26 Şubat 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

26 Şubat 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

tarzına uymak sorundadır ve kadın için mesele, her yaşa intibak edebil- mektir.. 20 yas. tazelik yaşıdır: Cildiniz yu- muşak, sıkı, gençtir.. Onu oldugu gibi muhafaza etmek i için, daima neş 'eli, iyi huylu olmaya çalışım Öfke ve üzün- tüler cildinizi harap eder. Yuzunuzu bir makyaj maskesi ile gizlemeyin, bi- z h lâkis onu gösterin. Yalnız her akşam yatarken, onu muhafaza etmek için evvelâ yağlı bir kremle, — makyajınızı çıkarıp, 1yı bir sabun ve temiz bol su ile yıkan Boya olarak yalnız hafif pudra, bir de dudak ruju kullanın Genç ve cazip endamınızı süslü, kuplu elbiselerle bozmayın. aş. en parlak yaştır : Kendi kendinizi daha iyi tanıyorsunuz. Cil- dinize muntazam şekilde bakıyorsunuz. Yalnız bir günlük yorgunluk bile, sizi sarartıyor.. akşam, makyajınızı temızledıkten sonra, bir pamuğu her- hangi bir “"tonikle" — ıslatıp yüzünüze aşağıdan, yukarıya doğru, hafif hafif vurun. Yatmadan evvel, alnınıza, iki kaş ortasına, göz kenarlarına ve burun ile ağız nahıyesıne az miktarda bes- leyici krem sürün Yüzünüzdeki sıyah noktalara dık- kat edin ve onları gördükçe, çok t miz ellerle, sıkıp atın, Renginiz çok sarı veya çok kırmızı ise, bir doktora müracaat edin, ya kansızsınız, ya da sizde kan deveranı bozukluğu var. Yanaklarınıza — fazla allık sürme- yin. Hem yanaklarınız, hem de dudak- larınız için pembeye çalan kırmızı boya seçerseniz, bu size daha çok ya- kışacaktır. Gece çıkarken, göz kapak- larınıza, hafifçe, mavi boya, sürebilir- İNiz.. fazla 30 yaş güzelliğin tam manası ile belirdiği yaştır: Hoş kadınlar, güzellik- lerini, asıl bu yaşlarda elde ederler. Çunku bu yaşta, güzel hatlar, ruh ol- gunluğu ile birleşir ve kadına tecrübe ile elde edilen, bir emniyet hissi gelir.. Yalnız bu, aynı zamanda, kadının, gü- zelliğini kendı gayreti ile muhafaza ettiği yaştır.. İfadelerinizi kontrol edin, size kırışıklıklar yapabilecek hareket- lerden sakının. Kaşlarınızı çatmayın ve ağzınızı kısmayın. Çünkü bu hare- ket, ergeç ağzınıza keskin bir bıçak hattı manzarası verecektir. Eğer göz- lerinizin kenarında, gülmekten mute— bir yağ ile bol bol yağlıyarak, daire halinde masajlar yapın. Cildiniz tahriş olmaya, kurumaya, parlaklığını kaybetmeye meyil göste- riyorsa, akşamları sabun kullanmayın ve makya]ınızı yağlı bir kremle, çıka- rın.. Gine her akşam veya her sabah, yüzünüzü çok iyi bir kremle yaglayı- nız. Eğer sabahları evde iseniz, bu işi sabah yapmayı tercih ediniz çunku bu taktirde geceleri serbest kalan cildiniz, daha iyi nefes alır. Gündüzleri lüzumundan fazla bo- yanmayın. Fazla boya insanı yaşlı gös- terir.. İyi cins bir pudra, hafif allık, itina ile sürülmüş bir rımel guzel bir dudak boyası. İşte ideal maky j! AKİS, 26 ŞUBAT 1955 Elbiselerinizin — kumaşları frapan olursa, biçimlerini çok sade seçmelisi- niz. 40 yaş. Şahsiyet yaşıdır. Bu yaş, iyi veya fena bir şekilde, ihtiyarlığa hazır- landığınız yaştır. Cildine iyi bakmış olan bir kadın, 40 yaşında ondan çok şikâyetçi olmıyacaktır. Bazı kırışıklık- ları varsa da, bunlar kendisine şahsi- yet veren hafif kırışıklıklardır. Bu yaşta, en çok dikkat edilecek şey iyi yumak, ve arada sırada vücuttaki ze- hirleri atacak bir rejim takib etmektir. 40 yaşındaki bir kadın, akşamları makya]ını iyice temizledikten sonra, n" lu ve vitaminli bir krem kullanmalı ve yüz masajlarım ihmal etmemeli.. 40 yaşındaki bir kadının boynu da, hususi bir itina ister.. Bo- yun masajları yuz masajlarının aksi- ne, yukarıdan aşağıya doğru ve gine bol krem sürüldükten sonra yapıhr» Gündüzleri pudra altına onu tuta- cak bir krem sürmek şarttır. Dudak boyası çok fazla koyu olmamalı çün- kü bu insanı daha yaşlı gösterir. Saç- lar bilhassa çok itina ister, rimel kul- KADIN lanmak lâzımdır fakat alt kirpiklere sürmemek daha iyi netice verir. 40 îrîşından itibaren giyimde esas, kibar- ıktır.. Sosyal hayat Göz görmeyince... B üyük günlük gazetelerimizden bi- rinin baş sahifesinde, enteresan bir resim çıktı: Siyah çarşaflı bir kadın başına kocaman siyah bir şemsiye aç- mış, resmin altında şu izahat var: "Ç, cukları korkutmak için — dolaşan bir umacı mı? Hayır. Orta Anadoluda, vilâyet merkezlerimizden birinde, çar- şafa giren bir kadın.. Elindeki şemsi- i yağmur veya guneşten korunmak 1ç1n kullandığı sanılmasın. Şamsiyı peçenin aralıklarından nüfuz edebıle— cek, son namahrem nazarlara karşı, kalkan diye kullanılmaktadır.. Evvelâ bu resmi koyanlara teşek- kür etmek lâzım. Bugün Türk kadı- nını, dol ayısı ile Türk milletini sene- temayülünü lerce geriye — götürmek