26 Kasım 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

26 Kasım 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Konya — (Hususi) — Şehrimiz Ka- raman Devlet Hastahanesinde dün çok enteresan bir ameliyat yapılmış ve 16 yaşında bir genç kızın 20 san- tim uzunluğundaki kuyruğu - kesil- Genç kızın sıhhati ıyıdır Ve ken- disi sevincini gizlememekt (Yeni Adana) İstanbul (Hususi) — Fatihte oturan mal isminde bir delikanlı bu sa- bah saat 11 de Fatih Evlenme Me- murluğundaki nikâhını Unutmuş ve kaynanası tarafından kahvede tavla oynarken yakalanarak nikâha götü- rülmüştür. (Yeni Adana) * Eskişehir, — Tüunalı mahallesinde oturan Rahime adında bir kadın kendisine kışlık manto almak istemi- yen kocasını tavan süpürgesiyle dö- verek yaralamıştır. Pencereden atla- yarak kaçan kocanın şikâyeti üzeri- ne kadın yakalanarak adalete teslim edilmiştir. (Hür Aydın) * Memnuniyetle — öğrendiğimize göre, şehrimiz belediyesi şehirde başı- boş dolaşan köpekleri bir lira ücret- le toplatmaktadır Köpeği beledıye zabıtasına teslim edenlere birer lira hemen ödenmektek- dir. (Demokrat Afyon) * Antalya'nın Gazipaşa ilçesi Türki- yenin en ucuz tavuk satılan bir kasabası halindedir. Bundan bir haf- ta evvel, 4 liraya satılan — tavuklar şimdi 50 kuruşa kadar düşmüştür. (Karagöz) En iyi ilâç: Çamur Çamur atan atana... 26 Eskişehir (Türkekspres) — Şehri- mizde enteresan bir yaralama ha- disesi olmuştur. Bu yaralama vakası bir aile faciası şeklinde cereyan etmiş- tir. Işıklar mahallesinde oturan Sabri- ye isminde bir genç kadın her şeye vır vır ederek karışan, çenesi düşük kay- nanasına, işlerine karışmamasını mü- teaddit defalar söylemesine rağmen kaynanası hiç aldırmadan yıllardır vır vırına devam edegelmiş ve biçare gelinin de sabrını, tahammülünü sı- fıra indirip bıtırmıştır Dün yıne bir temizlik meselesinden ötürü münâka- şaya başlamışlardır. Sabriye evi te- mizlemeye kalkmış, fakat “bugün günü değil, yapma" gelininin ışıne karışmış ve kısa bir zamanda ağız kavgası haline gelen konuşma ve tartışma sırasında çok sinirlenen Sabriye kaynanasını turmak için dilini 1sırmak için üzeri- ne hücum etmiş v şu dilini kopara- yım da konuşamaz ol" deyince kadın dilini saklamak için çenesini kapa- mışsa da Sabriye kadının kapalı çe- nesini ısırmıştır. hakkında adli takibata başlanmakla beraber kuduz olması ihtimali göz önünde tu- tularak yaralı kaynana tedavi altına alınmıştır (İstiklâl) * Sehrımızde enteresan bir hadise ol- ve merkez jandarma karako- lu iki gencin birleşmesine — tavassut etmiştir Dün H. H. adında 935 doğumlu bir genç kız koltuğunun altında boh- çasiyle merkez karakoluna gelerek Karakol komutanı — Abdu Gür- an'a, “beni başkasiyle evlendırmek 1st1y0rlar ben ise R. T n ba şka— siyle evlenmem, onu bulun getırın demiştir. Jandarmalar R. yi bir kah- vede bularak getirmişler, o da kızla evlenmek istediğini söylemiştir. Bu sırada karakola H. nin anne ve baba- l1 gelmişler ve bu evlendirmeye şid- detle muarız olduklarını soylemışler— dir. Münakaşa büyüyünce iş Cum riyet Müddeiumumiliğine aksetmış, Müddeiumumilik de H. nin rüştünü doldurmuş olduğunu ve duruma mü- dahale edılemıyecegı bildirilmiştir. genç beraber sevgililer çıkıp nun — Üzerine Muddeıumumılıkten gitmişlerdir. (Yeni Meram) * İstanbul ile izmir arasında uçak se- ferleri başladığı tarihten beri ilk de- bir horoz uçakla sevkedil- miştir Kalçaları üzerinde oturarak 30 sa- niye devamlı surette öten beyaz renkteki bu horoz şehrimizdeki bir otel sahibi 'tarafından horoz merak- lısı olan İstanbulda bir otel sahibine hediye olarak gönderilmiştir. n İzmir'den İstanbul'a nak- li için bedelı olarak 36 lira odemıştır agöz) Yılan ve adam Politikacı değildir İstanbul 2 (Hususi) — Dün akşam üzeri Hilton Otelinde çalışmakta olan bir aşçı ile bir garson mutfakta kavga etmişler ve neticede ateş üze- rındekı büyük çorba tenceresi devril- e her ikisi de haşlanarak feci halde yanmışlardır. (Yeni Adana) Haber alındığına göre dün Batı Al- nya'dan memleketimize damız- lık bır çoban köpeği ithal edilmiştir. mızlık köpeğin çoban köpekle- Tİ neslının islahında kullanılacağı ve yakında yine Batı Almanyadan fazla miktarda çoban köpeği ithal edileceği belirtilmektedir. (Demokrat Afyon) * İstanbul —(Özel) — Beşiktaş'ta en- teresan bir hırsızlık hadisesi ol- muştur. Hâdisenin tafsilâtı şöyledir: Bundan iki ay önce Beşiktaş'ta, Çatlakçeşme sokağında Nasip ismin- de birinin evinden bir çift yeni 1skar— pinle bir kat elbise çalan meçhul hırsız dün gece tekrar ayni eve ugra yıp elbise ve ayakkabıların eskisini bırakmış ve yemlerini alarak- savuşup gitmiştir hırsız. Ayrıca evdekilere tiyacı oldugu nu bildirmiş, yakında tekrar uğrıyacağını da mesajına ilâ- ve ederek ev sahibine teşekkür et- miştir. Polis açıkgöz hırsızı aramakta- ır. (Hür Aydın) AKİS 26 KASIM 1955