27 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

27 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

SOR BOKS: Romanyalı boksör bugün Yorgos'la döğüşecek Geçen dövüşte kaşı patlıyan Teodoresku çok zorluk çekecek Geçen hafta Melihle sekiz devre döğüşen Romanyalı boksör bugün boksör Yorgosla on devre çarpışacak. Bu maçın tahminle- rini yapmayı okuyucularımıza dün vadetmiştim. Sözümü tutmak üzere bu müşkül tahmini de yazacağım. Bir boks maçının muh- ( SPORDA a | i | KONTROL | Spor hareketlerindeki kontrol- | dan bahsetmek istemiyorum. Ba- kınız fikrim nedir? i Bizim spor İşlerimizi ellerinde tutan teknik ve idare şubelerinin büyük hareketlerden evvel bir ta- km istekleri, ve bu isteklere karşı büz vaatları vardır . Meselâ: Olimpiyata gidiyoruz diyelim, - isim tasrih etmemek İ- çin - Faraza (Hokey) Federasyo- nu diyor kiz ! — Benim takımın hazırlanması ve seyahati için 18 bin lira lâzım - dır. Buna mukabil ben bu seneki O- limpiyat müsabakalarında dör- | | | İ İ i N I temel gal Maçın üçer dakikalık on devre 0 - luşu, nefesi pek sürekli olan Roman- yalmın lehine görünüyorsa da, Teo- doreskunun geçen maçtan kaşınm çatlak oluşu İnsanı düşündürüyor. Çünkü kaşı derin ve geniş yarılmış bir boksörün yarası bir haftada ka- panamaz. O yaranın üstüne bir iki yumruk gelirse, tekrar açılır ve kan kaybeder. Bu suretle nefesi uzun ol- sa da Romanyalı kan kaybetmek yü zünden takatsiz düşebilir. Maamafih tecrübeli boksörün mütemadiyen ke- şını muhafaza etmiye çabalıyacağını zannediyorum. Mümkün olabildiği kadar kaşını geç patlatmıya uğraşa - caktır. Bunda muvaffsk olup olma- ması yüzde elli şansa, yüzde elli de rakibine bağlıdır. Vaziyet böyle o - lunca şehrimizin en uzun nefesli bok sörü olan Yorgosla Romanyalmın maçm on devre oluşundaki avantaj- larmı müsavi addetmeliyiz. Eldivenler sekiz onstur. Roman - yalı çabuk ve tabanca gibi vert vu- ruyor. Hattâ tesirli darbeleri dısâr- dan güç anlaşılacak Kadar abuk dö- güşüyor. Buna mukabil (O Yorgos| yumruklarının üstüne daba ağır yükleniyor. Sekiz onsluk eldivenler çabuk vurana nazaran ağir vuran için daha elverişlidir. Gelelim iki boksörün döğüş kıy - metlerine: Romanyalı yumruk vürma nokta- sından bizim boksörlerin hepsinden | daha çabuktur. Onun iki yumruğu -| Da bizimkiler ancak bir yumrukla mukabele edebilirler. Romanyalı &- yakları üstünde tasarruzda pek Oy- nak değildir. Müdafaada tetik ayak oyunları var. Taarruzda ayak oyun- larının atik olmamasına sebep te vi. cudunu büzerek döğüşmesidir. VU -| cut Romanyalınm şeklinde çok yana | yatmış ve iki kat olursa, bacakların | hareket manivelâsr tablatile ağırla - şır. Yorgos İse hücumda Romanya - khden daha müteharrik, müdafaada ise ondan biraz daha ağırdır. Yorgos uzun müddet maç yapma- dığı için Romanyalınm şür'atine ilk devreler (o kapılabilecektir. Ondan “ sonra yukarda yazdığım kusurlar - dan istifade edebilirse, Romanyalıyı maçın altıncı devresine kadar çok Güneş kurtların- daki tenis maçları Sedadın bugün finalde | oynaması muhtemel Dün Güneş klübü kortlarında baş- yan tenis turnuvası zevkli ve heye- canlı olmuş, şu neticeyi vermiştir: Sedat » Bambino maçında 6 - 1 Se- dat galip, Avni - Melih maçında 6 - 2,| 6 -2 Ani galip, Orhan - Vedat Cemsl | maçında 6-3, 6-2 Orhan galip.