15 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 41

15 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 41

SPOR Boks Horoz döğüşü Boks Bir kamp açılıyor Y akında İstanbul'da bir kamp açıla- ak. B mp, İtalya ve ispanya ile karşılaşacak olan boks milli takımı- mız için açılacak ve sadece on gün de- vam edecektir. Söylendiğine göre kam- pın esas gayesi de İtalya ve İspanya gibi Akdeniz iklimine sahip memleket- lerin boksörlerin bizim iklime intibak edebilmelerini teminmiş! İtalya ve İspanya gibi Avrupa bok- sunda ön plânda yer alan milletlerin ta- kımlarına çıkacak olan boksörlerimiz için bu on ük kampın ne gibi fay- dalar saglayacagım kestiremiyoruz. Ta- kımın seçmeleri Ocak ayının 29 ve 30 uncu günleri Ankara'da — yapılacaktır. Bundan sonra takım kampa alınacak ve 12 Şubat ta İtalya'ya hareket edilecek- Halâ değişmeyen, spor ışlerımızd ki lakayt çalışmaların tipik bir örneğini teşkil eden bu on günlük boks kampı, faydadan çok uzaktır. Böyle çetin maç- lar arifesinde hem de havaya intibak için Aaçılacak on günlük kampta ne yapılacaktır? Yenilecek, içilecek ve bol bol İstanbul havası teneffüs edilecek- tir. Halen İstanbul boksörleri — kendi kendilerine, Ankara boksörleri de milli takımı çalıştırmak üzere getirilen İtal- yan antrenörünün nezaretinde hazırlan- . d maktadır. Bu arada boks federasyonu- nun yapılan tenkitlere tahammül ede- meyen başkanına şunlar sorulabilir: — İtalyan antrenör, milli takımı AKİS, 15 OCAK 1955 çalıştırmak için mi yoksa Ankara bok- sörlerini çalıtırmak için mi getirilmiş- tir. İstanbul'daki boksörler kendi yedi hocalarının gayreti ile çalışırlarken, An- karalı boksörlere İtalyan antrenörünün, tahsis edilmesi doğru bir hareket midir? Seçmelerden sonra meydana getirilecek milli takım namzetleri ise bu boc sadece on gün istifade edıleceklerdır Bu on gün içinde, bu İtalyan antrenör Ankara takımı hariç- milli boks takımı- mız 1çm neler yapacak, ne kazandıra- caktır? 29-30 Ocak günleri seçmelerinin yapılması da doğru değildir. Seçmeleri hiç olmazsa Ocak ayı başında yapıp, takımı hemen bir aylık kampa alarak İtalyan boks hocasının eline vermek icabederdi. Halbuki ilgililer herşey tamammış gibi seçmeleri çok geç bir tarihe alıp, kısa müddetli bir de intibak ()) kampı meydana getirmekle 1şın ıçı nden çıka- bıleceklerım sanmaktadırl boksorlerımızın Italya ve İspanya' dan memnuniyet verici netice- lerle avdet etmeleri etrafında toplan maktadır. Fakat bugünkü çalışmalarla bu kadar nikbin olabilmek zordur. Bu gidişle Akdenizin ıkı guzel di- yarına turistik birer gezi. yapılmış olu- nacaktır, hepsi bu kadar.. Futbol İstanbul'da 2. devre İstanbul — profesyonel kumesınde üç haftalık bir dinlenmeyi mü - kişme yeniden bu hafta başlıyacaktır. Birinci devrenin malüm neticelerinden sonra, ikinci devrede oynanacak olan her maç iddialı takımlar için büyük önem taşımaktadır. Profesyoneller için çetin bir devre olan liglerin ikinci yarısında, — durum değişecek mi. Yoksa Galatasaray arada- i farkı muhafaza ederek hasret kaldığı şampiyonluğa ulaşabilir mi, yoksa şam- piyonluğu Beşıktaş veya Fenerbahçe ye kaptırabilir mi? Takımların ikinci devre arifesinde- ki durumu şudur: Galatasaray; Birinci devrede mağ- lüp olmadan, sadece iki beraberlik ve iki kayıp puanla lider olarak ikinci dev- reye başlamaktadır. — Kendisini takibe- den iki rakibi Fenerbahçe ve Beşiktas- an 3 puan ilerde bulunmaktadır. Bu fark hiçbir zaman kapatılamayacak ka- dar fazla değildir. Bir mağlübiyet ve bir beraberlık Galatasaray'a şampiyon- luğu kaybettirebilir.. Fakat iki devre arasında ve liglerde oynadığı maçlar göstermiştir ki Galatasaray bu yıl canla, başla ve renk aşkıyla oynayıp muvaffak olmasını bilmektedir. Takım, moral ba- kımından iyidir. En sıkışık zamanlarda mağlübiyetten — kurtulmasını bilme te- dir. İşte Beşiktaş, işte Sarajova maçla- rı. Tek talihsizlik kıymetli — kalecileri Turgay'ın apandisit — ameliyatı olması- dır. Fakat Turgay ıyıleşene kadar genç kalecileri Yül i aziyeti idare et- meleri muhtemeldir. Galatasaray ın bu yıl şampiyonluğunu yüzde elli kabul et- mek icabeder. Çünkü rakipleri de her bakımdan iyi bir durumda bulunmuyor- lar. Fenerbahçe: Bir taraftan idare he- yetindeki kaynaşma, diğer taraftan ta- kımda başgösteren durgunluk, — ikinci devrede sura galibiyetler ümidini azal- tan hususlardır. Bugünkü durumu ile Fenerbahçe'nin ikinci devrede mağlüp olmayacağım kabul etmek imkânsızdır. Beşiktaş: Adalet mağlübiyetinden sonra avarajla ikincilikten de olmuştur. Takım için faydalı olan İtalyan antrenör Puppo Sandro'dan sonra hocasız kalan siyah - beyazlılar, simdi eskı Fenerbah- çeli Cihat Arman'a bu vazifeyi vermiş- lerse de müfrit Beşıktaşlılar tarafından bu husus iyi karşılanmamıştır. Bu ba- kımdan Beşiktaşın idare mekanizmasın- da da bir hizipleşme baş göstermiştir. Bu ise bir takımı sarsacak âmillerden biridir. Takımın hücum hattının fevka- lâde göz doldurmasına karşılık müda- faada ihtiyar Vedii, Bülent ve Nusret harıç dıger elemanlar aksamaktadır. Be- şiktaş'a umumi olarak bir nefes kifa- yetsızlıgı hakim bulunmaktadır. Bu ise takımı ancak 45 dakika ayakta tutabil- mektedir. Beşiktaş'ın ikinci devrede sı- kıntılı haftalar geçireceğim kabul et- mek lâzımdır. Adalet: Üç senedenberi mevkie ve klasmana doğru yükselmek- tedir. Beşiktaş ve Vefa galibiyetlerin- den sonra dördüncülüğe çıkmakla, ikin- ci devrede daha iyi dereceler alabilece- ğini göstermiştir. Halen Galatasay'dan beş puan, ikinci ve üçüncü olan Fener- bahçe ile Beşiktaş'dan ise iki puan ge- ride bulunduğuna göre, bu son iki ra- kibini, ikinci devre maçlarında yakala- yıp, geçmesi pekâlâ mümkündür. beklediği 41