1 Ekim 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

1 Ekim 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

© tanbulu sağlık verdi. (25) gün evvel > Uç metre olunca da. ölecek mişim. © Dünyanar eng garip has- — talığına tutu'an adam “BÜYÜME HASTALIGI Pınarbaşılı. Tevfik her sene on san- tim büyüyor, boyu üç metreyi bulunca öleceğini söylüyor “Askeri map önünden Gülhane has. «tahianesine iniyorum.” Kafamda ta-| İ »ribin bütün tüceleri, levleri eanlan- , Sayısız” Türk a! yan | wei körkan Musa kulları Tskeriğer Zil. karneyn seddinin arkâsına | ii Ban Me| düc adlı insanları hapsetmiş! ların boylart bir karışmış. Kavak ii ğası boylu İnsanlar da varış. İ . 4 , İşte.ana kitaplara kadar geçen bu; efsaneleri kürarak Gülhane hâsta mesinin akpısından içeriye süztüdüm. | Bana burâda boyu her gün bir san- , tim büyüyen bir hasta olduğunu #öy-| İ lemişlerdi. Bahgeye doğru ilerledim. Hastalâra “böyu uzama hastalığına! tutulat © arkadaşlarını “soracaktım. ; Kanapelerde” güneşliyen hastaların, arasında yül kocamari” bir Bas, beni arama kül kurtardı, 80 ' kuldum ve sordum” Mr) — Boyu uzayan hakta siz misiniz?! 28 yaşında Gilenzbir ses beni yanma geti Pürüsüz bir Anadolu iahçasi ko- nuşan bu hasta inin Pmarbaşı kazasından Kâzımm. oğlu Tevfikti ve hikâyesine başladı. “Ben taymen: not ettim. Diyordü kii. — Ben 28 yaşındayım. Bilirsin ya, . Anadolular çocüklarnı kütüğe doğar doğmaz yazdırmazlar, Beni 46 rah-| metli babam 1329 doğumlu yağdır. mış. İki sene evvel beni askerö çağır. dılar. İyi bir doktorumuz vardı. Ke- man... O, deni muayene etti, Oğlum, sen büyüme hastalığına tutuldum, as. kerlik yapamazım, dedi, Beni Siker likteri ihrağlettiler. i Senede 10 santim Kasabaya geldim. Doktor bana: — Senin kafanda bir ur var, O bü. yüdükçe sen de büylüyorsun. Burada alât, edevat yok. Sen İstanbula git, fen ilerledi. Senin kafanı yararlar, o 'uru çıkarırlar. Talebeye ders verecek leri için senden on para da almazlar, dedi, Fakat, in doktorun sözünü din- “emedim. senedenberi tam on santim büyüdüm. 105 kilodan 123 ki loya sıktım Bibiselerim, ayakkabıla- larım dar” İmâye başladı. Kayseri. «Ye indim. Kenan da bana İs- buraya geldim. İşte bu hastahanede yatıyorum... Hoca Mim Keğali göz- Miyorum. Benden dört defa kan al- dılar, İki defa da teneşir gibi bir şe- me yatırdılar, Burnumu tr. rak ağzımdan nefes aldırlı'ar Kanımda da; söluğumda da bir sey yokmuş. re İki metroyu aşacak © Her sene of büyüyorum.Bu #ene boyum hir m 95 santim ol ç du. Gelecek sene 2 metreyi aşacak. “Benim gibi hastalar. (3) metreye ka- dar uzarlarmiğ. öde bana elbise ryolaya siğa- mıyorum. “İki.büklüm yatıyorum, yeni doğan bir gotuğun bal. kadar büyük, Ayağındaki Kay. yenin içine bir - haftalık imdi” cağ yatırılır Durmadan uzayan Tevfik hasta. ne bahçesindeki kanapede dersem, mübalağa ettiğimi sanmayın. Elim Tevfiğin eli içinde bir mendil gibi kaldı. Ayağa kalktık. Boy öl güştük. Başım onun dirseğinde idi Bu çök neşeli ve şen hastadan ayrıl- dıktan sonra hağfabakıcısı ile görüş. tüm, Diyordu ki: “— Tevfik çok yemek yiyor. “On kap ta verseniz doydum, demivor. Çok umutkandır. Bir saatevvel söy- lediğini