February 20, 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

February 20, 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

-Z-Y38 .TAN EMNİYETLİ MİDEYİ MÜSTAHZAR BOZMAZ -KALBİ FENASPIN KAŞELERİ GRİP,NEZLE .BAŞ ,DİŞ,ROMATİZMA ve BÜTÜN AĞRILARLA SANCILAR İÇİN BİR TEK KAŞE ALMAK KÂFİDİR YORMAZ sihrâmiz renkleri MECCANEN Tecrübe ediniz. On kadında dokuzu, tenlerine uymıyan bir renkte pudra kullanır- lar ve yüzleri sun'i “makyaj görmüş, bir dan fazla rünürler, ihtiyarlamış gö- Yeni icat edilen şayanı hayret “Chromo- scope,, makinesi, pudra renklerinde bir inkılâp yap- tığı gibi sihirli bir göz, mev- cudiyetinden bile şüphe e- deceğiniz nisbette Oopudra renkleri arasmdaki ahengi ifşa etmiştir. ki bu, Toka- lon müessesesi kimyagerle- rine birçok tabii renkleri e- saslı bir tarzda mezcetmek imkânmı vermiştir. Artık unutmayınız. Keke gigi il — Nümune istiyenlerin çokluğu karşısında gön- derme işinin birkaç gün geri kalması mazur görülmesini muhterem müşterileri- mizden rica ederiz. Li GÖZ Pudra renklerinde Çİ İİ İ “plükalar,, hâlinde yapışan adi Ö pudraları bırakınız ve bir güzel şekil aldıkları gibi yaşların Ünmamamam un | Posta, ambalâj vesair masarife karşılık olarak İs- tanbul 622 posta kutusu adresine (T T. 7) rumuzile 12 kuruşluk pul gönderdiğinizde size huzust wödelde bir kutu pudra ile muhtelif renklerde nümuünelik 4 ufak paket pudra gönderilecektir. Mektubunuzda her vakit kullandığınız pudranın rengini de bildirmeği inkılâp yaptı Artık; sizi yaşmızdan fazla ihti- j yarlamış gösteren ve yilzünize lik mütehassısının dediklerini 0- 5 kuyunuz. yüzünüze plâkalar halin- | de yapışan adi pudralara | nihayet veriniz ve bugün- den Tokalon pudrasının sih- râmiz renklerini tecrübe edi- niz. Yüzünüzün bir tarafına | bir renk ve diğer tarafına | da başka renk bir pudra sü- || rünüz ve cildinize hangisi | daha'uygun geldiğini görü- nüz. Bd yeni pudrayı kulla” narak cazip, sehhar ve âde- ta tabii bir güzellik temin ediniz. ——— ——— Emniyet Umum Müdürlüğünden : Emniyet Umum Müdürlüğünce kadro münhallerine polis stajyeri kayıt Ve kabul edileceğinden, aşağıda yazılı vasıf ve şartları haiz olan taliplerin lukları en yakın vilâyete pullu bir istida ile müracaat etmeleri vâ“ Şartlar : A — Türk olmak, B — Fili askerlik hizmetini yapmış bulunmak. C — bı Yaşından yukarı olmamak. D — Boy, 1 Metre 64 santimetreden kısa ılunmamak E — Örnekleri vilâyet emniyet müdür ve âmirliklerinde mev Het gedikli erbaş ve diğer askeri okullara girecek talebenin bedeni kabi- etleri hakkındaki hükümlere uygun derecede sağlam bulunmak, F — luk veya kumarbazlık gibi kötü hallerle tanınmamış olmak G — işlerde bulunmamış olmak. H — Ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis Sezasiyle veya namus ve haysiyeti bozan bir suçla mahkümiyeti bulunma- » İ — Ecnebi kız ve kadınla evli olmamak veyahut yaşar bulunmamak. Vasıflar : 7 — Lise veya muadili okul mezunları ile orta okul mezunları, ilk okul d u olup ta erbaşlıktan ayrılmış olanlar, orta tahsilini bitirmemiş ol- UğU halde yabancı dil bilen ilkokul mezunları, imtihan edilmeksizin ter- kabul edilirler. K — Yabancı dil bilmiyen ilkokul mezunları ile ilk elini bitirmemiş olanlar vilâyetlerde polis intihap encümenleri önünde maş Sözlü,, imtihana tabi tutulurlar, Bu imtihanlarda muvaffak olan- arasında; orduda motörlü vasıtalarla fen, muhabere ve atlı kısımlarda Salişımı, olunurlar, $ olanlar, bekâr bulunanlar, san'at ve meslek erbabı olanlar tercih “ (856) Müge Ticaret mahkemesinden: | 2—638 tarihi için mahkemeye gelme- ları ye ümaradl, duğu Yuvan Murat oğlu idare aza- Marafından Heybeliadadu Bahari- 5 m ballesinde Hamam sokağında ia mukim iken şimdi otur- yer belli olmıyan müddesaleyh nci zade Hacı İsmailin 16— diğinden hakkında gıyap kararı veri- lerek mahkeme 213.938 pazartesi saat 14 te birakıldığırı mübeyyin gi- yap kararı mahkeme divanbasine a- sılmıştır. Keyfiyet