19 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

19 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

< çe 't;ı'gada Çok Rağbet Bulan Bir. Ilıca Biga (Hususi) — Biganın “Kırk- geçit, ismini taşıyan ve Bizans sevrinden kalan çok güzel ve Şifalı bir ilcası vardır. Bunun yolları evvelce pek ârı: zalı olduğu için okadar gelen gi- den yoktu. Lâkin son zamanlarda | mümkün mertebe yolları düzelti- diği için çok rağbet bulmuştur. Bu ılıcaya şehirden araba ile iki saatta gidilmektedir. Hususi otomobiller dahi son günlerde işlemeye — başlamıştır. Suyu çok sıcak ve kükürtlü- dür. Kükürt kokusu on dakikalık mesafeden — duyulmaktadır. Beş metro murabbamda olan — İlıca havuzunun suyu bir buçuk metro derinliğindedir. Suyun içine mer- divenle inilir. Bu ılıcaya giderken kark dere- den geçildiği için ismine “Kırk- geçit, denilmiştir. Sıcak olan su- yuna dayanmak biraz zorcadır. Lâkin evvelâ ayaklar sokul- mak suretile alışmakta ve birkaç mül edilmektedir. Bu sıcak su, havuzun içine bir taş oluktan akmaktadır. Bu olu- gun iç tarafında da ufak bir ha- vuz vardır. Çok — sıcaklığından kinaye olarak buraya fırın derler. Ağrıları, sızıları fazlaca - olanlar, hararetine katlanarak — ekseriya bu fırına girerler. Büyük havuozun suyu çabuk kirlendiği için altındaki deliği açılarak hergün değiştiriliyor. Bo- şalan havuz bir saatte yeniden dolar ve © zaman gayet ber- raktır. Bu ılıcaya hep dere içle- rinden ve balkandan gidiliyor. Bulunduğu yer iki dağın arasıdır. Gerek - Bigalılardan ve ge- rekse köylülerden ve hattâ ahır kazalardan bu İlcaya her sene binlerce halk gelip yıkanmakta ve şifa ummaktadır. Buraya hasta olmyanlar dahi bir tenezzüh için gidip tebdili- hava etmektedir. Çünkü etrafı çamlık olduğ dan maazarası çok lâtiftir. Ggm lere yatacak pavyon ve saire yoktur. Herkes civardan kestiği meşe ve çam dallarile kendisine bir çardak, bir kulübe yapmıya mec- burdur. Bu sene ılıcanın müs- teciri, müşterilerini memnun et- mek için birkaç kulübe yapmış ve üstlerini ince tahtalarla ört- müş ise de geçende kazaen çıkan bir yangın, bunları - silip süpürmüştür. Kuru gazal çardaklardan ç- kan bu yangın, civardaki orma- na sirayet etmiştir. Bereket yer- sin şu sıcak mevsimde zuhuru melhuz olan orman yangınlarını söndürmsye — müheyya bekçiler tarafından önü alınmıştır. Bu lı- caya gidenler adeta bir kamp hayatı yaşamaktadır. İhcaya gidenler bir hafta on gün oturmakta, mevkiün letafe- fetinden istifade etmektedir. Bu- Günlerde orası adeta bir düğün evi gibi işlemekle ve hergün çardaklar dolup — boşalmaktadır. Banyosunu bitirip te avdet edecek olanlar bu çardakları elden ele devretmektedir. Civar köylerden buraya her sabah taze süt ve yumurta ve sair yenecek şeyler getirilip ucuzca satılmakta ve giden kasaplar da hergün taze et kesmektedir. Bu- rada günde beş defa yemek ye- mek adettir. Çünkü Vlacamın cenup tarafın- da güzel bir su kaynağı vardır. Bu suyun - içinde hiç kimse elini beş dakika tutamaz. Çünkü der- (Doramı 9 anca sayfada ) İstirdatta Yakılıp Yıkılan