15 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

15 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

BUNLAR A merikalı bir âlimin yaptığı tetkik- ler neticesinde zeytin, yumurta ve istiridyenin şimdiye kadar sanıldığı gi- bi kuvvet veren gıda maddelerinden ol- madığı anlaşılmıştır. Diğer taraftan bu maddelerin mi- de ve bağırsakları yordukları, bu uzuv- ların normal çalışmalarına engel olduk- ları ve bu yüzden vücudun, iktisap et- elen kuvvetin israfına yol açtığı belirtilmektedir. (New - York Times) avuklara renkli yumurtalar yum latmak için bir madde keşfedılmış- tir. Bu madde kırmızı, yeşil, sarı olmak üzere üç renk yumurta temin etmekte- dir. Böylece tavuk, ilâçları yuttuktan bir hafta sonra renkli yumurtalar yumurt- lamağa başlamaktadır. Bu kimyevi mad- denin yumurtanın evsafına zarar ver- mediği de tesbit edilmiştir. (News Week) B ir müddet evvel sabık Kraliçe Neri- evlenmek isteyen Kuvayt Şeylıı Ezzat Gaffar aradığı eşı bulama- dan memleketine dönmeğe mecbur kal- dığını soylemış ve Lozan 'dan ayrılmıştır hire'de Çıkan bir takım rivayet- lere göre ise Şeyhin, Emir Sarayında Vazifesi olmayan bir takım işlerle meş- na çıkacağını anlatmaktadırlar. — (A.P.) A merikanın bir çok yerlerinde ata binmeleri ile meşhur olan kovboy- ların artık at yerine motosiklet kullan- dıklaı'ı görülmektedir. Bu kovboylar, ıkı beygir kuvvetinde motosikletli bir kovboyun, üç atlı kov- boydan daha ıyı ış yaptıgını soylemek- tedirler. On 'azinin her tarafına motosikletle gıdılebıleceğı de anlaşılmıştır. (A.P.) İspanya Devlet Reisi Franco, Cebeli- tarık ile İspanya arasında bulunan bir kilometrelik bir — «serbest bölge»yi idaresi altına almaktadır. General Fran- co'nun a İngiliz hududundaki ka- pılardan bır metre ileride demirden imal edilecek bir «Demir Perde» kurduraca- ğı söylenmektedir. (New-York Times) H indistanın kuzeyınde mahalli bir se- rtisi namına iştirâk edebil- Partisine mensup bir mış ve rakıbının seçimlerden çekilmeğe ar vereceği ona kadar kapısında bekleyeceğını bıl- dirmiştir. er) 31 Aralık 1954 gününe kadar Oslo'da 5000 apartman inşa edilmiştir. Ay- rıca 7.000 apartaman da inşa halindedir. (New-York Times) 4 HEP HAKİKATTİR Banyodan sonra C hicago şehrinde, 5 yaşında bir ço- cuk küçük bir noel ağacının yanına yaklaşmış, fakat ağaca elini sürer sür- mez haykırmağa başlamıştır. Zira bunun bir ağaç değil henüz yıkanmış bir kö- pek olduğunu görmüştür. William Jo ismindeki küçük çocuk su- kutu hayale uğradığından değil, kuyru- gunu çektiği köpeğin elini ısırmasından ötürü ağlamıştır. (A.P.) A merika'nın Chicago eyaletinde pa- pağanlar arası bir şma müsa- bakası tertip edilmiştir. Bu müsabakada bir papağan çok güzel konuştuğu ıçın birinciliği almış fakat ağıza alınmıya kadar galiz küfürler öğrettiği için sahibi disiplin cezası ile — cezalandırıl- mıştır. News-Week) P aristeki Fransız doktorları muayene ücretlerini için teşebbüs- lerde — bulunmuşlardır. Kendileri — ile uzun bir görüşmede bulunan İ Vekili Edgar Faure tedavi ücri herhangı bir zam yapılamayacağını söy- lemiştir: (New-York Times) S enenin en büyük aşk macerası bu e de Fransa'da cereyan etmiştir; Aşıkla Marıe Fleura isminde 68 yaşın- da bir kadınla 92 yaşında Louis Mor ris isminde bir erkektir. Darulacezede tanışan ihtiyar aşıklar üç seneden beri sevişmekte fakat enmeğe vaffal olamamakta idiler. Nıhayet yılbaşı günü muratlarına ermişlerdir.. (News Week) A merikan ordusu Münih ile Fuerth hastaları, Münih hastahanesine naklet- mektedir. (New-York Times) A vustralyalı ve Danimarkalı iki ada- mın mektupla oynadıkları iki senedir devam etmektedir. oyuncular iki den — beri inci defa taşlarını oynatmışlardır. (Daily Telegraph) A vustralya ile İngiltere arasında se- fer yapan yolcu gemilerinde, seya hat esnasında — nişanlanmak istiyenler, nişan yüzüğü satın alabileceklerdir. İngiliz Kuyumcular Cemiyeti, acen- talara, gemilerde yüzük mağazaları bu- lundurmalarının lâzım olduğunu bildir miştir. Yüzük fiatlari, her keseye elve- işli olmak üzere 10 ile 5000 lira ara- sındadır. News Week) AKİS, 15 OCAK 1955