26 Kasım 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

26 Kasım 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

K A D I N Amerika Devlet kuşu Siyasal — Bilgiler Fakültesi İdare Hukuku Asistanı Dr. Cemal Ay- gen ile eşi Ayten Aygen, Christophe Colomb'un Amerikayı keşfinin yıldö- nümünde yani 12 Ekim 1955 günü (Columbus günü) Nw York'a ayak basmışlardı. Yeni Dünya hakkında Colomb'un bildiklerinden çok daha fazla şey biliyorlardı ve tasavvurları, Amerikanın her seyyaha — arzettiği cazibelerden istifadeyi ihmal etme- mekle beraber, sakin bir akademik hayat geçirmekti. Fakat şimdi Ay- ten Aygen, yeni bir kıta bulmuş kâ- şifin sevinci ve heyecanı içindedir. Hadise şöyle cereyan etti: New York'a geldiklerinden bir kaç gün sonra, Cemal Aygen'e, New York Ü- niversitesinden iki adet bilet yolla- ılar. Bu biletler, NBC Televizyon Stüdyolarından birinde, bir yayını ta- kip etmek içindi. Cemal Aygen, o gün stüdyoya gidemedi; West Point Harp Akademisini ziyareti — gerekiyordu. Fakat karısı, yayında hazır bulundu. Salon, bizim Ankara radyosunun bü- --k studyosuna benziyordu. Seyirci- ler burada, tiyatrodaymış gibi, ya- yını takip edebiliyorlar, aynı zaman- da da salonun iki tarafına konmuş a- lıcı cihazlardan, önlerinde olup bi- tenleri, dışardakilerin gözüyle göre- biliyorlardı. Programın adı "Güzelli- ği Ararken" idi. Yani tamamen bir kadın programı. Salona girerken herkese bir fiş vermişler, isim, adres ve memleketin yazılmasını istemiş- lerdi. Yayın esnasında bir makyaj mütehassısı (Mr. Westmore) dinle- yiciler arasından birkaç hanımla gö- rüşüyor, onlara saçlarını nasıl tanzim etmeleri, dudaklarını nasıl boyama- ları gerektıgı v.s. hakkında tavsiye- lerde bulunuyordu. Program bitip de herkes dışarı çıkarken, NBC mensup- larından biri, Ayten Aygen'in yanına geldi. "Yarın* gene stüdyoya gelip, yayın esnasında, televizyonu — nasıl bulduğunuzu söyler misiniz?" dedi. Haftanın zarif kadını Bu sual, şuna delalet ediyordu: Ay- n Aygen, "Haftanın Zarif Kadı- nı" namzedi seçilmişti. Her hafta bu yayında hazır bulunan hanımlar a- rasından üç kişi, ertesi günkü prog- ramda televizyon alıcısı karşısına çı- kıyor, birkaç söz soyluyorlardı Son- ra aralarından biri, "Haftanın Zarif Kadını" (Lady in Charm) seçiliyor- du. Seçimi, muhtelif eyaletlerden te- levizyon yayınını takip eden kadın kulüplerinden biri yapıyor, kararını televizyonla stüdyoya bildiriyordu. Ayten Aygen, televizyon — alıcısının karşısına çıkacak üç hanımdan biri o- larak tayin edilmişti. İsteneni yaptı. Fakat, memleketin yabancısı olma- nın, lisanı daha henüz pek iyi kav- rıyamamış bulunmanın tesiriyle, ne- ler olup bittiğini iyice anlıyamıyordu 11e Bir ara biri gelip onu tebrik et- Bu tebrik de nedendi acaba? Me- seleyi biraz sonra anladı. O haftaki programı takip eden Mississipi Ka- dınlar Kulübü, Ayten Aygen'i hafta- nın "Lady in Charm" 1 seçmiş reyi de 1955 Amerıka güzeli vermişti. Bunu, bir takım hediyeler takip etti. NBC Televizyon İdaresi Ayten Aygen'e bir altın kol saati, bir man- yetofpn, bir Polaroid fotograf maki- nesi, elbiseler ayakkabılar v.s. hedi- ye etti. Ayrıca. Rio de Janeiro'ya u- çakla bir seyahat ve o şehrin en mü- kellef otelinde on beş günlük ika- Ayten ve Murad Aygen Mükâfatlandırılan 22 iyilik Kapaktaki kadın Ayten Aygen 17 — Eylül sabahı Ankara garın- da Üniversite mensubu kadın- l1 erkekli genç bir gurup uzak diyarlara doğru yola çıkan dost bir çifti uğurluyordu. Uzun boy- lu, bıyıklı, gözlüklü esmer adam ile taze ve sevimli,, kumral eşi heyecanlarını güç zaptediyor, bir yandan Amerikalım cazibe- si, diğer taraftan arkada bırak- mağa mecbur oldukları üç ya- şındaki yavruları küçük Mura- dın şimdiden başlayan hasreti arasında bocalıyorlardı. Niha- yet düdükler çaldı, motorlu tren hareket etti. İstanbul, İtalya., ve New York! İşte Aygenlerin Yeni Dünyaya seyahatleri böy- le başlamıştı. Bir buçuk ay ka- dar sonra Bayan Aygen Ameri- kada "Haftanın en zarif kadı- nı" seçilecekti. Ayten Aygen Ankaralıdır. Kumral saçlı, güzel kahve ren- gi gözlü genç kadın bilhassa canlılıgı neşesi ve tatlı sohbe- ti ile tanınır. Eski terbiye gör- müş, iyi bir ailenin kızıdır. Ba- bası müteveffa. Zonguldak Mil- letvekili Rıfat Vardar'dır. Ay- ten Aygen Ankara kolejini bi- tirmiş, daha fazla okumayı ar- zulamamış, iş hayatında erkek- lere rakip olmaya heves etme- den meslek olarak ev hanımlı- ğını seçmiştir. Değişik giyinme- sini ve idareli yaşamasını, incik boncuğu, gülmeyi ve güldürme- sini seven Ayten, müşfik bir an- ne, anlayışlı bir zevce, iddiasız bir aile kadını olmuştur. Cemal Aygen'l e 1951 de evlenmişti. Düğünü Büyük Pastahanede yapılan Ayten, eğer bizde "Haf- tanın en neşeli gelini" ni seç- mek âdet olsaydı muhakkak ki o unvanı da kazanırdı. Öylesine mesut, öylesine tatlı ve şeker bir hali vardı. İdeal bir Türk ev kadının, hem de New York televızyonun da "Haftanın en zarif kadını" o- larak seçılmesı ona hiç şüphe yok, iyileri mükâfatlandıran Tanrının guzel bir hediyesi ol- duğu kadar bizler için de hoş bir ıftıhar vesilesidir. Amerika - a "Haftanın en zarif kadını" sıfatını alan genç Ayten bizim de "Haftanın kadını" olmak hakkım kazanmıştır. metgâh sağladı. Fakat Bn. Aygen bu seyahattan — faydalanamıyacak. Zira, seyahat sadece bir kişiliktir ve Dr. Cemal Aygen'in de beraberce Ri- o'ya gitmesine ne maddi, ne de baş- ka türlü imkân vardır. Sonra, bir mesele daha vardır: Şimdi Ay en Aygen'dea Amerikan hükümeti kazandığı hedıyelerden vergi istemektedir. AKİS, 26 KASIM 1955