26 Şubat 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

26 Şubat 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

KADIN her arzusuna, boyun eğecek olursa— nız size çok fena oyunlar oynayabili ufak bir rüzgarın dalgala dırdıgı suları düşünün. İşte yüzünüz de, bu sakin sular gibidir ve en ufak heye— canlar onu bozup mahvedebilir.. Yü- zünüzü terbiye etmek, ifadelerinizi kontrol altında tutmak, bir musiki ale- tine hakim olur gibi, ona hâkim olmak elinizdedir.. Yüzünüzü, her saniye, hapsettiğiniz bir duşman gibi, kontrol ediniz. Gözleriniz sık, sık dalmasın, sık sık bulunduğunuz muhitten uzak- laşıp bir rüya âlemine gitmeyiniz. Burnunuzu da, tashih edebilirsiniz, eğer o cidden kusurlu ise, ilk fırsatta onu ameliyat ettırmelısınız çünkü bir tip burun vardır insana hakikaten karanlık ve neş esız bir ifade, hattâ kain bir hal ve Güldüğünüz zaman, kendi kendi- nize dikkat ediniz. Gülen bir yüz, ta- mamile hüviyetini ele almış bir ço- cuktur, sizi ifşa eder. En ince hatlı bir yüz bıle çirkin bir gülüşün tesiri al- tında, bütün cazıbesını kaybedebilir.. Tebessümlerinizi de kontrol edi- niz. Yersiz ve hain bir tebessüm sizi çırkınleştırır e bilhassa yüzünüzdeki çizgi- lere kırışıklara serbest saha vermeyi- nız Bu çizgiler, portre üzerinde oynı- ir kalem gibi bütün yüzünüzü degıştırebılır Kendi yüzünüzün rTres- samı olunuz. Son olarak, Parisli bir taya atmıştır Doktor "Ermiane" ın "İnyo - psyı - therapie faciale" adlı bu ilminin bazı esaslarını izah edece- ğiz.. Yüzde iki; türlü kırışıklık olur : İhtiyarlık — kırışıklıkları B unlara karşı yapılabilecek çok bir- şey yoktur fakat bu çizgiler çok genç yaşlarda meydana çıktıgı ıçın o ar mühim değildir. Hayat ilk haftaları ve son senelerınde 1nsan buruşuk yüzlüdür. Yeni doğmuş bir bebek veya yaşım başını almış bir in- sanda, cildin mesahası sathiyesi, ke- miklerin ve adalelerin mesahası sat- hıyesınden daha geniştir. Buruşuklu- ğun sebebi de budur. Yeni doğmuş- larda, vaziyet, kısa zamanda düzeldiği halde yaşlılarda aksine, günden güne. eriyen cilt altı nesiçleri, ı.ıstundekı de- rinin buruşmasına sebep o Bu ha- diseyi kuruyan bir elma ıle mukayese edebiliriz. İhtiyarlık — kırışıklıklarına karşı, yapılacak yegâne şey, vücudun umumi sağlığını koruma 2) Heyecanlar, üzüntüler fena mi- mikler yüzünden, kendi kendimizde çızdıgımız kırışıklıklar Bunlar da iki ürlüdür. Zaman, zaman husule gelen- ler ve devamlı surette yüzde yerleşen- ler. Bir aynanın karşısına geçip bakı- nız. Şayet yüzünüzde hiçbir çizgi yok- sa gülı'.'ınüz kırışıklıklar derhal beli- recek. İşte bunlar, zaman zaman hu- sule gelen kırışıklıklardır ve cilt ada- lelerının takallus etmesinden ileri gel- mektedir. Bu takallusa sebebiyet veren heyecanlar tekerrür ettikçe, kırışıklık- lar yüzünüzde yet edinmeye başlar 16 Devamlı sıkıntı ve heyecanlarınız ise bu hislerinize tekabül eden adaleleri- nizi hemen, hemen daimi bir takallus halinde tutmaktadır ki bu da, sonun- a, yüzünüzün ifadesini değiştirir ve yavaş, yavaş çizgiler derinleşir.. Mese- lâ şayet üzülmeye meyyal bir karak- teriniz varsa, eninde unda, yüzü- nüze endışe kırışıklarını resmedecek— siniz. Bun n olabilirs mek ki yuzdekı kırışıklıklar gelışıguzel olmayıp, hepsi ruhi bir sıkıntının işa- retidir Fazla heyecaıı kırışıklıkları A lin adalelerinin