| Boldini - Kriz maçında 6-4, 6-4 Boldini galip, Çideciyan - Jafe ma - çımda 6-4, 6-5 Jofe galip. Ahmet Arif - Neşet müsabakasında 6-4, 6 - 4 Ahmet Arif galip, Vedat Abut « Mustafa maçında 6 - 0, 6 - 1 Vedat Abut galip, Armitaş - Jiros maçında 6-4,6-3,4 - 6 Armitaş galip. Se- dat - Avni maçında 6-3 ,6-1Se dat galip, Jafe - Ahmet Arif maçın- da Jafe galip, Baldini - Armitaş ma- şında Baldini galip, Baldini - Orhan > ini bulmak için evvelâ maçın teknik şartlarını tetkik etmeli, ondan sonra iki boksörün döğüş tarzlarını ölçmelidir. İneşredilen bir istatistiğe göre, Al - İdu, Futbolcüler asker gibi maçında Baldiini galip . düncü ile altımcı arasında bir mev- ki alacağım. Falan filân takım- ları yeneceğim. İlk seçmeyi atla- tıp ikinci devreye geçeceğim. Son zamanlarda yerleşmiş mu- tat odur ki hiç kimse bir federas- yonun veya makamın “Şu işe bu kadar para gider.,, tarzmdaki id- diasını kontrol etmez, tenkit ede- mez, Derhal ortaya ihtisas iddis- ları falan atılır, Velevki (Hokey) Federasyonunun bütçesindeki ra- kamlar baştan yukarıda olsa. Mademki; bu artık değişmez bir usul oldu. Herkes istediğini bir ihtisas iddiası mileyyidesile kim- senin kritiğine maruz bırakmak İ istemiyor . Bari verilen para- İ lar sarfedildikten ve mukarrer müsabakalar yapıldıktan sonra işi kontrol etsek, Baksak, görsek! Hokey Fede- rasyonunun istediği para hakika- ten yerinde mi imiş? Tahminler hakikafa ne kadar yaklaşmış. İs- İ raf mı edilmiş? Tasarruf mu ol- Mus, bunları öğrenelim ki gelecek bütçe olduğu zaman (Hokey) in belki de 25 bim'lira istemesine mu kabil diyecek sözümüz ve doğmi- ya başlamış bir kanaatimiz olsun. B. FELEK Geçen nafta Komanyalıya galip gelen Melih ravünt arasında dinleniyor hırpalar, hattâ düşürebilecek yum - rukları da vurabilir. Eşref Şefik | i i İ İ ünün tek Alman futbol seçicisi değişti Komutan Oto Nerz'in yerine eski oyunculardan antrenörlüğe müsait biri tayin edildi Almanlar futbollerini yükseltmek | çin dört senedenberi dehşetli gay -| retler sarfediyorlardı. Hattâ bundan Üç sene evvel bir futbol seferberliği ilân etmişlerdi, Bütün gençler fut- boleü lisansı almıştılar, O zamanlar manyada futbol şubesine tescil edil- miş olan gençlerin adedi bir milyo- nu geçiyordu. Almanlar Berlin Olimpiyadınm fut bol birinciliğini behemehsl almak ü- zere iki sene evvel muntazam bir program altında ve Almanyada fut- bol kumandanı Ünvanile anılan baş antrenör Oto Nerz'in nezaretinde ça Uşmaya başlamışlardı. Antrenör O- to Nerz'in bir dediği iki olmuyor - itirazsız çalışıyorlardı. Nihayet Olimpiyat gel di. Almanlar bütün ümitlerine rağ - men Norveçe yenildiler. Oyun tarzla- ri da pek hoşa gitmemişti. Bu vaziyet karşısında beynelmilel birinci sınıf derecenin çoklukla, fut- bollin muvazzaf bir spor şeklinde te Tâkkisile kabil olamıyacağını anlıyan Almanlar futbol kumandanlarını de Ziştirmeye karar vermişlerdir. Düne kadar futbol kumandanı va- ziyetinde olan Oto Nerz'in yerine €8- ki oyunculirdan ve antrenörlüğe| olan maç için Prağa gitmemiştir. müsait diğer biri tayin olunmuştur.) Bu vesile ile Almanyada da şimal Vükr Oto Nerz seçme komitesine ta | memleketlerinde