Orhangazi Kasabası Orhangazi(Hu- susi ) — Orhan- gazi Garbi Ana- dolunun çok şirin kas'ab aların dan biridir , Kaza merkezi olan Pa- zarköy — işgalde edilmiş, yakılmış, bir ha. rabe halini al- mıştı. O kadar ki taştaş Üstünde kalmamış deni- lebilirdi ve istirdattan sonra devlet daireleri derme — çatma, Üzerleri hasırla örtülmüş salaşlar vücude getirilerek çalışmaya baş- lamışlardı. Milli mücadeleden sonra baş- hyan imar faaliyeti gündengüne tahrip ilerlemiş, bugün Pazarköyde yep- | dakika sonra hararetine taham- |*— Zîngu!dak 'Tenis Birincisi Zonguldak (Hususi) — Son seneler içinde ileri giden spor nevilerinden biri de tenis- tir. Birkaç se- ne evvel yak nız gazeteler- de ismi oku- Dan tenis bil- hassa con se- ne içinde çok ilerlemiş — he- men — bütün sporcu — genç- liğin büyük bir & Bi Zonguldak tenis bi- alâka ile be- — Tincisi Avni Kâni B. nimsediği bir spor olmuştur. Bu hafta içinde, “Üç seneden- beri devamlı bir şekilde yapılan tenis birincilikleri maçları tekrar- lanmıştır. Heyecan ve alâka ile takip edilen bu maçlar — neticesinde Avni Kâni Bey geçen senclerin şampiyonu Mösyö Giraud'yu bü- yük bir farkla mağlüp ederek birinci olmuştur. Ayvni Kâni Beyin devamlı bir çalışma sonunda elde ettiği bu haklı galibiyet spor muhbitimizi çok sevindirmiştir. İnegölde Bir Yaralema İnegöl (Hususi) — Süleyma- niye mahallesinden Kâmil ve Kemal isminde iki kardeş hayvan otlatmak meselesinden ayni ma- halleden — Seyfiyi bıçakla ağır surette — yaralamışlardır. — Seyfi hastaneye nakledilmiş, Kemal ve Kâmil adliyeye verilmişlerdir. İnegölde Pirinç İnegöl (Hususi) — Kazamızda bu sene altıyüz dönümü müteca- vüz prinç ekilmiştir. Mahsul iyi ve bereketlidir. Somada Bir Mütecaviz Yakalandı Soma (Hususi) — Cuma ma- hallesinden Rüştü komşusu dul Hatice Hanımım evinin duvanını delerek içeri girmiş, kadına teca- vüz etmek istemiş, fakat vaki isimdat Üzerine yetişen zabıta memurları tarafından yakalanarak adliyeye verilmiştir. Muşta Bir Konferans Muş (Hususi) — Diyarıbekir- den şehrimize gelen halk şairi , Silvanlı Sabri Yılmaz Bey Halke- vinde yazı inkılâbı hakkında çok güzel bir konferans vermiştir. Orkangazide Halkevi ve onancu yıl âbidesi yeni bir kasaba vücude getiril- miştir. Üç sene evvel temeli atılan Halkevi binası büyük fedakârlık- larla kısa bir zamanda bitirilmiş- tir. Şimdi bu yepyni kasabanın güzelleştirilmesine çalışılmaktadır. Halkımızın gayretile bir de abide vücude getirilmiştir. Köy yolları Elâzizde Meyva Ve Sebze Beledi- yenin Koyduğu Narha Göre Satı'acak Elâziz ( Hususi ) — Belediye Meclisi Elâziz'de sebze ve mey- valara narh koymaya ve badema bunların üzerine etiket konularak satılmasına — karar — verilmiştir. Belediyenin ilk tesbit ettiği narh şöyledir: Üzüm 3,5 karpuz 2 kuruş, domates, patlıcan G0 para, pata- tes 6, barbunya fasulyası 2, çalı 1, kabak 1, erik 2, kayısı 3, elma, armut, kavun, vişne 5, bamya 8, kuru soğan 2, sarımsak 5 kuruşa sutılacaktır. Mamafih esnaf bundan mem- nun olmamış, hariçten sebze ve meyva getirtmemeye başlamıştır. Adapazarı Avcılar Kulübünda Adapazarı, (Hususi) — Avcı- lar kulübünün senelik kongrası yapılmış ve bir senelik faaliyet raporile plânçosu heyetiumumiye- ye arzedilmiştir. Kongrede idare heyeti seçimi yapılmış, reislige Yüzbaşı Ahmet Bedrettin Bey, kâtibiumumiliğe Hidayet, idare müdürlüğüne Hikmet, muhasip ve mutemetliğe Fehmi ve aza- hıklara da Muharrem, Asım, Hasan ve Abbas Beyler seçilmiştir. 