16 Temmuz 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

16 Temmuz 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Kadın futbolcular dinleniyor Görünüşleri seyirciyi rahatsız ettikten sonra.. Faik Gökay'a yaramamıştı. Seleksi- yon komitesindeki — arkadaşlarının vazifesine müdahale edip bir milli ta- kım teşkil ediyor. Yalgın Granit, Al- Dr. Adnan Adıvar sun, memleket işlerinde olsun Dr. Adnanın alakasız kalacağı hiç bir hadise biç bir mesele yoktu. Daima alâkalanır ve alâkasını, fikir ve ka- naatlerini veya tenkidlerini bazen açıkça belirten, bazan da zarif ima- larla sezdiren makaleleri ile neş- rederdi. Her Cumartesi yet gazetesinde tatlı bir sohbet üs- lübu ile çıkan yazılarında çok de- fa o günlerde konuşulan veya müna- kaşa edilen bir mevzuu hakkında onun şahsi fikirleri okunurdu. Bu yazılar içinde türlü türlü mevzuu- lar üzerinde kıyme tlı bır deneme e- seri olanlar vardır. 1 umhu riyeti Haberleri", "Dur, Düşün" ve "Hakikat Peşinde" unvanları altın- da üç ciltte topladığı makaleler ge- rek Cumhuriyet'de gerek daha evvel başka gazetelerde çıkmış olan yazı- larından seçilmiştir. Bunların için- de herkesin, bilhassa gençlerin, da- ima okuyup istifade edecekleri çok kıymetli yazılar vardır Adnanın vazife hissi o kadar kuvvetli idi ki her Cumartesi Cum- huriyete — yazacağı — makaleyi de memlekete karşı vazife borcu sayar- dı. Hastalığının son derece ağırlaş- tığı kitap okuyamayacak hale gel- diği son haftalarda bile makalele- rini dikte ederek yazdırmış, matbaa- a göndermişti. Son yazısının Cum hurıyette çıktığı gün tabutu mezara indiriliyordu. tan Dinçel ve daha bir sürü kıymet- leri kadro dışında bırakıyordu. Bu kendisine ikaz edılmıştı ama o gene bildiği gibi hareket ett Dr. Adnan iyi bir insan ve iyi bir vatandaştı. Kendisini layıkı ile anlatmaktan çok aciz kalan bu ki- fayetsiz satırları onun civigue (bu kelimenin münasip bir Türkçesi bu- lunamadı) ahlâkına karakteristik bir misal vererek sona erdirmek is- Cumhuri- tedim Büyük Millet Meclisinin İstan- bul mebusu sıfatı ile azasından bu- lunduğu 8 inci devresinde — mebus tahsisatı Meclisin ekseriyet kararı ile arttırılmıştı. Bütün Demokrat Partili mebuslarla Halk Partisinden ve müstakillerden bir kaç mebus bu kararın aleyhinde oldukları için kır- mızı rey vermişlerdi. Adnan da bunların arasındaydı. Aleyhde rey verenlerin bir kısmı tahsisatın ar- tan fazlasını Partilerine veya hayır cemiyetlerine verdiler. Dr. Adnan bunu doğru bulmuyordu. Tahsisatın artan kısmını alıp hayır için bile olsa başka yere vermek ona tasar- ruf etmekti. i aleyhde rey vermekle bu para üzerinde her tür- lü tasarruf hakkından nefsini men etmiş oluyordu. Bundan dolayı, hay- li uğraştıktan sonra ve alâkalı ma- kamları da uğraştırdıktan sonra bu- lunabilen bir formüle göre, bu fazla parayı Hazineye iade etmiş ve me- - busluğu sona erinceye kadar hep böyle yapmıştı. O bir nurlu insandı. Nur içinde yatsın. Antreman maçı 7 Temmuz Perşembe akşamı Moda- da Kadıköysporun açık hava sa- hasında milli takım namzetleri Tale- be Federasyonu takımı ile son defa bir antreman maçı yapıyordu. Tri- bünlere şöyle Ur göz atanlar, Kadı- köy sosyetesinin en sık hanımlarının orada hazır bulunduğunu gördüler. Sanki bir basket maçı değil, defile vardı Festival Kadınlar maçı Günlerden — Pazardı Mithatpaşa stadı futbol sporuna — kapılarını kapadıktan bu tarafa hemen hemen kalabalık - görememişti. Mevzu cazipti. İstanbul şehrinin sa- kinleri havanın sıcak oluşuna aldır- madan stada akın ediyorlardı. Stadda her hangi bir spor faaliyeti yapılma- sı Bölge Mudurlugunce yasak edil- mişti. Buna rağmen isimleri meçhul kalan organizatörler spor festivali namı altında bir eğlence için bölge- den müsaade almışlardı. Doğrusu is- tenilirse Bölge Müdürü verdiği mü- saade ile kendi kendini nakzediyordu. Organizatörler festivalin programını geniş tutmuşlardı.İlk defa sahaya Beşiktaş Yüleryüz gençleri ile Ana- dolu Hisar gençlerinden kurulmuş o- lan takımlar çıktı. Yaşları 14 ile 16 arasında bulunan bu gençlerin mü- cadelesi 1-1 beraberlikle sona erdi. Daha sonra foto muhabirleriyle spor yazarları karşılaştı. Tribünlerde otu- rup kalemini insafsızca kullananlar bu karşılaşmanın neticesinde saha— dan 3-1 mağlüp ayrıldılar. Vakıa m. çın normal neticesi 1-1 beraberlıktı Ama Şamda ordu takımımızın tatbik ettiği penaltı atma usulü foto muha- birlerini sahadan iki sayı farkla ga- lip ayırmaya kâfi geldi. Sporseverle- rin -mühim bir kısmım stada celbe- den hâdise hiç şüphe yok ki kadınlar arasında yapılacak olan futbol maçı idi. Bu maçta kadın futbolcularımı- zın geçen seneye nisbetle hakikaten bir ilerleme kaydettiği görüldü. Al- lah hemen böyle bir modadan koru- sun... Günün diğer enteresan hadise- leri de gazetecilerle sahne komikleri- nin yaptığı karşılaşma idi. Komikle- rin kalesini İsmail Dümbüllü koru- yordu. Kale direklerinin üzerinde "bir gol atana bir kilo şeker verilir" iba- resi yazılmıştı. Neticede komikler üç göolle mağlüp oldular. Fakat yaad e- dileni yerine getiremediler. şekeri almaları için " malarına göre" gazetecilerin 957 se- nesini beklemeleri icap ediyor. Daha sonra takım kaptanları ve antrenör- ler arasında yapılan karşılaşma ha- kikaten enteresan safhalar arzetti. Dünün futbol yıldızları bugünkü gençlere örnek olabilecek hareketleri sahada sık sık tekrarladılar. Futbol davasının "dün ve bugün" münaka- şasını yapanların Pazar günkü karşı- laşmayı gördükten sonra, eskilere hak vermesi pek tabii bu— neticedir. AKİS, 16 TEMMUZ 1955