreti bir az sarsılmıştır. Vakıa İzmirlilerin sıkı bir lik devresinden sonra bir nevi seyahat maksadile az hazırlıklı çıktıkları müsabakalar- dan fena neticeler aldıklarını bi- taraf olanlar hissetmektedir. Fa- kat nede olsa, ardı ardına gelen maküs haberlerle Izmir fotbolü- nün İstanbuldaki kredisi sarsıntı- lara uğramaktadır. Birinci dere- cede kuvvetli olan İzmir mınta- kasından seyahate çıkacak ta- kımların bu hususu düşünmelerini sevdiğimiz - İzmirliler namına te- menni ederiz. Bu —münasebetle Balıkesirden aldığımız mektubu aynen naklediyoruz: Babkesir (Hususi) — Bu cuma Balıkesir sahası büyük bir maça sahne oldu. Balıkesir ikincisi ile Izmirin birincisi Altay karşılaştı. Sahada belki bu kalabalığı ilk defa görüyorduk. Altay takımı evve'â çıklı ve halkı selâmladı. Arkasından Eirlik göründü. Oyu- pa 5,25 do başlandı. İlk akını Altay yaptı fakat derbal keslldi. Birlik uzun paslarla rakip kaleye indi. Necatiden İsmaile ve ondan Şevkiye giden top kalecinin ku- cağında soluğu alabildi, Peşinden Şevkinin sıkı bir şütü kalecinin elinden kaçtı. Salâhattin S adım mesafesi olmıyan yerden topu havalandırarak Birliğin bir golü- nü heba etti. Altıncı dakikadayız. Sağaçık oynıyan Melih Necatiden gelen bir pasla müdafü atlattı. Kaleye yalnız başına rahatçe in- di. Ve acele etmeden Birliğin ilk golünü kaydetti. Vehap bir çen- ber içinde fırsat buldukça uzak- tan dayamıyordu. Birlik yirminci dakikada muhakkak bir — gol kaçırdı. Altay çok temiz bir oyun oynuyor. Birlik daha fazla favullü. Altayın — Şükrünün yardımile Vahaba giden pasları — Münirin sağında — sönüyor. Bu sırada Birliğin lehine verilen bir penaltı- yı Şevki atamıyor. Bu suretle Birlik bir «ıfır devreyi bitiriyor. İkinci devrede Altayın daha güzel oynadığını görüyor, bu par- tide Birliğe bir kaç gol var demek İstiyoruz. Kornerden gelen top Vahabın kafasından bir anda kalecinin elinde görülüyor. İkinci bir kors neri Vahap çekti. Top kalecinin eline geldi ve kaçtı. İzmirli Talât yetişerek Altayın beraberlik go- lünü kaydetti. Top Altay ve Birlik kalelerini sık sık dolaşıyor. Vahap bu parti daha fazla çalı- şıyor. Fakat Münir ve Necati müdafaasından kurtulamıyor. 30 uncu dakikadayız.. Ziyadan Melih Niyaziye giden top bir anda Şevkinin ayağına geçiyor. Şevki iki — oyuncunun dahilinde bir makasile yere dü- şüyor: Ponaltı. Münir — sıkı bir şutla Birliğin 2 nci ve galibiyeti sigortalayan golüdü attı. Bundan sonra Birlik açıldı. Altay bera- berlik için uğraştı. Fakat vaziyet değişmeden 1-2 Birliğin galebesile bitti. R. G. Balıkesir Bisiklet Birincilikleri Öğleden evvel ve sonra yapı- lan bisiklet birinciliklerinde sür'ati yurttan Hilmi ve Hakkı, 30 K, m mukavemeti 55 dakikada yine yurttan - Hilmi ve Hakkı ile birlikte Ahmet kazandı. ldman Yurdunun Müsameresi İdman yurdu kulübü senel devriyelerini büyük bir müsamere ile kutluladılar. Yurtluların mü- sameresi çok muvaffakiyetle başa- rıldı. Büyük bir takdirle karşı« landı. Yurtlu gençler müsamere- lerinde Çoban — isimli manzum eserlo Sülük gibi adlı komediyi oynadılar. Her iki temsilde ve diğer numaralarda rol alan genç- ler cidden muvaffakiyet kazandı ve alkışlandılar. Profesyonel Tenisçiler Arasın- da Dünya Şampiyonluğu Pariste profesyonel tenisçiler arasında bir dünya şampiyonl tertip etmek üzere çalışılmaktadır. Kadınların Atıcılığı Berlin, 8 (A. A.) — Der Doy- çe gazetesi, spor — idaresinin atış müsabakaları tertip edeceğini bildirmekte ve bilhassa kadınları atış talimlerine davet eylemek- teidr. 