20 Şubat 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

20 Şubat 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Dün Fenerbahçe ile berabere kalan, bugün Gü karşılaşacak olan Ankara Muhafızgücü futbolcüleri Fener - Muhafızgücü Maçı Beraberlikle Bitti Beşiktaş, Izmirde Alsancakla Yaptığı Maçta 3 - Dün Taksim stadında oldukça dol- gun bir kalabalık önünde Fenerbahçe liler Muhafizgüçlülerle karşılaştılar. İki devrede sifir sıfıra berabere kalah rakipler semeresiz hücum tarzlarile uğraştılar. Fakat akınların ekserisi bir metot ve sistemle yapılamadığın- dan netice alınamadı. Maçın tafsilâtı : Hakem Nuri Bosutun idaresinde, sahaya evvelâ Muhafızgüçlüler çikti | lar. Epey bekledikten sonra Fenerli- ler alkışlar arasında girdiler. > Muhafızgücü kadrosu: Fuat — Sa- Mih. Saffet — İbrahim, Cihat, Ahmet, | Naci, Şahin, Rıza. İzzet, Celâl Fenerbahçe kadrosu: Hüsamet - tin — Lebip. Sedat — Esat, Angeli- des, M. Reşat — Naci, Fikret, Ali Rı- za. Şaban. Niyazi. lik dakikalarda Oyunun. ilk dakikalarında . Fenar hücum hattının akış sistemini pe) tirmek “stediği tarkeğiiyardu. Mu - tatları veçhile paslaşmıyarak. derin ve üzün işlemek istedikleri göze çar- piyordu. Yalnız Fenerin bu yeni üs- 1übü tesadüfi vaziyetler şeklinden çı karıp, muayyen bir şema içinde tat- bik ettiğini bilhassa ilk dakikalar gö- Temiyorduk. Sağ ve sol iç geri oyna- mıya çalışırken, merkez mühacim ile ride oyniyacağına birçok akınlarda içlerle hir hizada kalarak hücum hat | tinin müessirliğini hiçe indiriyordu. Muhafızgüçlüler ise. pek kıvamın- da idmanlı olduklarını her topa çi kış yaparak İspat ettikleri halde isa- betli paslaşamamak yüzünden aldık- ları topları kaybediyorlardı. Yerden ve arzani paslarla ilerlemek istiyen Muhafızların Fener kalesi önünde seri fırlayışlar yapamamaları iki gol fırsatı kacırmalarına sebep oldu. . Birinci devre sonuna doğru : Saha ortalarında top alıp vermek mücadelesinde daha üstün kontrolle ri yüzünden çok defalar hâkimiyeti alan Fenerbahçeliler mukabil akın - larda fazla dağınık davrandıkların - dan şüt mesafelerinde hep uzakta ka- Byorlardı Fikret iç mevkiinde çalışma tarzı- Bı merkez mühacimle sol açığın iyi kavrıyamadıklarını bir hayli teerü - beden sonra anladığı için mevkiini de Biştirdi. Sol açığa geçerek uzun akın- larla Fener forvetlerini rakip kale ö- nüne daha ziyade Yanaştırmak imkân larını aradı. Fakat dün epey bozuk oynıyan Fenerin üç ortası Fikretin bu maksadını da başaramadılar, Muhafızgüçlülerin dakikalar ilerle . dikçe sahaya ve seyircilere karşı ya- dırgamaları azalıyordu. Başladıkla - rı tempoyu muhafaza edecek kadar da iyi idmanlı olduklarından müda- halelerinde çabukluklarını kaybetme mistiler. Oyunun birinci devresi sıfır sıfıra nikayetlendi İkinci devre i li i ; ti fi di. ver, kt ©) devre baslanmcnda Fener kadr ru aldığı şeklini muhafaza