unutuyor. Yukarıya çikim- ca başı dönüyormuş, Hocayı bekliyo ruz, Ieap ederse ameliyat yapıla 'ak- tr., — H.E Posta vasıtasile kaçakçılık Polis kaçakçılık bürosu, posta va. sıtasiyle yapılan bir tahvil kaçakçı- lığını meydana çi! Bir bankerin Tü: meninu tahvil getirdiği polise ihbar edilmiş, bu ihbar üzerine tertibat a- Lınmıştır. Banker mektupları opostahaneden aldıktan sonra takip edilmiş, elinde- ki zarflar açılmea Brükselden geldiği anlaşılan 50 tahvil çıkmıştır. Ban ker, ortada bir kaçakçılık olmadığını iddia etmektedir. Tahkiketa devam olunmaktadır. Belediyeye yapılan teklifler Yüz otomobil almak kararında olan belediyeye bugüne kadar on beş ec- nebi grup tarafından teklifte bülü- Bulmuştur. Belediye önümüzdeki 'Ikbaharlan itibaren behemehal şehirde otobüs İg- letmeye karar vermiştir. — TAN Hazine lehine | kazanılan mü- him davalar Geçen sene İMancesterden Maliye Vekâletine yapılan bir ihbarda Mr. gırdıç ve Leon Uncuyan biraderlerin firari oldukları ve İstanbulda hazine- ye geçecek mülkleri bulunduğu bil - dirilmiştir. Alâkadarlar bu ihbar ü- zerine faaliyete geçmişler ve ihbarın doğru olduğu anlaşıldığı için Leon Uncuyanm Pangaltıda Süleyman Na- zif sokağındaki (50) bin Hiralık apar- İrmanı derhal hazine hamma tescil €-| dilmiştir. Asmalımescitte Mikâel Papas yanın (10) bin İngiliz lirasma ipotek edilmiş bir hanın da kardeşi Mıgırdıça sit olduğu anlaşıl- miş ve icra merciine bir dava açılınış- tur. Tera mercii davayı hazine lehine karara bağlamıştır. Hanın bugünkü kiymeti (120) bin liradır, Papasyan bu karari temyiz etmiştir. Bu ihbar- la hazine tam (170) bin liralik emlâk | kazanmıştır. Bundan başka hazine namma yeniden birkaç yüz bin lira- lık bazı emlâk daha tescil edilmiştir. Tünelin arkasındaki Kmacıyan Banı ile Tomtom mahallesindeki fırm ve ran ve kizkardeşleri Serpuhiye ait olduğu anlaşıldığı için bü emlâk ha. zine namına kaydedilmiştir. Bu hüdisede kâğıtları imha ettik. leri iddiasiyle firarilerin kardeşi Ser- kis ile eski milli emlâk memurların - dan takipçi Ihsan da ağır ceza mah- kemesine verilmişlerdir. Çakmakçılarda Kınacıyan ailesine ait beş, altı dükkân da hazine namına tescil edildikten sonra © satılmıştır. Şimdi Eminönündeki büyük ve küçük Kmaciyan hanlarının da hazineye ge- kuk mahkemesinde devam edilmekte- dir. Ruam mücadelesi baş'ıyor İ Bügünden itibaren YNayet vagal hır hududu içindeki 8'bin küsur böy. gire tâblet manleyman tatbik eğile rek rum mücadelesine başlanacak- tir, Mücadele üç ayda ikmal edilecek | ve hasta hayvanlar imha oluna- caktır. Çöp istasyonlarında biriken çöpler yakılıyor Belediye riyaseti, muvakkat çöp i8- tasyonlarında birikmiş olan çöplerin derhal yaktırılması için emir vermiş» tir. Belediye, şehre uzak olan yerlere çöpleri döktürecek ve üzerleri gü- yet kalın toprak tabakalariyle örtü. lecektir. İ | Muallimler Birliği üç Teşrinievvel İde yillik kongresini yapacaktır. Aza- dan bir kısını Birliğin feshine, diğer İbir kısmı idamesine taraftardır. Jsatı karar o günkü kongerede veri- lecek olmakla beraber Birliğin feshi cihetine gidileceği anlaşılmaktadır. Selânik sergisinde Türk pavyonu “Türk pavyonunun Selânik, (Hususi