16 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

16 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

— » Ziya Şıi; Fakat, bu sene içinde taakup eden iki vak'ai ihtilâliyede zimet- hal olan muhafızlık erkânı ve aleb- itlak heyeti zabıtai askeriyenin aldıkları tavur ve hal, benim niy- yat ve tasmimatımla kabili te'iif değildir. Halbuki bunların değişti- rilmesi ihtimali, Cemal Beyce müş- küldür. Bir, izzeti nefis meselesi halindedir. Bu meselede bendeniz... ihmal gösterir isem, ekseriyeti zabi- tanca eski imtiyazlı zabitan idadında görülen bu heyet azası, hasbel- beşeriye tavurlarını yükseltecek... (Küçük şurayı askeriler) teşekkül edecektir. Eskiden hiç olmazsa bir nazırı mesul etrafında müteşek- kil bir kılık, şimdiki halde gayri mes'ul bir kuvvete istinat eyli yecektir. Binaenaley, işte ilk hat- ve icraatta benim — için bir manlai mühimme... Şu hale na- zaran muhafızlık baki kaldıkça vakti hazerde nazır ve başkuman- dan — sifatile İş görıbil*liğiıı gayri mümkün olup halbuki ne- zaretin tafra ve unvanına ve hele maaşına rağbet edecek derece- de... Ve bi vicdan olmadığımdan kabulde kendimi mazur görürlüm. Evvel ve ahır söylediğim gibi bir kumandan, bir nazır, bir makine değil; bilâkis bir kuvvei muhar- rikedir. Sırf kanun ve vicdan onu faaliyete sevkeder.. ....... Yok eğer vazife ve memuriyetim- de devamım mültezem ise, bu arzumun is'afı da zazuri ve el- Harbiye nazırı bu tezkereyi sadarete göndermekle beraber, | ordunun terhisi ve büyük karar: gâhı umuminin İstanbula avdeti Üzerine İstanbul merkez kuman- danını tebdil etmişti. Belki debu icraatın, Istanbul muhafızlığı muhi tinde ve imtiyazlı zabitan mahafi- linde nasıl bir tesir hasıl edeceğini tecrübe etmek istemişti. Tabildir ki bu hareket, arkadaş gayreti güden ittihatçı zabitan arasında bir hoşnutsuzluk husule getirmişti... ayni zamanda İzzet Paşanın ( sa- darete ), - ve bir suretini de, husust mahiyette Dahiliye Nazırı Talât Beye - gönderdiği tezkere- nin münderecatı da, ya Babiâli ve yahut Merkeziumumt! tarafından işaa kedilmiş. Bu da muhtelif muhitlerde İzzet Paşa aleyhinde ayrıca bir infiale sebebiyet ver- mişti. Binaenaleyh, Harbiye Nazı- rının karşısında şöyle bir ( gayri- memnunlar ) cephesi husule gel- mişti. 1 — Enver Bey. Şarköy mağ- lübiyetini tenkit ettiğinden ve kendisine lüzumu kadar ehemmi- yet vermediğinden'dohyı Harbiye Nazırına muğberdi. v 2—Cemal Bey. Kendıııne) danış- madan İstanbul - Merkez Işıfmfn— danını değı'ıiıdiğmdcn ve işlerine iğinden dolayı Har- müdahale ettiğinden ) biye Nazırına gücenmişli. N 3 — Harpte mağlübiyetin mü- sebbiplerini taharri ve tecziye etmek için bir Divanıharp ile harpte vazifesini ifa edemeyen ve &tiyen de kendilerinden hüsnühiz- Met beklenmeyenleri seçerek te- Büde sevketmek için bir komis- Yön teşkil edilmesinden birçok #kân, Ümera ve zabitan kuşku- Beşinci İTTİBRAT ve TERAKKİ — Her hakkı mahfuzdur — Kısım No, 29 Harbiye Nazırının Tezkeresinde Şayanıdikkat Sözler Vardı .. Istanbal mehafızı kaymakam Cemal Bey lanmışlar; bunlar da Harbiye l "Nazırına aleyhtar bir - vaziyet almışlardı. | Ayni zümreye mensup olan bu zevatın ayni hislerle mütehas- sis olması meseleyi derhal (fırka- | cılık ) şekline intikal ettirmiş.. ! Kulüplerde ve merkeziumumide: —| — İzzet Paşa, cemiyetin maksa- | dına uygun bir zat değildir. Buna | binaen onu Harbiye nezaretinden ı çekmeli.. Ordunun başına cemi- stanbuîîiraat Girme Şartları istanbul Ziraat Mektebi Müdürlüğünden: 1 — Türkiye Cumhuriyeti Teb'asından olmak. 