1 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

1 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

de kaybedilmiş olacaktır. Pek yakın bir zamanda harp olursa pilotlu tayyareler kullanılacak ve bunlar barış zamanında bulunacaktır. ndan batının hava üstlerine taarruz edebilir. Bu devrede dahi iki taraf pi- lotlu tayyareler 1le muharebe edecektir. Bundan evvel hava — müdafaa teşkilâtı ikmal edilmiş olmalıdır. Beş e sonra harp olursa, iki ta- raf da pılotlu tayyareye lüzum olmadan düşma n — imkânlarını temın etmış olabılırler Böyle bir taar- kargı müdafaa tertipleri alınmalı- dır. Bu taarruzlarda atom kullanılacak- tır. Denizlerde batı devletleri hâkimi- yeti elde bulunmalıdır. Atlantik hâkimi- yetini kaybettıı takdirde batı harbi kazanamaz. Açık denızlerde büyük teh- like denız altı ve rruzlarıdır Sularda mayın tehlıkesım de buna ilâ- ve etmelidir. Büyük okyanuslarda hare- ket edecek deniz — kuvvetlerinin kendi hava kuvvetleri olmalıdır. lı tayyarelere kâfi derecede malik ola- cağını hâkimiyetinde de büyük fak- tör hava kuvveti olacaktır. Artık büyük harp gemileri zamanı geçmıştir. Küçük gemilerle denizaltı gemileri ehemmiyet kazanmıştır. Tayyare gemileri henüz ehemmiyetlerini — muhafaza ediyorlar. Fakat ileride bunu kaybedebilirler. Ka- ra ordularında da, — seferberliğe lüzum sonra teşekkül edebilecek ihtiyat kuv- vetleri hazırlanmalıdır. Her millet iyi sivil müdafaa teşkilâ- tına malik olmalıdır. Batı ordularının ihtiyat yetiştirme teşkilâtı tamamiyle ye- nilenmelidir.» Şanlı ordu Zafer hâlâ süngünün ucunda mıdır? 22 KADIN Moda Saçlarınız için uzum neden benim saçlarımı kes- mek istemiyorsunuz? — Saçlarınız bu hali ile o kadar güzel ki, madam, elim kesmeğe varmı- yor. Kısa da güzel olur. Hani, Ah- met beyin hanımına kestiğiniz saç gibi. Ona yakışıyor da bana neden yakışma- sın? Muhavereye kulak misafiri olan ğünü açıkça söyliyebilir mi idi.. ne terbiyesi buna müsaitti, ber dukkanının müşterisiz kalmasını is- terdi. Kulak isafiri, berberin — ak- yet demekti. Fakat ne çare, hanım ku- surunu görmüyordu ki. İmalı sözlerden de anlamıyordu. Neticede berber vazi- fesini yapmakla — mükellefti. Müşteriyi 1kaz ederdi, ederdi ama, neticede ha- ille de Ayşe hanımın saçı gibi is- terım diye tutturursa çaresız makası eline alır, katliâm: başlamadan «be- ğenmezseniz karışmam» sözleri ile, sa- çı keser. Doğrama bittikten soma da: Pek yakıştı, teraneleri ile müş- terinin ensesindeki saç kırpıklarını fir- al ar Berberler ile muşterıler arasındakı fikir ihtilâfı daima mevcuttur. Pek kadın kendine yakışan saçı bılır veya verilen tavsiyeyi — dinler. Çoğu mod. olan saçı ne pahasına olursa olsun ta- kip etmek ister. Bazıları bir defa dene- dikten sonra, baştan — fikirlerini hiçe saydıkları kocalarımn sözünü dinleme- yi tercih ed Zaman zaman saç modası değişir. Gözün alıştıgı moda saç stiline tama- men aykırı saç tuvaleti yapmak mu- hakkak ki tuhaf durur ve demode olur. Zaten saç ta giyim kuşam moda- sı ile ahenkli bir şekılde değişir. Aşa- ğı yukarı moda o saç tuvaletını ta- kip etmek 'cab der dik yaka moda iken omuzlara dokulmuş saç ve- ya düşük bir topuz hiç te hoş durmaz, pratik te olma Bugünün saç modasında esas fikir, başı mumkun olduğu — kadar ufaltmak, saçı kısaltmak ve adeta arkadan rüzgâr esiyormuş gibi yüze doğru <«akroşkörler» halinde mdırmektı Kısı biraz da iddialı bir. tuva- lettir. Yuzun bütün hatlarını ortaya çı- kara. Kısa saç keserken en dikkat edilecek şey profildir. — Çenesi dışarı, burnu çok büyük ve aşağı kıvrık ve ağ- zı içerlek olan kadınlar çok kısa saç- tan kaçınmalıdır. Bazan, pek nadiren, bu tipteki kadınlara kısa saç yakıştıgı da vâkidir. Bazı hanımlara yüze doğ- inen saç perçemleri yakışmaz, bazı- larının kulakları korkunç derecede çir- Buna yakışan: kısa saç Ama size uzunu gidebilir.. kindir, örtmeleri lâzımdır. Bazı kadın- ların yüzü çok ufaktır, alın kısmını ka- bartmaları icab eder Bugünkü modaya gore ille saçla— rı kısa kesmek şart değildir.. En mü- him nokta, baş ufak olmasıdır Arka- ya doğru sımsıkı toplanıp <at kuyru- ğu» denilen saç tipi, topuz nevileri de çok revaçtadır. Mühim olan, esas fik- ri ele alıp, modaya yakın, fakat insa- nın kendisine yakışan bir saç tuvaleti yapmasd Kaçınılması icab eden şey de, sa- çaklı, uzun saçlar XIV. cü Louıs 'dev- ri perukalarına benziyen buklelerdir. Bilhassa uzun saç terendaz ve şık du- n kıs, e topuzun yanında baya gı kalmaktadır Fakat — bazı insanlara demode olmasına ragmen uzun saç çok yakışır ve iyi dura Nice kadınlar vardır yüz hatları e guzel degıldır Fakat kendileri- ak saç ve yüz tuvaletini bilir- eldir. saç tuvale lerı ıle guzellıklerını berbad ederler. Şunu unutmıyalım, yapacağınız saç moda olandan ziyade size yakışan olma- imizi «saçı UZun benımsedıkle— uzun saçları tercih ederler. hatırdan çıkarmayın! Güzelh'k Mideniz ve cildiniz Y alnız yemek hazırlamak değil, ye- mek yemek de bir sanattır. Ekseri insanlar çok çabuk çiğnedikleri için ye- diklerini fena hazmederler. Sabahları büroya, mektebe yetişmek veya evdeki Bunu da G.G AKİS, 1 OCAK 1955