21 Ocak 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

21 Ocak 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

cuğun karakterini tam mânası ite kuvvetlendirmek, onu hakiki bir er- kek olarak yetiştirmekti. Çalışan ilk kral Muhtemelen Prens Charles, ya E- ton kolejine gidecekti, ya da Harrow'a. Ve bu Ingılız tarıhınde ilk defa görülecekti. Çünkü ilk defa, bir müstakbel kral mektebe gidecekti. Şimdilik o hususi tahsile başlamış- tı. Fransızca öğreniyordu, İncili oku- yordu, resim yapıyordu ve biraz da İngiliz tarihini okuyordu. Fakat bu hafif bir tarih dersi idi. Çünkü aile- si onun tamamiyle modern ve demok- rat bir prens olmasında mutabık kal- mıştı. Babası Philippe ise, çocuğun iktidarı nisbetinde okumasını, iş sa- hibi olmasını istiyordu. Öyl devrimizde, kralların bi- le hayatlarını kazanabilecek iktidar- da olmaları şarttı. Sinema Amerika'da bir volkan Bazı artistler, cidden ihtiyarlamı- yorlardı. Kırk altı yaşındakı An- a Magnani, "İhtiras Tramvayı harrınnın yazdıgı "Döğme Gül" fil- mini çevirirken çok kimse, onun mu- vaffak olamıyacagını ileri sürmüşler- i Belki de, bu merak saiki ile Bro- adway'da film, ilk defa gösterildiği zaman bütün artist nesillerini orada, bir arada görmek kabil olmuştu. E- vet Franchot Tone'dan Marlon Bran- do'ya, Joan Crawford'dan Leslie Ca- ron'a kadar herkes orada idi. bir tek kişi eksikti: Anna Magnani. Kırk altı yaşındaki artist o sırada Romada, evinde idi. Ama rahat uyu- muyordu. Hatta o yalnız o gece de- ğil, tam kırk sekiz saat, zafer ha- berini alıncaya kadar uyuyamamıştı. Hakkındaki dedikoduları biliyordu. Yaşlandığını da bılıyordu Fakat sa- natı terk için azmetmişti, çalışmıştı. Fakat her ne olursa olsun, biliyordu ki bu film onun sanat ha- yatıma ölüm-dirim muharebesi — idi. Ya her şey, aynı parlaklıkla devam edecekti, ya da her şeye veda etmek icap edecektı O ana kadar kendisi çalışmış, elinden geleni yapmıştı. Ar- tık karar Amerikan halkına aitti. O- nu ya tutacaklardı, ya da reddede- ceklerdi. Oscar mükafatına namzet Kazandığını — ancak ertesi gün öğre- nebildi. Amerikadan yüzlerce teb- rik telgrafı almıştı ki, bunlardan bir tanesi pıyesın muharririnden geliyor- du. Bütün New York Magnani vol- kanının ateşine yakalanmıştı. Neo- realist bir İtalyan artistinin Para- mounth tarzını benımsıyemıyecegı- ni ileri süren en titiz münekkidler le şimdi Anna Magnaninin, Oscar ya- rışında başta gideceğini ileri sürü- yorlardı. AKİS, 21 OCAK 1956 Anna Magnani Mihrabı yerinde İlk geceyi seyretmeye gelen meş- hur artistler o kadar ço oktu ki, kapı- da onları seyretmek için biriken halk şaşırıp kalmıştı ve kimi alkışlıyaca- ğını bilemiyordu. Mamafih, dar be- yaz tualeti ve beyaz vizonu ile, gayet uzun pırlanta küpeleri ile ve içten ge- len samimi neş'esi ile Marilyn Mon- roe içlerinde en çok alkış toplıyanı ol- muştu. Uzun boynu, kiiçiicük küpe- KADIN Caron ise çok sempati toplamış ertesi sabah erkenden tayyareye nerek, yeni bir prömiyere yetişm üzere, Parise hareket etmişti. Zsa Zsa Gabor, Franchot Tone koluna girmişti: "Magnani Vez volkanıdır" dedi. Hakikaten o gece, Broadway görülmemiş bir volkan indifa etmiş- ti!... Fransa "Strip - tease" yapan politika» Strip-tease'in — ne olduğu artık bil de malümdur. İlk defa bir film Rita Hayworth tarafından ortaya a- tılan ve son senelerde Avrupada yük sükse kazanan bu müzikli ve henkli soyunma hareketleri meşhur "Colette" ile Ankaramıza kadar mişti. Fakat dünyada ilk defa, politikacı, seçim mücadeleleri sırası da strip-tease denemeleri yapiyor ki, bu da kendisine strip-tease müte- hassısıunvanını kazandırmıştı. Mev zuubahis şahıs Fransız politika Poujade idi. Günde en az beş defa kürsüye çı- kıp konuşmalaryapanbuşahısevve- lâ işe lâcivert palto ve kaşkolla baş- lıyor, konuştukça işler kızışıyor, ketle kalıyor, biraz sonra ahenkli| hareketle, kaşkolü atıyor. Nihayet ra yün yeleğe geliyordu. Ama bur stop! Allahtan insanı, çok uzun bol konuşturmuyorlardı. Ve her konuş- mada 200 gr. kaybettiğini tesbit e- den politikacı, herkonuşmasonunda iç çamaşırlarını da değiştiriyordu a- ma strip-tease'in bu kısmı, şansı tabi idi. Poujade strip - tease yapıyor Bu bir siyasidir