2 — Orta Mektep mezunu olmak. takdirde Tabiye, Fizik, Kimya, Türkiye coğrafyası ve tarih- ten 22 Eylül tarihinde saat onda İstanbul Ziraat Müdüriyetin- de yapılacak müsabaka imtihanını kazanmak. Arazi sahibi çiftçi evlâdı olmak. Bunu bulundukları mahalin idare heyetinden bir mazbata Yaşı 19 dan yukarı olmamak. resmi doktor raporu almak. Aşı Şahadetnamesi getirmek. mazbata getirmek. Kabul olunan efendiler tahsil üzdanı, 2 - Ortamektep şahadetnamesi, 3- Arazi - sahibi ;iu[îçi-:'vlidı olduğuna dair idare heyeti mazbatası, 4 - Sıhhat raporu, 5 - Aşı şahadetnamesi, 6 - Polis veya Belediyeden 9— Müdürlüğüne yazacakları istid. alınmış hüsnühal kâğıdı, 7 göndermelidirler. 10 — İstanbul'da bulunanlar istida himt kadar yapılmış olmalıdır. kabul olunmaz. »- Fabrika ve Müesseselere Uzun müddet muhtelif Fabrikalarda Başmuhasip, büro gefi ve maliyede Hesap mütehasmslığı vapmış olan ve muhtelif muhasebe usüllerine vâkıf, muamele vergisi, Ticaret ve Teşviki sanayl Kanunları ahkâmına ' muhasebe defterleri, istatistik cetvelleri, maliyet fiatleri, ambar ye tesbitinde tecrübe görmüş, İlsan üşina bir genç saeselerde daimi veya haftanın muayyen zamanlarınâ te n mu teşkilâtı tanzim gınal ve Hecari müe SA inhisar etmek Üzere İf kabul eder. in! BON Bahçekapı Celâlbey Han Adras: Nasıl Doğdu ?.. Vücutleri Ziraat işlerinde çalışmağa dayanıklı olduğuna dair Belediye veya Polis Merkezinden iyi ahlâklı olduğuna dair veya mektepten mezun olduktan sonra Hükümet lüzum göz- terdiği halde beş sene mecbur! hizmeti kabul eylemedikleri takdirde, Mektebin kendilerine yapmış olduğu masrafları öde« yeceğine dair, Mektebin vereceği nümuneye göre Noterlikten tasdikli teahhüt senedi vereceklerdir. Teahhüt senedi verme- den Mektebe devama müsaade olunmaz. ç Mektebe girmek isteyenler Halkalıda İstanbul Ziraat Mektebi ve vesikalarını vermek ve yazıl- mak için Halkalı'da Mektep Müdürlüğüne veya Istanbul Vilâ- yeti Ziraat Müdürlüğüne müracaat edebilirler. 11 — Müracaatlar gerek İstanbul ve gerek Taşra için 15 Eylül tari- SERVİS VE KUVVETLİ REFERANS Nasıl Yaşadı?.. 16-8- 94 — Nasıl Öldü?, yetin timsali olabilecek bir zat | getirmeli, Sözleri yükselmişti.. Bu fikri Ortaya atanlar, esbabı mucibesini de izah - ediyorlar.. ( 31-Mart ) 1, (Hı.llıkirın) grupunu, diğer mu- halif partileri misal gösteriyorlar: — Muhalefet, henüz tamamile imha edilmemiştir. Ordunun, tek- rar — muhaliflerin eline geçmesi muhtemeldir. Diyorlardı., (Arkası var) Mektebine | Beyler ve Hanımlar, Dil Kurultayın İki Gün Var Aza Ve Dinleyicilerin İsimlerinin Neşrine Devam Ediyoruz T. D. T. C. Umumi Kâtipliğinden 1 — 17 Ağustos 934 cumartesi günü #aat 14 te Dolmabalça Sarayındat toplanacak ikincl Törk Dili Kurulta- yına aza olarak iştirak etmeak - üzere müracaat edenlerin dördüncü İistesi şudurc Aza Listesi Dr. Operatör Memduh — Necdet, Muharrem Feyzi, Muhiddin Baha, Dr. Muhiddin Celâl, Dr. Mühiddin Hayri, Muallim Mustafa, Mithat Cemal, Mu- zaffer Kâzım, N, Semin, Neci, Naciye Nejat, Nihat Sırrı, Nakipzade Giritli | AKR Haydar, Necip Ası Neşvet Necip, Orhan Rıza, Orhan Seyfi, Osman Ferit Ömer Naci, Refik Ah- fik, Reşat Nuri, Refik Akif, Zihni, Sabahat, Sadullah Âli, Salme Vesim, Sait, Salih Murat, Sıtkı, Suat, Suat Nurl. Dr. Yüzbaşı Suphi, Şaziment, Şaziye Berim, Şefik, Şev- ket, Şüküfe Nihal, Tahir Nejat, Tah- sin, Tekin Alp, Triyantafilos, Y. Ke- mal, Y; Ziya, Zeki Cemal, Zeliha Or- man, Ziya, Ziya Muzaffer, Mülâzım Talât Hüsnü, Dr. Hilmi, Ali Enver, Hüzeyin, Meedi Sadrettin, Dr. Galip | Ata, Sami Paşa zade Sezai, Necdet Rüştü, Dr. Saim Ali, Şair Emin Bü- lent, Dr. Rifat Cafar, Hasan Fehmi Daimi Dinleyiciler Kurultaya daimi