13 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

13 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Vaktile ufacık tefecik bir ka- dın varmış. Bu ufacık, tefecik kadın, ufacık, tefecik bir kö- yün, ufacık te- fecik bir evinde otururmuş. Bir gön bu ufacık, tefecik kadın, ufacık, tefecik şep- kasını, ufacık, Otefecik Obaşına koyar. Azıcık buzucuk gezmiye çıkar. Azıcık, buzucük gidince ufacık, tefecik bir kapıya gelir. Ufacık, tefecik bir kapıya gelir. Ufacık, tefecik kadın, ufacık, tefecik kapıyı açar. Azıcık buzu- cuk yürüyünce ufacık, tefecik bir * ağacın altında ufacık, tefecik bir tavuk görür: “— Ah şu ufacık, tefecik te- vuk benim olsaydı, onu ufacık. tefecik dolabıma koyardım. O da bana hergün ufacık, talecik yu- murta yumurtlardı,, der. Bunun Üzerine ufacık, tefecik kadın ufa- cık telecik kırmızı tavuğu alır, ufacık, tefecik evine gelir, ufacık tefecik dolabının içine koyar. Sİ, — Sonra ufacık tefecik yatağının içine girer, azıcık, buzucuk uyu- maya çalışır. Tam uyuyacak sr rada ulacık tefecik dolabın için den ufacık tefecik bir ses gelir. — “Tavuğu ver,, ufacık tefe cik kadın azıcık buzucuk korkar. amma yine azıcık buzucuk uyku- ya dalar da'maz ufacık tefecik dolaptan azıcık buzucuk hızlıca ufacık tefecik ses yine duyulur. — “Tavuğu ver,, ufacık tefe. cik kadm ufacık tefecik uyku sundan uyanır. Azcık buzucuk daha fazla korkar. Başını azıcık buzucuk ufacık tefecik yorganın içine saklar amma. Ufacık te fecik ses azıcık buzucuk hizhen yine duyulunca bu defa ufacık tefecik kadın, ufacık tefecik ya- tağında kalkar, ufacık tefecik sesile bağrır: «Al tavuğunu git» der hem de ufacık tefecik korkusundan tekrar ufacık tefecik yatağının içine girer, ufacık tefecik yorga- nın ufacık tefecik başına kadar çeker, | Bu Haftanın Jimnastiği | Tavsiye Ettiğimiz Hare- ket Çok Faydalıdır Bugün hangi jimnastik hare- | ketlerini yapalım? Odundan adam gibi koşmak. Koşarken hepimiz dizimizi büker, ayağımızı da bhefif hafif yere değdiririz Onun İçin iyi koşucuları seyretmek pek hoştur. Kayar gibi giderler. Başka bir türlü koşmak daha vardır. Bu seyircilere öteki gibi hiç de güzel görünmez. Fakat çok iyi bir jimnastik o hareketidir. Bu türlü koşuş bütün vücut için fakat bele bacaklar ve yanlar için gayet faydalıdır. Bu koşu için kendinizi odundan bir adam gibi düşünün nasıl onun kolları yalnız omuzla- rindan, bacakları da kalçaların dan kımıldanıyorsa siz de kolla” nn bacaklarınızı oomuzlarınız- dan ve kalçalarınızdan sallayarak ve &peyce hem kuvvetle öne, me im amino » Cücelerin Futbol ettiği bir aka Ingiliz ilkmekteş, arar yeti” KE muvaffakiye e va ve sıfıra karşı 6 golle iu miştir. Bu cüceler takımını sey- retmek için Londra stadyomuna tamam 100 bin kişilik bir seyirci kalabalığı gelmiştir. Oyunun ba- gindan sonuna kadar bütün halk gülmekten kırılmışlardır. Cüceler takımı, halkın bu vaziyetini gör dükten sonra kızarak sahayı terketmek istemişler fakat ikisi ancak bir insan boyu tutan bu gururlu insancıklar oİmatlarında vazgeçirilmiştir. ıma karşı çok arkaya doğru uzatarak koşmuya uğraşmız. Büyürken vücudunuzun bozulmaması için bu hareketin çok faydasını göreceksiniz. Birgün Kocakulakla Uzunsakal koyda dola şırlarken Kocakulağın aklına birşey geldi. Hemen fırçasını, boya kutusunu çıkardı. Oradaki dubaları tıpkı insan gibi boyamıya başladı. Bir taraftanda Uzunsakalla alay ediyordu. — “ Baki Bu, tıpkı senin gibi şişman, çiy man. Bu Haftanın Masalı (Kuzgun Ufacık, Tefecik Kadın Ve Rastla- dığı Kırmızı Tavuk Ogün Pus ile Kuçu da gezmiye çıkmışlardı. Amma Muzipliğe Kızıyor ” m. Zavallı Kuzgun ne diyor bk iyor musunuz “— Artık on yaşına gelmiş kocaman bir çocuğun böyle mu- ziplikler yapmaması lâzım ,, Bu Haftaki Bilmecemi- zi Doğru Halledenler Resmini gör- düğünüz oku- yucumuz Ga- latasaray lise- sinin © altıncı talebe- sinden 40 nu- marslı Ragıp oğlu suat Ef. dir. Sultanah- mette, Akbıyıkta 14 numarada oturur. 