bü ân ile tebliğ olunur. (5186) 4 Anfivirüsle tedavi Kan çıbanları, el ve ayak parmaklarının arasındaki kaşıntılar, dolama, meme iltihabı ve çatlaklar, yanıklar, tıraş yaraları, ergenlikler, koltuk altı çıbanları. Tedavisini en erken ve en emin bir surette temin eder. Şark İspençiyari Lâboratuvarı İstanbul I — Şartname ve projesi mucibince Urfada yaptırılacak Müdürlük bina- si inşaatı kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. TI — Keşif bedeli (22864) lira (97) kuruş ve müvakkat teminatı (1714) Jira (87) kuruştur. HI — Eksiitme 7/111/938 tarihine rastlıyan Pazartesi günü saat 15'de Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki alım komisyonunda yapıla- caktır. IV — Şartname ve projeler (1.15) lira bedel mukabilinde İnhisarlar U- mum Müdürlüğü Levazım ve Mübayaat Şübesiyle Ankara Başmüdürlü- İ günden ve Urfa Müdürlüğünden ahnabilir V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesalkini İn- hisarlar Umum Müdürlüğü İnşaat Şubesine ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. vi müsı lâzımdır. (B) o (919) 8 16 ,, 76 ,, 80 , 20045, 384 ,, 1958 500 250 100 50 25 ” Mi » » » Mühürlü teklif mektubunu, hususi vesaik ile 5 inci maddede ya- Zilli eksiltmeye iştirak vesikasını ve muvakkat tominat parasını ihtiva ede- cek olan kapalı zarflar eksiltme günü en geç saat -14- de kadar yukarda adı geçen Alım Komisyonu Başkanlığına makbuz mukabilinde verilmiş ol T.İO BANKASI Küçük Cari Hesaplar İkramiye plânı 4 adet 1000 liralık - 4000 lira -4000 ,, -4000 -7600 -4000 -5000 ,, 28600 ,, ” ” Kuralar : 1 Mart, 1 Haziran, 1 Eyl, | Birincikânun f#arihlerinde çekilecektir, En Az SO Lira Mev- duatı Bulunan Hesaplar Kuralara Dahil Edilecektir. | Havayolları Devlet İşletme İdaresi Alım Satım Komisyonundan : | o 1 — Eksiltmeye konulan iş: Ankarada Çimento fabrikası karşısında tay- yare meydanında yapılacak umum müdürlük ve tayyare istasyon müdürlü ğü binası. 2 — Keşif bedeli: 125,440 yüz yirmi beş bin dört yüz kırk liradır. 3 — Eksiltmenin şekli: Eksiltme kapalı zarf usuliyle görülebilir. 4 — Muvakkat teminat: 7522 liradır. Bu teminat nakden verilmek iste. nildiği tâkdirde Devlet Hava yolları idaresinin Ankara Ziraat Bankasın- daki 3667 sayılı hesabına yatırılarak Bankadan alınacak makbuz teklif mektuplariyle birlikte komisyona tevdi edilecektir. 5 — İhale günü ve mahalli: 2-3-1938 çarşamba günü saat 14 de Ankara- nin 10 kilometre garbinde Devlet Hava yollarına aid Tayyare meydanın- daki umum müdürlük binasında yapılacaktır. 6 — Keşif evrakı, şartname, ve mukavele projeleri Ankarada P. T. T. umum müdürlüğü binasındaki ve İstanbulda Karaköy Postanesindeki Ha veyolları gişelerinden ve İzmirde Nafia Müdürlüğünden altı lira yirmi s6- kiz kuruş mukabilinde alınabilir. İsteklilerin eksiltme şartnamesinde yazılı Belgeler ile muvakkat temi- nat ve teklif mektuplarını muhtevi kapalı zarfların en geç eksiltme sa- atinden bir saat evveline kadar um um müdürlüğe vermiş olmaları lâ- zımdır. Posta teahhürü kabul olunmaz. Ankara garı içindeki büfe, büvet, gazete satış yeri ve gazino binasının bundan evvelki ilân şeraiti dahilinde ve pazarlıkla kiraya verilmesi 28/2/938 pazartesi gününe bırakılmıştır, Talep edilen ehliyet, mali kud- yet, nüfus ve hüviyet cüzdanı vesaiki 23/2/938 akşamına kadar Ankarada 2 inci işletme komisyonuna; Haydarpaşada 1 inci işletme müdürlüğüne verilmelidir. Şartnameler ayni makamlarca parasız olarak istiyenlere ve- rilecektir, (727) * ka Muhammen bedeli 22325 lira olan her biri 4,700 boyunda 500 adet lokomotif alev borusu açık eksiltme usuliyle 5/3/9338 cumartesi günü saat 11 de Sirkecide 9 uncu İşletme binasında mübayaa komisyonunda satın alınacaktır. Ba işe girmek isti yenlerin kanun! vesikalerile birlik- » MW75 nisbetinde teminat akçelerile komisyona müracaatları ilân ur. Şartnameler parasız olarak komisyondan verilmektedir. (878) dt e LE li Tasarrufun ir İT al LİR e -j