30 Temmuz 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

30 Temmuz 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

L Taşköprüde kıymetleri yüksek eski eserler İnşaatta k ullanılmış Taşköprüden bir görünüş Taşköprü (Hususi) — Taşköprü Kas- Tamonuya 44 kilometrelik bir yolla bağ- lanmıştır. Kastamonu ve Boyabaddan Belon yollar ortasında ve Gökırmak ke - 'narında kurulan bu kasaba gün geçtikçe Büzelleşmektedir.. Geçen yıl elektriğe kavuşan kasabada yeni yeni bir çok fan- Hyetler göze gçarpmaktadır. Taşköprü bundan on yıl önce büyük bir yangın ge- Çirmiş, kasaba baştan başa yanmıştır. On Yil kadar az bir zaman içinde kasabanın Baştan başa asri bir şekilde kuruluşu gö- G anaareaaaee ee searereeeeceREEREEeERERaRnee Edirnede umumi Temizlik Yapılıyor Edirne (Hususi) — Mevsim dolayısile Sağlık bakımından şehirde umumi — bir femizlik yapılması kararlaşmış ve bu işe ikın umumi bir şekilde iştiraki ilân ilmiştir. İlk hamlede mahalle ve sokaklarla boş #fsalıklarda peyda olan ve pis kokular Teşreden ve bin.nevi mikrop yuvası hali- ni alan baldıran ve buna benzer otların bir hafta içinde gösterilen yerlerde hal- kın kendi evleri civarına isabet edenleri femizlemek suretile umumt — temizliğe başlanmıştır. Temizliğe bugün merkez mımmtakasın - başlanmıştır. Sırasile yoedi mıntaka- Ya ayrılan bütün cadde ve sokaklarda temizlik yapılacak ve bu suretle yollar Ve gökaklarda yabani ve pis otlardan kurtarılacaktır. Bundan sonra da şehrin temizliği için şekillerde halkın iştirakile başka türlü tedbirler alınacaktır. Bir ihtiyar yolda hastalandı ve bir tarla içinde öldü Şarkışla (Hususi) — Görü'nün Ak. Pinar köyünden 50 yaşında Hasan, Kü- Peli köyü civarında bir tarlada ölü o - larak bulunmuştur, Yapılan tahkikatta Hasanın Sivasa Çalışmaya gittiği, avdette yolda hasta- lığı ve Küpeli köyü civarındaki tar. lara girip ekinlerin serinliğine sığın- , başını bir tümseğe koyup yattığı ; burada yatarken öldüğü anlaşılmış- b Hasanın ölüsü burada 20 gün kal - Miştır. Bu müddet zarfında da tarlaya Belen vahşi hayvanlar cesedin bir kaç Yerini dişlemişlerdir. Civardan — geç - Mekte olan bir düğün — kafilesi cesedi gnnüı ve jandarmaya haber vermiş- e. Hayatta bazan ne garip Pazar Ola Hasan Bey «« Festival — münasebetile renleri hayrete düşürmektedir. Bu yıl a- çılan Halkevi ve spor klübü gayet iyi ça- lışmaktadır. Taşköprüde Romalılara ait pek çok eserler vardır. Büyük yangından sonra halk yeni inşaat yapılırken bun - Jarı kullanmış ve pek çoklarını harap et- miştir. Binaların bilhassa duvar ve mer- divenlerinde kullanılmış olan taşlar üze- rinde koç başı, aslan, öküz başları ve bu- na benzer daha bir çok tezyinat resimleri görülmektedir. Muzaffereddin çeşmesini teşkil eden yekpare taşın Paklagonyalı - lardan kalma olduğu gibi daha bir çok eserlerin de bunlar samanından kaldığı anlaşılmaktadır. Kasabaya hâkim Zem- billi tepede türbe ve mezarlar vardır. En eski mezar da Hüsameddin türbesidir. Gökırmağın baştan başa suladığı mün- bit bir arazi üzerine kurulmuş olan ka - sabanın 20 bin dönümden fazlası kendir- le, o kadarı da pirinç ve tütünle ekilidir. Bu yıl kendir mahsulü için ayrılan kısım l p HABERLER Trakyada 178 çiftliği devlet istimlâk ediyor Bu çiftliklere 350 bin muhacir iskân edilecek Edirne (Hususi) — Dahiliye Vekâleti- nin teklifi üzerine İcra Vekilleri Heye - tince verilen bir karar alâkadarlara bil.