26 Şubat 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

26 Şubat 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

Ağız ve diş etlerindeki iltihaplar basit bir beslenme değişikliği ile tamamen Kaybolabilirler Yeni bir beslenme tarzına ihti- yacınız olduğunu gösteren beş bü bozuklukları; şişmanlık yahut zayıflık, ağız veya diş etlerinde iltihaplanmalar. Bu halleri tabii zannedebilirsiniz, ama değildir. Bu belirtilerden — herhangibiri Varsa, doktorunuzu görünüz ! Ba- sit bir beslenme değişikliği tav- siye edebilir... ve bunlar da ta- mamen Zzail olabilir ! Hergün bu esas besin gruplarının her- birinden bir şeyler yiyor musunuz ? Yemeniz lâzımdır! İyi gıda almak için bir yol: Yu- karda sağlığınız için lüzumlu olan esas besinler gösterilmiştir. Bunlar herkesin severek yiyece- ği şeylerdir! Bu listeyi kesin ve ailenizin bu esas besinleri yeme- sini temin edin. — Yemeklerinizi bunlara göre tertipleyin. Sizin- ki gibi, ailenizin de sağlık ve ha- yatiyeti bahis mevzuudur. Keza unutmayın ki hiç bir gıda mad- desi yalnız başına bütün ihtiya- cınızı karşılayamaz. Siz ve aile- niz bütün bu gıdalara hergün muhtaçsınızdır. e Sguibb adını eczane radarında olduğu gibi, dokto- runuzun yazdığı reçetelerde de görürsünüz kü Sguıbb, penıcıllın sireptomycin vitaminler, anestetık- ler, hormonlar ile, doktorunuzun hayatınızı kurtarmak ve korumak için yazdıgı diğer birçok ilâçtan istihsal eden dünyanın en büyük müesseselerinden biridir. 185 den beri Sguibb Araştırma ü İstiraptan kurtarmak ve sağlık durumunu yükseltmek maksadı ile ilaçlar bulmakta. İslâh ve istihsal etmek- Fena yemek itiyadlarından iyisine geç- mek harikalar yaratabilir! Hayatın tadını çıkarınız: Eğer münasip şekilde gıdalanmıyor- sanız, doktorunuzun tavsiye et- tiği en uygun beslenme rejimini- takip ettiğiniz zaman hayatiyeti- nizdeki aşikar artıştan büyük zevk duyacaksınızdır. iyi — bir tıbbi muayeneye girmekte gecik- menin o kadar mühim olmasının, sebebi budur. Bu, yorgun, sinirli, mukavemetsiz hissettiğiniz takdirde — bilhassa doğrudur. Belki de doktorunuz size, yediklerinizde mevcut olan kendinizi dan daha çok vitamin ve mine- rallere ziyadesile muhtaç oldu- ğunuzu söyleyecektir.