14 Nisan 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

14 Nisan 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Fakat hata yoktu Türk takımı bu sefer da Porto şehrinde Portekiz Or- du takımına 6-2 mağlüp olmuştu. İ- dareciler maçtan sonra mağlübiyeti mazur gösterecek demeçler vermedi- ler. Keza hakem İtalya macında ol- dugu gıbı bir şaıbe altına sokulmadı. evil için söylenecek her söz | hakıkatten uzaklaşıldığını ve mu- galâta yoluna sapıklığını göstermek- ten başka bir işe yaramazdı. Bu par- lak neticeden sonra takımımız tur- nuva dördüncüsü oldu. Ayni gün İ- talya ile Mısır arasında oynanan fi- nal maçını İtalyanlar 2-1 kazanarak 1956 senesi Dünya Ordulararası Şam- piyonu oldular. Brezilya - Portekiz Maçı Ordu takımımız Portoda Portekiz Ordu takımına 6-2 mağlüp olur- ken Lizbondaki National stadı tarih! günlerinden birini daha — yaşıyordu. Avrupada bir ay içerisinde muhtelif şehırlerde altı miltf maç oynamak üzere turneye çıkmış olan Brezılya- hlar geride bıraktığımız hafta içe- risinde Lizbona gelmişlerdi. Pek çok spor müşahidinin maçtan evvel fik- ri "siyah incilerin" bu maçı farklı bir şekilde kazanacakları merkezin- de toplanıyordu. Hele çıplak ayakla yaptıkları antremandan sonra bu fi- daha da kuvvetlenmiş ve halk tarafından benimsenmişti. Ama ne tice hiç de umulduğu gibi olmadı. Brezilyalılar sahadan ancak 1-0 ga- lip ayrılabildiler. Eğer renk bakımın- dan Brezılyalılara uyan Matateu pe- naltıyı kaçırmamış olsaydı netice tahmınler hılafına beraberlik olacak- disine sorulan' ı. Maçtan evvel ken mııhtelif sualleri cevaplandıran tek seçici Silavyo Coskta ıhtıyatlı bir konuşma yapmış: "Her rakip bizim için tehlikelidir. Sahaya çıkarken daima mağlüp olacağımızı düşünü- ' demiştir. Silavyo Coskta şöhret yapmış bir idarecidir. 1950 senesinde Rioda oynanan Uruguay - Brezilya maçında Brezilyanın 2-1 mağlüp olu- şundan sonra halk tarafından stadda muhasara edilmiş ve ancak kadın kı- yafetine girerek oradan savuşmanın yolunu bulmuştu. Genç idareci - ikti- dar hatıplerı gibi - gazetecilerden şi- kayetç. “Ah şu gazeteciler! Beni çok müşkül durumlara soktular. Ka- dın kıyafetine girerek hayatımı kur- tarmamla bile alay ettiler, O zaman- dan bu tarafa bana, Sinyorita diye hitap ediyorlar Halbuki görüyorsu- nuz. Ben bir sınyorum ve hayatım- dan da memnunum..." diyordu. 1 Mayısta İstanbulda milli takı- mımızla karşılaşacak olan Brezılya- lhıların oyununu seyreden tek seçici- miz Eşfak Aykaç açtan sonra Brezilyalıları "tatmin edici" bulmadı- ğım söylemiştir. Brezilyalıların, bu sözleri duya- rak, biralı ve bol gollü bir oyunla tek seçicimizi iyice tatmin etmele- rinden korkulur. 34 İstanbul Vasco de Gama'nın Maçları Geride — bıraktığımız haftanın cu- martesi ve pazar günleri Mithat- paşa stadında bir müddetten beri İs- tanbulda bulunan Brezilyanın şoh- retli takımlarından Vasco De Ga Beşiktaş ve Fenerbahçe ile iki karşı- laşm yaptı. Cumartesi günü mah- şert bır kalabalık Önünde kuru sa- hada oynanan ilk maçta misafirler rahat bir oyunla Beşıktaşı 2 0 mağ- Iüp ettiler. Vasco De Gama için u- zun boylu bir şey soylemek yersiz olur. Daha evvel, muhtelif tarihler- de şehrimizi ziyaret eden Brezilya takımları derecesinde.. İçlerinde Pin- ga ve Ademirden başka beynelmilel sahada şöhrete ulaşmış futbolcular yok. Misafir takım Diyagonal siste- mi klasik bir tarzda sola çekerek oy- namaktadır. Bütün yük bir mihrak noktası teşkıl eden saf haf ile sol nsaydin üzerine yüklenmiştir. Beşik- taş maçında sağ haf Maneca ile sol inga bu vazifeyi hakkı ile ba- şarmışlardır Ama tek devre.. İkinci evrede profesyonellık icabı mi- safirler attıkları gollerin üzerine ya- tarak sahadan 2-0 galip ayrılmışlar- dır. Fenerbahçe - Vasco De Gama Maçtan evvel pek çok kimse genç mla sahaya çıkacak olan Fe- nerbahçenin mağlübiyetine — inanmış bulunuyordu. Fakat Sarı - Lacivert- Iiler oyunun başından sonuna kadar mevsimin en iyi futbolünü oynıyarak şöhretli rakiplerini 2-0 mağlüp et- meğe muvaffak oldular. Kongre a- refesinde bu başarı idare heyetini destekleyen grupta sevinç, ona mu- halif olan tarafta ise üzüntü yarattı. N.S Cüz'i bir miktar Krem Nivea'yı cildinize yedirerek uvunuz. Bu miktar köpüğün husulüne mani olmaz. Cildiniz yumuşar ve traş makineniz daha güzel kayar. Traş olmak zevkli olur. KREM NİVFEA kullan- makla sık sık traş olmanıza ragmen düz- gün ve p AKİS, 14 NİSAN 1956