11 Eylül 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

11 Eylül 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

A. A. ya erilen emirlere uyarak zaman tavsiye Z. Zirı nız ki işin sonunda mahcup olmak da vardır. Saygılarımızla AKİS dan Türkiyeye müteveccihen ayrılacak- Bu, bir başarılı seyahat oldu. De- lefi leketlerde tanıştığı, hatta kendisini gö- ren kimselerin kalplerini — kazanıyordu. Bu Amerikada da böyle olmuştu, Yuna- Şimdi Yugoslavyada aynı hal tekrarlanıyordu. una —mukabil, resmi tebliğde ne denilirse denilsin Yugoslavya ile Türki- yenin ünya hâdiselerini başka başka tefsir ettikleri, görüş zavıyelerının aynı yapılan Yugoslavya bir ko- Bütün telâkkileri almaktadır. olarak kani bulun- iki rejim nı dünyada yaşayabılırım Belgraddaki devlet adamları meselâ komünist Çinin tanınmaması karşısında infial duyduk— larını gizlememektedirler. T kiyeyi pek çok şey birbirine bağlamak- tadır. Bu balamdan iki ayrı rejimin yal- nız bir arada yaşayabileceğinin değil, hattâ dostane işbirliği — yapabileceğinin bile delilini Yugoslavlar bu anlaşmada görmektedirler. Ortaya çıkan bir başka hakikat, jimlerin milletler. ayırmadıgıdır Tito izde re- şal memle ket yalnız şahsiye- ti dolayısile değil, aynı zamanda Yugos- lav mılletine mensu olduğu için sevgi kere etmişler ve aradaki paktın bir buh— ran geçirmekte olduğunu gizlem lerdir. Türk ve Yunan milletleri bırbır— lerinden gün geçtikçe ayrılmaktadırlar. Türk hükümeti bunu elinden geldiği kadar önlemek için umumi efkara rağ- AKİS. 11 EYLÜL 1954 men tedbirler alıyor meselâ mıtınglere statüsünde bir değişiklik beklenemez. Ama Üçlü Pakt tamir ka- bul etmez şekilde çatlayabilir. Araplardan tebrik ürk milleti Hicri yılbaşının gehp de geçtiğini Mısırın genç ve din mânada— başvı ekılı Cemal Abdülnasırın Başvekilimiz Adnan Men- ının mevcudiyetinden, kimse habersizdir. Mısır Başvekili Kur- ban Bayramında da dostane bir mesaj göndermişti. Adnan Menderes her iki tebrike, tebriklerin lisaniyle i il tebriklerini tir. Mısır ile Türkiye arasındaki müna- sebetler nihayet düzelme yoluna gir- miştir Bizim emin bir menbadan öğren- diğimize göre pek yakında Mısır lider- lerinden birinin Türkiyeyi ziyareti bek- lenmektedir. Bunun bizzat Başvekil Ce- mal Abdülnasur olması muhtemel ol- makla beraber üzerinde daha ziyade durulan isim Milli İstikamet Vekili Se- lâh Salem'dir. —"Milli İstikamet Vekili Mısır kabınesının ağzı lâf yapan azan- dır ve son günlerde Arap memleketle- rini dolaşarak o memleket İliderleriyle vaziyeti görüşmüştür. sefer- ki seyahatinde, bundan seya- hatlerinde yaptığının aksine Arap dev- let adamlarına Batı ile işbirliği lüzu- munu bildirmiş ve Mısırın bu niyette bulundugunu ifade etmiştir. Seyahati- men akabinde de uzun zaman- lâftan başka bir faaliyet ermiyen Birliği Genel Sekreter- liği bir tebliğ yayınlayarak Orta Doğu- YURTTA OLUP BİTENLER Bayar Meçhul Asker Abidesinde Dostluğa imza basılıyor a komünizmle mücadele etmek gerek- tıgını ilân etmiştir. unlar hep hayırlı adımlardır / ve bu neticelerin alınmasında hükü Türkiyenin giriştiği birleştirici ilk meyvalarını vermektedir. nu temin eden esas hâdise ise Süveyş mevzuunda İngilizlerle Mısırlıların bir anlaşmaya varmış bulunmalarıdır. nra ya teşkılatın nasıl kurulabılecegı hususun— Yugoslavlar Bayarı alkışlıyor Candan bir tezahürat