500 mevcutlu olan bu kulüp faideli — çalışmalar yapmaktadır. Tesis edilen musiki şubesinin incesaz kısmına bir musiki mual- limi celbedilmiş, derslere ve faa- liyete başlamıştır. Boluda Bir Köyde Bir Yangın, Bir Hırsızlık Bolu, (Hususi) — Sultanköyün- de bu hafta iki vak'a olmuştur. 1 — Köyden Mirasyedi oğulla- rıpdan Hasan oğlu Mehmet Efendi- nin 25 arabalık harmanında yan- gin zuhur etmiş ve söndürüleme- miş, harman tamamen yanmıştır. Kaza veya kastolduğu meçhul bulunan bu yangın hakkında tah- kikat yapılmaktadır. 2 — Yine köyden Hacı oğuk larından Saip ağanın bir çift manda öközü meçhul şahıslar ta- rafından köyün haricinde kesilmiş ve derileri alınarak cesetlerile kurtlara ziyafet çekilmiştir. Man- dalarını arayan zavallı adamcağız leşleri görmüş ve hükümeti ha- berdar etmiştir. du tamamen İkmal edilmiş, yeni bir köy meketebin- de ders senesine yetiş tir il me sine gayret edilmek- tedir. Bu işlerde, Kaymakam Sait Âlı, Belediye Reisi Mustafa ve Fırka Reisi Mus- tafa Beylerin gay- retlerini takdirle karşılamak lâzım- dır. Halkevi binası ile Gazi büstü kaidesinin açılma resimleri yakın- da yapılacaktır. Bunları yeni mek- tep binalarının açılması takip ede- cektir. İmar faaliyeti hararetini hiç kaybetmeden devam etmektedir. Pek kısa bir zaman sonra kasa- bada yeni yeni eserlerin vücude getirilmiş olduğuna şahit olacağız. Nevşehirde Kalbi Sağda olan Talebe Nevşehir (Hususi) — Kara- sofu mahallesinden tütüncü Ömer Efendinin oğlu Hüseyin Efen- dinin — kalbi sağ taraftadır. Ortamektebin ikinci sınıfına devam — eden bu çocuk kak- bi sağda ol- masına — rağ- men çalışma Kalbi sağda olan — kabiliyeti ve Hüseşin Et. yekâ derecesi fevkalâde denilecek kadar fazladır. Muş Himayel Etfalinde Muş (Hususi) — Himayei Etfal cemiyetinin Muş şubesi senelik kongresini yapmış, yeni İdare heyetine köylü — Celâl, müftü Hüseyin, tüöccar Hamza, maarif müdürü Hüsnü, belediye azasın- dan Halil, Halkevinden Kâmil, tapo müdürü Cemal Beyler seçilmişlerdir. Sındırgıda Tütün Mahsulül Sındırgı (Hususi) — Bu sene tütün mahsulü pek nefistir. Istan- buldan tütün tüccarları gelmiye ve tütünleri tetkika başlamışlar- dır. Bu sene Sındırgıdan 300 bin kilo kadar tütün çıkacağı tahmin edilmektedir. Zürra inhisar idare- sinin avans vermesine intizar et- mektedir. Sındırgıda Kaymakam Vekilliği Sındırgı - (Hususi) — Mezun olan kaymakam Muzaffer Beye mezuniyeti esnasında Gölcük na- hiyesi müdürü Refik Bey tayin edilmiş, gelmiş ve vazifesine baş- lamıştır. Muş Hükümet Doktorluğu Muş (Hususi) — Sıhhıye mü- dürü doktor Remzi Bey Tekirdağ sıhhat — müdürlüğ hükümet doktoru Mahir Bey Diyarıbekir hükümet