ediyor - du İki taraf ta behemehal netice al - mak niyetile sıkı başladılar. Hücum- lar beklenen golleri çıkarmadıkça 8- sabiyet artıyordu. sU vut du. , Necmi yas, Doğan. Hakem Üçoktan Mustafa idi. Oyu- n4 saat 15.30 da Alsancağın vuruşile başlandı. İlk devrede Beşiktaş takı- mı durgundu. Alsancak daha ziyade müdafaa oyunu yapmakla beraber hücumlarında emindi. Fakat hücum hattı gol çıkaracak bir üstünlükte ol madığından netice aleyhlerine olmuş tur, İlk dakikada İzmir takımı Basrının sürdüğü topu Beşiktaş kalesi önleri- k devrenin sonlarına doğ- | ne getirdi. Korner oldu. Kornerden a- 0 Galip Geldi eri dl üneş Ne Netice Alabilir? Muhafızlılar dün idmanlı ve ayni tempo ile iki devreyi çıka- rabilecek elemanlar olduklarını ispat ettiler. Fakat paslaşmaları» nı ve hücumlarda yer tutmalı nı İdman kıvamları kadar tün göremedik. Üs- Kale önlerinde üç ortaları Gü meşin seri ve İyi anlaşmış müda- filerini şaşırtacak kadar çabuk manevr: gözükmediler. Müdafaaları canlı, atılgan ce- e ii Fakat Güneş hücum hat Ş man müessir hücum tarzını $ kark beş dakika, hiç aldanmadan ve hiç aksamindan katşlyabile- zer "Güneşliler La günle rinden birinde değillerse, idman- $ ları pek yerinde görünen kıymet rakiplerini Fenerbahçeve mü- vesser olamıyan bir galibiyetle $ yenebilirler sanırım. E.Ş aaaaaaşamasaaşamameeesi ——— —— —— Ön beş dakika içinde Fikret ağırca sakatlanarak sahadan çıktı. Sekiz da- İkika sonra hakem Muhafızgücü mer kez musvinini Niyaziye yaptığı sert Şarjdan dolayı çıkardı. İki takım onar kişi ile maçın 80- | 9.30 da Topkapı klübünde hazır bu -| nuna kadar uğraştıl Maçın son düdüğü Fenerbahçe — ü takımlarının sıfır sıfıra beraberliği üstüne öttü. Maçtan sonra bazı taşkın seyirci - ler, hakem Nuri Bosuta taarruz et-| mek istediler, fakat, polisin müdaha- | lesile bir hâdiseye meydan verilme- İzmirdeki Maçta Beşiktaş Galip Izmir, 19 (Tan muhabirinden) — Misafir Beşiktaş takım: bugün Alsan cakla yaptığı maçı 3 - 0 kazandı. Saha ya evvelâ Beşiktaşlılar. sonra Alsan cak çıktı. Alkışlardılar. Beşiktaş ta- kımı şu suretle teşekkül etmişti: Mehmet Ali — Hüsnü, Rifat, Nuri, Hakkı, Rıdvan, Hayati. Alsancak takımı şöyle idi; Hilmi — Ali, Cemil — Rasim, En- — Hakkı, Basri, Saim, İl- Fuat — oldu. Birinci devre her iki tarafın biri- birini denemesi ve mütekabil cumlarla geçti. Netice sıfır sıfıra ol-| Maç bu şekilde, sıfıra karşı üç gol- ek dere kiii t. Faruk — Eşref, Şeref, bü - /HARİCTE; © Olimpiyat Oyunları Ne Zaman? İsveç olimpiyat komitesi başkanı| ve ayni zamanda Enternasyonal at-| letizm federasyonu reisi S. Edström Japon spor federasyonu reisi Shimo- mura'ya 1940 ta Tokyoda yapılacak olan olimpiyat oyunlarının eylül son- | İlarında yapılmasını teklif etmiştir. | Edström. olimpiyat oyunları için) İ tespit edilmiş olan 24 Ağustos ilâ 8 Eylül tarihini gayri müsait bulmak- İta ve Avrupa