1 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

1 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Avrupalı bir kan kocanın alışkan- lıkla yaptıkları bir çok samimi jestleri ikalı karı koca arasında katiyyen göremezsiniz. Meselâ Amerikalı bir er- kek karısının elini eline almaz Veya saç- larını okşamaz. Neden? Acaba böyle arzular duymazlar mı? Cesaret mi et- mezler, yoksa adet mi değildir? Her- halde adet değildir. erikada hiç “kimse adetleri hari- cinde, 1sted1gı gibi yaşamağa cesaret edemezi Zaten kuvvetli — cemiyetlerde hep böyle değil midir? Muşterek hayat nekadar kuvvetli olursa şahsi hürriyet o kadar azalır. Tabii bu dümdüz hayatın bir ta- kım reaksiyonları da görülmektedir. Bir kadın kocasını başka bir kadınla yaka- larsa, mesele çıkarmaz fakat artık o erkegın hoşuna gitmek için hiç bir gay- ret sarfetmez! Bütün bunlar kadınların erkekler gibi bir çok meşgaleleri oldu- ğundan ileri gelmektedir. Hissi bir mağ- lübiyete uğrayan bir kadın kendini ko- layca başka şeylere verebilir. Ameri- kada kadınlar ihtiyarlamayı çabuk ka- bul & Butun bunlara rağmen, mecmualar- hep şu tavsiyeleri okursunuz: «Kadın olunuz!» Bilhassa büyük şehirlerde cin- si cazibeye erkekleri cezbedecek saç ve elbise şekillerine çok ehemmiyet verilir. Fakat bunlar daha ziyade harici görü— nüş ve şekil olarak kalır... Daha doğru- su Amerika'da kaybolmakta olan «ka- dınlık», mefhumunun yakalanması için sarfedilcn gayretlerdir. Bu gayret her se yapılacak her muameleyi beklemek- tedir. Çantanızdan bir sigara mı çıkar- diniz? Beş on çakmak birden parlar, Asansöre mi bineceksiniz? Yolunuzdaki dan mı kalktınız? Erkeklerin hepsi aya- ğa kalkar. Siz dönünce aynı şeyi tekrar ederler U tarz yaşayış hususi hayatların- da Amerikalı kadınları mesud ediyor mu bilmiyoruz, fakat muhakkak olan şey —Amerikalı kadının — sosyal hayatta çok muvaffak olduğudur. Fakat ne de olsa kadın kadındır. İşte size hakiki bir hikâye: Bun- dan bir müddet evvel, «New York He- rald Tribüne» ile "New York Post" ga- zeteleri arasında şiddetli bir münakaşa olmuştu. Mevzu — oldukça — ciddi idi. «Acaba demokrasimizin sağlığı için ge- lecek seçimde iktidar partisi değişmeli midir?» Günlerce yazılıp çizilen ciddi makalelerden sonra bir gün New York Post öbür gazetede — münakaşayı açan kadın muharririn çok çirkin bir resmini basmış ve ertesi gün şu cevabı almıştı: "Arşivlerinizde saklamanız için size baş- ka bir resmimi yolluyorum, çünkü ben bastığınız resimdeki gibi iki bin yaşım- da değilim! Böyle bir resmimin mevcu- dıyetınden ise hiç haberim yok." bunlar bir yana; bız Turk de aşırı kaba ve şarklı olmalarını isti- yoruz. J. Ç, 24 AKİS, 1 OCAK 1955