- dirilmiştir. Bu karara göre umumi müfettişlik mantakasını teşkil eden Edirne, Kırk « lareli, Tekirdağ, Çanakkale vilâyetlerine beş senelik iskün programına tevfikan yerleştirilecek muhacirlerin mühim bir kısmını çiftçiler teşkil etmekte olduğun- dan buralarda eşhasa ait ve bakımsız bir halde olduğu ve 350 bin muhaciri kolay- lıkla istiap edebileceği anlaşılan 178 çift- liğin ihtiyaç nisbetinde istimlâk edilmesi kararlaştırılmıştır. Zeytindağında 7000 ağaç yandı Borgama (Hususf) — Zeytin dağının Şakran köyü zeytinliklerinde bir yan - gın çıkmış, 7000 kadar zeytin ağacı yan- dıktan sonra söndürülmüştür. Aksaray yolunda bir kamyon yandı Aksaray (Hususi) — Buğday tüccarı Mehmet Özot'a ait kamyon Ereğliden gelmektle iken Sıraçakıllar mevktüinde birden ateş almış ve söndürülemiyerek kâmilen yanmıştır. Kamyon boş geldiği için başka bir zayiat olmamıştır. d Aksarayda yakalanan orman Kaçakçıları Aksaray (Hususi) — Son bir hafta için - de Aksarayda dört orman kaçakçısı yaka - lanmıştır. Bunlar henöz orman kanununu geçen yıllara nisbetle çok fazladır. Ka -| bilmiyen üç kömürcü ve Römür yüklü olma- sabaya feyiz ve can veren Gökirmağın yeşil sularile çok ucuza elektrik istihsal edilmekte ve kasaba baştan başa aydın- latılmaktadır. sı yüzünden yakalanan bir kamyondur. Kamyon sahibinin malümatı — harleinde şodör tarafından kize ile kömür yükletildi- Bi anlaşıldığından kamıyon sahibine lade e- dülmiştir. aRAM AA RRR AAA RARAAARARA İ Emirdağda herkes iki dönüm bağ yapmıya mecbur Afyonkarahisar (Hususi) — Emirdağı inkilâbdan sonra büyük bir ünkişaf gösteren kasabalarımızdandır. Çok ya - kın tarihlere kadar zengin bir ormanı vardı. Şimdi, bu orman kısmen — bağ al- muştur. Kasaba, çam ve Emirdağlarının eteğinde, 970 rakımındaki yaylâda ku - rulmuştur. Her tarafta şikâyet edilen bu temmuz sıcaklarında bile buralardaki Topey evlerinde insan hiç sıcaklık his - setmiyor. Bu evler, keçeden yapılmıştır. Emirdağı belediyesinin 937 — bütçesi 18770 lira olarak kabul edilmiştir. Kasa- banın müstakbel plânı yaptırılmış, bu plâna göre su deposu, kaldırım ve istim- lâk işlerile uğraşılmağa başlanmıştır. Be- lediye, beş altı yüz dönümlük bir de fi- danlık kurmuştur. Cumhuriyet meyda- nımna da bir Atatürk büstü konmuştur. Çeşmeler ve yangın vukuunda istifa. de edilecek harik muslukları tam (hti - yaca göre yapılmıştır. Gıda maddesi sa- tan esnafın temizliğine çok dikkat edil- mektedir. Kasaplar tel ve demir par - maklıklı kepenkler yaptırmışlardır. Dük- kânları muntazam ve boyalıdır. Bu şirin kasabanın biricik derdi dok- torsuzluktur. Bir yıldır burada doktor yoktur. Belediye, herkesi, muayyen bir nokta- Diyor KI: Z ». Yer aranmış, ler olur Hasan Bey,.. — açılacak san'at sergisi için... — «Londra birahanesi» &p görülmüş. Ne dersin?.. da ikişer dönüm bağ yapmağa mecbur tutmuştur. Kaymakam Ahmet Kınık, bu kararı köylerde de tatbik ettirmektedir. Belediye binası için Cumhuriyet meyda- nına karşı bazı binalar istimlâk edilmek- todir. Bayat nahiyesinde de belediyece 24 ev istimlâk edilmiştir. nihayet — Hasan Bey — Tertip he- müna- — yeti, esşerlerin baş döndürü. cü olmasını arzu ediyormuş, derim, fabrikası Arapkir (Hususi) — Kasabanın kayıtlı nüfusu on bini mütecaviadir. Bir kaç yüz Ermeni vardır. Kasabada 1670 hane, 380 dükkân vardır. Mutmur, Ağın ve Şotik isminde üç nahiyesi, yüzü mütecaviz köyleri olan kazanın merkez kasabası çok dağınık ve geniştir. Kasaba halkı do- kumacılıkla uğraşır, bir çok yoerli tez - gâhlar vardır. Her taraf bağlıktır. Meb- zulen üzüm yetişir. Arabkire mahsus kış üzümü mayıs ayı iptidalarına kadar ta- ze ve mebzul olarak bulunur. Bir çok vi- lâyetlere hediye olarak gönderilir. Köy- lerde hububat, pamuk ve pirinç zer'iyatı vardır. Belediyesi çok iyi çalışmakta . dır. On bin beş yüz lira senevi varidatı- na rağmen bir çok işler görmektedir. Bu meyanda kasabaya iki kilemetre moesafo- den içme suyu getirerek halka temiz su Arapkirliler bir şarap istiyorlar Zrapkirden bir görünüş. içirilmesini temin etmiş bulunmaktadır. İ rulması tasavvur edilmektedir. Hâdiselere sebep veren sporcular ceza gördüler (Baş tarafı 1 inci sahifede) Müuhtelif klüpler ve bu işle alâkası o- lan klüp ileri gelenleri ile yapılan uzun görüşmeler ve etraflı tahkikattan