memleketlerinden bir İ çoğunun ayni fikirde olduklarını kay detmektedir. İsveç federasyonu reisi. ileri sür düğü fikir kabul edildiği taktirde. O- limpiyatlara iştirak edecek olan mem leketlerin sayısı daha ziyade büyüye ceği kanaatinde olduğunu söylemi tir. Ancak. birleşik Amerikanın olim piyatlara göndereceği ekipin çoğuyük sek mektep talebelerinden terekküp etmekte olması ve tatil müddetinin eylül sonunda bitmesi yüzünden. or. ganizasyon “komitesi birleşik Ameris| kanın iştirakini” temin maksadile. 0-| fin 24 ağuştos ilâ 8 eylül tarih- İleri arasında yapılmasını muvafık gör e Yunanistanda Lig Maçları Atina, (TAN) — Memleketin muh- $ |telif yerlerinde yapılan futbol müsa İbakalarının neticeleri şunlardır. | Apvilon 3 - Astr 0 Panatinaikos 3 - Athinafkos O Olimpiyakos 6 - Thiseos 0 Aris 4 - Makedoniakos 2 Paok 2 - Tumba 0 Atletizm : Bugünkü Müsabakalar | Atletizm federasyonunun bugün için tertip ettiği müsabakalara Emi- İnönü Halkevine bağlı gayri federe klüplere mensup yirmi dört atlet iş. öneme, Müsabakalara iştirak edecek gayri federe atletler bu sabah saat kuzda Topkapı klübünde bulunacak- lardır. Koşu, Topkapıdan Maltepeye doğru yapılacaktır. T. S. K. İstanbul Bölgesi Başkan- lığından: | T.S. K. Kros kupa müsabakası 20- (2-1938 pazar günü yapılacaktır. Mü- sabakaya sabahleyin saat 10 da baş lanacaktır. Klüpler müsabakaya dör der kişilik takımlarla iştirak edecek- lerdir. Koşu mesafesi 7500 metredir | İştirak edecek klüp takımlarının saat o i 4 ; ş ; ; , lunmaları tebliğ olunur. —— İngilizler Galip Dün gece Londra radyosu, Çek ve İngiliz takımları arasında yapılan maçta İngilizlerin sıfıra karşı 1 sayı! ile galip geldiklerini haber verdi. Alacağımız tafsilâtı okuyucuları" muza bildireceğiz. Ek Eskişehir Muhteliti Yenildi Bahkesir, (TAN) — İki maç yap - mak üzere şehrimize gelen Eskişehir muhteliti birinci maçını cufartesi günü yapmış ve her iki takım ikişer sayı yaparak 2-2 berabere kalmıştır İkinci maç pazartesi günü yapıl - mış ve Balıkesir muhteliti hâkim bir oyundan sonra kuvvetli rakibini 7-4 mağlüp etmiye muvaffak olm. birini denediği için, güzel oyun ver- diler. 6 ıncı dakikada Beşiktaş sol - dan Alsancak kalesine bir hücum! yaptı. Müdafileri atlattı. Şüt çekilece ği sırada Ali müdahale etti, Bu müda hale Alinin kendi kalesine attığı bir golle neticelendi. 10 uncu dakikada Eşrefin pasını Şeref şüte tahvil etti. Top “kalenin üstünden avuta gitti 30 üncü dakika da Hüsnü demir gibi bir şütle Alsan- | cak kalesine topu soktu. 