14 Temmuz 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

14 Temmuz 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Yüksek Tansiyonun İSTİKBALİNİZİ TEHLİKEYE Düşürmesi icap etmez. Senelik muayeneler, doktorunuza yüksek tansiyonu vaktinde teşhis etmek imkânı- nı verir, o zaman fedavi da kolay olur 40 Yasanda veya daha yaslı iseniz tansiyonunuzu muayyen fasılalarla kontrol ettirin. Yüksek tansiyon ekseri- ya orta veya daha ileri yaşlarda görülür ve senelik muayeneler bunun başlangıçta anlaşılmasını mümkün kılar. aman Za- ttan baş ağrısı, baş dönmesi, — nefes darlığı, yorgunluk duyuüyorsanız dokto- runuza gitmeyi ihmal etmeyin! ütün bu haller Yüksek tansiyonun işaretleridir. Fakat diğer sebeplerden de ileri gelebilir- ler. Asıl sebebin ne, olduğunu ancak «Doktorunuz bilebilir; yalnız o, hakiki rahat- sızlığınızı anlayabilecek imkânlara sahip- tir, ve lâzım olan tedaviyi tatbik edebilir n mühim saflık konularına dair hazır- lanmış yazılardan bir tanesidir doktorunuzla tam işbirliğinin, sağlığınızı korumakla kalmayıp; uzun ve sıhhatli bir omur sürmenizi de nasıl mümkün kılacağını göreceksiniz. Doktorunuzla birlikte, yüksek tansiyo- nun hayatınızı düzenini — bozmasına mani olabilirsiniz. Doktorunuz Tensiyonuzun Yüksek olduğunu Gördüğü takdirde - neler YAPMAMANIZI ve neler YAPABİLECEĞİ- NİZİ size söyleyecektir Umumiyetle tav- siye edeceği şey mutedil bir hayat sür- mektir. Aşırı yemek, aşırı bedeni faaliyet üzüntü ve asab gerginliği yüksek tansiyo- nu daha da yükseltir. Size. daha sakın» bir hayat sürmenizi, tavsiye ettiği takdirde, ona uyun. Unutmayın ki. tavsiyelerini ihmal ederseniz, yüksek tansiyon, kalpte. böbreklerde, damarlar ve beyninizde cid- di arızalar tevlid edebilir Kendisiyle iş birliği yaptığınız takdirde. Doktorunuz, bunlardan sizi koruyabilir Bu yazılarda, ntazam ve itidalli bir yaşama tarzı taıısıyon yüksekliğini önlemek hususun. da çek müessirdir. Doktorunuza yardım ettiğiniz takdir- de — bir ç faydalı ve müsmir yal- lara sahıp olabılırsıııız. İlaçlar, yiye- cekler ve cerrahi hakkında bilgileri saye- sinde doktorunuz, yüksek tansiyonu önle- mek ve ihtilâtkvile mücadelede çok şey- ler başaracak vazıyettedır Kendisine sis de yardım e İşinizde kendinizi zor- lamadan çalışmayı, istirahat etmeyi öğre niniz. Ruhi heyecanlardan kabil olduğu kadar kaçınınız. Makul bir şekilde yiyi- niz. muntazam ekzersizler yapınız ve bol uyuyunuz — Durumunuzu merak etmeyiniz Makul bu şekilde hareket ederseniz, yük- sek tansiyonunuza rağmen uzun. mes'ud ve cazip bir hayat sürebilirsiniz SOUIBB İLÂÇLARI 1858 DE N BERİ