sonra Galatasaray klübü birinci takımı oyun- cuları ile Güneş klübü oyuncularına hâ- disedeki alfkaları nisbetinde cezalar ve- rildi. Spor Kurumu inceden inceye yaptığı tetkikattan sonra cezsları verirken ev- velce cezaya çarpılmış ve ihtar almış o- lanları da göz önünde bulundurmuş, ce- zaların tayininde büyük bir titizlik yap- mıştır. Verilen cezalara gör Galatasaraydan Ekrem bir sene, Lütfi 9 ay, Reşad 7, Nec- det, Gündüz üçer ay, Güneşten İbrahim ve İsmail altışar ay boykot ile tecziye edilmişlerdir. Bu cezaların itirazı olmadığından teb- liğ tarihinden itibaren bu müddetler iş- lemiş olacaktır. Çirkin bir takım hâdisclere sebebiyet verenler hakkında verilen bu gibi ceza- ların futbol tarihimizde artık - tekerrür etmemesini temenni ederiz. Milli takım Yugoslavyaya gitti 1 ve 2 ağustosta Belgradda biri milli, biri temsili olmak üzere iki naç yapa- cak olan milli takım dün akşamki trenle Beolgrada hareket etmiştir. Kafileye Futbol Federasyonu reisi Se- dad Rıza riyaset etmektedir. Seyahate çıkan takım şu şekildedir: Hüsamettin, Yaşar, Mehmet Reşat, Ni- yazi (Fenerbahçe), Hüsnü — (Beşiktaş), Selim, Niyazi, Hasan (Ankara), Andan, Sait (İzmir), Cihad, Faruk, Rıza, Rasim, Rebii (Güneş) klübündendir. 'Takımda antrenör olarak Fiyot bulun. maktadır. Kafile reisi ne diyor? Tren hareket ederken kafile reisile görüştük. Şunları söyledi: — Takım en kuvvetli şeklle yola çı- kıyor, Pazar günü ilk maçı yapacağız. İkinci maçta pazarlesi günü yapılacak, İstanbul muhteliti Belgrad muhteliti ile karşılaşacaktır. Takımı henüz yapma- dım. Antrenörle beraber yapacağız. Yunan güreşçileri Galatâsarayın yildönümü için İstan. bula davet edilen Yunan güreş takımı bugün öğleden sonra Romanya vapurile geleceklerdir. Yunan güreşçileri Galata rıhtımında merasimle - karşı'anacaklar- dır. Yunanlı atletler Sekizinci Balkan oyunları hazırlıkları seçmeleri için İstanbula davet edilen Yunan atletleri bugün öğleden sonra Ro- manya vapurile şehrimize geleceklerdir. Yunanlı atletler şehrimizde beş gün ka. lacaklar. Cumartesi ve pazar günleri Taksim stadında iki müsabaka yapacak- lardır. Galatasaraylıların bayramına davet Galstastray Spor Klübünden: 1 — | ağustos 1937 pazar günü Tak- sim stadyomunda yapılacak 33 üncü yıl- dönümü spor merasimine İstanbulda bu- lunan sayın mebuslarımızın şeref verme- lerini dileriz. 2 — 33 üöncü yıldönümümüz merasimi saat M de resmi geçitle başlıyacağındar. klübümüz yüksek mürakabe hey'eti aza- sının o gühn azami saat 13 de klüp loka- linde bulunmaları ve fazla izahat için her akşam müracaat edebilecekleri bil- dirilir. ; İ Ankara 29 (Telefonla) — Türk spor- cularının kurtarıcısı Başvekilimizin teb- liği Ankara spor mehafilinde çok büyük bir sevinç ve ümit uyandırdı. Memle- kette sporu inkişaf ettirecek olan ted- birler bütün sporcular arasında şükran- la karşılanmıştır. Umumi Müfettişler ve Valiler arasında Tebeddüller mi olacak? (Baş tarafı 1 inci sayfada) dilecek Ege umumi müfettişliğine ü « g cü umumi müfettiş Tahsin Uzer'in, ir valiliğine Kastambnu valisi Av - ni Doğan'ın, Ankara valiliğine İzmir valisi Fazlı Güleç'in İstanbul valiliğine General Kâzım Diriğin, Trakya mü - fettişliğine Ankara valisi Nevzat Tan- döğan'ın, üçüncü umumi müfettişliğe Emniyet müdürü ve İslanbul vali veki. L Şükrünün tayin edilecekleri söylen- mektedir. Son Posta — Şayia hududunu geç - miyen bu haberleri şimdilik kaydı ih- tiyatla karşılamak lüzımdır. — Resmi membalardan bu hususta vaki olmuş bir iş'ar yoktur. Muhittin Üstündağa ameliyat yapılmıyacak Fransada bulunan Vali ve Belediye Reisi Muhittin Üstündağın Pariste ya- pılan Müuayenesinde boğazından ameli- yata lüzüum olmadığı anlaşılmıştır. Mu- bittin Üstündağ şimdi kür yapmak ü - izere Parisin civarındaki köylerden bi. rine çekilmiştir. 15 gün sonra İstanbu- la dönmesi muhtemeldir.