devamlı takallusu ile — alında, kırışıklıklar, meydana çıkar. Bu kırışıklıklar kaş- lara muvazi şekildedir. Şayet siz bu çizgilere sahipseniz, hislere ve hadise- lere fazla reaksiyon gosterıyorsunuz demektır Daha sakin olunu Şaşkınlık — kırışıklıkları K aşların üstünde, kaşlara — muvazi e, ve alnın iki uç kısmında şeki olan bu kırışıklıklar etrafınızda olup bitenlerle devamlı surette meşgul olup, sık, sık şaşkınlık ifadesi belirttiğinizi gösterir. "İçine dönük,, insan kırışıkları İki kaş ortasındadır. Kaş adaleleri- nin takallusundan ileri gelir. Bir his veya fikri ele alarak, onu beslemek üzerinde kuruntu yapmak, bu kırışık- lığa sahip olan insanların başlıca vasfı- dır. Güzelleşmeğe çalışan kadın Yüzü astarından pahalı “Teferruatçı — insan kırışıklıkları G özlerin alt kısmında çizgiler göz adalelerinin takallusundan ileri gelir. Bu miyopların, veya daima teferruatla uğraşan insanların işareti- Çok gülenlerde de aşağı yukarı aynı şekilde kırışıklıklar olur. Endişe - kırışıklıkları A lın ve aynı zamanda, kaş ortasın- da husule gelen çızgıler sizin sık, sık endişe ve telaşa düşüp, kendi ken- dinizi yediğinizi gösterir. Bu çizgiler, teferruatla meşgul insanlarda görülen göz altı kırışıklıkları ile de, beraber bulunursa, devamlı endışenın his ve fikir muvazenesızlıgının işaretidir. Kibir B urun kanatları hizasından başlıya- rak dudakların kenarından dik- lemesıne aşağ ğru inen kırışık- lıklardır. lstırap kırışıklıkları da bun- lara benzer fakat burun kanatlarından değil, hemen hemen üst dudak hiza- sından başlar. Hayattan memnuniyet- sizlik, acılık, etraftakileri küçük görme kırışıkl rı da şagı yukarı kibir kırı- şıklarını andırı Zaman zaman husule gelen kırı- şıklıklar devamlı surette yüzümüzde yerleşse bile onları ihtiyarlık kırışık- lıklarından ayırt etmek hiç te zor de- ğildir. â bunlar çok gençlerde bile olabilir, sonra da, bu zaman zaman husule gelen kırışıklıklar, ekseriya yüzün bir veya iki noktasında mevcut olup, diğer sahalara geçmez.. man zaman husule gelen kırı- şıklıkların yüzünüzde yerleşmemesi için alınacak en iyi tedbir yüz adalele- rini hep birden, yüz masajları ile rahat ettirmektir. Fakat dikkat nokta, masajın adalenin kendi istika- metinde, yani kırışıklıkların dikleme- sine yapılmasıdır i bir çare, öğle ve akşam birer çeyrek saatimizi yüzümüzün din- lenmesine hasrederek, birbiri arkasına bütün adalelerinizi rahat ettirmektir meselâ çene kemiğinizi gevşeterek ve göz kapaklarınızı düşürerek. Masaj hareketlerini doğru olarak öğrenip tatbik etmek için, senede bir defa bir güzellik enstitüsüne gitmek kâfidir. Fakat bu masaj ve hareketler kırışıklıklara — karşı açacağınız harbin ancak ilk safhasını teşkil etmektedir, İkinci ve en mühim safha ruhi safha- dır. Yapacağınız en faydalı şey, kırı- şıklıklara sebebiyet veren heyecanla- rınızı önlemektir. Kısacası yüzünüzü güzelleştirmek istiyorsanız, huyunuzu güzelleştirin. 1 " rmiane" ın kadınlara en mühim tavsiyesi. Her yaş güzeldir.. K admların en buyuk düşmanları se- n çok korktukları şey yaşlanmaktır Halbukı her yaşın ken- disine has güzelliği vardır.. Bir kadın 20 yaşında cana yakın, 25 yaşında parlak, 30 yaşında guzel 40 yaşında ise şahsiyet sahibidir.. Yalnız her yaş bazı mecburiyetlere ve — bir hususi giyiniş AKİS, 26 ŞUBAT 1955 kırışıkları