17 Eylül 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

17 Eylül 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Cezılıi Or müsabakalarının başlarığıcı Her ölüm düşünüp de söylemesine imkân yok. Bize kalırsa lig şampiyonluğu geçen senenin puvan cetvelinde birden be- şe kadar yer alan kulüplerden birine nasip olacak. Ondan aşağıda kalan- ların alacakları derece çok çok altın- cılıkla onunculuk arasındadır. Vakıa futbolde peşin hüküm vermek hata- dır. Bunu kabul ediyoruz. Fakat ne olursa olsun bir kuvvet ölçüsü mev- cuttur. Yanılmalar, daha doğru bir sözle sürpriz, Veyahut şansın rolü kuvvet muvazenesinde hafif çeken bir takımı sonunculuktan birinciliğe yük- seltecek derecede olmaz. İlk beş ta- kımdan acaba hangisi şampiyon ola- cak? İşte bu suali şu anda cevaplan- dırmak imkânsızdır. Geçen senenin lig şampiyonu Galatasaray antrenör Gündüz nezaretinde gayet sakin ve mütevazi bir şekilde hazırlanmakta- ır. Onu son defa Karagümrük kar- sısında seyrettık Aldığı netice hiç e küçümsenecek neviden değil. Lig ikincisi Beşiktaş futbol tabiriyle hız- lıdır. Seyyal ve atak beş forvet diğer takımların müdafaaları için daimi bir tehlikedir. Keza haf hattında Eş- ref ve Nusret gibi WM in ideal iki elemanı Vardır. Bu iki futbolcu tam mânasiyle form tutacak olursa diğer takımların iyi gün — görmiyecekleri pek âlâ söylenebilir. Üçüncü durum- a olan Fenerbahçe Macar Antrenör Markoş'un nezaretinde — çalışmakta- dır. Markoş yeni bir sistemi takıma kabul ettirmeye uğraşmaktadır. Bun- da muvaffak olacak mıdır? Orasını Allah bilir. Fakat eğer dediğini ya- pacak olursa uzun paslı ve havadan oynayan diğer takımların hali harap- tır. Dördüncülük mevkiine yerleşen ve Vefayı senelerdir alışılmış olan yerinden tedirgin ederek uzaklaştı- ran lstanbulun Vöroş-Löbogosu Ada- let acaba geçen seneki muvaffakiyet- li oyunlarını çıkarabilecek mi? Sezon sonunda Atatürk kupası namı altın- da beş takım arasında yapılan tek AKİS, 17 EYLÜL 1955 liğ usulü maçlardan şampi- çıkması kuvvetini göstermek için gibi iki kıymet kazanmıştır. SPOR la takviyeli olan Adaletin dördüncü- lükten yukarıya çıkmak için çalışa- cağı kanaati umumidir. Giovanni ne- zaretinde çalışan Vefa ne yapacaktır? Transferde pek çok eleman almıştır. Acaba İtalyan Antrenör onları arzu- ladığı WM sistemine adapte edebile- cek midir? Bu suale de hiç kimsenin peşin cevap vermek hakkı değildir. Yukarda da söylediğimiz gibi lig şampiyonu bu beş takımdan biri ola- caktır. Ama hangisi denirse buna za- man cevap verecektir. Kulüpler Fenerbahçeliler Cemiyeti Fenerbahçe asını şimdi yeni bir dedıkodu sardı Kulaktan ku- lağa söylenen bir fısıltı halinden çı- karak çabucak etrafa dağılan dedi- kodu şudur: Bir kısım Fenerbahçeli azalar yeni bir Fenerbahçe cemiyeti kuruyorlar Haber doğru mu, değil Doğru ise bu harekete onayak olanlar kimlerdir? Henüz bu sualler cevaplanmış değildir. Böyle Ur ce- miyet kurulursa hıç şüphe yok ki Fenerbahçe camiası için bir sarsın- tı olacaktır. Acaba Fenerbahçenin tü- züğü maksadı henüz belli olmayan