13 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

13 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Yağ Güreşi İyi Bir Teşebbüs deni Milli sporumuz olan güreş sa- hasında büyük bir adım atılmış- tır. Türkün en eski sporu olan güreş uzan senelerdenberi sırf yağ güreşi şeklinde tatbik edi- miş, fakat bu tarz bilhassa son şenelerde ihmal edilerek tamami- le nizamsız bir hale gelmişti. Güreş müsabakaları esaslı bir nizamnameye tâbi tutulmadan şu *eya bu mahalde ediliyordu. Bu hallerden evvelemirde güreş spo- ru, son güreş sporu, sonra güreş- çiler ve daha sonra halk muta- tarrır oluyordu. Bütün bunları acı acı dı- yan yağ güreşi mütehaasıslarile Güreş federasyonu arsında yapı- lan samimi temaslar& neticesinde Gazi devrinin her şeyi 1slâh ve ve tekâmül ettiren prensibi dahi- linde yağ — güreşini de — nizama sokmak ve buna muayyen bir cephe vermek gayesile bir komite teşkil edilmiştir. Komite Kırklareli — meb'usu Şevket, Suyolcu Mehmet, Mehmet Cemal, mütekait miralay Mehmet ve Cemal Beylerden mürekkeptir. Bundan “başka komiteye güreş federasyonu azaları da — iştirak edecektir. Komitenin vezaifi şudur: Yağ güreşinin nizamnamesinli vücude getirmek - Türkiye birin- eiliğini ilân ve idare etmek - ve bir program yaparak — mevsim içinde ve Türkiyenin — muhtelif yerlerinde yapılacak olan güreş müsabakalarımı tayin ve ilân et- mek, yağ güreşlerinin maddi ve macevi — yükselmelerini — temline çalışmak, — hakemleri — nasp ve azletmektir. Kozluda Bir Saha Kozlu, (Hususi) — Geçen balta içiade kozlumuz gençliğin mes'ut bir hareketine daha sah- ne oldu. Gençler - birliği kulü- bümüzün —uzun — zamandanberi tesviye ve tanzimine uğraştığı yeni futbol sahası büyük teza- huratla açıldı. Açılma merasimini değerlendiren vilâyet fırka rei- #imiz Mıthat Beyefenel - gençliğin inkılâp hareketlerine karşı öte- denberi göstermekte olduğu içten alâkayı bu vesile ile tezelemiş ve sabanın kurdelesini keserken ilk maçı yapacak olan Kozlu - Ereyli gençlerine -& milli ve ah- lâkt üÜlküleri etrafında coşkun bir hitabe irat ederek değerli öğüt- TT Saat on yedide ler vermiştir. Güreş federasyonu - rekliğim | Arkara Gücü M İzmirin Altınordusu açile İstanbula Cevap Vermiştir İzmir Altınordusunun 0-5 galibiyetile biten maçteh evvel iki tekım sahada İzmir, (Hususi) — — İstanbul- sporu 4-1- mağlupeden (Ankara- gücü) takımının İzmire gelmesi, İzmir futbolu için bazı yerlerda çetin bir imtihan sayılıyor ve ne- tice merakla bekleniyordu. Ankaragücünün kuvveti hak- kında çok mübalâgalı sözler söy- lendiği için, İzmirin Kırmızı Lt- civertli çocukların en kuvvetli kadrolarile sahaya çıkak mecbu- riyetinde kalmışlardır. llk yirmi dakikalık devreyi şöyle bir taksime uğratmak müm- kündür: . Misafir takım, muayyen bir sistem takip etmiyen, ancak hücum hattında Fenerbahçeli Alâ- eddin ve Bilâl Beyler gibi kıy- metli iki oyuncunun enerjisile yü- rüyen müsellesli bir oyun takip ediyorlardı. Avrupa Atletizm Sampiyonâsı lik defa olarak Italyada Torino şehrinde tertip edilen Avrupa şampiyonasından şimdiye kadar alınan neticeler şunlardır: 400 metre manialı birinci Şele (Scheele) Almanya 53 saniye 2/10 200 metre, birinci Berger Hollanda 21 5/10 B00 metre, birinci Szabo Ma- cariştan 1 dakika 52 saniye ikinci Banzi - İtalya - 1 dakika 52 S. Bu müsabakalarda neticeyi başlayan oyun çok heyecanlı ve sert oynanmış, neticede; ikl -iki berabere kalınmıştır. Ötedenberi mıntakamızın en kuvvetli takımı olarak tanınan Ereyli Gençler birliğinin köyümüz takımını yenememesi Kozlumuzun fotbol sahatında da verimli bir şekilde çalışmış olduğunu göster- mesi itibarile öğünülecek bir hâ- dise olmuştur. Kezla futbol sahasının açılma merasiminde yapılan maçtan iki resim Buna mukabil Altınordu, derin eşapeli bir sistem takip ederek, hasım takımı yoruyordu. Bundav istifade etmesini bilen