muhabirimiz - den) — Beynelmilel Selânik panayı « rinda Türk paviyonu büyük (o rağbet görmüştür. Bütün ziyaretçiler, pa- viyonumuzun o mükemmeliyetini ve teşhir edilen mallarımızı takdir et - dahili manzarası mişlerdir. Yunan gazeteleri, Türk paviyonu için (Panayırm şaheseri) tabirini kulanmışlardır. Paviyonun İmağazalar firarilerden Vahar, Mih-|3 geceği hakkımdaki davaya beşinci hu- |yy2) TAN ABONE VE ILAN ŞARTLARI Türkiye Dışa tein için Trak ilân için İlâncuik Şirketlerine mb sacaat edilmelidir. Kücük ilâinla doğrudan doğruy» “daremizce almabilir. çük inlerm 5 satırlığı bin deidiik 30 kuruştur. $ satırdan faz Satar bayım 5 kuruş alar Bir defndan fazla (cin Yekindar “10 kuraş iedirilir Günü gecmis milehslar © kuruştur ş 1240; Havadis. 1305; fif müzik. 13,25 — 14; Muhtelif piâk meş riyatı. Akşam neşriyat: Saat 1830: Çay saati, dana sikini. 19,30: Doktor Al Kara İni | ndan konferans, 20: Relat ve er. tarafığdan Türk ywsikisi ve bali şarkıları. 20-0: 'Türk musiki heyeti tara ilik eserler. 2i: Sale piâklar. 21, a. pe (Sen Delikanlı) Uvertüir. rer (Gece sefası) Vals. Per Gynt, (Birinci Suit; Ver -— an (Dans). ) $ — Peme (Güzel değirmen). $ — Uskar Siraan (Vas rüyası operetin- den parçalar). 7 — Suppe (Bokeçyo operetinden parça- .) Saat 22,30: Ajans ksherleri. 23: Sor. * Günün program özü Senfoniler: Anpente: Kornelyas. Harf konserler; 20 Mümüh: Son bahar msikisi. 21 Zürih musiki. 2110 Frankfurt: olonya: Karışk ko Viya Lâyprig: Hlk müasikisi. 24,20 Budapeşte: Cigan mu- sikisi, Omernlar: 21,10 Şottensi Gounonun “PAUST, w İ 2145 Rarnar Rebaud'nun “MARUR,, 4. (Smetra). Keman, sarkı 2015 R yano). 22 Varmovat Leh 21410: Könizeberg vesaire, 2840: Ber. fin vesaire ile Varşova, 23.45 Torina, 24.30: Viyana, an Tepebaşı Dram kısmı Bu akşam saat 20 de MAKBET Franfiz Tiyatrosu Operet Kısmı Bu akşam saat 20 de DUDAKLARIN Taksim bahçesi kapalı kısmında Halk Opereti Bu akşam saat 21,45 te Kırk yılda bir Operet 3 perde Göz Hekimi Dr. Şükrü Ertan —- | Cağaloğlu Nuruosmaniye cad. No. 30 (Cağaloğlu eczanesi bitişiği). Tel, 22566 Edirne Asliye Hukuk Mahkemesin- den: Edirneye tâbi Sazlıdere köyünden Ahmet oğlu İbrahim, Karınız Fikriye tarafından geref- siz bir hayat sürmekte olduğunuzdan bahsile aleyhinize açılan boşanma da- vasının gıyaben yapılan muhakemesi neticesinde: Kanunumedeninin 131 inci maddesi hükmüne tevfikan bo- şanmanızs Ve bir sene müddetle ev- lenmekten menınuiyetinize ve Masa. rifi muhakemenin uhtenize tahmiline 23 - 9 « 938 tarihinde karar verildi. ği ikametgâhmizm meçhuliyetine bi- naen ilânen tebliğ olunur. (26016) BASKÜL “Seca,, Marka Alman Baskülle- Tİ gelmiştir. Son derece hassaş ve Ölçüler kanununa uygundur. dekorasyonu ve grafik tabloları san- atkâr Hakkı Orman tarafından ya- pulmıştır ez 1-0.96 Istanbulda bulunan HEKiM ARKADAŞLARA 4 ncü Balkan Tıp Haftası 7 Teşrinievvel 1936 Çarşam ba günü saat 10,30 da Yıldızda Kongreler Sarayında merasimle açılacaktır. Adresleri bizce kısmen malüm arkadaşlara davetiyeleri gönderilmiştir. İştirak arzu edip te davetiye almıyan arkadaşların Etibba Odası- na müracaatla isim ve adreslerini hemen kayıt ettir- melerini rica