16 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

16 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

1924 Macaristan şamplyonu Sabo ile Hüseyin pehlivan ekzersiz gaparken sında dünyanın başlıca namlı pro- fesyonel güreşçileri mevcut oldu- ğundan müsabakaların hususi bir Romanyada maç yapmaktan gdöney profesyonel bir peklivan kafilesinin şehrimizde misafir bu- pehlivanlar dün akşam aralarında hazırlık idmanları yaptılar. , Yarın saat beşte de Taksim lunduğundan haberdarsınız. Man- | stadında resm! surette güreşlere | ahemmiyet kazandığı — muhak- lııı'ıl:m insana haşyel veren bu çıkncı lıfdır Gelı-n kş!.l_c__:ı:_-xkılhı. Avusturya Futbolcuları Senaar * Bu Ele Almak Sene Birinciliği Bugünkü At Yarışları Azmıle Faalıyete Koyuldular linde İstanbul yarış ve islah en- cümeninin tertip ettiği mevim ya- dördüncüsü yapılacaktır. Hava sıcak gittiği için manlesef yarışlar kâfi derecede rağbet göre- memektedir. Halk daha ziyade deniz kenarlarına akın etmektedir. Su Sporları Bugün Adaları güzelleştirme cemiyeti —tarafından — adalarda sandal yarışları terlip olunmak- tadır. Bu yarışlar hususi mahiyet- te olup resmi teşkilât ile alâka- dar değildir. Arzu edenler gire- bilmektedirler. Eskişahir Sahasında Eskişehir, (Hususi) — vaki olan davet Üzerine Akdeniz şam- piyonu Konya idman yurdu ile Eskişehir Idman yurdu arasında cidden heyecanlı bir maç yapıldı, Konyalıların takımı Galatasa- raydan Adnan ve Ankaradan Sa- lâhattin Beylerle takviye edilmişti İlk yapılan maçta her iki takım 1-1 berabere kaldılar. Eir gün sonra yapılan ikinci maçta da 2-0 Konyahılar galip gelmişlerdir. Her Fen üeü Ber S0ti Beilemtene Ci gölüe iki maçta çok Kalabalık bir se- Foutbol mevsimi artık geçti: | da derecelerini kaybettikten son- Bugün Veliefendi koşu mahak- mmboknled buraya Anadoluda Spor Ankara Atletleri Balkan Oyunlarına İştirak Etmek İstiyorlar Ankara, (Hususi) — Balkan birinciliklerine iştirâk etmek üzere geçen kış mevsiminden bugün- lere kadar bütün kuvvetlerini mütemadi antrenmanlara vererek İstanbul rekorlarını çoktan kıran ve Türkiye rekorları ile atbaşı giden bazı kıymetli atletlerimiz Balkanlarda Türk sporunun yüzünü güldürecek kadar yükselmişlerd.r. Fakat atletlerimiz buraya ge- len son haberlerden çok müte- essir olmuşlardır. Rivayete göre Balkan' — birinciliklerine — iştirâk edecek atletler yalnız İstanbuldan seçileceklerdir. Balkanların ileri gelen atlet- leri ile boy ölçüşecek kadar eyi bir koşucu olan 1500 metre rekortmeni — mukavemetçi Şevki bu hususta diyor ki: — Eger Balkanlarda yapılacak musabakalarda İstanbul kendisini temsil edecekse —tabil bunda bizim hiç bir hakkımız olmadığı için süküt edeceğiz. Yok eger bütün bir Türkiyenin şerefi mev- zubahisse herhalde bizi de nazarı takdire almaları lâzım gelir, M. Kemal aşada İki Maç Yapıldı lknâıneı lıdmııym- M.!e—lpıphho-lıınppl- taral sa- idiler, |diler.M. Kemalpaşa- çında İse Kırıeıbıyhlıı - 1:: mimiyetle karşılandılar. Her iki | lip geldiler. Her iki kulüplı ayrı ayrı maç yapıldı. yecanlı oldu. Devreklıler Ereğlılıleı'le Karşılaştılar Devrek Gııçlw Birliği spor takımı Devrek ( Husust ) — Gençler Birliğinin daveti üzerine Ereğli Gençler Birliği sporcuları buraya geldiler. Misafirler şerefine Birlik salonunda bir çay ziyafeti verildi ve ertesi günü heyecanlı bir maç yapıldı. Birinci haftayımda Ereğ- Hililer bir gol yapmışlardı. Devrek- Kler de ikinci haftayımda bir gol yapmıya muvaffak oldular, Bu suretle maç çok güzel bir oyun- dan sonra birbire — beraberlikle neticelendi. — 4 Bütün memleketler liklerinin bir senelik — sıkı — mücadelelerinden sonra futbolcuların haklı bir İs- tirahate kavuşmaları yerinde idi. O suürele ki, elyevm dünyanın hiçbir tarafında mühim futbol Avuılııryılılınu sıkı birtakım hazırlıkları haber veri- liyor, çünkü Avuı(ııryılılır İtal- yıı.ııu son dünya .ımpıyonııııı— ra meşhur futbol diktatörleri Hır go Mayzeli devirmek - istediler. Fakat Hugo —Mayzel yerinde kaldı. Yalnız değişen Avusturya ekibinin antrenörü oldu. Bütün kabahat ona yükletildi. Avustur- yalılar, bu hareketlerile gelecek mevsimde — behemehal — Avrupa birincisi olmak iddiasını güdüyor ve daha şimdiden İtalyan ve Çeklere ııe)dın okuyorlar. Konya Mıntakası Kongresı Toplandı, Yeni Heyet Seçildi Konya 15 (ALA) — Merkez- | den 'dman Yurdu, Selçukaror, Gençler Birliği ve mülhakattan VKarıman ve İlgin murahhasları- nn iştirakile Konya mtntakası idman ittifakı köngresi Halkeri salonumnda toplandı. Bötün hayatı müddetince memleket gençliğine yirci kütlesi hazır bulunmuş, oyun- cuların heyecam bir aralık panik halini almış, fakat hakemin iyi idaresi ile bir an baş gösteren bu panik Mıl ııil olıııuwır müfit olan nıubuııı ııeb us Kâzım Hüsnü Beyin hatırasına hürmeten bir dakika Aayakta durulduktan sonra mesai raporu okundu ve mmntaka hesabatı tetkik edildi, Ktifakla kabul edildi. Fahrt reis- liğe Belediye ve Fırka Vilâyet İdare Heyeti Reisi Şevki, Hami Reisliğe de Cemal Beyleriİn seçil- mesinden sonra yeni heyet intiha- batı yapıldı. Büyüklerimize tazim ve hürmet telgrafları çekildi, Kongre yeni heyete muvaffaki- yetler temennisile dağıldı, Yarım Kalan Bir Maç Alaşekir Gençler Birliği Takımı Alaşehir ( Husust ) — Bundan bir müddet evvel Alaşehir sporcu- ları İzmirin Hacı Hüseyinler kulübü ile karşılaşmış, bu maçta İzmirli- ler iki gol yapmışlar, fakat oyun nihayetinde ikinci golün muteber olmayacağını düşünerek hakeme hücum etmişler, bir kavga çıkararak sahayı terketmişlerdir. Bu suretle oyun yarım kalmıştır.