11 Eylül 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

11 Eylül 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

araştırma merkezi Detrick kalmpındadır. İkinci Dünya harbinde kurulmuştu. İs- tihsal arttıkça artık ve lüzumsuz mad- se civardaki halk için tehlikeli olduğun- dan sterilize edilmek mecburiyeti var- dır. Bütün ehlıkelerıne ve mahzurları- larına gerek Amerika, gerekse Rusya ve İngiltere'de büyük ehemmiyet verilmek- ir. Japonya Hava kuvveti doğuyor emperya]ızmının yayıl- lâhlandınlması çok mühim bir yer tu- tar Gerçekte Birleşmiş Milletlere ve TO' nist bloka bağlamak ve bunda da artık acele etmek lâzımdır. A anın Avrupa — müdafaasına iştirak ettirilmesi Fransızların ve onları —Aaçıktan olmamakla beraber, esaslı su- tte eliyen— başka milletlerin obstroksiyonlariyle — gecikmekte devam ediyor. Kaybedilen zamanın hür dünya müdafaasına ne kadar zararlı — olduğu hâdisatın — inkişafından sonra daha iyi anlaşılacaktır. Her ne kadar Almanlar şu veya bu şekilde askeri kuvvetlerini hazırlamakta iseler de, açıkça ve resmi olarak Alman milli hâkimiyetinin tanın- ması ve ordularına müsaade edilmesi, bu kuvvetin (müessir surette inkişafı için lüzumludur. Japonyaya gelince Pasifikte Ame- rikadan sonra en mühim askeri kudret muhakkak ki Japonya olacaktır. Bunu takdir eden Amerikalar zaten pon- ları silâhlandırmağa başlamışlardır bı]e Geçen Ocak ayında Japon hava kuvveti resmen doğmustur. Bu kuvvet, şimdilik altı aylık olacaktır. Her birinde 18 ha- fif irtibat tayyaresi bulunacaktır. Karar- gâhları Shizuoka'da bulunan Hamama- ton'dadır. Burada eğitim — merkezi de açılmıştır. Janon askeri kuvvetlerine Emniyet Kuvvetleri mekte- dir. Bunlar iki yıl içinde mod ern av ve uzun menzilli keşif tayyareleriyle teç- hiz edileceklerdir. H kuvvetlerinin umumi yekünunun ne olacağı hakkında şımdılık AKİS. 11 EYLÜL 1954 ASKERLİK Paraşüttü kurtarma İş rüzgâra kaldı henüz sarih bir bilgi verilmemekte ise de bunun bin tayyarelik ve 150 bin ki- şilik bir kuvvet olacağı tahmin edilmek- tedir. Japon Milli Müdafaa Dairesi Mü- dür Muavininin bir açıklamasına göre bu sene alınacak tayyareler 86. E. Sabre ve Starfire tayyarele- rinden 143 adet olacakta Amerikan Reisicumhurunun, Batı Pasifik (müdafaasının anahtarı diye va- sıflandırdığı Japonyanın — bu şekilde kendi askeri kudretine malik olması hür dünya müdafaası için gerçekten mem- nunluk verici bir hâdisedir. Kara ve de- niz kuvvetlerinin de muvazi inkisafiyle Pasifiktte durum kuvvetli olarak hür dünya lehine inkişaf etmiş olacaktır. Denizcilik Yavru denizaltı gemisi K üçük denizaltı gemilerinin dünya harbinde de mühi oynadığı görülmüştü. — Bu sebeple, bir taraftan atomla müteharrik büyük de- nizaltı gemileri yapılırken diğer taraf- tan da pek küçülerinin yapılmasına çalışılmaktadır. Amerikan bahriyesi bu maksatla T—İ adlı bir küçük denizaltı gemisini tecrübe etmektedir. Bu denizaltı gemisi ikinci kırk senedenberi yapılan ilk küçük ge- midir. Mürettebatı iki subay ve 12 tay- fadan ibarettir. Uzunluğu otuzdört met- re kadardır. Normal ve orta bir denizal- tı gemisine nisbetle üçte bir kadar küçük tür. Japonlar bundan çok daha küçük denizaltı gemileri yapmışlardı. T—İ denizaltıları, nevra kabiliyeti bakım ıflar — göstermektedir; tahribi oldukça güçtür Ingıhzler de kuçuk denızaltı gemı— hareket ve ma- ından üstün va- yakalanması ve orada barınan gemilere taarruz etmekte mühim rol oynarlar. manında da bunlar hayli kullanılmışlardı. 22 Eylül 1943 de Kaa- fiord'da bulunan Alman zırhlısı Pirtits üzerine taarruzda, Japonyaya — karşı kruvazörü Takao'ya taarruzda kullanıl- mışta. Yeni denizden çıkarma vasıtaları merikan bahriyesinin ikinci dün- ya harbinde karaya karşı çıkarma- larda kullandığı (LVT) vasıtalarının ye- ni modellerinden yapılmağa başlanmış- ta,