26 Şubat 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

26 Şubat 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR İstanbul Ligler tehir ediliyor. A sker oyuncuların bu hafta yanıla- Türk - Fransız Ordu milli maçına davet edilmeleri üzerine lig maçlarının tehir edilmesi tertip komitesi tarafmdan karar altına alın- ük kuluplerm idarecileri, olmamış gibi gözükmekte iseler de bil- Fenerbahçelilerin, — Emniyet maglubıyetınden sonra Beşiktaş ma- çını bu sebeble bir hafta geriye atılmış olmasından memnuniyet duydukları söylenmektedir. Profesyonel ligler bu sene geçen senekilerin tamamen ak- sine olarak muntazam bir seyir takip etmiştir. İlk tehir bılındıgı gibi Suriye Ordu Milli maçında olmuş ikincisi ise gene bu hafta yapılacak olan maçında doğmuştur. Beş hafta sonra lig maçları sona erince beş takım arasında lig usulü bir şampiyona yap- mak kararına varılmıştır. Şampiyona- ya iştirak edecek olan takımlar: Gala- tasaray, Beşiktaş, Fenerbahçe, Adalet) Vefadır. Lig maçları 14 ncü hafta lig maçları büyük süpriz- lerle neticelendi. VORÖŞ LÖBOGO diye anılan Adalet'in Beyogluspor ta- kımı karşısında son dakikada beraber- liği temin etmesi doğrusu şaşılacak şeydi. Hele Fenerbahçenin Emniyete mağlubiyeti hiç kimsenin — aklından dahi geçmezdi. Vakıa bilinen birşey vardı ki Fenerbahçe bir kriz geçirmekte iki hafta — evvel beraberlikle — biten Adalet maçı Sarı - Lacivertliler 1çın bir alarm çanı mahiyetinde idi. idareciler bu çana kulaklarını tıkadı— lar ve mes'ul olarak gördükleri Avus- turyalı hakem SİPİLET'i tükürük yağmuruna tuttular. Emniyet maçın- dan sonra İtalyan hakem çok şükür böyle bir harekete maruz kalmadı. ünkü Fenerbahçe takımı tamamen sahada silinmişti. Bir tek gol olabile- cek şüt direkten dönmüştü. Bunun haricinden hiç bir sev - yani şanssızlık olarak - olmamıştı. Maçtan sonra Fe- nerbahçe Umumi Katibi Rüştü Dağlar- oğlu bir akşam gazetesine verdiği bir beyanatta on bir adet ruhsuz ve şuur- suz insan gördüğünü — söylüyordu. Şuursuzluğa kimse birşey söyleye- mezdi, ama; acaba bu ruhu ve arka- daşlığı gençlere aşılayacak - kimlerdi. Emniyet gibi iki günlük maziye sahip bir takım sahada yenmek azmi ile ça- lışırken neden — kırk senelik maziye sahip Fenerbahçe takımında böyle bır hal müşahede edilmiyordu. lşte burası zihinlerde bir istifham olarak kaldı. Pazar günü Beşiktaş Vefa engelini ko- lay aştı. Hafta arasında ise şampiyon- luk yolcusu Sarı Kırmızılı takım Kasımpaşayı 4-2, İstanbulspor da Bey- kozu 1-0 mağlüp edişi ile 14 ncü hafta liğg maçları sona ermişti. Acaba 15 nci haftada neler olacaktı Tehirin arayı soğutacağı muhakkaktı Basketbol Proleter Y ugoslav Proleter takımının aniden çıkagelmesi basketbol lig maçları- nın ikinci devre karşılaşmalarını az- kala tehire uğratıyordu. Alelacele bir toplantı yapan tertip komitesi hem lig maçlarına devem etmeyi hem de Pro- leter takımı ile Cumartesi aksamı Mo- azar aksamı da Fener- bahçeyi karşılaştırmayı karar altına al- mıştır. İlk akşam proleter takımı çok emasi ar trtl—lfa ca Maçtan evvel tebessüm, 34 maç içinde yumruk güzel bir oyun çıkararak " Modasporu 1-36 yenmeye muvaffak oldu. — Ayni akşam lig maçı olarak yapılan Beyoğ- luspor-Darüssefaka karşılaşmasını Be- Voglusporlular 51-50 kazandılar. Bu netice bir sürpriz olarak karşılandı. Fenerbahçe-Kadıköyspor — maçı ise 47-38 Sarı-Lacivertlilerin galibiyeti ile sona erdi. Pazar akşamı Galatasaray Yalcın Granitin yokluğun Yüzme ihtisası 61-23 gibi açık farklı bir mağlübiyete uğratmaya muvaffak oldu.Gecenin en mühim karşılaşması Fenerbahçe ile Proleter takımı arasın- da oldu. Fenerbahçeliler 1çerısınde beş tane milli takım elemanı bulunan şöh- retli Proleter takımını çok guzel bir oyundan sonra 58-45 yendi. Bu neti- ce asrın sporu olan basketbolde Av- rupa klasmanında yer alabileceğimizi göstermeye kâfi idi. Büyük maçlardan evvel hummalı bir şekilde faaliyet gös- teren tertip komitesi geçen haftayı ha- disesiz geçirdi. Yalnız Proleter maç- larının hasılatı mevzuunda ufak bir ih- tilâf doğdu. O da haddizatında ama- tör olan sekiz basketbol takımının bir profesyonel gibi hasılat üzerinde hak iddia etmiş olmasıdır. Bu iş müspet ve- ya menfi bir karara bağlanmış de- ğildir. Kız voleybol maçları B ir müddetten beri kız takımlar a- rasında yapılmakta olan voleybol teşvik turnuvası elene elene sekiz ta- kımdan dörde inmiştir. Gecen hafta Modanın Darüşşefakayı 2-0 yenmesin- den sonra bu hafta Modaspor-Fener- bahçe ve Galatasaray-İstanbul Üniver- sitesi ile karşılaşacaktır. Gittikçe ve bilhassa erkek seyriciler tarafından bü- yük bir alâka gören kız voleybol maç- larının ilerde liğg maçı olarak yapıla- cağına muhakkak nazarı ile bakılıyor. AKİS, 26 ŞUBAT 1955