18 pas K sURlA. a ) Moskovada İkinci Defa Yapılan Güreşi Kaybettik Moskovadan bildiriliyor : Birinel güreşte ekseri müsabaka- kazanan — Türk Sovyet güreşçileri arasında evvelki akşam ikinci temas yapıldı. Takımların elde öttikleri galibk yotler Rus takımı beş 3 « 4 netlce- Tendi. Türk takımının Üç galibiyetini de Çoban Mehmet, Mustafâ ve Abbas temin ermişlerdir. Salm ile Ahmet tuşla mağlüp olmuşlar, Hüseyin ile Adnman sayı hesabile yenilmişlerdir. Haberleri Fransız Kupasına 605 Takım Girecek Fransızlar profesyonelliği ka- bul ettiklerindenberi çok terakki etmiştir. Bu seneki Fransa kupası maç" larına iştirâk edecek takımların adedi tesbit edilmiş ve 605 e kadar çıkacağı anlaşılmıştır. Bu rağbeti gören Fransız ge- zeteleri yakında Fransa kupası maçlarının da İngiltere kupası derecesine varacağını memnuni- yetle kaydediyorlar. futbolleri Merkezi Avrupada Memlekette Spor ,_Hareketl(;ri İ Çorum Ve Gümüşhanede Futbol Faaliyeti Çorum, (Hususi) — Günler- denberi sıcaktan buram buram yanıp 'tutuşan Çorumda şiddetli bir rüzgürla başlayan serin bir günün ikindisinde Cumhuriyet mey- danındaki futbol sahasında, yüz- lerce meraklı önünde bir futbol maçı yapıldı. Orta Anadoluda küçük bir tura çıkan Samsun Alay takımı ile, Çorum Alay - Hale muhteliti karşılaştı. Hakem, Samsunlular- dan... Ük akını misafir takım Kupa Final Maçını Avusturyalılarla İtalyanlar Oynıyacaklar Admiraya yenilen Halyanların meşhur Yüventüs takımı kupa maçlarından birinde Merkezt Avrupanın dört mik letine mensup dörder kulüp ara- sında başlayan maçlarda, Çek ve Macar takımları llk dakikalarda yenildikleri için müsabakalardan hariç kalmışlardır. Nısfı nihat tasfiye mrçlarına giren İtalyanların meşhur Yüven- His — kulübü ile —Avusturyanın Admira'sı geçende karşılaşmışlar neticede Avusturyanın Admirası 1-3 galibiyeti temin etmiştir. Bu beklenmiyen galebeden sonra nihal maç için ortada iki kul! kılızhl O kulüplerde H.rlnîhlyın ğeri Avuıln:yıdıı: dır. İtalyadan Bolonya ve Avus- turyadan Admira arasında olacak son maçı tertip heyeti havaların sıcaklığını nazarı dikkate alarak bir ay sonraya bırakılmasını muvafık görmüştür. Münekkitler bu iki kulüpten Avusturya — takımının Merkezi Avrupa — kupasını — kazanmaya namzet olduğunu söylüyorlar. yapıyor. Rüzgâr lehlerinde... Oyan cansız ve isteksiz başlıyor. 15 inci dakikaya kadar her iki taraf bir- birlerini deniyorlar. Çorum, muhteliti topa hakim olamıyor. En büyük hataları mu- hakkak ki, anlaşamamaları... To- pun havada yükselişini muvaffar kiyet sayıyorlar. Kaleci ve bekleri fena değil... Misafir takım çok favul yapıyor. Şiddetle esen rüz- gür kendilerine büyük yardımlare da bulunduğu halde gol çıkarmak imkânını bulamıyorlar. Vakit va- kit vakit yaptıkları akınlar ne- ticesiz kalıyor. Birinci haftayım 0-0 berabere likle nihayet bulnyor. * İkinci — haftayım — başlarken, muhtelit takımı canlanmış, oyu- na hâkim görüyoruz. Soliç Sabri, haf Mazhar hasım kalesine teh- Hikleli inişler yapıyor, muhakkak birkaç gol kaçırıyorlar. Bir müddet durgunlaşan Sam- sun takımı yavaş yavaş vaziyete hakim oluyor. Çorum kalesi önünd adeta tek kale oynıyor. Oyunun başlangıcından beri daima hatalı oynayan Çorumlu bir oyuncu Üstüste iki firikiğe sebebiyet ve- riyor. Bereket ki, kaleci güzel kurtarışlar yapıyor. Bir az sonra ayni oyuncu bir penaltı yapıyor. Kalecinin muvaf- fakıyeti uzun uzun alkışlanırken, bir ikincisi olduğu söyleniyor. Bu penaltıyı hakemden başka gö- renler yok. İtirazlar başlıyor.. Takımlar taraf taraf toklanıyor. biribirl şerefine haykırarak saha- dan uzaklaşıyorlar.. — Şaşaşa... * Gümüşhane (Hususi) — Halk- evi spor şubesi 6 ok takımiyle Sümer spor arasında İki hafta- danberi berabere kalınan kupa maçı 27 temmuz cuma günü yüz- lerce seyircinin Öönünde yapılan maçta 5-2 sayı ve 6 ok takımının gealibiyetile neticelenmiştir. Kupa merasimden sonra 6 ok kaptanına verilmiştir. Vilâyet merkezinde Halkevi spor ile Sümer spor adlı iki spor kulübü vardır. Spor fanliyeti bik hassa bu sene çok canlıdir. Her hafta muntazam eksersizler yapı” hıyor. Haber aldığıma göre 6 ok takımı yakında Bayburt sporcu” larını maç yapmak Üzere davet edeceklerdir.