olduğu gibi çöklük yin edilmiştir fakât hakikatte Alman | tan ziyade kıymete ve muvazzaf spor takımmın seçmelerile de meşgul ol-|dan fazla serbest spora karşı bir te- mamaktadır. Nitekim Alman milli! mayül başlamıştır. Şimdi Almanlar takımınm Polonyaile berabere kal - | klüpleri takviye ederek federasyon - dığı maçta Oto Narz ilk defa olarakiları kendi! den kuvvetleştirmek oyuncularla beraber Varşovaya git- | üzere bir program düşünmektedir. - memiştir. Bu sefer Çekoslovakya ile ler. Almanyanın eski futbol kumandanı Oto Nerz tarafından oyundan zıyade kat'i itaati için beğenilen hantal kalecilerden biri Sporcu Moskova, 20 (Kafile ile beraber gi den arkadaşımızdan) — 20 Eylül ak- ami Kültür Parkın 20 bin kişi alan acık hava tiyatrosunda İlk güreş te- masımızı Moskova muhtelitile yaptık. 56 kilo: Küçük Hüseyin - Antilla Orta ve yan hakemi Sovyet, diğer yan hakemi Seyfi Cenap. Küçük Hüseyinin rakibi sırım. gibi bir genç. Belden yukarı vücut teş - kilâtı hatikulâde mükemmel, Ilk da- kikalar biribirini denemekle mozgul olan müsabıklar yekdiğerine ufak bir eçık vermemek için gok ihtiyatlı gü- resiyorlar. Bez dekikaye miiaami-ge- çirdiler. «Altıncı dakikadan itibaren tehlikeli oyurlara giriştiler. © Hüseyin hasmına güzel bir supleks oyunu tatbik ederek puvan aldı. Ve ilk on dakikayı faikiyeti altımda bi - tirdi. İkinci on dakikayı ayakta gü- reşmek istiyen Hüseyin mütemadiyen atak yapıyor. Antilla fazla kuvvet ve çok mükemmel bir vücüde malik olm sma rağmen güreş tekniğinde daha acemi olduğu belli... Hüseyin âni bir kafa kol İle hasmmı altına aldı. Tam burguya getireceği sırada Antilignm bağırarak tutmaktan o vazgeçtiğini gördük. Gelen doktorların ayağınm burkulduğunu ve müsabakaya devam edemiyeceğin! bildirmesi üzerine Hü seyin galip ilân edildi. 61 kilo: Ankaralı Ahmet - Baskakev Orta hakemi Seyfi Cenap. Yan hz- kemleri Berri ve Sovyet. Tik iki dakikası çok yavaş geçen güreş ikinci dakikadan itibaren çok sür'atli bir şekil almağa başladı. Sov- yet çok fazla atak yapıyor. Ahnet böyle müsabakalara yeni girmeye başlamasına rağmen hasmınn yırtın masma ehemmiyet vermiyerek çok soğukkanlı güreşiyor. Ikinel on dakikayı ayakta güreş - mek istiyen Sovyet mütemadiyen hü- cumda bulunuyor. “Ahmet müdataa- yı tercih etmiş gibi güreşerek hiçbir harekete teşebbüs etmek istemedi - ğinden müsabaka çok zevksiz geçe - rek Sovyetin atak fsikiyetinden gali - biyetle nihayetlendi. 66 kilo: Saim - Yegorof Ota ve yan hakemi Sovyet bir yan hakemi Berri. Istanbuldan tanışan"bu iki ahbap diklerinden ona. göre ihtiyatlı güreşi- yorlar. Saimin iki kafa kol kapmak Sigaef'le güreşen Nuri, dört gün- | de 83 kilodan 72 kiloya düşmüş ve hasmını yenmiştir. 21-90-9086 kafilemizden - bir grup Moskova stadyomunda Moskovada Sovyetlerle yaptığımız ilk güreşlerin tafsilâtını veriyoruz Bu sene Sovyetlere ilk gü- l râş ( tomasını (o Moskovada | yapmış, 3-4 kazanmıştık. | Ikinci Leningrat güreşleri. | nin. tafsilâtını da ayrıca vereceğiz. Moskovada ilk oymanan maçtan güzel bir enstantane , kaptırdığı kolunu kurtarmak için âni bir köprüye geldi, Bu köprüden kur- tulmak içini yaptığı perende esnasm- da çok hafif tuş hakemin gözünden kaçmadı. Ve 8 dakikada Sovyet Ye- gorof tuşla galip sayıldı. 