dinleyici olarak iştirak etmek üÜzere müracaat edenle- rin dördüncü İistesi şudur: Dr. Yüzbaşı Suphi, Hatice, Fahri, Mülâzım Doğan, Zaime, .Hüsamettin Fuat, İsmail Hakkı, Ömer Comal, Mustafa Oğuz, Atıf, Ralfe, Refet, Kemal, Dr, Salâhattin Mehmet, Âkil, İsmail Kemal, Cemalettin, Ekrem, Hikmet, Tevfik, M. Hilmi, Hasan Abdullah, Neziha İhsan, Vehbi, Mü- nip, Kâzım, Zehra, Kadri, Remzi, Taliplerin miktarı fazla olduğu ile tevsik etmek. esnasında mektebi terkettikleri alarına ilişik olarak : 1 - Hüviyet Süleyman, Musta! Nezahat Cafer- oklu, Suat Halil, Nevvare Sıtkı, Oğuz, Selmin, Âdil, Ganl, Nudiye Hüseyin, Emine Saffet, Recal, Beyler ve Ha- nımlar. 3 — Bu dördüncü liste ile evvelki listelerde adları yazılı zatlar bör gün saat 10 dan 12 ye ve 14 ten 17 ye kadar Dolmabahçede Milli Saraylar Müdürlüğü dairesinde açılan davetiye dağıtma merkezine müracaatla kart- larını alabilirler. VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman Han, Telefon: 22925 İzmir Sür'at Yolu SAKAR Y A vapuru Her Perşembe günü saat 16 da Galata rıhtımından kalkar. Doğru İzmire gider. Bu vapur HER PAZAR günü saat 16 da İzmirden kalkıp doğru İstanbula gelir. -üç adet vesika fotoğrafını Noksan evraklı müracaatlar “4611,, No, 16 ( Telefon 21028 ) | olarak kaydediliyor. Bir Galp Aranıyoa ! -Düestenberg Öldürüldü Mü? 6 Haftadanberi İMey.i anda Olmıyan Bir Adam M. Düestenberg Almanyada 30 Haziran sabahı yapılan “Temizlik, — ameliyesini müteakip «Çelik miğferliler» ce- miyetinin ikinci reisi olan Her Duestenberg'in meydandan kay- bolduğu anlaşılmış ve öldürüldü- ğüne dair bir rivayet çıkmıştı. Alman zabıtası bu rivayetin aslı olmadığını söyledi. Neşrettiği bir tebliğe göre Her Düestenberg şüpheli idi ve bu itibarla tutula- rak bir tecemmü merkezine gön- derilmiştir. Halbuki “Temizlik,, muamelesi biteli altı hafta olmuş- tur. Buna rağmen kaybolan şah- siyetten en küçük bir haber alan bile yoktur. Avrupa gazeteleri buna bakarak bu zatin de öbür dünyayı boylamış olmasına ihti- mâl vermektedirler. Kanadada Haydutluk Bir Milyoner Dağa Kaldırıldı London, ( Kanada ) 15 (A.A.) — Zengin bir bira fabrikatörü olan Con bi ydutlar tarafından — kaçırıl- dar, kendisinden, 150 fedyeinecat istemektedirler. Kanadada böyle bir hâdise ilk defa SERT SAKALLILARA MÜJDE AUA L A d *Salingen? Türkiye umumi mümessili: İstanbul Sultandınmam, Camcıbaşı Han No.10 gemir bayılı Mehmet Alim Başdurak No6l Zayl: 180553 esas numaralı sene- | di rzesmim ile Beyoğlu emvalinden almakta — olduğum — tekaült —maaşının DABCOVİCH ve Şilrekâsı İj 1210 Xo h cüzdanımı ve yalnız muaş almakta kullandığım im: ühürümü Teli 44708 -7 - 41220 | zeyi ettim. Yenisini çıkartmak — için Avrupa ve Şark limanları arasında muntazam postla. Anvera, Rotterdam, Hamburg ve Takandinavya limanları için yakında hareket edecek vapurları ve dünyanın başlıca limanlarında transbor demen Yakında gelecek vapurlar 14 Ağusltosa Hansburg vapuru doğru. August Leonhardt vapuru 3-5 Eylüle doğru. Yakında hareket edecek vapurlar Hansburg doğru. August Leonhardt vapurmı 5-8 Eylüle doğru. Fazla tafsilât için Galata, Frengyan han umümt acenteliğine müracaat Tel. 44707/8 « 41220 vapuıru 19 Ağustosa (1495) (P leimadi resmi muameleye müracaat etliğimden ne buoların ne de bu mühür le hiç bir borç ve muamelem - olmadığıudan bunun hükmü olmadığını ilân eylerim, F. 4 Topçu yaveri Yzb, İsmail Semih -— TAKVİM —— Gün PERŞEMBE Hızir l_l 16 Ağustos 934 Arabi ! Rumi 4 Cemevel 1953 | 3 - Ağın Wakit | Esani|Vasatil V: 10208 11 5nıl K2 18 | Yataı Akpam |12 — 142 |20 51 16 08| İmsak |8 08 3 17 Güneş Öğle