14 Nisan 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

14 Nisan 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

değil, tenzilâttır. Tam ücretle seyahat eden yol- cular yüzde 25 eksik para ödiyeceklerdir. İşte, asıl büyük törenlerle kutlanacak hadise budur. Sanıklar arasında TAHKİKAT — Meclis tahkikatına memur ko- misyon yeniden tam kadroyla çalışmaya başlıya- caktır. Halil Özyörüğün başkanlığındaki tali ko- misyon esas komisyona faaliyeti hakkında rapor daha doğrusu bilgi vermiştir. Çalışmaların nisan sonuna kadar bitirilmesi gerekmektedir ÖRFİ İDARE — 6/7 eylül sanıklarının İstanbul- da devam etmekte olan muhakemeleri haziran ba- şına kadar bitecek gibi görünmemektedir. Halbu- ki Örfi İdare 7 Haziranda sona erecektir ve hü- kümetin bu idarenin temdidi için Meclisten bir defa daha karar alması o kadar kolay değildir. Duruşmalar gene aleni cereyan etmektedir, fa- kat neşirleri yasaktır. Sanıklar müdafaalarını yapmaktadırlar. MUHALEFET — C.H.P. Genel Sekreteri Kasım Gülek hakkındaki Ağır Ceza Mahkemesi kararı önümüzdeki hafta içinde verilecektir. Kasım Gü- lek İstanbul Ağır Ceza Mahkemesinde Türkiye Büyük Millet Meclisinin meşruiyetini şüpheye dü- şürecek imalarda bulunmuş olmak suçundan do- layı yargılanmaktadır. Karar sadece Türkiyede değil, butuıı dünyada merak ve alâkayla beklen- mekte Gündelik haberler TÖRENLER — — Bu haftanın başında Mareşal Fevzi Çakmak'ın ölüm yıldönümünde Ankarada bir merasim yapılmıştır. O gün Mareşalden sa- dece Ulus gazetesi bahsetmiş, Zafer bir haberle yetınmıştır Halbuki Demokratlar 1946 da Mare- Mareşa- ağa lüzum görmediği gıbı için- de de keııdısıııden bahis dahi etmemiştir SIN — İstanbul Gazetecıler Cemıyetı tarafın- on gazeteciler bulunmaktaydı. Faka riyle basın mensuplarının Menderes tarafından en ziyade hücuma uğrayan kimseler olması ispat hakkının akibetine dair nikbinlik vermemektedir. Hakikaten meşhur teklifin komisyonlardaki mü- zakeresi hâlâ bitirilememiştir. Dünyadan Akisler Kaynayan kazan RUSYA — Stalının afaroz edilmesi üzerine Troç- kinin zevces d aılesıyle alâkalı bazı hususların adisesi gelmektedir. Fakat adam Troçkiye bakılırsa Kremlinin bugünkü hakimleri de güvenilir tipler' değildir BATILILAR — Amerikanın Orta Doğu polıtıka- sı İngilterede hem Muhafazakârlar ve hem de İş- çiler tarafından gittikçe artan bir şıddetle tenkid edilmektedir. Başkan seçimleri dolayısiyle Ame- rikanın yumuşak davranması İngilizleri kızdır- maktadır. Bir çok İngiliz şimdiden "Amerika İn- giltereyi Orta Doğudan tamamiyle uzaklaştırmak istiyor" demeye başlamıştır. AMERİKA — Bu yılki Cumhurbaşkanı seçimle- rinde Cumhuriyetçi adayın Eisenhower olacağına şüphe yoktur. Ancak Demokratlar arasında Ste- vensonun vaziyeti tehlikeli görünmektedir. Buna mukabil Kefauver mütemadiyen yükselmektedir. AKİS, 14 NİSAN 1956 Bir ara eski Başkan Trumanın adaylığını yeniden koyacağı rivayetleri çıkmışsa da bunların aslı ol- leridir. Amerikada altı milyon zenci oyu vardır. YUNANİSTAN — Yunan Kilisesi Kıbrıs Kilise- sini Makariosun sürülmesinin gayrı kanuni oldu- ğu mülahazasiyle İngiliz Danıştayına müracaata teşvik etmektedir. Kıbrıs kılısesı tanınmış İngi- liz hu kukçularından Mr. itt ile temasa geç- miştir. Makarıos hakkında alman kararın iptalini ısteyecek FRANSA — Fransanın seyyar Dış İşleri Bakanı P ineau, Orta Doğuya yapacağıseyahati bu bölge- n çok karışık bir durum arzetmesi yüzünden ge- cıktırmıştır Pineau birkaç ay içinde dünyada he- emen ziyaret etmediği bölge bırakmamış- tır. Orta Doğu şimdi Fransanın dikkat nazarla- rım üzerinde toplamaktadır