26 Kasım 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

26 Kasım 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Basketbolcularımız hazırlanıyor "Takım ruhu” bilmektedir. Alacakları neticenin memnunıyet verici olacağına inanı- yorum." Bakalım basketbolcularımız hocalarının bu inancını gerçekleştire- bilecekler mi? Teşkılat Merkez ceza heyetinin kararı Akis bundan evvelki sayılarından birinde Triyestede oynanan milli maçın akabinde beynelmilel hakem Sulhi Garanla federasyon üyeleri a- rasında otelin salonunda cereyan e- den nahoş hadiselerin tafsilâtını en ince noktasına kadar vermiş ve du- rum "Merkez ceza heyetine" intikal AKİS, 26 KASIM 1955 etmiş olduğu için fikir beyan etmek- ten imtina etmişti. Daha sonraki bir sayısında ise Sulhi Garan'ın Triyeste- ye gazeteci sıfatiyle gitmiş olduğunu söylemiş ve ceza heyetinin ancak hakem olarak değil bir gazeteci ola- rak orada bulunan Sulhi Garan'ı be- raat ettireceğine işaret etmişti. Ni- tekim hadiseler bu şekildeki düşün- celeri teyit etmiş ve Sulhi Garan ce- za heyeti tarafından beraat ettirildi. Geride bıraktığımız haftanın başında Pazartesi akşamı Ankarada topla- nan Basri Onat, Sırrı Oran, Ziya Da- zıroğlu, Hayri İrdelp, Süreyya ÜUr- gülden müteşekkil Merkez Ceza He- yeti eski seleksiyon komitesi üyele- rinden "Necdet Erdem" e bir sene SPOR boykot ve federasyon üÜüyesi Eşfak Aykaç'a da bir ihtar cezası vermiş- tir. Ayrıca seleksiyon komitesi üye- lerinden Hasan Ekinin de yurt dışı- na çıkmasına müsaade edilmemesini bildirmişti. Ceza heyetinin bu kara- l1 spor muhıtınde geniş akisler bul- muştur. Tam bu sırada Umum Mü- dür Faik Binal ceza heyetinin bu müstakil karan karşısında harekete geçmiş, talimatnamenin 61 inci mad- desine istinat ederek merkez istişare heyeti nezdinde "veto" hakkını kul- lanacağını bildirmiştir. Ayrıca Umum Müdür hadisenin kendisinden evvel basma intikal etmiş olmasının da ü- zerinde durulacağını açıklamış bulu- nuyor. Umum Müdürün bu beyanatı federasyonun kırılmış olan prestiji- ni kurtarmak gayesini gütmektedir. Ceza heyetinin verdiği karar dikkat edilecek olursa heyete tayinle değil seçimle girenlerden sadır olmuştur... mum Müdür Faik Binal'ın: "ve- to hakkımı kullanacağım" demesi ise yeni ve büyük ihtilâflara yol açmış- tır;.. Gerek ceza heyetinde vazife gö- ren hukukçular ve gerekse talimat- nameyi en İnce noktasına kadar bi- len spor otoriteleri, mevcut talimat- namenin Umura üdüre böyle bir hak tanımadığı noktasında birleşi- yor. Ceza heyeti raportörü Hayri İr- delp ise: "İcap ederse daha bir takım açıklamalarda bulunacağız" demek- tedir. Spor muhitinde şimdiki halde hâkim olan kanaat Umum Müdürün federasyonun prestijini kurtarmak i- çin büyük bir riski göze aldığı mer- kezindedir. Ceza heyetinin verdiği kararın bil- hassa heyete tayinle değil de, seçimle girenlere ait olması heyet azaları arasında fikri anlaşmazlıkların bu- lunduğunu açıkça ortaya koymakta- dır. Bütün bunlara karşılık olarak da, Faik Binal' ın spor talimatname- lerinin dışında "veto" hakkını kul- lanacağını söylemesi bu teşkilâatın her bakımdan bir huzursuzluk için- de bulunduğunu açıkça ifade etmek- 38