6/9/34 tarihli nüshkamız- daki bilmecenin büyük mükâfatı olan yazı takımını kazanmıştır. 30 Ağustos tarihli bilmecemizi yüz- lerce okuyucumuz halletmiştir. Bun lardan o birinci o ikramiye olan Bir Futbol topunu Kadıköy 10 uncu İik- mektep tale 318 Mehmet elen- di kazanınıştır. Talihli okuyücumuzun hediyesini bizzat matbaamızdan alması lâzimd sınıf ır, irer kutu oyuncak alacak- lar; Hahbcoğin Turşucu mahallesinde 'Teilal sokak No, 7 de Emin, Jrzurum Erkek muallim mektebi müdürü Celâl bey oğlu: Orhun, İstanbul Pertevniyal limesi 6 wei sımf 72 Müfit, Kastamonu P.T.T. baş müdüriyet ayniyat me- muru Hidayet bey kızı Şükran Hanım ve Beyler. ( Arkası var ) Küçük Okuyucularımıza Hakkınızın zayi olmasını İste. miyorsanız, göndereceğiniz. bilmecenin tarfına, © bilmecenin tarihini simay unutmayınız. zarfın bir kenarına me- selâ “13 Eylül bilmecesi, işaretini koymak kâfidir. Bilmecelerimizde o kazanan oku yucularımızdan İstanbulda bulunanlar hediyelerini matbaamızdan © bizzat almaları lâzımdır. Taşradakilerin be- diyeleri posta ila gönderilir. ———— anladı ; Deriz Elisları Çocuklar! Deniz Taşlarını Elmas Gibi Parlatmasını Biliyor Musunuz ? Sizin kadar kenarıma, kumsala gidince küçük çocuklar deniz küçük çakıl toplamasına bayılırlar. Fakat o parlak, güzel renkli taş- lar eve gelinceye kadar berbat oluyor. Ne renkleri kalıyor, ne parlaklıkları.. Buna elbette siz de dikkat etmişsinizdir. Hevesinizin bozulduğunu görünce bazı çocuk- ların toplamak heveside kaçıyor. Bakm ben size birşey öğrete- yim: « Eğer söylediklerimi yaparsanız taşlarınızın renginin hiç bozulma- dığımı görürsünüz. Yapılacak ilk iş taşları bol tatlı suyun içinde bir- kaç defa çalkalamaktır. İkincisi bu temiz taşları eski bir diş fır- çası ile oğmak. Üstünden bütün bütün deniz artıkları gidinceye Bu Haftanı kadar, Oğulmuş taşları güneşte kuruttuktan sonra biraz balmumu sürer, bir kumaş parçasile parla- tırsınız yine eskisi gibi, tıpkı des nizden çıkmış gibi pırıl pırıl par ladıklarını görürsünüz. m — - —— —a 7 n Bilmecesi » Bilmecesi, | Bu Eşeğe 150 Elmayı Yedirebilir Misiniz ? Resimdeki eşek bu düşmüş elmalarla (o dolu tarladan geçe rek karşısındaki ahırma — gitmek istiyor. o Fakat gitmeden evvel tam (150) tane elma yemek is- tiyor. Elinize kaleminizi alınız Her noktayı bir elma © sayarak ahıra doğru bir çizgile yürüyün Bakalım bu za- vallı aç eşeğe 150 tane elma vere- niz?.. Tabii yü- rüdüğünz yoldan geri dönmemek, bir noktayı iki defa saymamak şartile.. Duba Mı, İnsan Mı? Dünyanın En les Büyük Büstü yüzücülerden geçecek yol bulamıyorlardı. Pus şaş- kın şaşkın etrafına bakınıyor : — “ Aman bugün de herkes kendini denize atmış,, diyordu. Fakat Kuçu arkasına dönünce işi — “Onlar yüzücü değil hepsi Kocakulağın işi, Baksana, dubaları insan gibi büyüyor.,, Pus bu defa daha çok. şaşırdı. Amerikalılar garabetlerile meş» hurdurlar. Dünyanın en tuhaf, yapılmamış, görülmemiş şeylerini yaparlar. Bu meyanda Amerika. mn büyük adamı ve kurtancısı Core Vaşington için bir dağda büyük bir büst yapmıya başlar . Bu bist bir dağın ke- caman bir kayalığını teşkil etmek- tedir ve uzunluğu 67 metredir. Şimdiye kadar gözleri, burnu, ağzı yapılan bu büstün üzerinde tanınmış O heykeltraşlar, böyük iskeleler üzerinde çalışmaktadır. lar. Heykelin tamamlanması için yalnız kulakları şakakları ve ka- fasının arkası kalmıştır.