2 Ağustos 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

2 Ağustos 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

ULAŞTIRMA 02.24 Cape Ann'dan Stockholm ge- Andrea'nın azazedeleri- ni almış bulunuy 02.28 Robert E. Hopkıns holm'a soruyor: Sis çok 02-29 Stockholm cevap verıyor O kadar çok değil. 3 Cape Ann: Andrea Doria'- dan kurtulanlarla dolu cankurtaran yedeğimizde. 02.38 Rabert E. Hopkins: 5 mili- miz kaldı, bir diyeceğiniz var mı ? 02.40 Robert E. Hopkins kazaze- deleri toplam ğa 02.46 Ile de Prance: Kazazedelerın hepsi kurtarıldıktan sonra tam yolla- New1 York'a hareket edeceğiz. Baş- ka bir gemi isteyiniz, yola devama mecburum. 02.48 Cape Ann: Acele bir dokto- ra ihtiyacımız var, kazazedeler için. 02.54 ura Marsk gemisi: Bir saate kadar geliyoruz, cankurtaran- lar hazır. Stock- ') Stockholm kılavuz istiyor aat 03.02 de İsveç transatlantiği Stockholm, civardaki bütün ge- milere şu mesajı veriyordu: Gemi- mizin ön tarafı hasara uğradı Bir numaralı bölmede su var. minin başka arızası yok. Ağır ağır New York'a varmağa çalışacagız İhtiyat tedbiri olarak bir Ne York'a kadar bize refakat etmesı- ni istiyoruz. Lütfen nazarı dikkate alın. 03.07: Stockholm bir İngiliz gemisi - ne ağır hasara uğradığını, fakat he- nüz vahim bir tehlike mevcut olma- dığını bildiriyor. 03.11 Robert E. Hopkins hangi geminin Andrea Doria olduğunu an- lamak için pırıldak yakılmasını is- tiyor. 03.14 Stockholm, kurtarma gemi- lerinin kendisini tanımaları için pı- rıldak yakmasını ıstedıklerını And- rea Doria'ya bildiri 03.15 Robert Hopkıns Stockholm'a soruyor: New 'a ne zaman ha- reket etmek ıstıyorsunuz. 0316 Stockholm'dan Andrea Do- ria'ya: Gemide kalan yolcuların tah- mini sayısını bildirin. 03.24 Stockholm Andrea Doria'ya: Robort E. Hopkins pırıldak yakma- nızı istiyor. 03.27 Meçhul bir gemi Stockholm'» soruyor: Refakat gemisi buldunuz mu ? 03.28 Stockholm cevap — veriyor: Henüz bulamadık. Fakat cankurta- ranlarımız dönünce hemen hareket etmek istiyoruz 03.30: TI de France, Cape Ann'a soruyor: Kaç yolcu kurtardınız? 03.32 Meçhul bir gemi: Sandalları- mızı indirdik kurtarmağa geliyoruz. 03.38 Sahil Muhafaza'ya ait oldu- ğu zanedilen bir gemi: 200 yolcu kurtardık, daha gelecekler var. Saat 03.47 de Stockholm, Andrea Doria'ya Sahil Muhafaza'ya ait iki büyük geminin de imdadına gelmek- te olduğunu bildiriyor. 3.48 Bir İngiliz gemisi: Yanınızda- yız, cankurtaranlarımızı indiriyoruz. 03.49 S.S. Laut bildiriyor: Dort tahlisiye sandalımla saat 11.00 T. de kaza yerinde olacağım. Sabaha karsı Stockholm, — Mas- sachussetts'deki Sahil Muhafaza İs- tasyonuna şu mesajı gönderiyor: En yakın sahil muhafaza istasyonuna, Gemimizde Andrea Doria'dari kur- tardığımız üç ağır yaralı var, der- hal tedavi altına alınmaları lazım. Mümkünse helikopter gonderınız Mevkiimiz 46,34 kuzey, 69.45 batı. 03.54 Te de France'dan Andrea Doria'ya: Müsaade ettiğiniz takdir- de tam yolla New York'a dönece- ğim. Gemiyi terkediyor — musunuz, yoksa arkadaşlarınızla birlikte ge- mide kalacak mısınız?.. Gemide da- ha kurtarılacak yolcu var mı, ne kadar? 03.56 da kaza mahalline bir A- merikan hastahane gemisi de gelmiş bulunuyordu. 04.25 de Stockholm 425 yolca kur- tardığını Andrea Doria' ya bildirdi. Kazazede Isveç gemısı cankurtaran sandallarının dönmesini — bekliyor- du. 04.33 Sahil Muhafaza kuvvetleri- ne mensup Kelley gemisinden Stock- o Gemimizde bir doktor var. Bir saate kadar yanınızda olaca- ğiz. Stockholm, bu mesa]a cevap ola- rak Kelley'e "Andre ya y ım edip, bize helıkopterlerle doktor gönderiyorlar." dedi. 04.40 da Stockholm, Sahil Muha- faza'dan cankurtaran sandallarım geri gondermesını istiyordu. Bu sıra- da hâla a Doria'nın yardımı- na gelen gemiler oluyordu. — Saat 04.58 de Ile da France Stockholm'a şu haberi verdi: Bütün yolcular kur- tarıldı. tam yolla New York'a dö- ria'nın yanı başında olduğunu, ar- tık yardıma ihtiyaç kalmadığım bil- diriyordu. 05.04 Cape Ann Stockholm'a şu mesajı gönderiyordu: 175 yolcu al- Ne w York'a hareket etmek is- tıyoruz Kurtarmadan sonra ndrea Doria ile Stockholm'un yar- dımına koşan gemiler denizin Üs- tünü tam alta saat karış karış ara- mışlardı. Artık kurtarılacak kimse kalmadığına emindiler. Cankurtaran sandallarının dönmesini bekliyorlar- dı. New York'a hareket edecekler- di. Stockholm, ağır ağır New York'a gitmek kararındaydı, yalnız kendi- sine refakat edecek bir gemi bekli- yordu. Saat 06.19 da Stockholm'a New York'dan telsizle haber verili- yordu. Sahil Muhafaza' nın Tamaros ve Owasco gemileri yoldaydı. Saat 10 da orada olacaklar ve Stockholm'a refakat edeceklerdi. New York, An- drea Doria'nın mürettebatının akıbe- tini soruyordu: kaptan gemıden ay- rılmış mıydı? Bu henüz bilinmiyor- du. Çünkü Andrea Doria'nın telsizi artık cevap vermiyordu. Belki gemi- de kimse kalmamıştı. Sabah saat 7 l”î* .,.ır Pa “;ı—tf urz Kazadan ağır yaralı çıkan Stockholm transatlantiği Bodoslaması parçalandı AKİS, 4 AĞUSTOS 1956