13 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

13 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

13 Eylöl - BesseseseseesA AA AAA AA SAA SAA AAASSS AA BAA AAAA SA ĞASA AAA AA LAY RA CA A LAĞAĞ AAA AAA Sinema Yıdızlarına Yük;;' letilen Bir Mecburiyet | Her Yıldız, Oynıyacağı Rolün Hakiki , K Hayatta Stajını Yapacak | üzerine Silviya Sidney Amerikada Beyaz perdenin « meşhar dansör- lerindi Azaldı Güzel yıldızlardan Cin Harlov ile Jan Kravlort'un kazançları bayli azalmıştır. Esasen bu iki yıldır. son zaman'arda gözden düşmüş gibidirler. Luiz Hanri Sinema — yıldızlarından Hanri sonbahar için çok güzel elb sel'er yaplırmıştır. Çok iyi resim yapan bu güzel kaz, elbise- lerinin — modellerini — ekseriyetle kendisi çizmektedir. Luiz Sonbahar elbisesini gösteren Sinema Mevsimi Açıldı Dün akşamdan itibaren 934 sinema mevsimine girmiş bulunu- yoruz. Şehrimizdeki büyük sine- malar, kapılarını tekrar açtılar. Saray sineması — Tekrar fa- aliyete geçen Saray sineması Bu akşamdan itibaren “ Asri Ro- benson ,, isimli yenl bir filim gösterecektir. Bu filim Duglas Ferbanks'ın en muhteşem eserle- rinden biridir. Beyaz perdenin en kıvrak erkeği olan Duğlas, binbir maceradan sonra — muzafferiyet kazanıyor ve bu suüretle Robensonun hayatımı canlandırı- yor. Melek sineması — Dün ak şamdan itibaren kapılarını tekrar açan Melek sinemasında ilk ola- yak —— Bar garkıcian ; İsimli bir filim gösterilmektedir. Bu filim, güzelliğile büyük bir şöhret ka- zanmış olan Klodet Kolber tara- fından canlandırılmıştır. Fransızca sözlüdür. Muzik çok güzeldir. ve teknik itibarile de yenilikleri ihtiva etmektedir. Sumer sineması — Bu sinema da dün akşamdan itibaren tekrar faaliyete başlamış bulunuyor. hafta için kıvrak ve çapkın yıldız Liü Damita'nın yeni bir filmini | intihap etmiştir. “Çalışan adam,, ismini taşıyan bu filimde maruf Derkek yıildız. Hanri Gara da başlıca rollerden birini — temsil etmektedir. Mevzuu, çok heye- canlı bir sevda hikâyesidir. | Yıldız. olmak güzel ıoy; fakat asri | Bu | günler geçtikçe sinema artistiliği güçleşiyor. — Gerçi yıldızların parası ve şöhreti vardır. Fakat çektikleri zorluklar yüzünden bu pora ve şöhret ekseriyetle burun- | larından — fitil fitil çıkıyor. Hele son zamanlarda yıldızların vazi- yetleri daha fazla güçleşmiştir. Artık Holivutda sinema yıldız- larile yapılan mukavelenamelere yeni bir madde konulmaktadır. Bu madde mucibince yıldız, ken- dilerine verilecek rolleri stüdyo- larda yapmadan evvel hayatın muhtelif — safhalarında * tatbikat görmiye mecburdurlar. Meselâ, bir filimde kunduracı rolü yapacak olan bir. yıldız, hiç olmazsa bir hafta müddetle bir kunduracının yanında çalışacak, rolünü hakiki olarak öğrenecektir. Bu madde şimdiden birkaç yıldız hakkında tatbik edilmiştir. Silviya Sidney bir filim çevir- mek Üzeredir. Güzel yıldız bu filimde kürek cezasına mahküm olmuş bir kadının hapishanedeki hayatını yaşatacaktır. Bu rolü iyi başara bilmek için