35 inci dakikada, Ridvan körner - den gelen topu üçüncü defa olarak Alsancak kalesine soktu. Buna muka bil Alsancaklılar hiçbir şey yapama- dılar. le ve Beşiktaşlıların galibiyeti ile bit- İ muayyen aylara inhisar ediyor, Diğer OKUYUCU | Mektupları ememmesanamsrsaanal D Büyükadadaki Çamlar Büyükadada oturan okuyucularımızdan iya İmre, bize gönderdiği mektupta gün ları yazıyor: ”— Her yıl belediye Büyükada çamları nın kurtlanmaması için Şubat aymda (sa liyete gecerek kozaları toplatır, Bu suret le şehrin bu en güzel sayfiyesi çam kurtla rından. kurtarmış olur Fakat, bu. sene Subat yarısı geçtiği ve tahsisat ta bulun yacak ve tırtıllar dışarı çıkım Ada çamları nı İstilâ edecektir, Bu takdirde bu yıl kim se Büyükada çamlarından istifade edemiye cektir. Alâkadarların süratle harekete gel melerini bekliyoruz. Gıdasız Yavrulara Yardım Emekli yüzbaşı Nuri aldığımız mektapta deniyor ki: “Gazetelerde fakir, yoksal çocuklara 8 cak yemek verildiğini okuyoruz Fakat, bun lara yapılan yardım hergün değil, haftada Bir kaç gündür. Diğer günler ba yavrular yemek yemezler mi? Sonra, bu yardım ay Fakir çocuklara yardım, daha, esaslı Gökşar imzasiyle lar ne oluyor? onlara yemek verme iş tut İ malıyız, Onların içinde çok parlak zekâlar yarın için memlekete büyük hizmetler yapa cak kafalar vardır. Onları büyütmeli, hi maye etmeli, okutmalıyız Bunun için de bü Meselâ her vatandaş ayda bir kuruş verse 17 m iyon kuruş vermiş olur. Bu da senede iki milyon lira eder, Bu Da ra ile pek &lü okuyan savalh yavrularım tün memleket yardım etmelidir, m karınlarını doyurabiliriz,, . Ramililerin Ezeli Dertleri Ramlde oturan oküyu ğimiz mektupta deniyor “Rami — Ed rnekapı yolu çek bozuk ve berbattır, Bilhassa yağmurla havalarda bu radan ne yaya, ne de otobils, araba İle geç mek mümkün değildir 4 kilometrelik clan bu yolun yapılması senelerdir. nedense bir türlü müreküin olmuyor Rami, cok bakım siz bir köydür. Köyün içi de berbat bir hal dedir Yağmur yağınca. bir bataklık, bir göl halini almaktadır Köyde şehir telefonu yok smızdan aldı tur, Oksüz bir halde kalan Ramiye biraz Balta, çene — iye orüra, o Bir Okuyucumuzun Teessürü 19 Şubatta öldüğünü büyük bir tesssirle garetenizâç oklduğum Feridun Üstüneli 28 - 30 sene evvelinden genç bir subayken İrçok zaman geçti. Harp-| vukua geldi. — Biribirimizi etmiştik. Bundan 8 sene evvel kızımı yazdırmak için iköy Kiz Orta okulu- nâ gitmiştim. Feridunu şivli ve okul di- rektörü alarak karşırıda görünce sevindim. ve şaşakaldım. Kızımın bu okulda okudu- Zu 1933 - 1935 senelerinde Feridunun, ta- lebelerinin ilmen, irfanen yükselmeleri i- çin çalışmaktan. didinmekten bir hâli kalmadığını gördüm. İyi kalı in sahibi bir okul direktörü gâyesi uğurundaki sevinç ve teessür sahit oldum. Ulus, vazifesine sadık, çal kan bir evlâdını, idareci bir okul direktö- rünü kaybetmiştir. Ailesi efradına, samimi arkelaaşlarına ve meslekdaslarına alenen iaziyetimi sunar, bu hususa vasıta olmanı” 71 saygılarımla dilerim. Kadıköy, Hünkârimamı, No. 1330 de Emek-li Yarbay tvey sokak . Necmeddin B Takımları Maçı Futbol Ajanlığı tarafından birinci küme klüpleri B takımları arasında tertip edilen lig maçlarına dün Şeref