Altınordulular üstüste ild gol yaptılar, Bu suretle Ankara Güclü ilk devreyi 0-2 mağlüp vaziyette bitirmiş oldu. z ğ İkinel devro başlarken, Rusya soyahatine iştirak eden Sait Beyin stat kapısından girdiği görüldü, Bu kıymetli genç, derhal kaptanı bulunduğu Altınordu takımındaki yerini aldı. Bundan sonra İzmirin meşhur Altınordusunu — bütün heybetile sahada gördük. Hücumlar o ka- dar seri, kat'l ve şümullü oluyor- du ki, bunları misafirler durdur- makta adeta ücir kalıyorlarda | Nihayet Altınordunun üçüncü ve Bayrak yarışçısı bir Avrupa şampiyonu kat'i bir surette tesbit için bir yenilik tatbik olunmaktadır. Me- selâ yüz metre müsabakasının muvasalati filme alinmış ve bu filim jürl heyeti önünde gösteri- lerek evvelce Borchmeye - Al- manya birinci addedilmişken fil- min neticesine göre ir - Ho landa - 10 saniye 6/10 ile birinci olmuş, — Boörchmeyer — ikinciliğe düşmüştür. 3 adım, birinci Peters 14 M. 89 ikinci Sweuson - İsveç - 14 M. 83 üçüncü, Radasaari - Fenlandya - 4 M 24 4 X 100 bayrak yarışı, birinci Şayn - Schein - Gillmester, Ham- berger, Borehmeyerden mürekkep Alman takımı 41 saniye. İkinci Macaristan, üçüncü Holanda. 500 NL 1 inci Raşar-Rochard dördüncü gölleri de kaydedildi. i misafir — takımdan hareket bekliyordu. Fenerin eski yıldızı Alâettin B., artık ihtiyarladır ğım hissettiren hareketlerle son gayreti ile çabalıyordu. Soldan inkişaf eden bir Altın- ordu hücumu, sağda tehlikeli bir şekil alarak Ankara Gücü kale- sine yaklaşıyor. Altınordu se- nuncu ve beşinci golünü de yaparak 5-0 galip geliyor. * En mutedil bir ifade ile, İz- mirin çok yükselen sporu önünde (Ankara Gücü) nün mühim bir kuvvet olmadığını — söylemek lâzımdir. — İzmir — ikincisi olan Altınordu, bugün İzmir sporunu hakkile temsil etmiş ve İstanbul- dan gelen dedi kodulara kat'i bir cevap vermiştir. <— 3 ar —mer ae ara Fransa 14 dakika 36 saniye 8/10, ikinci Kusasinski, Polonya, 14 D. 41 S. 2/10, üçüncü salminen- Fenlandiya 14 D. 43 S. 6/10 Gülle: | imci Vüding-Letonya 15 M. 19 ikinci Kusti-Fenlandiya 15 M. 19. 4X400 bayrak: 1 inci Ham- man, Metzner, Scheele, Volgt den mürekkep Alman takımı 3 D. 14 S. 3/10, ikinci Fransa, üçüncü | İsveç. 1 inci Sievert-Ab manya 8103 puan ikinci Dalgren İsveç 7770 ğuan Üçüncü Plauzyk Polonya 7552 puan. Maraton: | inci Tolvanen-Fen- landiya 2 saat. SI D. 29S. ikinci İnoksen İsveç. Feneryılmaz Kulübünün Daveti Fener Yılmaz kulübü umum! kâtipliğindem 21/9/934 Cuma günü Saat on buçukta umum! kongre aktedile- ceğinden kulüp azalarının merke- zimiz olan Foner fener caddesi Cümhuriyet halk fırkası binasına teşrifleri reca olunur bi a (Memlekette Spo Tayyare Takımile Ayspor Maçı Diyarıbekir, ( Husust ) — Lik maçlarına Tayyare — takımı iştirak ettirilmemişti. Mesele fe- derasyondan sorulmuş gelen ce- vapta lik maçlarına Tayyare ta- kımının da — iştirak — edebileceği bildirilmesi üzerine galip Ayspor takımile bugün sahada maç ya« pilmiş ve 3-4 Ayspor galip mev- kido iken oyunun bitmesine üç dakika kala Aysporlular hakem tarafından verilen penaltı cezasını kabul etmeyip sahayı terkettikle- rinden dolayı oyun neticeleneme- Saat 5,28 geçe penaltı cezasile Ayapor bir sayı kaydetti. Akınlar ayni şiddetini muhafaza ediyordu. Ayapor takımından birisinin hatası meticesi, hakemin penaltı cezasın- dan Tayyare takımı ikinci sayısını da kaydetti. Bundan sonra sayı kaydedilemedi. Birinci haftayım için on dakika istirahat verildiği zaman 2 sayı Tayyaro takımının 1 sayı da Aysporun vardı. İkinci haftayıma başlandığının onuncu dakikasında Ayspor takı- mından birisinin hatalı hareketi neticesi Tayyare lehine Ayspora penaltı cezası verilmişse de Tay- lendi, bir aralık Ayspordan Şev- ket tarafından önüne katılan top Tayyare kalesine kadar atılarak yepora ikinci sayısını kaydettird! Digarıbekirde oynıyan Taygara takımının kaymetli oguncuları