17 Eylül 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

17 Eylül 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

Güzellik Esmer kadın modası Meşhur İtalyan artistleri Gina Lol- lobrigida, Silvana Mangano, Ros- sana Podesta ve daha birçokları be- yaz perdeye hakim olduktan sonra, platine güzeller ve sarışınlar eski mevkilerini kaybetmişlerdi. Esmer- ler daha fotojenik oluyordu. Birçok erkekler onları daha sevimli, daha cana yakın, daha sıcak buluyorlardı ve işin en hakiki tarafı, mümkün mertebe az boyaya, sade makyaja doğru giden yeni güzellik anlayışı suni sarışınları azaltıyordu.. Büyük — terzihanelerde Paristeki büyük — terzihanelerin enleri, orada tanınmış ar- tistler kadar şöhret sahibidir denebi- lir.. Onların giyindikleri şık elbisele- ri kopye eden birçok kadınlar, tip- lerini de taklide çalışırlar. irkaç senedir Christian Dior'un yalnız esmer mankenlere rağbet et- mesi nazarı dikkati — celbediyordu. Balencıgada daima İspanyol tiple- rini tercih ediyor, Hubert de Given- chy'ye gelince esmer mankenleri kı- şın, kumralları ve sarışınları yazın kullanıyordu. hur berber Antonio ise, şark memleketlerine yaptığı bir seyahat- ten sonra "kurşun madeni" modasını ortaya atmıştı. Bu, öyle bir moda i- di ki, berberin sarışın müşterileri ev- lerine esmer olarak döndüler. Ve ko- caları bu değişiklikten pek memnun güründüler. En güzel esmerler sarışınlardan olur Uzun zaman esmer kadınlar, göz kamaştırıcı sarışınları taklit etti- ler, şimdi revanş esmerlerdedir der- ken, berber Antonio ortaya öyle bir fikir attı ki sarışınlar teselli olmak- la kalmadılar, âdeta hakimiyeti ye- niden ele aldılar. "En guzel esmerler, sarışınlardan oluyordu". Bu emektı ki, moda o- lan kuzguni siyah saçı elde etmek i- çin, nasıl olsa esmerler de, sarışın- lar da boyaya müracaat edeceklerdı ve sarışınların saçı boyayı mükem- mel surette tutuyordu. Üstelik sarı- şınlar beyaz tenli oldukları için kuz- guni siyah saçla beyaz ten, tam ara- nan tezadı ve tipik çehreyi veriyor- du. Meselâ kumrallar, esmer olabil- mek için, önce sarısın oluyor sonra siyaha boyanabiliyorlardı. İki siyah Kursun — madeni boyası, isminden de anlaşılacağı gibi, griye çalan bir siyahtı ve sarışınların renkleri ve i- fadeleri ile, çok çiğ bir tezat yapma- dığı için tercih ediliyor! Maviye çalan siyah ise bir kaç saat içinde her kadına, bir. geyşa ca- zibesi verebildiği için hararetle ara- nıyordu. Dior'un mankenleri Demekki sahipsiz değil AKIS, 17 EYLÜL 1955 KADIN Silvana Mangano Mevki — kaybettirenlerden Esmerin — makyajı rengi değişince, pudranın, dudak rujunun, bütün —makyaj renginin de esası değişmektedir. Bu hususta henüz bir anlaşmaz- lık vardır. Meselâ Givenchyye bir çok güzellik enstitülerine göre, siyah saçlı kadın mümkün mertebe beyaz tenli olmalı. Dudaklar pembe ile bo- yanmah Hele gece, g pembe elbise giyen kadınların, pembe dudak bo- yası ile gorunmelerı şarttır. Beyaz yünlüden yapılan dans elbiseleri de, bu pembe dudak boyası ile kadınları çok cazip yapmaktadır. Buna mukabil, siyah saçlı kadını, esmer tenle tercih edenlerin sayısı da çoktur ve kadınları beş dakika için- de, plaj yanığı ile esmerleştiren bir- çok boyalar piyasaya sürülmüştür. Fakat ister beyaz tenli ister es- mer tenli olsun, siyah saçlı kadının 'kaşlı gözlü" olması şarttır. Göz şoku 1955-566 — kışı kadını katiyen allık kullanmıyacak, mat, düz, net bir yüzle pembe, soluk dudaklarla dola- şacak fakat baktığı 'zaman, i hançer gibi saplanacak.. makyajı.. mıyacak, gözlerini istediği gibi bo- yayacak.. Etrafına alâka ve zevkle bakaca Merakla hayata açılmış gibi du- ran bu gözler daima zekâ, bazan tu- haf bir hayret ifade edecek. Yüzde her şey silinecek ve yalnız onlar ya- şıyacak. Ve tabii bir de, bu göz şokundan yakayı kurtaranlar! 25