ederiz. Balkan Hekimler Birliği Türk Komitesi Emniyet Sandığı ilânları imalâthane, fabrika, depo, Garaj yapılmağa elverişli kiralık bina Galatanın en işlek iki caddesine pasajı vardır. İcabeden tadilât Sandık tarafmdan Yapılır. ADRES: Galatada Kara Mustafa Paşa “elyevm Ke- mankeş,, mahallesinde Kılıçalipaşa sokağında eski No. 1 89,91, 16, 126veyeni 119/5,12,21,24,26 (1716) ISTANBUL BELEDİYESİ .ILANLARI — ——— —— — Hepsine 250 lira kıymet biçilen Şehzadebaşında Kemal Paşa mahallesinin Selim Paşa yokuşu caddesinde Mimar Kasım med. resesi ankazı satılmak üzere açık arttırmaya konulmuştur. Şart. * namesi levazım müdürlüğünde görülür, İstekliler 18 lira 75 ku. ruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 8/10/9386 Perşembe günü saat 14 de daimi encümende bulunmalıdır. (B) (1546) wa Sıra No. 6 S 10 12 14 17 18 20 21 22 29 Ri hi üştü Çalapla De Vural çeşmeli ahsin Temren Alâeddin Mantaroğlu Salahattin Aktolunay Şefik Kurdoğlu Mehmet Kibar Rıfkı Erer 30 Mustafa Zeki 21/9/936 tarihinde yapılan tebliğ memurluğu imtihanına da. hil olan isim ve sıra numaraları yukarıda yazılı taliplerin vesi, kalarile beraber a müracaatleri. düzumu lar olu. . (1769) Edirne Jandarma Erat aelilibii i komutanlığından: kilo birinci nevi ekmeklik una talip çıkmış ise de verildi İ teklif mektuplarında (2490) sayılı kanunun 32 ci mad- İdesine uygun olmıyarak hâk ve silinti ve fiatlerin yalnı rakkamla yazılmasından ötürü 40 cı madde mucibince tekrar kapalı zarf eksiltmesi yapılacaktır. İsteklilerin 8-10-1536 perşembe günü saat 10 da Edirne merkez mal müdürlüğü odasında toplanacak komisyona teminat mek tupları veya vezne makbuzlarile birlikte gelmeleri (1478) T. Fiat M. Teminat Tutarı Günü Cinsi Kilo kuruş S. Lira K, Lira K. Günü Şekli Birinci nevi 180000 14 00 1890 00 25200 00 ekmeklik un, 8-10-1936 Kapalı zarfla Sıhhat ve içtimai Muavenet vekâ- leti iskân umum müdürlüğünden; 1 — Orta Anadolu Vilâyetlerine yerleştirilen göç - menler için Eberhard Fabrikasmın (Konya2.E.5. W) ve Rudsak fabrikasının (S. P, 5. S. T.) markalı pulluk- İ ları tipinde olmak üzere 5000 adet pulluk imali pazarlık- İ la eksiltmeye konulmuştur. Bu pullukların nümuneleri, İ fenni ve idari şartnameleri iskân umum müdürlüğünde mahfuz olup talipler resmi tatil günleri hariç olmak üze- re her giin saat 9 dan 17 ye kadar müracaatla nümuneyi görür ve şartnameleri meccanen alabilirler. 2 — Pazarlıkla ihalenin 15-9-936 perşembe günü sa- at 15,30 da sıhhat vekâletinde hususi komisyonda yapı- Tacağr... (1751) Yüksek Mühendis Mektebi Di- rektörlüğünden: Mektebimiz Elektro - mekanik lâboratuvarı için “125,, lira ücretle “3,, asistan alınacaktır. Bunların Türkiye Cümhuriyeti tabiiyetinde ve Türk veya Avrupa yüksek elektro « mekanik mühendis mekteplerinden birinden mezun olmaları ve askerliklerini yapmış bulunmalay lâzımdır. Bu şerait dahilinde müracaat edenlerin miktarı üçten fazla olursa aralarında seçme imtihanı yapılacaktır. İsteklilerin bu husustaki evrakı müsbiteleri ve dilek» çelerile beraber 8-10-956 tarihine kadar Mektep İdare- İ sine müracaatları ilân olunur. (1757) e 7/9/1936'da Kapalı zarfla eksiltmesi yapılan (1800003 * f l