72 kilo: Nuri » Sigaef Orta hakemi Seyfi Cenap yan ha- kemi Berri ve Sovyet. Moskovaya geldiğimizdenberi mü - temadiyen kilo düşmeye çalışan Nu- ri en nihayet müsabakadan 3 #aat ev-| vel yaptığ: son hamam ile 4 gün zar- tında 83 kilodan 72 kiloya inmeye muvaffak olmuştur. Nurinm dört gün yemek yemeden yaptığı bu feda kârlıkla 11 kilo düşmesi hakikaten tekdire şayandır. Müsabakanın ilk dakikaları biribi- rini denemekle geçti. Nurinin kilo düşmesi kendine hafif bir vaziyet ver- miş.. Maamafih hasmına mütemadi- yen saldırıyor. Bilhassa son dört davuşlar biribirlerinin oyunlarını bil- ta yılmış gibi güreşiyor. istemesi boga gitti. Tek salto ile köp. | Kurtulan Sovyet perişan bir vazıyette dakikada yaptığı devamlı hamlele- rin tesirile Nuri gelip ilân edildi. 79 kilo: | Mersinli Ahmet - Pilmov | Orta ve yan hakemi Sovyet diğer| yan hakemi Berri. Müsabaka başlamasile beraber Ah- medin hlicuma geçtiğini görüyoruz. 'Hazminın üstüne aslanlar gibi saldı- rıyor, Sovyet bu saldırışlardan âde- Ahmedin ataklarından ancak kenara kaçmakla rüye getiren Sovyet puvan kaza ıdı. | bocalıyıp duruyor. Tik 10 dakikıda Arkasından Saim de ayni vaziyotte| Ahmet müttefikan galip. Şimdi Sov- İhasmını altına aldı ise dehakem fa- |yet altta Ahmet üstte. çalışıyorlar. vul addettiğinden tekrar ayağa kal -| Ahmedin bütün gayesi hasmmın beli- dırdı, ni kenetleyip havaya kaldırıp yere de bunu ikidefa tatbik etti. Tkinel üç dakikayı altta geçiren Ahmede hasmı bir oyun tatbik edemedi. Ve nihayet son dört dakikada kuvvetli el enselerle birkaç defa yere serilen Sovyet müttefikan mağlüp olnaktan kurtulamıyarak Ahmet haklı lan galibiyeti şerefli bir surette aldı, 87 kilo: Büyük Mustafa - Deviç Orta hakemi Ahmet Fetgeri yan hakemi Berri ve Sovyet. İlk dakikalar her iki müsabıkın biri birini denemesile geçiyor. Mustafa o meşhur çapraz oyununu tatbik et- mek için fırsat kolluyor. Hasmı Mus- tafanın açı kuvvetini hissetmiş Gla « csk ki, mütemadiyen kaçmakta... Nihayet beklenilen akibet çok ga « cikmeden kendini gösterdi. Büyük Mustafa meşhur bel çaprazını göz &« çıp kapayıncıya kadar Deviçe tatbik etti ve bir dakika elli saniye gibi kı- İsa bir zamanda hasmının sırtını yere getirdiği zaman 20 bin kişi kendisini çılgınca alkışladı, “Ağır sıklet: Ankaralı Necmi - Gonca Kiyef istasyonunda rastladığımız bu devâsa güreşçi Moskovada otur- madığı halde sureti mahsusada bu müsabakalar için buraya getirilmiş. Halkım kendisine karşı müthiş bir sempatisi var, Ringde görünür gö » rünmez alkıştan ortalık inledi dur- du. Müsabaka başlar başlamaz çok kuvvetli ataklar yapan Gonce Netmi- yi çok hafif bulmuş olacak ki, ağır sıklette tatbiki pek kolsy olmıyan kafa kol kapmaya savaşıyor. Bir İki raşıştan sonra bu oyunda muvaf « Sekizinci dakikada ayakta gürsşir- | çalmak. Bu çocukta her nedense bu lerken Salme gene tek salto oyunumu |oyuna karşı büyük bir zâf var. Fakat tatbik etmek istiyen Sovyet. Saimin |bunda muvaffak da oluyor. Berlinde âni bir kafa kolile yere düştü. Fa'cat | Almana yaptığı gibi nihayet Sovyete fak olarak Necmiyi alta aldı. Ve ko- lunu yakalıyarak dört dakikada $ir- tmı yere getirdi. Şazi TEZCAN nala anladın silahli