11 Eylül 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

11 Eylül 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

olandır. Futbolumuzda kısa vadeli bir muvaffakiyet politikası mı güdelim ve bugün için kuvvetli bir mıllı kadro te- minine çalışalım, yoksa daha uzun va- deli bir politika ile ileride ileri bir fut- bola sahip olmağa mı gayret sarfede- lim? Şimdilik iş başında olanlar, ikinci prensibi benimsemişe benzemektedirler, şu halde ilerisi için ümit beslemekten başka bir şey kalmıyor Askeri Takımlarımız B aşkent sporunu bu güne haline getirilmek suretiyle kabul ettirilmiştir. Bu mevzuda y, ve söylenen çok olmuştur. Fakat netice üç, beş ku- lüpçünün aldırtmıya muvaffak oldukla- rı karan değiştirememiştir. Bugün birkaç kulübümüzü — mem- nun etmeye kaf'ı gelen bu kararın alın- masında yine Askeri Güçle- rin parmağı oldu unu ıddıa ediyor ve bunda ısrar ediyor öyle ki : Ankara bolgesı futbol Ajanı Namık Katoğlu'nun bir basın top- lantısında izah ettiği üzere Harpokulu komutanlığının Genel Kurmay Başkan- lığından çıkarmaya muvaffak olduğu ve Harpokulunun hüviyetini — almak suretiyle Ankara dahilindeki bütün resi mi — müsabakalara gireceği hususundaki bahati lmaksızın, — esase meşgul bulunan Gn Baş. lığının tasvibinden 3 n geç çıkarılmak s retiyle alınmıştır. Şu h usul bakımından Harpokulu Gü mi bir teşekkül olduğu ve Gucun bir idare heyeti, bir başkam olduğu halde bu mukadderatı yüksek komuta heyetindeki bir - iki zatın dudakları arasındadır. Hava Gücü, Jandarma Gücü, Deniz Gücü gibi Güçler doğrudan — doğruya kendilerini temsile yetkililerken — Kara- gücü ve Harpokulunu bunların dışında mütalâa etmek hiç te doğru bir yol de- ildir. ikincisine gelince : Harpokulunun Ankara ligine iştirak edeceği hakkında- ki Genel Kurmay Başkanın yazısı 3.8.954 tarihini taşımaktadır Fakat hâlen böl- gede bulu ve Futbol Ajanı Namık Katoğlu'nun bır kaç defa mevzuu bah- settiği gibi bundan 3—4 gün önceki tarihi taşıyan Garn tanlığının yazısında Harpokulunun liglere iştirak etmiyeceği kati bir lisanla ifade edil- mektedir. Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu! AKİS. 11 EYLÜL 1954 SPOR Gündüz Kılıç'tan ne istiyoruz u kadar aceleye gelmiş bir maç için, mevsıme futbolcuların he- hediye beklemek gibi mili kadroyu hazırlamak vazifesini alan Gündüz'den yine de bazı şeyler istiyoruz. Gündüz, dünya kupası maçları- nı gormedı ama, görenlerden dinle- miş veya okumuştur, hoş kendisi de bunları bilir ya, dünya kupasında en muvaffak olan takımlar, — oyuncuları birbiri ile kardeş gibi kaynaşan, baş- larındakilere inanarak şevkle çalışan, yaptıkları işi bir milli vazife benimseyen, bir milli takım ruhu ile sahada ter dökenlerdi. Bu sıralarda pek büyük ehemmiyet kazanan «Mo- ral eğitim» milli kadro içinde ne ka- dar muvaffakiyetle hazmettirilmiş ise, başarı da o kadar büyük olmaktadır. Almanların muvaffakiyeinin — bir sırrı da budur. Biz Gündüz'den, her şey- den evvel, samimi tavırları, oyuncu- lar üzerindeki sempati ve ağabeylik H kadro içinde ağabey futbolcu ola- rak bulunurken, kulübünde antrenör- lük ederken etrafına emniyet saçmış, elinden geldiği kadar bunu telkin et- miş olduğundan kendisinden ilk ola- rak bunu bekliyoruz. Bir ıdarecının bır antrenörün en zim sporcum edemediklerinden çok defa çalıştır- Temmuzun 31 inci günü gerek be- den Terbiyesi Genel Müdürü Cemal Alpmana ve gerek Bolge Müdürlüğüne Harpokulunun tekra Güç hü döndüğü — şifahen unun — müsaadesi evvelce alınmış de- mektir. Kanaatimizce bunu uzun uzun dü- şünmeye lüzum yoktur. Kara Güçlüler ye | bilhassa onların marifetli bır idare- safları- Garnizon komutanlığına bu yazıyı yaz- dırmıştır. Ordu Spor Bürosu Butun buraya kadar olanlar Harp- okulunun durumunu tayin ettiği- ne göre ve artık bunu değiştirmeye de imkân olmadığına nazaran Ankara 1 in- ci küme ligi, Harpokulundan mahrum kalarak, geçen senenin İlig sonuncusu Demirsporun ikinci kümeye düşmemesi ve Jandarma Gücünün iltihakı ile 8 ta- Tevfik ÜNSİ maları salıhta kalmakadır. larında bizim futbolcumuzun kabili- yet, kuvvet ve karakterini, psikoloji- sini gözönünde bulundurmasını isti- 1111 kadro çalışmalarında otori- te ve ciddiyetin şart olduğunu kabul etmiyen yoktur. Fakat otorite ve ciddiyet samımı | ve içten gelen bir gayret ile çalışmalar Bunu gayet bir gayret ile birleşirse çalıştırmalar şahsiyetini de bilgisine katarak fut- bolcuları ciddi olduğu kadar samimi bir hava içinde hazırlamasını da is- Futbolcular ve idareciler şekil hareketini hakkak ki destekliyeceklerdir Teknik bakımda zamanda, hem çok şeyler yapılamaz kendi kulüp antrenmanlarında hafta- da üç gün bulunurken, haftada bir gün milli takım idmanına katılacak- lardır.. Form tutmada daha ziyade kulüp idmanları rol oynıyacaktır Millt kadroya kadar yükselm fut- bolcuların teknik cakları yer milli da değildir. arkadaşlarına ım oyunu edilecek taktiği Öğretmelidir. düz'den, bilgisini kullanarak, mevcut fena şartları, iyi bir taktik ile telafi < o - < N şunu ıstıyoruz bunu isti- yoruz ve bunu çekinmeden yazıyo- ruz, çünkü bir milli takım antrenörü ve bızım bildiğimiz Gündüz Kiılıç, bunları yerine getirmeğe muktedirdir. kım olarak 10 gün sonra, maçlara baş- lıyacaktır. Demek ki Harpokulu Güç hüviye- tine tekrar kavuşmuş, kabul edilmekle bundan böyle Ankaranın en son küme- sinden — başlamak mecburiyetindedir ki bu Harpokulunun hiç bir şekilde tekrar olduğu halde bu yetkili makamdan hiç bir ses duyulmamaktadır. kibar bir zat lan Ordu Spo aşkam Ku vardır Fak t bu işte, yakinen şahit ol- uğum zere bütün —hüsnüniyet ve çahşmalarına rağmen netice üzerinde müessir olamadığına * göre kendinin de aklına geldiği ve bize anlattığı yola gi- rememesi makamını dolduramadığı in- tihamı vermektedir. Hemen her sene or- 33