14 Temmuz 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

14 Temmuz 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR tifasını kabul etti. Fakat, lig maçları sona erene kadar vazifesinde kalması Gündüzden istendi. Gündüz lıglerın sonuna kadar Galatasarayın antre lüğünü yaptı. Maçlar bitti. Galatasa— ray bilindiği gibi 1955 - 956 senesi lig şampiyonluğunu — kazandı. Antrenör Gündüz'ün artık vazifesi bitmiş, ta- kımı şampiyon olmuştu. İstirahat et- mek üzere Fethiyeye gitti Geride bı- raktığımız hafta içersinde Galatasa- raylı idareciler bir toplantı yaparak antrenör mevzuunu — yeniden gözden geçirdiler. Ekserisi Gündüzün tekrar bu vazifede kalmasını arzu ediyorlar- dı. Bu arada bir kaç idareci de hariç- ten antrenör getirmek lüzumu üze- rinde durdu. Ortaya bir de isim atıl- mıştı : Meşhur İngiliz Milli takım santrforu Tomi Lawton.. Eski Gala- tasaraylılardan olan Londradaki Bü- yükelçimiz Suat Hayri Ürgüplü'den bu meseleyle alâkalanması rica edil- mişti. Fakat herşeye rağmen Gündüz'- ün tarafını tutanlar bu işte ağır bas- tılar. Tİdare hey'eti Fethiyeye bir telgraf çekerek Gündüz'e tekrar ant- renörlüğü kabul etmesini teklif et- ti. Gündüz verdiği cevapta İstanbula hareket ettiğini ,ancak oraya geldik- ten sonra karar verebılecegını bıldır— di. Galatasaray camiasında , ün tekrardan antrenörlüğü kabul ede— ceği kanaati hakimdir. Ancak idare 'heyetinin Gündüzün şartlarını kabul etmesi icab edecektir. Su Sporları Rekor üstüne rekor Geçen hafta İstanbulda mevsimin ilk yüzme yarışları yapıldı. Mem- leketimizde henüz kapalı bir yüzme havuzu mevcut olmadığı için bu spo- run meraklıları yazın gelmesini dört gozle beklerler. mevsimi ki me Yüzücüler de yeni 1şt1yak1a bekliyor olmalılar ilk yarışmalarında bu e rekoru kırıldı. En- gın Önal 100 metre kelebek kurbağa- lamada kendisine ait olan Türkiye rekorunu 1.08 8/10 la kırdı. Kadın- lar arasındaki 100 metre serbestte de 16 yaşındaki genç yüzücü Sevgi Du- ru 122 8/10 luk bir dereceyle Tür- kiye rekorunu yeniledi. Moda havu- zunda elde edilen bu neticeler, önü- müzdeki sezonda yüzücülerimizin el- "Rüyam" kotrası Yelkencilikte — kalkınma de edecekleri dereceleri tahminde bir ölçü olabilirdi. Nitekim hafta içinde yapılan mevsimin ikinci yüzme yarış- malarında - Sueri kupası - bilhassa kadınlar arasındaki yarışlar son de- rece çekişmeli ve heyecanlı cereyan etti. Bu müsabakalarda da iki yeni Türkiye rekoru kırıldı. 200 metre ke- lebek kurbağalamada Ayşegül Çilli 424 7/10 la rekor kırarken kendisin- den uzun zamandanberi beklenen bir neticeyi tahakkuk ettiriyordu. Kadın- lar 100 metre sırtüstü yarışında da Meral Ekren kendisine ait olan re- koru çok az bir farkla da olsa kır- maya muvaffak oldu. Yeni rekor 1445 4/10 id Mevsimin bu ilk musabakalarında sporcularımızın elde ettikleri netice- de nelmilel kıymette dereceler elde et- mememiz için ortada hiç bir sebep kalmıyacaktır. AKİS, 14 TEMMUZ 1956