14 Nisan 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

14 Nisan 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

SOSYETE Deo Juvante TI yatı Monte Carlo önünde Balayı hazırlığı Evlenme teklifi Bir hafta gece gündüz, tasasız â- şıklar gıbı dolaştılar. İzdivaç tek- Hifini, prensin — refakatindeki muh- terem Tucker peder Mr. Kelly'ye yapmıştı. Bu tarz bir merasime hiç alışık olmayan Amerikalı anne ve baba, o gece prensle beraber gezme- de olan kızları Grace'i beklerken bir hayli heyecanlanmışlardı. ynı heyecan 4 Nisanda New York'tan Fransaya hareket eden Constitution transatlantiğinde devam ediyordu. Grace Kelly bu vapura a- dim attığından itibaren sanki onun, yeni prenses hayatı başlamış bulu- nuyordu. Çok sade bir hayat yaşayan bu zengin kızı ve meşhur artist, ge- mide kendisine ayrılan hususi daire- de seyahat ediyordu. Bir yatak oda- sı, bir salon ve camla çevrili bir ve- randası vardı. Yemeğini bu veranda- da yiyecekti. Gemiye binerken gene nazarı dikkati celbedecek kadar sa- de giyinmişti. Üzerinde bej bir tay- yör, kahverengi spor bir manto var- dı ve bu senenin modasına uyarak beyaz bir şapka giyinmişti. Grace Kelly'nin annesi, babası, 80 kadar hususi davetlisi, kendi hususi daire- sinin altındaki kamaralarda seyahat edeceklerdi. Grace Kelly'nin transatlantiğe bi- nişi cidden bir hadise olmuş ve genç kadın hayranları arasından zor ge- çebilmişti. Fakat tatlı bir tebessüm- le onları selâmlamakta devam edi- yordu. Transatlantikte, Grace Kelly ilk defa: "Kalabalık bır aıleye sahip ol- mak ümidindeyim" demişti. - Amerikadan ayrılırken heyecanlı olduğu her halinden belli olan artist, hem ağlarım, hem giderim kabilinden bir söz ederek "Amerikaya, inşallah çok sık geleceğim, demişti. Memle- 24 kız gibi mesut ve heyecanlıyım!" Grace Kelly'nin annesi damadına "Ray" diye hitap ediyordu. Bunu ha- tıralarında ıfşa etmişti. Ray hem Ra- inier isminin kısaltılmışı idi, hem de güneş şuasının kısaltılmış şeklı olu- yor ve prense "evimizin güneşi" de- meğe geliyordu. Gazeteciler Grace Kelly'ye, pren- se nasıl hitab ettiğını sorunca, genç kadın biraz şaşırmış ısmıyle, Raını- er dıye hitap edıyorum" demi Kısaltılmış bir ismi yok mu- dur? Grace Kelly biraz kızarmıştı: — Bu kendi aramızdaki bir şey- dir" demişti. Grace Kelly M. Marcel Portanier- nin kıyacağı medeni nikahtan sonra Monakolu olacaktı. Fakat bu onun Amerikan tâbiiyetinden ayrılmasını icap ettirmiyecekti. Yani çifte tabii- yetli olacaktı e Kelly meraklı gazetecılerın iki sualıne kaçamak cevap vermişti. Birisi artisttik sanatına devam edip ketimi, ailemi, dostlarımı daima arı- yacağım. Evlenmek üzere olan her etmiyeceği idi, birisi de çocuğu o» ursa Amerikan tabiyetine girip gir- miyeceği idi. Bundan sonra da gazeteciler onu rahat bırakmışlardı. Çünkü genç ka- dın bir hayli yorulmuştu. Grace Kelly bu heyecanlı seyaha- ti yaparken. Monaco ile Nice arasın- daki Ferrat'de, Iberia villasında i- kamet eden Prens Rainier de gayet heyecanlı günler yaşıyordu. Her gün saraya gidiyor, yapılacak düğün ha- zırlıklarına riyaset ediyordu. Saray eydanının karşısın dakı bütün bi- nalar boyanmışlardı. 19 Nisan günü yapılacak olan töreni 110 gazeteci ve fotografçı seyredebilecekti. Basın i- çin muazzam bir daire hazırlanmış- tı. Törenin iilmı renkli c dakika devam edecek ve dünyanın her tarafına gönderilecekti. Düğünden sonra da Deo Juvante II yatı yeni evlileri alıp balayı seya- hatine çıkacaktır. Balayı programı Monako — prensliğinin resmi yatı o- lan Deo Juvante II bu seyahate hazırlanmıştır Toulon tezgâhlarında esaslı bir revizyona tabi tutulan ya- tın makineleri tekrar gözden geçirli* miş, boyaları yenilenmiştir. Yatta Grace Kelly için muhteşem bir daire hazırlanmıştır. Balayı seyahati sırasında birçok Akdeniz İimanlarında, — meraklılar Monako'nun yenı prensesini görme fırsatını bulacaktır. Yeni evlilerin bu arada İzmire de uğramaları ihtimal dahılındedır ihtimal tahakkuk ettiği tak- dırde İzmırlıler senenin en muhte- şem dugununun gelin ve damadını yakından görmek fırsatını bulacak- lardır. Ba yı seyahatinin sonunda genç evliler Mon ko Prensliği sarayına yerleşeceklerdir. Fakat umumi ef- kârın nazarlarından kurtulmaya mu- vaffak olamıyacaklardır. Çünkü bu defa da yeni evlilerin ne zaman ço- cuk sahibi olacakları merakla takip edilecektir. Bilindiği gibi. Monako Prensi Rainier III bir vâris bırak- madan öldüğü takdirde Monako top- rakları Fransa'nın hükümranlığına girecektir. FİKİR VE SANAT DERGİSİ 15 NİSANDA ÇIKIYOR AKİS, 14 NİSAN 1956