stadında devam edildi. Kuvvetli vaziyette bulunan Fener bahçe ve Güneş B takımları hakem Ahmet Ademin idaresinde karşılaş- tılar. Her iki takımda birinci sinif 0- yuncular olmakla beraber bilhassa Fenerbahçe takımında emektar Fa- alın oynamasi taraftarlarını ümide sevketmişti. Oyuna Güneşin akmı ile başlandı ve onuncu dakikada Güneşliler sağ içleri vasıtasile birinci sayılarını ka- zandılar ve devre 1 - 0 Güneşin lehi- ne kapandı. İkinci devrede her Iki takım bütün enerjilerile çalışarak vaziyeti değiştir mek istedilerse de muvaffak olama- dılar ve maç 0 - 1 Fenerin mağlübiye tile nihayetlendi. liğe Milli Küme Maçı İstanbul Futbol Ajanlığından: Taksim Stadı: Muhfazgücü — Güneş. Saat 15.30 da, hakem Adnan Akın, yan hakem- leri Nuri ve Tarık, olduğuna, KÜÇÜK Arapçadan Çeviren : urumumınımuı >» Db bir kaşie bulundum: Çarşıdan eve kadar öte be rimi taşıyan küfecinin de benim gi- bi bir insan olduğunu öğrendim. Bü buluştan öğünmek değil, utan- mak hissi beni sardı. Size bunu anlatmamı ister mi- siniz? İhtimal, siz de şu dünyada nelerin. kimlerin nasıl yaşadıkla- rn bilmiyorsunuz veya merak et miyorsunuz. Dün evden çikarken karım bir sürü seyler ısmarladı. Sebze holüne gittim ve karımın siparişlerini almıya koyuldum. Et rafıma baktığım vakit bircok kü- fecilerin beni ihâta ettiklerini gör düm. Sebze holüne gidenler bun- ları bilirler. Bunların yaşı yedi ile on dört arafinda değişir. Hepsi yalınayaktır: ve doğduk- ları gündenberi ayakları sokakla - nn çamurile yuğrulmuştur. Artık onların tabanları. taşlarla, çakıl larla. pisliklerle; çamurlarla kar - deş olmuştur. H er birinin arkasında koca - man birer küfe bulunu- yor. Bu küfelerin her biri. sahip- lerinin ikisini bol bol içine alabi- lecek büyüklüktedir. Etrafımı saran bu küfeciler, şim di biribirlerine kinli kinli bakıyor- lar ve o anda rekabet sevki tabii- sinden doğan bir düşmanlıkla biri- birlerine atılmıya bâzırlanıyorlar- dı. Birer birer bana bakıyorlar ve: — Ben geleyim, ben geleyim! di ye bağırıyorlardı. Hangisini çağıracağımı bilmiyor- dum. Şaşırdım âdeta, Bu meselenin içinden çıkabilmek için bir çare düşünürken gözlerim ileriye kaydı. Kalabalığın ötesinde küçücük. korkak bir küfeci duru - yordu. Yüreğim ona acıdı, onu ça- gırdım. dan dükküra dolaşmıya ve patates, lâhana, kabak. tlâh rı küfeye doldurmıya başl aldıkça onla- adım. Hu dım ve küfeye yerleştirdim. ış veriş işi bitince dönüş yolunu tutmak kaldı. Bizim ev sebze holünden oldukça uzak- taydı. Ancak üç çeyrek saatte gidi- lebilirdi. Küfeciye benimle beraber tram- vaya binmesini söyledim. Tramvay parasını hamallık ücretinden kese- cektim. Fakat küçük alacağı para- nın hemen hemen yarısının tramva- ya gitmesini istemedi. Onu evimi- zin yanındaki tramvay durağın- da bekliyecektim. Böylece anlaş- tık. Ve ben tramvaya atladım. Tramvay durağında bir saat bek