November 20, 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

November 20, 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

RESMEN ABONE YAPILMIŞTIR yazan gazeteleri «kelle istemek» le suç- landırdığına, onu buna iknaa çalıştığını görüyoruz. Asıl tehlike budur! İstenilen — nedir? Istenılen şey, bir demokraside yapıl- gereken muamelenin bizde de ilkokullara abone yapılmıştır. Bu gaze- teyi ilkokullara sokan kimdir? Kim olur- Türk Sesi'nden parçalar birden kapıya ko- ». — Herman, şup — kilitledikten sonra anahtarı ce- ine attı. — Sırtını kapıya — dayamıştı. nç adam Seni kuçuk şeytan seni, de- di. Şimdi sana ne yapacağımı bili- yor . musun? Zorla sahip olacağım... — Simdi mi? — Evet, şimdi. müddet ikisi de Uzu kıpırda- Ahırdan sesler gelmeye başla- madı Mıştı. — Dikkatli ol Herm Ahıra çok — yakınız. Çığlığımı duyabılırler uyarlarsa ıpalım Sankı şimdiye kadar bir kadınırı çıg— lık attığına hiç şahit olmadılar mı? Ü hareket — et- gayet so- hareket Herman' Herman bekliyor- ın yanına geldi. di (Metres adlı tefrikadan) * bir. sene evvel La nasebetleri bundan daha ileri git- memişti. Bir aksam, genç kadını kolları- na almıştı Madelaıne kendini mü- aa Michel isteseydi ona sahıp olabılırdı, fakat birden ka- dını bırakıvermisti.. ( Aşk Sarayı adlı tefrikadan) AKİS : Aynı gazetede Dünya edebiyatından en güzel aşk parçala- rı adlı bir de derleme neşredilmiş- tir. Mustehcen neşrıyatta bulunmak derlemeden kısımlar Özür diler veremiyoruz. AKİS, 20 KASIM 1954 YURTTA İşte ilkokullara sokulan gazete Para kimin sa olsun, vazifesini, makamım suıstımal etmıştı i rak yahut kimin emri üzerine boyle hareket etmıştır" Ankara Maarif Müdürü hangi ölçülerle Türk Sesi gibi bir gazeteyı ilkokullara abone kaydet- tirmiştir Meselenin mühim olan bir, başka noktası da şudur: Ankara Maarif Mü- dürü, Türkiye dahilinde bu şekilde ha- reket eden tek maarif Müdürü müdür? Ya Öteki vilâyetler? Ya İIstanbul? Niha- başka resmi daireler, özel ida- reler" İlkokullar bile abone yapıldıktan sonra, onlar yapılmasın, abil m Hâdise sırasında Devlet Vekili Dr. Mükerrem Sarol gazetenin sadece fiili değil, aynı zamanda hukuki sahibi du- rumundaydı. Dr. Mükerrem Sarol o sı- cebine giriyor? fatla bu hareketten menfaat temin et- miştir. Tahkikatın selâmeti neyi ica ettiriyorsa o yapılmalıdır. İcap eden ey Dr. Sarol'un, artık nihayet hükü- tahkikatın sonuna kadar çekilmesidir. Eğer hiç bir suistimal olmadığı görü- lürse, Dr. ükerrem Sarol vazifesine elbette ki döner. Dünyanın her tarafın- da bu böyledir esi gibi bir gazeteyi kıvranan — ilkokullara yapm —bu mevzuda emekli bır ilkokul öğretmeninin şay: mektubunu — «Okuyucularımızdan mek- tuplar» sayfamızda bulacaksınız— normal bir hareket sayılabilir?.. ma, Tü tahsisatsızlıktan a OLUP BİTENLER nasıl