doktorluğuna tayin edil- mişlerdir. Memlekette başka dok- tor bulunmadığı, Sıhhat müdür- lüğüne tayin edilen doktor Hamdi Bey de henüz gelmediği için dis- panser muvakkaten kapatılmıştır. İnegöl Kaymakamlığı linegöl, (Hususi) — Kazamıza tayin edilen Kızıltepe kaymakamı Haşım Bey gelmiş — vazifesine başlamıştır. Memleket Telgrafları Taşköprüde Bir Cinayet Taşköprü, (Hususi) — Ağe- kişi köyüzden Kel Memiş oğlu Hasan tarlasını sulamak - için de- renin suyunu çevirdiği esnada evvelce pusu kurmuş olan moeç- hul bir şabıs tarafından martinle öldürülmüştür. Vak'anın tahkika- tine zabıta ve adliye vazıyet et- miştir. Birkaç köylü zannaltına alınmıştır. Kayserl Gazi Hz. nin Hey- kollerile Süsleniyor Kayacri, 17 (A A) — Gal Hz. nin, yeni açı'an Cümhuriyet meydanında belediye tarafından dikilecek olan heykellerinin küşat resmi Cümhuriyetin on birinci yıldönümünde yapılacaktır. Heykel Elâzizdekinin tamarile ayni olacaktır. Vali Nazmi Bey Gazi Hznin heykellerinin Kay- Beriye merbut beş kaza ve beş nahiye — merkezlerine rekzi için icap eden muamelenin ikmali ve 20 teşrinevei Cümhuriyet bayra- mında bu yerlerde de küşat res- minin yapılması hususunda — ma- hallerine talimat verimiştir. Konyalılar Beyşehirde Konya, 17 (A.A.) — Halk- evile müştereken Turing kulübün tertip ettiği kadın ve erkekten mürekkep altmış kişilik bir kafile Beyşehire hareket etmiştir. Yapı- lan program mucibince civarda ilmi tetkikat ve spor eğlenceleri yapılacaktır. Vali Beyin de İştirak ettiği bu seyahat üç gün süre- cektir. Denizli Sporcuları Nazlilildi Denizli, 18 (A.A.) — Nazilli Halkevi mensuplarından 56 kişilik bir gurup hususi bir otokar İle buraya gelmişler ve istasyonda Halkevi reisi ve mensupları tara- fından karşılanmışlardır. - Nazilli futbol maçı yaptıktan sonra Na- zilliye dönmüşlerdir. Halkevi tarafından şereflerine bir öğle ziyafeti verilmiştir. Denizlide Avcılar Bayramı Denizli 18 (A.A.) — Halkevi avcılarından 150 kişilik sekiz ka- file, avlanmak üzere yola çıkmış- lardır. Her kalile avlanarak top- lantı yeri olan Gerzile köyüne gelecekler ve orada avcılar bay- ramını tesit edecek'erdir. Hilgında Temsil Tlgım (Hususi) — Gençler bir« liği mensupları mavi yıldırım pt âni temsil ettiler. Kaymakam 'alât Beyin kıymetli müzahereti sayesinde temsil pek parlak oldu, mçlerin muvaffakıyeti sürekli al- Edır topladı. Kızılcahamam Kaymakamıi Kızılcahamam (Hususi) — Ye* ni kaymakaâmımız Dilaver Bey kazamıza gelir gelmez çok faydalı icraata başlamış, — çarşı -i murur ve uburu işkâl eden arızâ* ları kaldırtmış, cadde ve sokak* ların temizlenmesi için belediy! emirler vermiş, otobüslerin te' kuf mahallerini tayin ve buralar* larda muntazam bir şekilde yolcü alıp bindirmelerini temin etmiştir Yeni kaymakamın faaliyeti mi” hitte memnuniyetle karşılanmışlır Muşta Hayvan Sayım! Muş (Hususi) — Burada bây” van sayımına ehemmiyet mektedir. Sekiz jandarma bölük kumandanı Hakkı Beyin ll= tedbirler sayesinde bin küsür çak hayvan tebit edilmiş ve bun? rüsumu beş kat cezasile berabtef tahsil olunmuştur.