edim. Fakat küfeci gelmedi. İcime şüphe düştü, Anlaşılan it küfeci al- dığım malları çalarak gitti. Başla dım küfretmiye. Dünyada ne ka- dar küfeci varsa hepsine lânet sa- vuruyordum. Sohra kendi kendi - me: —Köpoğlu köpek.. Onu nerede bulmah, diyordum. Yüzlerce küfe- ci içinde onu yakalamanın imkânı var mı? Gidip polise haber vermeliydim. Ve bu melun hirsizi enselettirmeliy | dim. Ertesi gün de gazetelere bu vakayı yazdırmalıydım ki, diğerle rine ibret ol Bütün gün onu sebze holünde a- rayıp yakalamalıydun muhakkak. Evet muhakkak. en böyle hiddet içinde lânet ler savururken o gözlerimi kaldırdım. Uzakta küçük küfeciyi andıran bir cisim yuvarlanarak ge- liyordu. Ona doğru yürüdüm... KÜFECİ Faik Berçmen . Ti Yanına yaklaştığım zaman kan- çanağına dönmüş gözlerini bana kal dırdı ve bu'yorgun ve kırmizalş- mış gözlerle gülümsemiye çalıştı. Bu tebessümile geç kaldığı için ben den özür diliyordu sanki. Dizleri iyice bükülmüştü, beli i ki kat olmuştu. Güçlükle nefes a- hyordu. Acele etmek için silkinip doğ < rulmak istedi; fakat dizleri daha ziyade büküldü ve yükü ile beraber yüzüstü yere düştü. Sebzeler her ta rafa saçılmıştı. Zavallıcığın burpu taşlara çarpma ve İnce bir kan yüzünden akmıya başlamıştı. Kam görünce, çamurlu elinin tersile yüzünü sildi ve he « men dağılan sebzeleri toplamıya sa vaştı. a dan ağlamıya başlaldı Gr kaldırıp bana ba 2 kamıyordu. Ben donmuştum; sanki her taret fim buzlaşmıştı. Hiddetim bir an- da kaybolup gitmiş ve onun yeri ne tatlılık, bir şefkat kaim ol muştu. Ona yaklaştım. Sanki değişmiş- tim, Cebimden mendilimi çıkarıp kanayan burnunu sildim. Sonra ye re eğilip dökülenleri küfeye koy- dum. Küfe dolunca onu bir tartakla - yıp ağırlığını anlamak istedmi, A- damakıllı ağırdı O zaman yüre « im öyle burkuldu ki. fıma baktım ve hemen kü- feyi omuzlıyarak sırtıma vurdum. Bulunduğum yerden eve kadar ek li metre ya var, yoktu. Küçük afallamıştı. Hem arkamdan koşu- yor hem de bağırıyordu. Delirdi - ğimi zannetemişti. Eve gelince küfeyi boşalttım ve çıkarıp küfecive pazarlığımızın i- ki misli ücret verdim. O çil paraları avucuna verlestir. di, ve buna İnanmıvarak sevincin den zıpladı ve küfesini sallıya sal- lıya koşmıys başladı. TOPLANILAR 9 DAVETLER 6 HALKEVİ KOMİTELERİ SEÇİMİ Eminönü Halkevinden: Müddeti dolan evimizin sube kömiteler | rinin yeni seçimleri aşağıda lerde Cağaloğlundaki Merkez (binamısd? rapılacaktır. Sayın üyelerimizin bu İlân i drvet yerine kabul ederek gününde seçimlerini o iştirekleri ricf 030 Pazartesi saat 170 | biyat çuhesi 22-24 Gösterit şübesl 23-3-038 Çarşamba sasf || 1130. Sosyal. Yardım şubesi 242-008 Perge” | be saat 17.80. a Halk dersaneleri ve kursları şubesi Li 2mm? Cuma saat Müze ve Sergiler yl 28, 2, 938 Pas3$ | tesi sasi 1730. Spor şubesi 1-3-938 Salı saat IYA0. Kitapssray ve Yuyın subesi 2-3-058 şamba suat 1730.