Silviya on gün müddetle bir hapishanede, tıpkı bir mahküm Gakza ibi itur. Hd — Hakkmbtlu verdiği l müsaade Sen Kanten şehri hapishanesine girmiş, orada bulunan mahküm- | ların arasına karışmış, on gün müddetle bir mahküm gibi mua- mele görmüştür. Mahkümlarla beraber yatmış, beraber kalkmış, beraber yemek yemiş ve onların gördükleri İşlerle meşgul olmuş, bu suretle de bir kürek mahkü- munun hayatını bütün inceliklerile öğrenmiştir. Maruf - yıldızlardan Patriçya Elliş de bu şekilde bir” tatbikat devresi yaşamıştır. Bu güzel kız yeni çevireceği filimde bir pas- tacı kız. rolünü — oynayacaktır. Rolünü eyice yapabilmesi için fil- me başlamadan evvel bir pastacı dükkânında bir hafta müddetle staj görmüş, tıpkı bir. garscr gibi çalışmıştır. Fakat bu hâdiseler bazan çok gülünç sahnelere sebep olmak- tadır. Meselâ güzel Patriçya pas- tacı dükkânında garsonluk yapar- ken iki sarhoş müşterinin ağır | muameleleri karşısında çok müte- essir olmuş, bu yüzden yıldızlıktan bile vazgeçmeye kalkışmıştır. Diğer taraftan artistlere yük- letilen bu mecburiyet alay mev- zuu da olmaktadır. rinde rol alacak olan yıldızların sevda stajı yapıp yapmıyacakları da sorulmaktadır. Filhakika beyaz perdede canlandırılan öyle roller vardır ki bunların stajını yapmak mümkün değildir. İşte bu yüzden yıldızlar İle sine- ma kumpanyaları arasında — derin ihtilâflar çıkması Beyaz perdenin geni şökretlerinde! güzel Betti Fürnez Meselâ, stütyoda ahlâksız bir kadın rolü derhute eden bir yıldızın, filme başlama dan evvel bu rolü hakiki hayat cephesinde tatbik etmesi, kabul edilecek bir şey değildir. Bunu nazaridikkate alan yıldızlar, sine- ma kumpanyalarına şimdiden mü- racaat ederek hakiki hayatta staji yapmak İlazımgelen rollerin ayrı ayrı tesbit edilmesini iste- mişlerdir. Sinema kumpanyaları bu isteğe karşı henüz cevap ver- miş değillerdir. Fakat yapılan teklif muvafık görülmektedir. En son olarak size bazı yık zların staj yapacakları rollerden bir kısmını sayalım: Norma Şerer yeni çevireceği filimde bir güzellik müessesesinin müdürlüğü rolünü almıştır. Ya- kında on beş gün müddetle bu rolün stajına başlıyacaklır. Erkek yıldızlardan Nils Aster gemi — kaptanlığı, — güzel yıldız Edvina But muallimlik, Gari Ku- per yüzbaşı rütbesile bir piyade bölüğü kumandanlığı stajı yapa- caklardır. Ölüyordu Mey Klerk Giddi Bir Tehlike Atlattı Mey Klerk Holivud'un yeni yıldızlarındandır. Bu güzel kız çılgın bir otomobil meraklısıdır. Bir açık, bir de kapalı ctomobi ardır. Şim- diye kadar yıldızlar arasında yapılar etomobil müsabakalarında — üç kere birincilik kazanmıştır. Mey Klerk bilhassa yolların viraj yer« lerinde otomobilini çok mahirane sevketmektedir. Fakat geçende Holivuttan Los Anjelese gider- ken otomobille kapaklanmak teh- likesine maruz kalmış, ciddi bir ölüm tehlikesi geçirmiştir. Bu kaza, güzel yıldızı çok korkutmuş, doktorlar iki ay müddetle oto- mobile — binmemesini, sinir erini yatıştırmasını tavsiye etmişlerdir.