14 Temmuz 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

14 Temmuz 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

lik de koymayı ihmal etmemelidir. Bundan başka bu el çantası plastik zarflar içine yerleştirilmiş olan tuva- let malzemesini, diş fırçasını, macunu ve el sabununu, küçük bir havluyu ince bir hırkayı da ihtiva edecektir. Yol okumak için, heyec nlı ha- İîf ve dinlendirici bir polis romanı, a- kitaplara tercih edılmeldr Iıleal gardrop az için çok elbise lâzımdır. Fakat düşünülmeden bavula doldurulan her kıyafet de faydalı değildir. Yazı deniz kenarında mı geçirecek- siniz? Dağlık bir yerde mi, yoksa köyde mi? Çünkü her üç vaziyette de kıyafet ihtiyacı değişmektedir. Deniz kenarında eniz kenarında tatil geçirecek 0- lan kadınların bir şorta veya ba- hlkçı pantalonuna ihtiyaçları vardır. bir de poplinden tasa bir bahriyeli ceketi. Aksesuvarlar için de şart olanı ge- niş kenarlı, eğlenceli bir şapka, göz- lük ,geniş bir plaj havlusu, plaj ta- kunyası ve kabilse iki mayodur. Köyde G iyebilene şort gene lâzımdır. Gü- 1 bir keten pantalon da koyde fevkal de ise yarar. Fakat bunlar gi- yilemediği taktirde büyük cepli ra- hat bir keten eteklik aynı vazifeyi görecektir. Köyde dolaşmak için, ideal kıya- fet belden büzgülü çiçekli bir basma etekliktir, bir de balon kollu, acık ve büzgülü yakalı ince bir bluz. Köy el- biseleri çiçekli, hafif, zarif elbiseler olmalıdır. İşli bir keten elbise köy için ağır ve güzel bir kıyafettir. Koyde yaz geçireceklerin, yağmurlu gunler için bir empermeable de ihti- Deniz kenarında tatil En iyi kıyafet mayodur Eğer vücutları müsait degılse bu ih- tiyacı önden düğmeli, geniş bir etek- likle pek âlâ gıderebılırler Bu etek- liğin üstüne yerı e göre acık bir plaj bluzu veya şömizye bir bluz giymek kabildir. Şomızye de olsa deniz ke- narında giyilecek olan bluzların kol- ları ya çok kısa olmalıdır ya da hiç bulunmamalıdır. Yaka da icab ettiği kadar açılabilmelidir.. Çünkü deniz kenarında, çok kapalı kıyafetler çir- kin durur. Deniz kenarı için ideal entari bol ve zengin etekli geniş kemerli bir be- yaz entaridir. Denizaltı motifleri, de- niz böcekleri ile emprime edilmiş ko- ray renkleri de bu sene çok modadır. Deniz kenarında yazı geçirecek 0- lan kadının beyaz yumuşak kumaş- tan bir uzun düz mantosu olmalıdır, AKİS, 14 TEMMUZ 1956 yaçları vardır. Şirin bir etol manto vazifesini görebilecektir. Aksesuarlar güzel bir şemsiye, se- pet çanta, gözlük ve sepet çanta ile asorti bir geniş şapkadır. Dağda ri klâsik bir pantalon şarttır. Tır- manmak, spor yapmak için dağ- da pantalonun rahatlığına cidden ih- tiyaç vardır. Pliseli bir eteklik veya portföy bıçımı ince yunlu bir eteklik de çok e yarıyac. Bu kıyafetlerle gıyılecek bluzlar klâsik erkek — yakalı, trois - kollu şömizye bluzlar olmalıdır Fa bu ciddi bluz ku! maşlarını mumkun mertebe mce, çiçekli ku- maşlardan seçmek, çok erkekvari ol- mamak lâzımdır. Dağda tatile giden kadınlar bavullarında ikiz yün ta- KADIN kınalarına da geniş bir yer ayırmalı- dırlar. Dekolte bedenli bolerolu bir keten takım elbise ve soğuk havalar için, ince emprime yunluden zengin etekli bir gece elbisesi çok işe yarar. Dağa gidenlerin ısıtıcı bir deve tü- yü mantoya ihtiyaçları vardır. Aksesuar olarak, uçları çanta şek- linde biten deri bir kuşak düşünmek kabildir. Bir şık baston, gözlük, renk renk küçük eşarplar da şarttır.. Çocuk giyimi Her anne çocuğunun şık ve güzel gi- yinmesini ister. Fakat ekseri fan- taziye kapılır ve sık sık çocuğuna elbise yaptığı halde gene de onun İs- tediği gibi şık ve güzel giyinemedığı- ni esefle görür. Kabahati ekseri ço- cuğa yükler. Öyle ya, o hırpanidir ,e herkesın çocuğu gibi değildir. O bir haylazı Halbukı kabahat, ekseri, çocukları- nı gıydırmesını istiyen fakat giydir- mesini n — annelerdedir Ankarada Zıraat Bakanlıgına bağlı olarak iki senedir faaliyete geçmiş bulunan ev ekonomisi şubesi birçok mevzular yanında çocuk giyimi hak- kında da etüdler yapmış ve bir bro- şür neşretmiştir. Bu etüdlere göre bir ev kadınıma çocuğunu giydirirken şu hususlara dikkat etmesi icab edecek- tir : Rahat modeller eselâ küçük kız çocuklarını ele alalım. Bu çocuklara elbise yapı- hrken belde dikişi olmayan elhıselerı ve önün İi veya kloş şeklinde verilen bolluklar güzel durur. Böyle bir elbiseyi çocuk rahat giyer ve büyüdükçe elbiselerin dar gelme tehlikesi yoktur. Belden dikişli elbiseleri de belden biraz yukarda yapmak — daha güzel durur. Çocuk elbiselerinde dikkat edilecek bir nokta da kol evlerinin geniş ke- silmiş olmasıdır. B ocuklara hare- ket serbestisi verii Band ile veya ıçıne lâstik geçirile- kol yerine kırmalı bir parça geçirile- bilir veya hiç kolsuz yapılabilir. Böy- lece çocuk hem rahat hareket eder, em de terlemez. Kısa japone kollar da hem kolay dikilir, hem de kolay ütülenir. Çocuklarla ön yaka oyuntusu açık olmalıdır. Yüksek — yaka oyuntuları hem çocuk ıçın sıkıcıdır, hem de ça buk eskir. Tamamiyle yakasız model- ler ve takma yakalı modeller kolay ütüle Elbıs boyu da mühimdir. Çocuk çabuk büyüyecek diye elbiselerini u- zun yapmaktansa eteğe 12, 15 cm e- ninde bir baskı ve ilerde açılmak üze- re etek ucuna paralel bir pli yapmak ta pekâlâ mümkündür. Kısa elbise çocukta daha şık, daha güzel durur. 19