14 Temmuz 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

14 Temmuz 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

lübe geçmek istemektedir. Fenerbah- çenin milli futbolcu Ahmede — 30.000 lira vereceği söyleniyor. Bu mevzu- da Beşıktaşlı ıdarecıler şöyle demek- tedir "Ahmet kulübümüze muka- vele ıle baglıdır Başka bır kulübe geçmesi imkânsızdır. Ancak kendisi hakkında gelecek sene birşey düşü- nebiliriz. İdare heyetimiz mukavele- sini bir sene daha uzatmak niyetin- dedir." Oyuncu alış verişinde bazı kulüplerin işbirliği yaptıkları da gö- rülmektedir. Bunun ilerde büyük ku- lüpler arasında doğacak ihtilaflara bir başlangıç teşkil ettiği — kanaati umumidir. N Tenis Ankara Çalençi ir kova su, buz ve limonata ge- tirdiler, kortun kenarına koydu- lar. Kızgın güneş altında Ankara Ça lenfi finali Nazmi —Bari ile Behbut Cevanşır arasında geçen Pazar saba- hı saat onda tenis kulübünün bir nu- maralı kortunda işte böyle başladı. Turnuva bir haftadır devam ediyor- du. Karşılaşmalar zaman zaman ga- yet enteresandı, İzmir'den katılan dört müsabık, a ilk turda elen- mek tehlıkesıyle karşılaştılar. Bun- lardan yalnız Ziya pkızıl formsuz Yıldırak'ı yenebildi. Dıgerlerı çok pasif oyunları ile nazarı dikkati çek- tiler. Kısacası Çalenç yine Ankaralı tenisçiler arasında oynandı. Nazmi, geçen yılın şampiyonu ol- duğundan yalnız finali oynadı. Kar- şılaşmaların sırası - geleneklere uy- gundu. Yalnız finallerin Pazar günü bıtırılmek istenilmesi dolayısıyla en önemli maç sabah saat 10'da oyna- nınca bir kısım seyirciler Ankara bi- Bari ve Cevanşır 'Gene görüşürüz" AKİS, 14 TEMMUZ 1956 Wimbledon'dan görünüş Spor estetik'i rinciliğindeki- belki de mevsimin en zevkli karşılaşması — sayılabilecek - maçın rövanşını seyredemediler Behbut bütün turnuva boyunca çe- kingen ve kendine guvensızdı Bır a- ra Arslan Daş karşısında, sonra Cihat Özgenel karşısında bocaladı. Maçları dörder sette bitirdi. Nazmi ise turnu- vanın — yapıldığı hergun muntazam antreman yapıyordıı Bütün bunlara n Bari - Cevanşir maçının ne netıce vereceğini kestirmek kolay de- ğildi. Maç başladığı zaman Nazmi, belli etmek istememesine rağmen ol- dukça heyecanlı idi. Geçen defa An- kara birincilikleri finalinde "aslan ağ- zından aldığı maçı bir türlü unuta- mıyordu. Fakat ilk vuruşlarda Beh- but'ta farkettiği emnıyetsızlık içine huzur verdi. Sıcağın tesirinden kur: tulmak için de her çareye baş vurdu Bir koca kova su ile maç boyu kandı durdu. Behbut buzlu çayından bir yudum alırken Nazmi türlü ha- zırlıklar yapıyordıı Finali üç sette, rahatça aldı. Nazmi o günkü haliyle, gerçekten artık pek yenileceğe ben- zemiyordu. Fakat üstün kabiliyeti, bu işlerden anlayan herkes tarafından teslim edilen bir şampiyon için bu kadarcık muvaffakiyet — yeter miydi bilini Wîmbledon da A nkarada tenis müsabakaları ni- hayet bulurken Wimbledon'da da tenis dünya şampiyonası finalleri oy- nanmakta idi. Tek erkeklerde genç kabiliyet Lew Hoad çiftlerdeki takım arkadaşı Ken Rosewall'ı oldukça ra- hat bir maçta yenıp dünya şampi- onları arasına ısmını kaydettirdi. Çıftler finalini de yi oad - Rose- wall oynadılar. Rakıplerı Wimbledon SPOR tarihinde ilk defa finale kalan, İtal- yan Pietrangeli - Sirola çiftiydi. Zafer yine Avustralyalılarda kaldı. Şayet Tenis federasyonunun programı ek- siksiz olarak gerçekleşebilirse 26 A- ğustos ile 2 Eylül arasında İstanbul da yapılacak olan enternasyonal tur- nuvada Wimbledon aslarının hepsi- ni seyretmemiz mümkün olacaktır. Futbol Denemeler utbol mevsiminin kapanmalı ve ıdarecılerın kendilerini transfer hummasının ateşine kaptırmaları a». rada sırada futbol oynanmasına mâni teşkil etmiyor. Geçen hafta bazı ku- lüpler transfer ettikleri oyuncuları denemeye tabi tutmak için hususi karşılaşmalar tertip ettiler. Bunlar- dan biri Fenerbahçe ile Karagümrük arasında oynandı.' Fenerliler bu maç- ta İzmirden transfer ettikleri Ergunla Orhanı 'denediler. Her iki futbolcu da bu imtihanda başarı gösterdiler. Bil- hassa Ergun iki gol de atarak saha- dan omuzları üzerinde çıkarılmayı hak etti. Deneme maçı Fe! nerbahçenı n 3- 0 galibiyetiyle neticelendi. Ayni gün Galatasarayla Beşiktaş da' Ali Sami Yen Stadında bir gene takımlar karşılaşması yaptılar. .2-1 Beşiktaş tarafından - kazanılan bu maçta iki takım da yeni oyuncularını denediler. Kulüpler Galatasaray'ın "Gündüz"ü alatasaray kulübü antrenoru Gün- düz Kılıç yorgunluğunu ileriye sü- rerek takımı şampiyonluğu garantile- diği bir sırada istifa etmıştı, idare he- yeti prensip olarak Günı üz'ün bu is- Fenerbahçe - Karagümrük Oyuncular deneniyor 33